Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Μεξικό: Η ώρα της αλήθειας

Ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι αρχίζει σε λίγες μέρες (9/3) στο Μεξικό.
Με την εκκίνηση του 8ου Corona Ράλι, που είναι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς, έρχεται και η ώρα της αλήθειας για τις τρεις σημαντικότερες ομάδες που μετέχουν στο θεσμό.

Η ώρα της αλήθειας λοιπόν για το Citroen C4, που για πρώτη φορά θα δοκιμάσει τις αντοχές και τις ανοχές του στο χώμα, για το πολυαναμενόμενο Impreza S12B, αλλά και την ικανότητα των ανθρώπων τις Ford να λύσουν τα προβλήματα αξιοπιστίας, που τους ταλαιπώρησαν την περσινή χρονιά.
Και όλα αυτά στο αφιλόξενο υψόμετρο των 2.000 έως και 2.700 μέτρων στο οποίο θα εξελιχθεί ο αγώνας.


Το κέντρο του αγώνα θα είναι και πάλι η πόλη Leon, όμως φέτος υπάρχουν πολλές αλλαγές σε σχέση με τη περσινή χρονιά. Σημαντικότερη είναι ίσως αυτή της μείωσης των συνολικών χιλιομέτρων του αγώνα, σε λιγότερα από 850 χλμ.


Χάρη στον νέο αυτοκινητόδρομο San Felipe οι οργανωτές κατάφεραν να σχεδιάσουν έναν πολύ συμπαγή αγώνα, με συνολικό μήκος 849,55 χλμ από τα οποία τα 366,06 είναι χλμ ειδικών διαδρομών. Ο καταπληκτικός συντελεστής (43,08 %) που πέτυχαν κάνει τον αγώνα να είναι μακράν ο μικρότερος σε συνολικό μήκος από όλους τους αγώνες του WRC, από γενέσεως του.

Η άλλη αλλαγή αφορά στην υπερειδική του αγώνα, την Nextel Superspecial, που βρίσκεται κάπου 10 χλμ, έξω από τη Leon. H διαδρομή αυτή, μήκους 2,21 χλμ, θα διεξαχθεί 5 φορές. Δύο το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου και μία, διπλή, την Κυριακή πριν τον τερματισμό του αγώνα. Παρά το γεγονός ότι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, όλα τα αυτοκίνητα θα ξεκινούν με διαφορά δύο λεπτών μεταξύ τους, στην επιφάνεια της υπερειδικής θα έχει γίνει ειδική επεξεργασία για να μην σηκώνεται πολύ σκόνη.

Όμως αυτό που αγωνιστικά θα προβληματίσει και ίσως αποδειχθεί καθοριστικό για την εξέλιξη του αγώνα θα είναι το απόγευμα του Σαββάτου, που τα αυτοκίνητα θα πρέπει να κάνουν 5 ε.δ. συνολικού μήκους 81,40 χλμ με τα ίδια λάστιχα, παρόλο που η μεγαλύτερη, από τις 20 διαδρομές, του αγώνα δεν ξεπερνά τα 31 χλμ.

Τα νέα των ομάδων

BP-FORD WORLD RALLY TEAM


Οι εμφανίσεις της ομάδας σε Σουηδία και Νορβηγία γέμισαν αισιοδοξία αλλά και υποχρεώσεις μηχανικούς και οδηγούς. Έτσι φυσικό ήταν η ομάδα να φύγει για δοκιμές στα ισπανικά χώματα, αφήνοντας στην Νορβηγία τον Marcus Gronholm, που έκανε τρεις συνεχόμενους αγώνες σε διάστημα 20 ημερών, για να ξεκουραστεί.

Ο Wilson ελπίζει φέτος να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα τα Focus και να παραμείνει στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών η ομάδα του.

Ο Gronholm είναι ικανός για τη νίκη αλλά και ο Mikko Hirvonen έχει αποδείξει τις ικανότητές του, έτσι δεν θα είναι απίθανο να τους δούμε και τους δύο στο βάθρο.


CITROΕN TOTAL WORLD RALLY TEAM


Στην Νορβηγία η Citroen πήρε για 65η φορά βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τώρα ήρθε η ώρα να αποδείξει ότι το καινούργιο C4 WRC είναι εξίσου αξιόπιστο στο χώμα όπως στην άσφαλτο και το χιόνι.

Ερωτηματικό αποτελεί η απόδοση του Sebastien Loeb. Ο μικρόσωμος Γάλλος δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσα λάθη, και μάλιστα μαζεμένα. Είναι ντεφορμέ ή μήπως ενοχλείται ακόμα από το σπασμένο του χέρι;

Όσο για τον δεύτερο οδηγό της ομάδας τον Dani Sordo, ελπίζει να επαναλάβει την περσινή του εμφάνιση, που συνοδεύτηκε από την 4η θέση της κατάταξης και να βοηθήσει την ομάδα να πάρει κεφάλι στους κατασκευαστές.


OMV KRONOS CITROEN WORLD RALLY TEAM

Ένα μόνο αυτοκίνητο θα κατεβάσει η OMV στον αγώνα του Μεξικό, και αυτό βέβαια θα είναι του Stohl. Πέρσι ο Manfrend Stohl, οδηγώντας ένα Peugeot 307 της OMV, κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση της γενικής. Ο Αυστριακός οδηγός -κατά την προσφιλή του τακτική- περίμενε υπομονετικά τα λάθη των αντιπάλων του, και όταν αυτοί άρχισαν να εγκαταλείπουν ή να έχουν προβλήματα, σκαρφάλωσε στο βάθρο.

Φέτος με άλλο, πάλι γαλλικό όμως αυτοκίνητο, μια Xsara Wrc, θα διεκδικήσει, πιστεύουμε με αξιώσεις, μια θέση στην εξάδα δικαιώνοντας τον τίτλο του «καλύτερου δεύτερου οδηγού» που του έχουν απονείμει. Το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας, με οδηγό τον Carlsson θα κάνει την εμφάνισή του στο ράλι Πορτογαλίας.

SUBARU WRT


Ντεμπούτο θα κάνει το νέο Impreza WRC με το κωδικό όνομα S12B στα χώματα του Μεξικό. Αν και τα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα είναι ικανοποιητικά η πράξη θα αποδείξει αν το Impreza 2007 μπορεί να είναι ανταγωνιστικό ή θα παραμείνει ο «εφιάλτης» των οδηγών του.

Prodrive, STI και FHI συνεργάστηκαν για να λύσουν τα προβλήματα πρόσφυσης και έντονης φθοράς ελαστικών αλλά και ψύξης του κινητήρα κάτι που φαίνεται άλλωστε από την σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα.

Με νέα λοιπόν γεωμετρία, νέες αναρτήσεις, άλλη κατανομή βάρους και διαφορετικές ρυθμίσεις διαφορικών, οι Petter Solberg και Chris Atkinson θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για το βάθρο. Πάντως ο Solberg έχει τις περισσότερες πιθανότητες να σπάσει το δίδυμο Gronholm - Loeb.

STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM

Αλλαγή για την ομάδα του Eddie Stobart στην επίσημη ονομασία της, και φέτος, προστέθηκε στην ομάδα η Vodka Kick. Έτσι το VK θα εμφανίζεται πλέον στον τίτλο της ομάδας, που κάθε άλλο παρά δυσαρεστημένη μπορεί να είναι. Ειδικά μετά την τρίτη θέση του Henning Solberg στη Νορβηγία, που όχι μόνο ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα, μέχρι σήμερα, της ομάδας, όχι μόνο της έδωσε για πρώτη φορά μια θέση στο βάθρο αλλά την έφερε τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών μπροστά από την Subaru και την OMV.

Στον αγώνα, βαθμούς για τους κατασκευαστές θα διεκδικήσουν οι Jari-Matti Latvala και Henning Solberg. Ένα ακόμα Ford Focus RS WRC 06 της ομάδας θα βρίσκεται στα χέρια του Matthew Wilson, που φιλοδοξεί να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στο φετινό πρωτάθλημα.

MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM

Χωρίς βαθμούς είναι ακόμα η νεώτερη ομάδα του θεσμού. Για τους Αργεντινούς αυτός είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας τους στο πρωτάθλημα και ελπίζουν πολλά.

Το «τοπίο» του Μεξικό είναι πολύ πιο οικείο, από αυτό της παγωμένης Νορβηγίας, τόσο στον Luis Perez Companc όσο και στον Juan Pablo Raies. Εξάλλου πολλά στηρίζουν και στα Focus RS WRC 06 που οδηγούν.

Πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής


Στον δεύτερο γύρο του θεσμού παίρνουν μέρος 17 οδηγοί, από τις 24 συμμετοχές που έκανε τελικά δεκτές η FIA για το πρωτάθλημα παραγωγής. Από τους 8 που βαθμολογήθηκαν στην Σουηδία ο πρώτος (Oscar Svedlund), ο δεύτερος (Anton Alen) και ο τέταρτος (Armindo Araujo) δεν θα είναι στο Μεξικό.

Έτσι το πάνω χέρι θα έχει ο Kristian Sohlberg με το Subaru Impreza της Ιαπωνικής Syms Rally Team που έχει ήδη 6 βαθμούς. Με την ίδια ομάδα κατεβαίνει και ο Κύπριος Σπύρος Παυλίδης, με συνοδηγό τον «γυρολόγο» Denis Giraudet. Δύο νέες συμμετοχές, στα χρώματα της OMV Bixxol RT, με τον Τσέχο Stepan Vojtech και τον Ούγγρο Balazs Benik στο τιμόνι δύο Mitsubushi θα είναι ανάμεσα στους Toshi Arai, Nasser Al-Attiyah και Fabio Frisiero, που ξεκινούν με το πλεονέκτημα των βαθμών του πρώτου αγώνα του θεσμού.

Πρώτη εμφάνιση και για τον Travis Pastrana της Subaru Rally Team International.

Από τους «ιδιώτες» του αγώνα τώρα, αυτοί που μπορούν να ξεχωρίσουν είναι οι MacHale, πατέρας και υιός που τρέχουν με δύο Focus, ένα του 06, ο μικρός και ένα παλαιότερο ο πατέρας. Ακόμα ένας οδηγός που μπορεί να διακριθεί είναι ο, πρώην πρωταθλητής ράλι της χώρας, Benito Guerra. Σημαντική είναι και η παρουσία 6 Αμερικανών που ελπίζουν να κάνουν μια αξιοπρεπή εμφάνιση σε έναν τόσο διαφορετικό για τα δικά τους δεδομένα αγώνα.


Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού [catkil@off-road.gr]

Επίσημο site του αγώνα : http://www. rallymexico.com /










More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.025287 seconds. ]