Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Συμμετοχή σε αγώνα: Τι πρέπει να γνωρίζω;



Περί κανονισμών, ελέγχου εξακρίβωσης ενστάσεων και τελικού τεχνικού ελέγχου...

Η εμπλοκή του αγωνιζόμενου με τον αγώνα, ξεκινά με την συμπλήρωση της δήλωσης συμμετοχής του...

Κανονισμοί
Σαν αγωνιζόμενος θα πρέπει να έχω διαβάσει τον τεχνικό και το γενικό κανονισμό των του αγώνα. Το παιχνίδι παίζεται με κανόνες που οι συμμετέχοντες πρέπει να γνωρίζουν.

Δήλωση συμμετοχής και κανονισμοί
H υπογραφή της δήλωσης συμμετοχής σημαίνει αυτόματα ότι σαν διαγωνιζόμενος αποδέχομαι ανεπιφύλακτα τους κανονισμούς.
Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι δεν το ήξερα, δεν μου το είπανε ή εγώ έτσι τρέχω...

Η εμπλοκή του αγωνιζόμενου με τον αγώνα, λοιπόν ξεκινά με την συμπλήρωση της δήλωσης συμμετοχής του.



Έλεγχος εξακρίβωσης
Ο συμμετέχων οφείλει να παρουσιάσει στον έλεγχο εξακρίβωσης, που πραγματοποιείται πριν την εκκίνηση, ένα αυτοκίνητο σύννομο με την κατηγορία που έχει δηλώσει.
Αρκετοί είναι αυτοί που μπλέκουν την ορολογία και νομίζουν ότι έλεγχος εξακρίβωσης = τεχνικός έλεγχος.

Ο έλεγχος εξακρίβωσης είναι γενικής μορφής και αφορά έλεγχο αγωνιστικών αδειών (ή έκδοση αυτών αν δεν υπάρχουν), αδειών οδήγησης, ορατή συμφωνία του αυτοκινήτου με την κατηγορία που έχει δηλωθεί αλλά κυρίως συμφωνία του οχήματος με τους κανονισμούς ασφαλείας.

Οι κανονισμοί ασφαλείας, προβλέπουν κάθε φορά κάποια θέματα, όπως πχ. Ζώνες, πυροσβεστήρες, γενική κατάσταση οχήματος κλπ

Η πιο συνηθισμένη έλλειψη που παρουσιάζεται στον έλεγχο εξακρίβωσης είναι η έλλειψη πυροσβεστήρα ή η χρήση ή στήριξη πυροσβεστήρα που δεν είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Κάντε στον εαυτό σας και στην οργάνωση μια χάρη και προμηθευτείτε κατάλληλο πυροσβεστήρα, (συνήθως ένας 2kgr σκόνης είναι αρκετός για τις περισσότερες μορφές αγώνων) και χρησιμοποιήστε την υποχρεωτική μεταλλική βάση στήριξης με τσέρκια, την οποία έχετε στερεώσει σταθερά στο αμάξωμα.
Προσοχή άλλο πυροσβεστήρας 2kgr σκόνης και άλλο πυροσβεστήρας "σαν δυο κιλά σκόνης"!



Επίσης θα πρέπει να φροντίσετε ώστε και όλα τα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στο χώρο των επιβατών (πχ ρεζέρβες, γρύλοι κλπ) να είναι σταθερά στερεωμένα.

Δε θα πιστέψετε ότι ακόμα και σε αγώνες όπως το Ακρόπολις αλλά και άλλοι του ΠΠΡ, πόσα αυτοκίνητα προσπαθούν να περάσουν έλεγχο εξακρίβωσης με θέματα πυροσβεστήρων και γενικά θέματα ασφαλείας. Είναι ο μόνιμος πονοκέφαλος. Ευτυχώς μερικοί καταλαβαίνουν πόσο σημαντικά είναι τα θέματα ασφαλείας για τους ίδιους.


Πάμε παρακάτω....
Θα πρέπει να γνωρίζουμε:
Είναι υποχρέωση του οδηγού να δηλώσει την κατηγορία στην οποία θα συμμετάσχει το αυτοκίνητό του και η τελική κατάταξη ενός οχήματος σε κάποια από τις παραπάνω ομάδες γίνεται στον έλεγχο εξακρίβωσης, μετά το πέρας του οποίου, οποιαδήποτε αλλαγή ομάδας απαγορεύεται.

Ο έλεγχος εξακρίβωσης όπως αναφέρθηκε και παραπάνω γίνεται κυρίως για τα θέματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.
Η οργάνωση δέχεται την δήλωση του αγωνιζόμενου ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε μια κατηγορία.

Σαφώς σε περίπτωση κραυγαλέων διαφορών στον έλεγχο εξακρίβωσης (ΠΧ στην περίπτωση του Trial ελαστικά κα), μπορεί να προταθεί στον συμμετέχοντα να αλλάξει κατηγορία.
Όμως αυτό δεν είναι υποχρεωτικό από την πλευρά της οργάνωσης.

Ο συμμετέχων μπορεί να λάβει μέρος σε μια κατηγορία όπου ουσιαστικά το αυτοκίνητο του δεν ανήκει λόγω βελτιώσεων.
Ο έλεγχος εξακρίβωσης δεν φτάνει ποτέ στην έκταση και το βάθος του τελικού τεχνικού ελέγχου. Δεν είναι αυτός ο στόχος του.



Κατά τη διάρκεια του αγώνα
Ο οργανωτής, μπορεί να ελέγξει την νομιμότητα των οχημάτων καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οχήματα που δεν είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς της ομάδας που έχει δηλώσει ο οδηγός, θα αποκλείονται από το συγκεκριμένο αγώνα με ενδεχόμενη περαιτέρω τιμωρία από την ΕΘΕΑ.

Είναι υποχρέωση του πληρώματος να επιδείξει στους τεχνικούς εφόρους και στελέχη του αγώνα ότι το όχημα του είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς της ομάδας του, για όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Από τη στιγμή που γίνει η εκκίνηση του αγώνα, πλέον, ο έλεγχος της συμφωνίας του αυτοκινήτου με την ομάδα που ανήκει περνά στην οργάνωση.

Σε οποιοδήποτε σημείο εξέλιξης του αγώνα, η οργάνωση μπορεί να προβεί σε τεχνικό έλεγχο ώστε να διαπιστωθεί ότι το αυτοκίνητο είναι σύμφωνο με την κατηγορία που έχει δηλωθεί.

Συνήθως δεν γίνονται διακοπές κατά τη διάρκεια του αγώνα, σε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, εκτός αν πρόκειται για θέματα ασφαλείας.

Στον τεχνικό έλεγχο
Μετά το τέλος του αγώνα, ο οργανωτής μπορεί να προβεί κατά την κρίση του σε τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, ώστε να διαπιστωθεί ότι αυτά είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Συνήθως γίνεται τεχνικός έλεγχος στα πρώτα οχήματα, αλλά αυτό δεν είναι δεσμευτικό, θα μπορούσε να γίνει τεχνικός έλεγχος πχ και στον δέκατο μιας κατηγορίας, αν με τη θέση του αυτή παίρνει βαθμούς που κρίνουν τη θέση του σε έναν θεσμό.

Εδώ ο έλεγχος μπορεί να είναι από μια απλή ματιά, έως και πλήρη αποσυναρμολόγηση μερών του αυτοκινήτου. Ο αγωνιζόμενος είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με τις οδηγίες του εντεταλμένου τεχνικού εφόρου της οργάνωσης και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που θα του ζητηθούν, ώστε να αποδειχθεί ότι το αυτοκίνητο του είναι σύμφωνο με τον κανονισμό της κατηγορίας του.



Οι έμπειροι αγωνιζόμενοι όταν το όχημα τους είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, όχι απλά δεν αποφεύγουν τον τεχνικό έλεγχο αλλά τον επιδιώκουν κιόλας.

Αν ένα όχημα βρεθεί μη σύννομο με τους κανονισμούς τότε το θέμα προωθείται στους αγωνοδίκες και αυτοί αποφασίζουν για την περαιτέρω εξέλιξη. Η ποινή μπορεί να είναι από μια απλή παρατήρηση, χρηματικό πρόστιμο, ποινή χρόνου και μπορεί να φτάσει μέχρι και τον αποκλεισμό του οχήματος.

Ο τεχνικός έλεγχος σε ένα όχημα πέρα από αυτεπάγγελτα μπορεί να γίνει και λόγω ένστασης.

Ενστάσεις
Κάποιες φορές αγωνιζόμενοι έχουν αμφιβολία για τη νομιμότητα του οχήματος του "αντιπάλου" τους και προβαίνουν σε ένσταση. Ο αγωνιζόμενος που θέλει να κάνει ένσταση για κάποιο όχημα, οφείλει να καταθέσει έγγραφο όπου αναφέρει λεπτομερώς το σημείο που πιστεύει ότι το όχημα δεν συμμορφώνεται με τον κανονισμό καθώς και την παράγραφο του σχετικού κανονισμού.

Ενστάσεις του τύπου "το αυτοκίνητο του τάδε" δεν είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, κρίνονται απαράδεκτες και απορρίπτονται αυτόματα από τους αγωνοδίκες.

Η ένσταση πρέπει να είναι καλογραμμένη και σαφής.
Ταυτόχρονα πρέπει υποχρεωτικά να πληρωθεί το παράβολο της ένστασης (το ύψος του οποίου καθορίζεται από τον κανονισμό) και η ένσταση να γίνει μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει ο κανονισμός, από την ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων.

Ο οργανωτής, αφού λάβει την έγγραφη ένσταση μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο, προβαίνει στον σχετικό έλεγχο του οχήματος. Αν το όχημα αποδειχθεί νόμιμο, το παράβολο της ένστασης δεν επιστρέφεται.

Αν το όχημα αποδειχθεί παράνομο, τότε το παράβολο της ένστασης, επιστρέφεται στον αγωνιζόμενο που έκανε την ένσταση, στο παράνομο όχημα επιβάλλονται οι ποινές που αποφασίζουν οι αγωνοδίκες και ζητείται το παράβολο της ένστασης από τον αγωνιζόμενο είχε το παράνομο όχημα.

Σε περίπτωση που αυτός αρνηθεί να το πληρώσει τότε το θέμα προωθείται στην ΕΘΕΑ και το πιθανότερο είναι ότι δεν θα του επιτραπεί να συμμετέχει σε μελλοντικό αγώνα.

Το θέμα με τις ενστάσεις είναι αρκετά περίπλοκο και συνήθως ο οργανωτής προσπαθεί να το ξεπεράσει με αυτεπάγγελτους τεχνικούς ελέγχους.

Οι αγωνιζόμενοι δεν θα πρέπει να διστάζουν να αναφέρουν τις αμφιβολίες τους για κάποιο όχημα στους οργανωτές και αυτοί με τη σειρά τους είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσουν στις απαραίτητες αυτεπάγγελτες ενέργειες, χωρίς να χρειαστεί ένσταση.



Ενδεχόμενος δόλος
Σε περίπτωση που αγωνιζόμενος δηλώσει το όχημα του σε κατηγορία που δεν ανήκει και πολύ παραπάνω να έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις οι οποίες δεν είναι εμφανείς και ανακαλυφθούν στον τεχνικό έλεγχο, υπάρχει η περίπτωση να κριθεί ότι υπάρχει ενδεχόμενος δόλος από πλευράς αγωνιζομένου.

Για παράδειγμα:
Τεχνικός έφορος, ρωτά αγωνιζόμενο αν το όχημα του έχει συγκεκριμένη βελτίωση σε κάποιο σημείο και ο αγωνιζόμενος είναι κατηγορηματικός ότι το όχημα είναι σύμφωνο με τον κανονισμό.
Ο τεχνικός έφορος αποφασίζει να προχωρήσει σε έλεγχο και βρίσκει το συγκεκριμένο σημείο εκτός κανονισμών. Τότε ο αγωνιζόμενος επιβαρύνεται επιπλέον και με ενδεχόμενο δόλο απόκρυψης και οι ποινές περνάνε σε άλλο επίπεδο.

Τεχνικός έφορος
Η δουλειά του τεχνικού εφόρου σε έναν αγώνα, είναι η πιο άχαρη. Οι αγωνιζόμενοι, κυρίως σε θέματα ασφάλειας (πχ πυροσβεστήρες) δεν συμμορφώνονται.

Μετά είναι οι αγωνιζόμενοι που έχουν κάνει κάποια βελτίωση. Αν τους βρει ο Τ.Ε. τότε κατηγορείται για "προηγούμενα" και ότι θέλει να τους βγάλει εκτός αγώνα για να κερδίσουν οι "κολλητοί του".

Ταυτόχρονα αν κάνει έλεγχο και βρει κάποιο όχημα σύμφωνο με τους κανονισμούς, πάλι οι υπόλοιποι τον κατηγορούν ότι κάνει τα "στραβά μάτια".

Όμως δύο σημαντικότερες θέσεις μέσα σε έναν αγώνα είναι αυτή του αλυτάρχη που έχει την ευθύνη διεξαγωγής και το τεχνικού εφόρου που έχει την ευθύνη να διαφυλάξει την ισονομία και υγιή ανταγωνισμό. Και οι δύο θέλουν γερά στομάχια.


Για το τέλος...
Το ότι κάποιο αυτοκίνητο πέρασε τον έλεγχο εξακρίβωσης, έκανε τον αγώνα, τελείωσε και ακόμα περισσότερο πέρασε τον τελικό τεχνικό έλεγχο με επιτυχία ενώ στην πραγματικότητα είχε κάποιο "κρυφό" παράπτωμα που δεν έγινε αντιληπτό, δε σημαίνει ότι νομιμοποιείται.

Την επόμενη φορά μπορεί άλλος ή και ο ίδιος τεχνικός έφορος να "ανακαλύψει" το παράπτωμα αυτό και φυσικά ο αγωνιζόμενος θα υποστεί την ποινή που θα κριθεί για το συγκεκριμένο αγώνα.


Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Αρχείο Off-Road.gr]


More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.023603 seconds. ]