Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Πορτογαλίας : Η επιστροφή

Ήταν αρχές Μαρτίου του 2001, όταν στα χώματα(!) της Πορτογαλίας ο Tommi Makinen, ο μακροβιότερος οδηγός σε μια ομάδα, μια και οδηγούσε για έβδομη χρονιά για τη Mitsubishi, συμπλήρωνε την εκατοστή συμμετοχή του στο WRC και κατακτούσε, μετά από 3 μέρες λασπομαχίας την 22η νίκη του.

Κάτι οι κακές καιρικές συνθήκες, κάτι η αδιαλλαξία των οργανωτών, κάτι οι κόντρες των αρχόντων του αγώνα με τους ανθρώπους της παγκόσμιας ομοσπονδίας και τέλος κάτι οι πολιτικές της FIA για το μέλλον του αθλήματος, οδήγησαν τον πολυπληθέστερο σε θεατές αγώνα του WRC, το Ράλι Πορτογαλίας, στο περιθώριο για 5 ολόκληρα χρόνια.






Φέτος, ο αγαπημένος αγώνας των Ελλήνων οδηγών, αλλά και θεατών, βρίσκεται ξανά στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος. Βέβαια λόγω του νέου, συστήματος επιλογής των αγώνων πρωταθλήματος που εφαρμόζει από φέτος η FIA, o αγώνας, που σημειωτέον έχει ψηφιστεί από τους κατασκευαστές 6 φορές ως ο κορυφαίος αγώνας του WRC, το 2008 δεν θα είναι στο ημερολόγιο.

Αρκετές αλλαγές στη μορφή του αγώνα έγιναν από την τελευταία φορά που ο αγώνας μετρούσε για το WRC. Κατ' αρχάς από την περιοχή του Πόρτο, στα βόρεια της χώρας, ο αγώνας μεταφέρθηκε στο νοτιότερο σημείο της, στην περιοχή του Algarve. Έτσι, όπως και το Ράλι Νορβηγίας, ο αγώνας αυτός είναι τελείως άγνωστος σε όλους σχεδόν τους οδηγούς. Όχι μόνο γιατί γίνεται για πρώτη φορά αγώνας του WRC εκεί, αλλά και γιατί ελάχιστοι εθνικοί αγώνες έχουν διοργανωθεί στην περιοχή του Algarve.

Μόνο τρεις από τους κορυφαίους οδηγούς έχουν κάνει μερικές από τις ειδικές του αγώνα, το 2005 και το 2006, όταν αυτός ήταν υποψήφιος για το μεγάλο πρωτάθλημα. Αυτοί είναι οι Dani Sordo (5ος γενικής και 1ος Super 1600 το 2005), ο Daniel Carlsson (που τερμάτισε 1ος και 4ος αντίστοιχα) και ο Mikko Hirvonen που ήταν δεύτερος το 2005. Όμως τότε όλοι έτρεχαν με αυτοκίνητα της ομάδας Ν ή μικρότερα. Πλεονέκτημα, από τους 3, έχει πάντως ο Dani Sordo, που το 2006 έκανε τον γρήγορο πλοηγό στο τιμόνι μιας Citroen Xsara WRC.


Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία αυτού του αγώνα, που επισήμως είναι το 41ο (και όχι το 40ο) Ράλι Πορτογαλίας. Για άγνωστους ακόμα λόγους οι Πορτογάλοι αποφάσισαν να μετρήσουν έναν ακόμα αγώνα, που μέχρι πριν λίγο δεν μετρούσαν, στο παλμαρές του Ράλι Πορτογαλίας. Είναι ο αγώνας του 1967, στον οποίο πήραν μέρος μόνο πληρώματα της τοπικής λέσχης; Ή μήπως το επετειακό Centenario Ράλι, που έγινε το 2003 για να γιορταστούν τα 100 χρόνια της ACP (αντίστοιχη ΕΛΠΑ της Πορτογαλίας) με συμμετοχή 4 οδηγών του «παγκοσμίου» και νικητή τον Juha Kankkunen. Προς το παρόν αυτή η απόφαση παραμένει μυστήριο.

Το Ράλι Πορτογαλίας πρωτοπαρουσιάστηκε το 1967 από τον Cesar Torres, που πέθανε 30 χρόνια αργότερα. Μεγάλη μορφή του χώρου των αγώνων ράλι, ο Cesar ήταν από τα ηγετικά στελέχη της FISA (πρόδρομος της Επιτροπής Ράλι της FIA) και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση και την μορφή των αγώνων ράλι του WRC. Μέχρι το 1990 ήταν η ψυχή του αγώνα της Πορτογαλίας, για να αποχωρήσει στη συνέχεια και να ασχοληθεί με τα καθήκοντά του στη FIA, όπου έφτασε να είναι αντιπρόεδρος.

Τα πρώτα χρόνια ο αγώνας ήταν περισσότερο ένας αγώνας αντοχής, αφού ακόμα και οι απλές ήταν πολύ δύσκολο να «βγουν» στους ιδανικούς χρόνους. Τότε ήταν που οι συνοδηγοί ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν σημειώσεις για πάνω από 2.000 χλμ αγώνα!!! Ο αγώνας άλλαξε πολλές φορές μορφή με το πέρασμα των χρόνων. Για παράδειγμα το 1994 ήταν η πρώτη χρονιά που οι ειδικές διαδρομές ήταν μόνο χωμάτινες.


Από το 1967 έως το 1973 ο αγώνας γινόταν στα πρότυπα του Μόντε Κάρλο της εποχής, με τα αυτοκίνητα δηλ. να ξεκινούν από διάφορες πόλεις για να συγκεντρωθούν όλα μαζί και να συνεχίσουν τον αγώνα. Έτσι δεν είναι παράξενο το ότι το 1970 ο αγώνας ξεπερνούσε τα 3.000 χλμ. Το 1979 το μήκος των ε.δ. ξεπερνούσε τα 737 χλμ, ενώ το 1980 και το 1985 οι ε.δ. έφταναν τις 47. Στα αξιοσημείωτα οι 153 συμμετοχές του 1968 και οι μόνο 9 τερματίσαντες (από τους 130 που ξεκίνησαν) στον αγώνα του 1971.

Με αυτά και με κείνα το Ράλι Πορτογαλίας φεύγει από τη Λισσαβόνα και το Εστορίλ, για να μεταφερθεί στα βόρεια, στο Πόρτο, και στη συνέχεια, το 2005, έχοντας περάσει σχεδόν από όλη τη χώρα να καταλήξει στην περιοχή του Αλγκάρβε, που δεν είναι «άπειρη» από αγώνες.

Τη δεκαετία του '70 το Ράλι Αλγκάρβε προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της FIA. Όμως στην ιστορία ο αγώνας έχει μείνει για δύο σημαντικές πρωτιές. Την πρώτη εμφάνιση σε αγώνα του Audi Quattro, έστω και σαν γρήγορο πλοηγό. Ήταν το 1980 και ο οδηγός του Quattro, ο Hannu Mikkola, «παρουσίαζε» το μέλλον του σπορ: τα τετρακίνητα υπερτροφοδοτούμενα όπλα των επόμενων γενεών. Πέντε χρόνια αργότερα άλλη μια ιστορική στιγμή. Η συμμετοχή σε επίσημο αγώνα της FIA ενός αυτοκινήτου που δεν είχε όταν εκκινούσε τον αγώνα «δελτίο αναγνώρισης». Ήταν η παρθενική εμφάνιση της τρομερής Lancia Delta S4, στα χέρια του Markku Alen.

Όμως με τους νέους κανονισμούς για την απαγόρευση των δοκιμών, αυτό που θα λείψει σίγουρα σε όλους, Πορτογάλους, μηχανικούς και πληρώματα θα είναι οι ατελείωτες ώρες δουλειάς, δοκιμών αλλά και διασκέδασης, σχεδόν όλο το χειμώνα, στις φιλόξενες περιοχές γύρω από το Arganil.

Στον αγώνα τώρα που αποτελείται από 9 διαφορετικές ε.δ που δίνουν ένα σύνολο 18 ε.δ. μήκους 357,10 χλμ, σε συνολικό μήκος αγώνα 1008 χλμ. Η εκκίνηση, χωρίς «πανηγύρια», θα γίνει την Πέμπτη 29/3 το απόγευμα, με την υπερειδική του Algarve Stadium, και ο αγώνας θα συνεχιστεί την άλλη μέρα το πρωί με 6 ε.δ. Για τους φανατικούς του διαδικτύου στην σελίδα
http://www.igeoe.pt/igeoearcweb/rally/index.asp υπάρχει μια νέα προσέγγιση στους χάρτες με τρισδιάστατες απεικονίσεις των ε.δ.

Τα νέα των ομάδων

BP-FORD WORLD RALLY TEAM


Την διατήρηση της πρώτης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών θέλει όσο τίποτα άλλο ο Malcolm Wilson, ενώ θα ήταν ακόμα καλύτερα να έβλεπε και έναν οδηγό της Ford επικεφαλής στη βαθμολογία του αντίστοιχου πρωταθλήματος.

Ατού του οι Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen, με τον δεύτερο να διατηρεί πλεονέκτημα, αφού έχει κάνει τον αγώνα και το 2005. Επιπλέον ο μικρός απέδειξε ότι έχει τα φόντα για μια πρώτη θέση.

Πάντως η Πορτογαλία φέρνει τύχη στη Ford, μια και εκεί η ομάδα σημείωσε την πρώτη της νίκη με τετρακίνητο αυτοκίνητο, σπάζοντας ένα σερί πέντε ετών στο WRC χωρίς νίκη. Ήταν το 1993, όταν ο Francois Delecour κατέκτησε τη νίκη στο τιμόνι ενός Ford Escort RS Cosworth.


CITROEN TOTAL WORLD RALLY TEAM


Τις ικανότητες του Sebastien Loeb δεν τις αμφισβητεί κανείς. Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι 30 νίκες (η τελευταία στο Μεξικό πριν 15 μέρες), που έχει πετύχει από το 2002.

Ο αγώνας αυτός, στον οποίο ο Γάλλος δεν έχει καμία εμπειρία, θα αποδείξει αν η Νορβηγία ήταν μια κακή παρένθεση στην καριέρα του ή το «άγνωστο» τον φοβίζει.

Πιο εύκολα θα είναι τα πράγματα για τον Ισπανό Dani Sordo. Με μια κανονική συμμετοχή στον αγώνα και μία ακόμα σαν γρήγορος πλοηγός (με Xsara WRC) είναι σε θέση να κάνει την έκπληξη. Όλα όμως θα εξαρτηθούν από την συμπεριφορά του C4 που βρίσκεται στην «εφηβεία»

STOBART M-SPORT FORD RALLY TEAM


Η πολύ καλή εμφάνιση της ομάδας του Eddie Stobart την έχει φέρει στην τρίτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Βασιζόμενη στο αξιόπιστο και γρήγορο Ford Focus RS WRC 06 και στο ταλέντο των οδηγών της ελπίζει να παραμείνει στην τιμητική αυτή θέση. Από την αρχή ήταν προγραμματισμένο να συμμετάσχει η ομάδα σε όλους τους αγώνες με τρία πληρώματα.

Έτσι οι Henning Solberg και Jari Matti Latvala (που οι φήμες θέλουν να πηγαίνει στην επίσημη Ford μετά την αποχώρηση του Gronholm) θα είναι αυτοί που θα μαζέψουν βαθμούς για την ομάδα, ενώ ο Matthew Wilson θα διεκδικήσει βαθμούς μόνο για το Πρωτάθλημα Οδηγών.

Ο Latvala είναι σίγουρα πιο άπειρος από τον μεγάλο (ηλικιακά) Solberg, όμως έχει αποδείξει ότι συνήθως είναι ταχύτερος από τον Νορβηγό. Ένα ακόμα Ford παλαιότερης γενιάς θα «τρέξει» και ο πιτσιρικάς Andreas Mikkelsen, που θα έχει όμως την υποστήριξη της Ramsport.

SUBARU WRT


Το Subaru Impreza '07 έδωσε πολύ καλά δείγματα στο Μεξικό. Βέβαια η αποχώρηση του Petter Solberg στο πρώτο σκέλος δεν άφησε περιθώρια να αποδείξει στη πράξη την βελτίωσή του. Μετά από πολλούς ελέγχους βρέθηκε ότι όλη η ζημιά ξεκίνησε από μια πέτρα που έσπασε ένα φτερό της «φτερωτής» και που στη συνέχεια προκάλεσε προβλήματα στο ψυγείο νερού.

Όπως στο Μεξικό έτσι και εδώ, η σειρά εκκίνησης βοηθάει τόσο τον Solberg, όσο και τον Chris Atkinson. Μένει να αποδείξουν ότι μπορούν να κοντράρουν στα ίσα τις δύο άλλες «μεγάλες» ομάδες, ανεξαρτήτως συνθηκών.

Ο Νορβηγός θα έχει στη διάθεσή του ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, ενώ ο Αυστραλός θα βρεθεί στο τιμόνι ενός «τροποποιημένου» μοντέλου του '06.

OMV KRONOS CITROEN WORLD RALLY TEAM

'

Όπως και πριν δύο χρόνια η Kronos εμφανίζεται στο πρωτάθλημα με 2 ομάδες Citroen. Στον αγώνα αυτόν εκτός από τα Xsara θα «τρέξει» και δύο C2 στη κατηγορία των Junior.

Και πάλι λοιπόν δύο Xsara, αφού εκτός από τον Manfred Stohl στον αγώνα θα είναι και ο Daniel Carlsson. Ο τελευταίος, με τα αποτελέσματα στη χώρα του και τη γειτονική Νορβηγία, δεν απέδειξε ότι αξίζει την εμπιστοσύνη που του έδειξαν και τώρα θέλει όσο τίποτα άλλο ένα καλό αποτέλεσμα.

Όμως και ο Stohl δείχνει να μην είναι σε καλή κατάσταση. Συγκριτικά τα αποτελέσματά του φέτος είναι απογοητευτικά και, παρά το ότι διαθέτει ένα σαφώς καλύτερο αυτοκίνητο από πέρσι, ο ίδιος και η ομάδα του βαθμολογικά βρίσκονται πολύ χαμηλά.


MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM

Ενθουσιασμός επικράτησε στην ομάδα του Munchi, μετά την εμφάνιση των οδηγών της στο Μεξικό. Στον δεύτερο μόλις αγώνα τους οι Luis Perez Companc και Pablo Raies τερματίζουν αμφότεροι και μάλιστα ο πρώτος στην δωδεκάδα. Όμως ο σοβαρός τραυματισμός του Pablo Perez Companc, αδελφού του Luis και συνοδηγού του Raies στο Indy Pro Series οδήγησε την ομάδα στην απόφαση να αποσύρει την συμμετοχή της από τον αγώνα της Πορτογαλίας.

Πρωτάθλημα Νέων

Δεύτερος αγώνας για τους Junior και πρώτος στο χώμα. Στον αγώνα κατεβαίνουν 20 από τα 21 πληρώματα, που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο θεσμό.


Ο αγώνας αυτός είναι μια καλή ευκαιρία για να δούμε τι μπορεί να κάνει η νέα κατηγορία «μειωμένου κόστους» που θα ισχύσει από τη νέα χρονιά. Πρόκειται για την κατηγορία R που περιλαμβάνει και δίλιτρα αυτοκίνητα της ομάδας Α, όπως τα Renault Clio R3, ένα εκ των οποίων θα βρίσκεται στα χέρια του περσινού Πρωταθλητή Patrick Sandel. Στον αγώνα υπάρχουν συνολικά 4 Clio R3, και 5 Citroen C2 R2, τα οποία προωθεί τώρα η ίδια η Citroen Sport.

Η ταχύτητα του Per Gunnar Andersson, που είναι επικεφαλής της βαθμολογίας είναι αναμφισβήτητη, όμως στο χώμα το Suzuki S 1600 φαίνεται να μειονεκτεί έναντι των Clio R3, κάτι που φαίνεται να δίνει ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα των Νέων.

Στον αγώνα μετέχουν και οι 5 «Rookies» που έχουν δηλώσει συμμετοχή, όλοι με Citroen C2 R2. Στα αξιοσημείωτα η παρουσία στο πρωτάθλημα για πρώτη φορά ενός οδηγού από το Λουξεμβούργο, του Gilles Schammel.

Πριν 33 χρόνια ο 23χρονος τότε Markku Alen έκανε τον πρώτο του αγώνα με ένα Fiat στην Πορτογαλία, για να αναδειχθεί στη συνέχεια ο πιο πετυχημένος οδηγός του Ράλι Πορτογαλίας με 5 νίκες. Αύριο ο 23χρονος γιος του, Anton, ξεκινάει τον αγώνα στο τιμόνι ενός Fiat Punto S2000, ελπίζοντας να φανεί αντάξιος του πατέρα του.

Αν και ο αγώνας δεν μετράει στο πρωτάθλημα παραγωγής 29 Ν/4 έχουν δηλώσει συμμετοχή. Ανάμεσά τους και 5 Super 2000 (δύο Toyota, δύο Fiat και ένα Peugeot) που προσμετρούν στην ίδια κατηγορία. Ενώ και 8 Fiesta STI θα δώσουν τη μάχη για το έπαθλο της Ford.

Επίσημο site του αγώνα:

Κείμενα : Κατερίνα Σεβαστού












More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.029928 seconds. ]