Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Cayenne S Transsyberia 2008



Η Porsche συμμετέχει και πάλι στο Transsyberia με την Cayenne S Transsyberia

Έχοντας ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το 2007, το Porsche Cayenne S Transsyberia απέδειξε την ταχύτητα και τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητές του στη διαδρομή από τη Μόσχα έως την πρωτεύουσα της Μογγολίας, Ουλανμπατάρ. Τρία Cayenne S Transsyberia τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις.

Για τη φετινή διοργάνωση του Ράλλυ Transsyberia που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 25 Ιουλίου, η Porsche βελτιστοποίησε τη σειρά εξαρτημάτων σε αρκετούς τομείς.

Στις τροποποιήσεις που έγιναν στο Cayenne S Transsyberia δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην περαιτέρω βελτίωση των δυνατοτήτων εκτός δρόμου και στη βελτιστοποίηση της ρύθμισης της ανάρτησης.

•    Η έκδοση 2008 διαθέτει ανθεκτικότερο και προστατευτικό περίβλημα για το κάρτερ.
•    Το μπροστινό και το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου τροποποιήθηκε, έτσι ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη γωνία κλίσης κατά την οδήγηση.
•    Τα ελαστικά παντός εδάφους της BFGoodrich, διαστάσεων 265/65 R18 R, αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 30 mm. Σε σύγκριση με πέρυσι, τα υψηλότερα και ανθεκτικότερα τοιχώματά τους προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία από τη φθορά.
•    Η αερανάρτηση ρυθμίστηκε εκ νέου με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε από το Ράλλυ Transsyberia του 2007.
•    Τα κανονικά αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν με ειδικά αμορτισέρ αγωνιστικού τύπου. Ειδικά στις γρήγορες ανώμαλες διαδρομές, το κράτημα του οχήματος είναι αισθητά καλύτερο απ' ό,τι στην έκδοση του 2007.
•    Το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), το οποίο διαθέτει δύο ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους για την σχεδόν πλήρη εξάλειψη των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, προσαρμόστηκε ώστε να ανταποκρίνεται στις ειδικές απαιτήσεις αυτού του μαραθώνιου.
•    Το Porsche Cayenne S Transsyberia είναι εξοπλισμένο με ένα roll-cage, δύο καθίσματα μπάκετ και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό και το συνοδηγό.
•    Ο γνωστός ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,8 λίτρων με άμεσο ψεκασμό καυσίμου αποδίδει 385 ίππους.
•    Το μειωμένου βάρους σπορ σύστημα εξάτμισης προσφέρει στο Cayenne S Transsyberia έναν άκρως δυναμικό ήχο.
•    Για βέλτιστη επιτάχυνση, το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο του Cayenne S συνδυάστηκε με την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης του Cayenne GTS.
•    Ο εγκέφαλος του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αυτός του κανονικού μοντέλου, με βελτιστοποιήσεις όμως για χρήση παντός εδάφους.
•    Όπως και τα άλλα μοντέλα της σειράς Cayenne, το Cayenne S Transsyberia διαθέτει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Porsche Traction Management (PTM), το οποίο διοχετεύει το 62% της ροπής του κινητήρα στους πίσω τροχούς και το 38% στους μπροστινούς. Ο πολύδισκος συμπλέκτης, ο οποίος κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα και ελέγχεται ηλεκτρονικά, μεταβάλλει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, διοχετεύοντας εάν χρειάζεται έως και το 100% της ισχύος του κινητήρα αποκλειστικά στον μπροστινό ή τον πίσω άξονα. Το διαμήκες κλείδωμα των αξόνων βάσει χαρτογράφησης του εγκεφάλου και το κλείδωμα του πίσω διαφορικού ενεργοποιούνται μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στους μπροστινούς ή τους πίσω τροχούς, αλλά και αξιοποιούν αισθητήρες που υπολογίζουν την ταχύτητα του οχήματος, την πλευρική του επιτάχυνση, τη γωνία του τιμονιού και τη θέση του πεντάλ γκαζιού. Με τον τρόπο αυτόν, το σύστημα PTM μπορεί να υπολογίζει διαρκώς το βαθμό κλειδώματος που απαιτείται στους δύο άξονες και να κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ σε καθέναν από αυτούς.



•    Το λογισμικό του συστήματος PTM βελτιστοποιήθηκε σε σχέση με αυτό του 2007. Ένα σύστημα εγκάρσιου κλειδώματος των αξόνων ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Cayenne S Transsyberia, και είναι επίσης διαθέσιμο στο κανονικό μοντέλο, ως μέρος του προαιρετικού πακέτου εξοπλισμού Οffroad Technology Package.
•    Όλα τα Cayenne S Transsyberia διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό σύστημα πλοήγησης που παρέχει στις ομάδες την πρόσθετη δυνατότητα να σχεδιάζουν εκτός δρόμου διαδρομές, με χειρισμό από το συνοδηγό. Επίσης, αντί για το ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχει ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής Tripmaster, με τον οποίο ο συνοδηγός μπορεί να ελέγχει λεπτομερώς τη διαδρομή μεταξύ των σημείων πλοήγησης.
•    Όλες οι μονάδες ελέγχου βρίσκονται μέσα στο υδατοστεγές εσωτερικό, ενώ όλα τα ηλεκτρικά καλώδια έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις.
•    Για να μην μπαίνει νερό μέσα στο αυτοκίνητο, το αμάξωμα και οι πόρτες έχουν στεγανοποιηθεί έως το ύψος των παραθύρων. Το μέγιστο βάθος διάσχισης ποταμών και μικρότερων υδάτινων ρευμάτων είναι περίπου 78 cm.
•    Η εισαγωγή αέρα του κινητήρα είναι τοποθετημένη πάνω από το καπό. Με μια προέκταση (π.χ. έναν αναπνευστήρα) μπορεί να φτάσει στο ύψος της οροφής, έτσι ώστε το κύμα νερού που δημιουργείται μπροστά από το αυτοκίνητο στα περάσματα από νερό να μην μπορεί να μπει στην πολλαπλή εισαγωγή.
•    Το κανονικό ποδόφρενο έχει αντικατασταθεί από ένα χειρόφρενο που επιτρέπει στον οδηγό να προκαλεί σκόπιμα υπερστροφή του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές.
•    Στην οροφή έχουν τοποθετηθεί τέσσερις πρόσθετοι προβολείς.
•    Για τα ιδιαίτερα δύσκολα εδάφη και για υποστήριξη στη διάσωση άλλων οχημάτων, το Cayenne S Transsyberia διαθέτει εργάτη που τοποθετείται εύκολα όταν χρειάζεται και κανονικά αποθηκεύεται στο χώρο αποσκευών.
•    Στο βασικό του εξοπλισμό το αυτοκίνητο διαθέτει δύο πυροσβεστήρες, δύο αμμόσακους, δύο ρεζέρβες πλήρους μεγέθους και δύο κουτιά για εργαλεία.
•    Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης δύο αντίσκηνα δύο ατόμων, δύο θερμομονωτικές κουβέρτες, τέσσερις ιμάντες, ένας ιμάντας διάσωσης μήκους εννέα μέτρων με τροχαλία, αναδιπλούμενο φτυάρι, αναδιπλούμενο πριόνι, τσεκούρι, χειροκίνητος και ρυθμιζόμενος προβολέας, τέσσερις κρίκοι ρυμούλκησης και μια εργαλειοθήκη Hazet.

Τα τροποποιημένα εξαρτήματα προσφέρονται στις ομάδες των πελατών της Porsche ανά τον κόσμο ως κιτ μετατροπής.




Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Porsche Cayenne S Transsyberia 2008

Αμάξωμα
Μονοκόκ αμάξωμα από ελαφρύ χάλυβα, γαλβανισμένο εν θερμώ και στις δύο πλευρές – βιδωτό roll cage – αερόσακος οδηγού πλήρους μεγέθους – δύο αγωνιστικά καθίσματα μπάκετ – ζώνες ασφαλείας έξι σημείων.

Κινητήρας
Οκτακύλινδρος κινητήρας V με αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο και αλουμινένια κυλινδροκεφαλή - σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης (DFI) – ενσωματωμένο σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ – τέσσερις εκκεντροφόρους επικεφαλής – τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο – μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων στην πλευρά της εισαγωγής και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων (VarioCam Plus) – υπερσυμπιεστής με σωλήνα ταλάντωσης – σπορ σύστημα εξάτμισης δύο θαλάμων με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα (αρχικός και κύριος καταλύτης) σε κάθε πλευρά – σύστημα διαχείρισης κινητήρα SDI 4.1 – ηλεκτρονική ανάφλεξη με οκτώ ενεργά μπουζί - E-gas.

Διάμετρος: 96 mm
Διαδρομή: 83 mm
Κυβισμός: 4.806 cc
Σχέση συμπίεσης: 12,5:1
Ιπποδύναμη κινητήρα: 385 ίπποι στις 6200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 3500 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο: 80,1 ίπποι
Μέγιστες Στροφές Κινητήρα: 6700 σ.α.λ.
Τύπος Καυσίμου: Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη (RON/MON 98/88).

Ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και βενζίνη 91 οκτανίων και άνω, με κάποιες απώλειες ισχύος και ροπής. Είναι δυνατή η προσθήκη αιθανόλης έως και κατά 25%.

Ηλεκτρικό Σύστημα
12 V, τριφασικός εναλλάκτης 2660 W, χωρητικότητα μπαταρίας: 95 Ah

Μετάδοση
Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων βιδωμένα ως ενιαία μονάδα μετάδοσης – η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός διαχωριστή (ενσωματωμένες κοντές σχέσεις) – βασική κατανομή κίνησης (πίσω άξονας : 62%, μπροστινός άξονας: 38%) που μεταβάλλεται με πολύδισκο συμπλέκτη
Σύστημα ευστάθειας Porsche Stability Management (PSM) με διαμήκη και πλευρικό δυναμικό έλεγχο μέσω αυτόματος παρέμβασης στον εγκέφαλο του κινητήρα και το σύστημα φρένων.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλείδωμα πίσω διαφορικού.

Σχέσεις μετάδοσης / Tiptronic S
1η σχέση: 4,15
2η σχέση: 2,37
3η σχέση: 1,56
4η σχέση: 1,16
5η σχέση: 0,86
6η σχέση: 0,69
Όπισθεν: 3,39

Κοντές σχέσεις: 2,70
Τελική σχέση μετάδοσης: 4,11
 
Πλαίσιο και ανάρτηση
Μπροστά: διπλά ψαλίδια με υποπλαίσιο (σφαιροειδές χυτό κάτω ψαλίδι, αλουμινένιο πάνω ψαλίδι) – ανεξάρτητη ανάρτηση με ενισχυμένη συνδετική ράβδο.

Πίσω:  ¶ξονας πολλαπλών συνδέσμων με υποπλαίσιο (χαλύβδινο κάτω ψαλίδι, αλουμινένιο πάνω ψαλίδι) - ανεξάρτητη ανάρτηση.

Αμορτισέρ αερίου πλήρους φορτίου και στους δύο άξονες με ενσωματωμένους αποσβεστήρες – ειδικά αγωνιστικά αμορτισέρ.

Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Πλαισίου (PDCC): Ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι μπροστά και πίσω.
 

Φρένα
Διπλό κύκλωμα φρένων – εξαπίστονες αλουμινένες μονομπλόκ δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες πίσω – εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι φρένων μπροστά και πίσω – ABS – σερβό φρένων με υποπίεση.

Τροχοί και Ελαστικά
8 J x 18 with 265/65 R 18 R (BFGoodrich)

Διαστάσεις
Μήκος: 4798 mm
Πλάτος: 1928 mm
Ύψος: 1783 mm
Μεταξόνιο: 2855 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 100 λίτρα

Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα (περιορίζεται από τα ελαστικά)
Επιτάχυνση: 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,8", 0 – 160 χλμ./ώρα σε 15,7"
1ο χιλιόμετρο: 26,8

Επιμέλεια: [Σπυρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Porsche]



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.029484 seconds. ]