Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα της νέας σειράς BMW G 650 X


Τα είχαμε δει σε φωτογραφίες, τα χαζέψαμε και τα περιεργαστήκαμε στην έκθεση της Κολονίας, ήρθε η ώρα να τα δούμε και να τα οδηγήσουμε και στην Ελλάδα.
Η BMW HELLAS παρουσίασε στις 28/2 σε δημοσιογράφους τα νέα της μοντέλα της σειράς G 650 X.
Η παρουσίαση έγινε στο Καπανδρίτι, στις νέες εγκαταστάσεις του ομίλου Λαζαρίδη, Οινότρια Γη. Το Off-Road.gr ήταν εκεί για να πάρει μια πρώτη οδηγική γεύση από τα πολυαναμενόμενα νέα BMW!






 


Η νέα σειρά G 650 X αποτελείται από τρία μοντέλα:
Την G 650 X-moto που είναι μία επιθετικής σχεδίασης supermoto μοτοσικλέτα, την G 650 X-country που είναι ένα all-around μοντέλο με έντονα στοιχεία scrambler και φυσικά το G 650 X-challenge που είναι η enduro πρόταση της εταιρίας.

Όπως μας διευκρίνισαν τα στελέχη της BMW HELLAS η νέα σειρά G 650 X δεν ήρθε για να αντικαταστήσει τις F 650 GS και F 650 GS DAKAR, οι οποίες θα συνεχίσουν να παράγονται κανονικά στο εργοστάσιο της BMW στο Βερολίνο.
Πρόκειται για εντελώς νέες μοτοσικλέτες, σχεδιασμένες από την αρχή, με μόνο κοινό σημείο με τις F 650 GS τον κινητήρα.

Είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε για αρκετές ώρες σε κάθε είδος δρόμου, όπως και σε χωμάτινη πίστα (το G 650 X-challenge) και ασφάλτινη πίστα (το G 650 X-moto).

Τα 3 καινούργια μοντέλα εκτός από τον κινητήρα, μοιράζονται το πλαίσιο, το ρεζερβουάρ καυσίμου καθώς και το μπροστινό σύστημα, όπως και κάποια περιφερειακά εξαρτήματα.
Ξεκινώντας από τα κοινά στοιχεία ας τα δούμε πιο αναλυτικά:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Ο γνώριμος από τα 650 GS κινητήρας βελτιώθηκε στα σημεία και... υποβλήθηκε σε δίαιτα.
Η διπλή ανάφλεξη και ο ψεκασμός παραμένουν, τοποθετήθηκε νέος αντικραδασμικός άξονας, επανασχεδιάσθηκαν η εισαγωγή και η εξαγωγή και έγινε νέα ρύθμιση της διαχείρισης καυσίμου για καλύτερη απόδοση.
Το χρώμα εξωτερικά έγινε μαύρο.
Τοποθετήθηκε ελαφρύτερος στρόφαλος, νέα μίζα και εναλλάκτης μειωμένης μάζας καθώς και νέα καπάκια από μαγνήσιο σε συμπλέκτη και εναλλάκτη.
Το αποτέλεσμα της εξέλιξης είναι 3 περισσότεροι ίπποι και 2 λιγότερα κιλά βάρους.
Αποδίδει 53 ίππους στις 7000 σ.α.λ.
Η ελληνική αντιπροσωπεία θα διαθέτει ως έξτρα, πλήρη σπορ εξάτμιση της Akrapovic από τιτάνιο. Το κέρδος σε βάρος θα φτάνει τα 2,8 κιλά.

ΠΛΑΙΣΙΟ - ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:
Το πλαίσιο είναι εντελώς νέο. Ατσάλινο - περιμετρικό 2 δοκών με αλουμινένιο αφαιρούμενο υποπλαίσιο.
Το ψαλίδι όπως και η βάση του ψαλιδιού είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι τοποθετημένο κάτω από την σέλα (με την τάπα στο πλάι) για καλύτερη κατανομή του βάρους.
Η χωρητικότητα του είναι 9,5 λίτρα.

 



ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ:
Εδώ έχουμε ένα αντεστραμμένο πιρούνι, διαμέτρου 45 mm της Marzocchi.
Φυσικά οι ρυθμίσεις είναι εντελώς διαφορετικές για κάθε μοντέλο.
Και οι τρεις «αδελφές» μπορούν προαιρετικά να εξοπλιστούν με σύστημα ABS της Bosch που απενεργοποιείται από τον οδηγό.
Κοινό και το πίσω φρένο με τον δίσκο των 240 mm.

Οι ομοιότητες εδώ σταματούν. Η BMW φρόντισε να προσδώσει ξεχωριστή προσωπικότητα και στυλ σε κάθε μία, με διαφορετικές επιλογές σε πλαστικά κουστούμια, αναρτήσεις και τροχούς.
Ας τα γνωρίσουμε περισσότερο:


 



G 650 X-moto:

Επιθετική εμφάνιση, «πολεμική» θέση οδήγησης, έντονο «σπορ» στυλ.
Διπλός προβολέας μπροστά, πίσω φανάρι τύπου LED, λευκά φλας, πλαστικά με έντονες γωνίες και προσοχή στην λεπτομέρεια όπως θα περίμενες από ένα BMW.
Κατά την γνώμη του υπογράφοντος είναι η πιο όμορφη από τις τρεις.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά εντυπωσιακά:

Τροχοί 17 ιντσών με λάστιχα 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.
Ζάντες από αλουμίνιο.
Αντεστραμμένο πιρούνι 45 mm μπροστά με διαδρομή 270 mm. Δέχεται ρυθμίσεις σε συμπίεση και επαναφορά.
Πίσω επιλέχθηκε συμβατική ανάρτηση (της Sachs) με διαδρομή 245 mm που επίσης είναι ρυθμιζόμενη.
Τα φρένα είναι τα πιο δυνατά της «οικογένειας» αφού μπροστά φορά πλευστή δισκόπλακα 320 mm που συνδυάζεται με τετραπίστονη δαγκάνα και σωληνάκια υψηλής.
Το βάρος της (κενή) είναι 147 κιλά και το ύψος της σέλας 900 mm.
Η σέλα είναι ίσια (ίδια με του X-challenge) και σε τοποθετεί «πάνω» και όχι «μέσα» στην μηχανή, σε συνδυασμό δε με το ίσιο τιμόνι σε προδιαθέτει για επιθετική οδήγηση. Φυσικά μια τέτοια σέλα δεν μπορεί να είναι άνετη:
Είπαμε, αυτά τα BMW ξεφεύγουν από τα ως τώρα δεδομένα της εταιρίας!

Οδηγήσαμε την G 650 X-moto σε «στροφιλίκι» αλλά και σε πίστα supermoto.
Στον δρόμο είναι φιλικό και σε προκαλεί για παιχνίδι. Με σαφώς πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση από τις υπόλοιπες δύο, απενεργοποιείς το ABS και ξεκινάς τα πλαγιάσματα και τις τοποθετήσεις πριν την στροφή!
Τα φρένα δυνατά, η γεωμετρία γρήγορη, το μοτέρ πρόθυμο, γραμμικό αλλά κάτι του λυπεί εκεί ψηλά...
Να είχε την Akrapovic περασμένη πάνω!
Στην πίστα τα κιλά αρχίζουν να «φαίνονται» μετά από μερικούς γύρους (ή λες να είμαι απροπόνητος?) αλλά η διασκέδαση δεν σταματά.
Άλλωστε δεν είναι η πίστα ο χώρος που προορίζεται να κινείται.
Στον δρόμο θα τραβήξει βλέμματα θαυμασμού με την εμφάνιση του και θα ικανοποιήσει τον ενθουσιασμό του αναβάτη με την συμπεριφορά του.

Η τιμή του ξεκινά από τα 8950 Ευρώ.


 



G 650 X-country:

Πιο συμβατική εμφάνιση, χαμηλή σέλα (870 mm ύψος - υπάρχει και έξτρα κατά 30 mm χαμηλότερη), στρογγυλός - κλασσικός προβολέας και το μαύρο χρώμα να κυριαρχεί.
Φοράει τροχό 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω.
Ίδιο πιρούνι με διαφορετικές ρυθμίσεις, 240 mm διαδρομή εμπρός και ελατήριο - αμορτισέρ της Sachs (210 mm διαδρομή) πίσω.
Η μπροστινή δαγκάνα είναι διπίστονη και ο δίσκος πλευστός - διαμέτρου 300 mm.
Το βάρος είναι 148 κιλά με την μοτοσικλέτα «στεγνή».
Η τιμή αυτής: 8400 Ευρώ.

Μια μοτοσικλέτα που σε «κερδίζει» αμέσως.
Η φιλικότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της. Την βολεύεσαι αμέσως, καταφέρνει στον δρόμο να κρύβει τα κιλά της, είναι το μηχανάκι που δεν θέλει να δυσαρεστήσει κανέναν αναβάτη.
Απλό και εύκολο (άρα πολύ μελετημένο), θα κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη και στα πέριξ αυτής, θα μεταφέρει με στυλ τον ιδιοκτήτη του σε κοντινούς προορισμούς και θα προσφέρει διασκέδαση όταν κλιθεί να περάσει από χωματόδρομους.
Η θέση οδήγησης κατά πολύ πιο άνετη σε σχέση με τα δύο «αδέλφια» του, με την δύο ορόφων σέλα πιο φαρδιά και παχιά.
Η ανάρτηση είναι επίσης προσανατολισμένη στην άνεση του αναβάτη, χωρίς να χάνει την στιβαρότητά της.

Στον ορεινό δρόμο με συνεχείς στροφές που το οδηγήσαμε κυρίως, βουτούσε με προθυμία στις στροφές με την ανάρτηση να απορροφά με άνεση κάθε είδους ανωμαλίες της ασφάλτου.
Μια μοτοσικλέτα που σίγουρα θα πουλήσει καλά και στο γυναικείο φύλο αφού εκτός από τα ουσιαστικά προτερήματα της, προσδίδει και ξεχωριστό στυλ στον αναβάτη.


 




Και φτάσαμε στην... ταμπακέρα:
G 650 X-challenge

Η εμφάνιση του φωνάζει από μακριά για δύο στοιχεία:
Είναι BMW και είναι enduro!
Λευκό - μπλε, με διπλό φανάρι εμπρός και ποδιά αλουμινίου.
Αντικειμενικά όμορφο, σε προκαλεί να το δοκιμάσεις.
Το μοτέρ παραμένει το ίδιο αλλά το βήμα της τελικής μετάδοσης είναι πιο κοντό (15 - 47 δόντια αντί 16 - 47 των υπολοίπων).
Οι τροχοί είναι στις «κλασσικές» διαστάσεις για enduro, δηλαδή 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω.
Το αντεστραμμένο - ρυθμιζόμενο πιρούνι των 45 χιλιοστών έχει αποκτήσει για την περίσταση διαδρομή 270 mm.
Πίσω δεν υπάρχει συμβατική ανάρτηση αλλά το σύστημα πεπιεσμένου αέρα της Continental που φορά και το HP 2 (Air Damping System).
Φυσικά έχει τροποποιηθεί για να ταιριάζει στον χαρακτήρα και τα κιλά του X-challenge.
Έχει δύο ρυθμίσεις για την επαναφορά, ενώ για να ρυθμίσεις την συμπίεση - προφόρτιση απλώς... φουσκώνεις με την ειδική τρόμπα που υπάρχει κάτω από την σέλα!
Υπάρχει και το σχετικό αλφάδι υγρού στο πλάι για να σε βοηθήσει να φέρεις τις αναρτήσεις στα κιλά σου.
Η BMW πάντως φαίνεται να πιστεύει σε αυτού του τύπου πίσω ανάρτηση, άλλωστε όπως διατείνεται είναι πιο ελαφριά από μια αντίστοιχη συμβατική.
Η διαδρομή της πίσω ανάρτησης είναι επίσης 270 mm.

Πέραν της ανάρτησης, εδώ έχουμε ψηλότερα κατά 10 χιλιοστά καβαλέτα στο τιμόνι, ίσια - στενή σέλα και δισκόπλακα 300 mm μπροστά - 240 mm πίσω, τύπου «μαργαρίτα» αμφότερες.
Το ύψος της σέλας φτάνει τα 950 χιλιοστά ενώ το κενό βάρος είναι 144 κιλά (156 με τα «ζουμιά» της) αποτελώντας την πιο ελαφριά της παρέας.

Όταν ανέβεις πάνω της τα βρίσκεις όλα να έρχονται φυσιολογικά στα χέρια σου. Είναι βολική και από την στιγμή που θα κυλήσει τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι έχει σχεδιαστεί για ταξίδι στο χώμα.
Ελαφριά αίσθηση, θέση οδήγησης που σε προδιαθέτει «για μάχη», σέλα που επιτρέπει «κινητικότητα», καμιά σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει η βαυαρική φίρμα ως τώρα.
Πατώντας στο χώμα, απλώς επιβεβαιώνεις ότι αυτό το μηχανάκι είναι ότι φαίνεται:
Το πρώτο πραγματικό enduro της BMW!
Πάει σε ανοιχτό χωματόδρομο, πάει σε κλειστές στροφές, πάει και μονοπάτι.
Η εταιρεία ανέφερε στην παρουσίαση ότι το G 650 X-challenge απευθύνεται σε αναβάτες που θέλουν να οδηγούν στο χώμα κάθε σαββατοκύριακο αλλά δεν σχεδιάζουν να συμμετέχουν σε αγώνες.
Η πρώτη μας επαφή με την μοτοσικλέτα όμως, μας επιτρέπει την πρόβλεψη ότι σε αγώνες τύπου Rally θα είναι πολύ καλή.

Η εμπορική της σταδιοδρομία, σε συνδυασμό με την δυναμική της φίρμας και την τιμή της (8700 Ευρώ) σίγουρα προβλέπεται επιτυχημένη.
Σε 10 περίπου μέρες θα αρχίσει η πώληση της οπότε κοντός ψαλμός...

Εμάς πάντως μας άρεσε και ανυπομονούμε να την γνωρίσουμε καλύτερα!


Κείμενο: [Γιώργος-cuspid-Φυτάς]
Φωτογραφίες: [BMW HELLAS]





 


 


 



 



 



 









More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.033639 seconds. ]