Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Νορβηγίας: Μikk(ρ)o είναι το μάτι σας!!!




Την έκπληξη στον πρωτοεμφανιζόμενο στο καλαντάρι του WRC αγώνα, έκανε ο Mikk(ρ)o(ς) της Ford. Παίζοντας στα ίσα τους δύο μεγάλους του αντιπάλους μπήκε από την αρχή μπροστά και προσγειώθηκε, μετά από 18 ειδικές διαδρομές, στην ψηλότερη θέση του βάθρου, αφήνοντας τον ομόσταυλό του, Marcus Gronholm, στην δεύτερη θέση!

Χαράς ευαγγέλια και για τον Malcolm Wilson, που όχι μόνο είδε την BP Ford World Rally Team να παίρνει το μέγιστο των βαθμών και να περνάει, με διαφορά, επικεφαλής της κατάταξης στους κατασκευαστές, αλλά και να επαναλαμβάνεται ο θρίαμβος του 1979, με την παρουσία ενός τρίτου Ford στο βάθρο.

Στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας του 1979 η Ford είδε τρία αυτοκίνητά της στο βάθρο, όμως η καταπληκτική εμφάνιση του τοπικού «ήρωα» Henning Solberg και η τρίτη θέση που άξια πήρε, σε συνδυασμό με την παρουσία 4 Focus RS στην πρώτη πεντάδα και 5 συνολικά στην πρώτη δεκάδα, ξεπερνούν κατά πολύ την επιτυχία του 1979.

Και όλα αυτά σε έναν αγώνα άγνωστο για όλους!

Με εξαίρεση τον Henning Solberg και πολύ λιγότερο για τον μικρότερο αδελφό του Petter, που λόγω εντοπιότητας είχαν μια πιο καλή γνώση των συνθηκών του αγώνα όλοι οι άλλοι ξεκίνησαν από λευκό χαρτί. Έτσι ήταν πολύ φυσικό εκτός από την ικανότητα, να παίξει σημαντικό ρόλο και η «ψυχή», και ο νεαρός Hirvonen οδήγησε ψυχωμένα, πήρε ρίσκα και δικαιώθηκε.

Πάντως εν κατακλείδι αυτό που έκανε εντύπωση δεν είναι η δεύτερη θέση του Gronholm, που ευθαρσώς δήλωσε ότι δεν μπορούσε να πιάσει τον μικρό, αλλά η «ατυχία(;)» του Sebastien Loeb. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen δεν μας έχει συνηθίσει σε λάθη και μάλιστα μαζεμένα. Ίσως στις δυο τελευταίες μέρες του αγώνα αυτού να έκανε όσα λάθη δεν έχει κάνει σε όλους τους αγώνες του στο WRC μέχρι σήμερα. Και τα πιο πολλά λάθη άρχισαν όταν οι προσπάθειες του, πάντα ψύχραιμου, Loeb να πλησιάσει το Φιλανδικό δίδυμο αποδείχθηκαν μάταιες.

Ο αγώνας της Νορβηγίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «καρμπόν» με τον αγώνα της Σουηδίας, όμως τόσο οι σαφώς διαφορετικές καιρικές συνθήκες, όσο και η χάραξη των ε.δ. που είναι πιο «αργές» και «παγωμένες» συνθέτουν έναν άλλο, διαφορετικό αγώνα.

Η πρώτη μέρα του ράλι Νορβηγίας έγινε στην περιοχή νοτιοανατολικά του Hamar. Περιλάμβανε 8 ειδικές διαδρομές από τις οποίες μόνο μια ήταν επαναλαμβανόμενη (Loten). Εξαιτίας του μήκους των ειδικών, τα αυτοκίνητα έκαναν ένα μικρό σέρβις στο Kirkenaer στις 13:00.
Η θερμοκρασία καθ' όλη τη διάρκεια της πρώτης μέρας άγγιζε τους 0 βαθμούς, αλλά ο δυνατός παγωμένος αέρας την έκανε να φαίνεται χαμηλότερη, ενώ σε κάποιες ειδικές έπεφτε δυνατό χιόνι.



Το τέλος του πρώτου σκέλους βρήκε την ομάδα της BP-Ford στις δύο πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Ο Mikko Hirvonen με συνοδηγό τον Jarmo Lehtinen προηγήθηκαν από το πρώτο χιλιόμετρο και τελείωσαν την ημέρα με ένα προβάδισμα 15.5 δευτερολέπτων μπροστά από τον άλλο πλήρωμα της ομάδας, τον Marcus Gronholm με τον Timo Rautiainen. Ο Sebastien Loeb (Citroen) ήταν ο μόνος που προσπάθησε να ανταγωνιστεί το φοβερό φινλανδικό δίδυμο, κερδίζοντας 5 ε.δ.

Όμως έκανε πολλά λάθη τόσο στη πρώτη ειδική όπου κόλλησε στο χιόνι, όσο και στην έκτη όπου έχασε μια διασταύρωση, με αποτέλεσμα να μείνει στην τρίτη θέση, 1,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Gronholm. Για την επόμενη θέση έδωσαν μάχη 4 αυτοκίνητα που άλλαζαν σειρά σε κάθε ειδική. Τελικά, το απόγευμα επεκράτησε ο Petter Solberg (Subaru), παρά το πρόβλημα που είχε με το τιμόνι στην έκτη ε.δ.

Ακολούθησαν ο Toni Gardemeister (Mitsubishi), ο Gigi Galli (Citroen) και ο Henning Solberg (Ford) με μικρές διαφορές. Ο Jari-Matti Latvala (Ford) που βρισκόταν στη τρίτη θέση το πρωί έπεσε πίσω, μετά από ποινή 90 δευτερολέπτων που δέχθηκε για καθυστέρηση στην έξοδο του σέρβις, μια που οι μηχανικοί του αναγκάστηκαν να αλλάξουν το υδραυλικό τιμόνι και την αντλία του, και βρέθηκε στην 10η για να κερδίσει στη συνέχεια μια ειδική και σημειώνοντας αρκετούς άλλους εξαιρετικούς χρόνους, να βρεθεί στο τέλος της ημέρας στην όγδοη θέση.

Για το δεύτερο σκέλος ο αγώνας μεταφέρθηκε βορειοανατολικά του Hamar και περιλάμβανε 6 ε.δ. από τις οποίες 4 επαναλήφθηκαν στο τρίτο σκέλος.

Η ομάδα της BP-Ford σταθεροποιήθηκε στις 2 πρώτες θέσεις, μια και ο τρίτος απέχει τώρα 3 λεπτά και 29 δευτερόλεπτα. Παράλληλα η διαφορά ανάμεσα στον Mikko Hirvonen και στον Marcus Gronholm αυξήθηκε στα 19.3 δευτερόλεπτα.

Η δεύτερη μέρα του ράλι Νορβηγίας πρέπει να ήταν μια από τις χειρότερες μέρες της αγωνιστικής ζωής του Sebastien Loeb. Μετά την 11η ε.δ. όπου το χιόνι έφραξε τις εισαγωγές αέρα στον κινητήρα της Citroen που έχασε όλη του τη δύναμη, ο Γάλλος «βγήκε» και στις δύο επόμενες ειδικές, χάνοντας συνολικά 17 λεπτά, πράγμα που τον έφερε στη 18η θέση της κατάταξης.

Ο Petter Solberg (Subaru) ανέβηκε στην τρίτη θέση παρά το πρόβλημα πρόσφυσης που αντιμετώπισε στην 11η διαδρομή, και βρίσκεται μόνο 9.9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον μεγάλο του αδελφό Henning (Ford), ο οποίος έχασε αρκετό χρόνο από κακή επιλογή καρφιών στα ελαστικά του Focus του. Ο Gigi Galli (Citroen) που ήταν πέμπτος, είχε δύο εξόδους στο χιόνι και έπεσε στην έβδομη θέση.

Τόσο ο Toni Gardemeister (Mitsubishi) όσο και ο Chris Atkinson (Subaru) έχασαν 21 και 17 λεπτά αντίστοιχα, όταν σφήνωσαν στο χιόνι στην πρώτη ειδική της ημέρας, ενώ ο Dani Sordo (Citroen) εγκατέλειψε όταν χτύπησε ένα δέντρο στην ίδια διαδρομή. Αλλά και ο Matthew Wilson (Ford) αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν βγήκε στη 10η ε.δ. καταστρέφοντας ένα ψαλίδι.



Μετά και από το τρίτο σκέλος όπου τίποτα δεν άλλαξε για τους προπορευόμενους Φιλανδούς, η Ford που ανέβηκε και στις τρεις θέσεις του βάθρου, απέκτησε ένα σοβαρό προβάδισμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Mikko Hirvonen με τον Jarmo Lehtinen πέτυχαν τη δεύτερη νίκη τους (μετά την Αυστραλία του 2006), διατηρώντας την πρώτη θέση από την πρώτη ειδική μέχρι την τελευταία. Αυτή ήταν μια πραγματική νίκη όπως είπε στον τερματισμό ο νεαρός Φιλανδός, αφού αντιμετώπισε στα ίσα δύο οδηγούς που έχουν στο ενεργητικό τους 5 πρωταθλήματα και οι δύο μαζί!

Ο Marcus Grοnholm με τον Timo Rautiainen τερμάτισε 9.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον νεαρό ομόσταυλό του, χωρίς να μπορέσει ποτέ ουσιαστικά να τον απειλήσει. Οι Νορβηγοί που κατέκλυσαν τις ειδικές τις προηγούμενες μέρες, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενθουσιάστηκαν βλέποντας έναν συμπατριώτη τους να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ακόμα και αν αυτός δεν ήταν ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Petter (Subaru), αλλά ο αδελφός του Henning (Ford).

Η μάχη ανάμεσα στα δύο αδέλφια ήταν μεγάλη τη δεύτερη μέρα, αλλά μια κακή επιλογή καρφιών στα ελαστικά του Petter τον έφερε πίσω από τον Henning στην πρώτη ειδική της Κυριακής και παρά την ατυχία του δεύτερου στην τελευταία ειδική όταν του έσβησε ο κινητήρας, ο Petter δεν κατάφερε να ξαναπεράσει μπροστά.

Ο Jari-Matti Latvala (Ford) μετά από καταπληκτικό αγώνα έφερε το Focus RS στην πέμπτη θέση. Η μάχη μεταξύ του Manfred Stohl (Citroen) και του Gigi Galli (Citroen) για την έκτη θέση έληξε υπέρ του Ιταλού, όταν ο Stohl είχε μια έξοδο στην τελευταία ειδική που του στοίχισε 10 λεπτά. Έτσι στην 7η θέση βρέθηκε ο Daniel Carlsson (Citroen) αφού ο Xavi Pons (Mitsubishi) εγκατέλειψε, από έξοδο, τη σκληρή μάχη που είχαν μεταξύ τους μέχρι την τελευταία στιγμή, αφήνοντας την τελευταία βαθμολογούμενη θέση στον Τσέχο Jan Kopecky, με το Skoda Fabia.

Αξιοσημείωτη η παρουσία στην τελευταία θέση της δεκάδας, ενός ακόμα Ford Focus, του 5ου στην δεκάδα, με οδηγό τον 17χρονο Andreas Mikkelsen, που απέκτησε ειδική άδεια για να συμμετάσχει στον αγώνα, ενώ πίσω του τερμάτισε ο Σουηδός Patrik Flodin που με το Subaru Impreza κέρδισε την πρώτη θέση στην κατηγορία Ν. Τέλος, ο Sebastien Loeb που κέρδισε την Κυριακή δυο ε.δ., τερμάτισε 14ος δίνοντας ένα βαθμό στη Citroen για το Πρωτάθλημα κατασκευαστών.



Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς για το πρωτάθλημα των Junior τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα. Η διαφορά του Per Gunnar Andersson με το εργοστασιακό Suzuki Swift Super 1600 από τον ανταγωνισμό, του έδωσε άνετα την πρωτοπορία από την αρχή του αγώνα. Δεύτερος ο πρωταθλητής του 2006 Patrik Sandell με το νέο Renault Clio R3, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ένα ακόμα Suzuki, αυτό του Εσθονού Urmo Aava. Αξιοσημείωτο, στη ράμπα τερματισμού ανέβηκαν όσα ακριβώς αυτοκίνητα ξεκίνησαν τον αγώνα για τον θεσμό των JWR.

Η βαθμολογία μετά και τον 3ο αγώνα της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ΟΔΗΓΟΙ

M. Grοnholm 24 β.
, M. Hirvonen 20 β., S. LΟΕΒ 18 β. , Η. Solberg 11 β., D. Sordo 8 β., P. Solberg 8 β., C. Atkinson 6 β., D. Carlsson 6 β., Τ. Gardemeister 5 β., J. M. Latvala 4 β., G. Galli 3 β., J. Kopecky 2 β και M. Stohl 2 β..

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

BP-Ford 44 β.
, CΙΤRΟΕΝ TOTAL 28 β. , Stobart M-Sport Ford 17 β., Subaru 15 β. και OMV Kronos Citroen 12 βαθμοί.

Επόμενος αγώνας, το πρώτο χωμάτινο Ράλι της χρονιάς στο Μεξικό που αρχίζει στις 9 Μαρτίου.

Κείμενα: [Κατερίνα Σεβαστού]












More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.024602 seconds. ]