Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4Wheel Drive Οκτωβρίου: Το νόμιμον είναι και ηθικόν




4Wheel Drive Οκτωβρίου: Το νόμιμον είναι και ηθικόν

Είναι ίσως η τελευταία εγγραφή στις «φράσεις μεγάλων ανδρών» οι οποίοι αφού τις εκστόμισαν, πέρασαν στην ιστορία αφήνοντας το χρόνο να τις καθιερώσει ώστε οι επερχόμενες γενιές να έχουν έναν μπούσουλα ζωής να πορεύονται.

Ο δυστυχής, υπουργός όπως έγραφε μέχρι πρότινος στις καρτ βιζίτ, ήθελε απλά να πει ότι όσοι παρανομούν είναι ανήθικοι, όμως λόγω του ότι μέσα στη Βουλή τον άκουγαν και κάποιοι μορφωμένοι δεν ήθελε να δικαιολογηθεί τόσο λαϊκά.

Έτσι με ένα γλωσσικό τερτίπι κι ολίγη καθαρεύουσα φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Ο λόγος που κάνω χρήση αυτής της σπουδαίας ρήσης είναι για να σχολιάσουμε αυτό που καιρό τώρα είχε στο μυαλό του ένα άλλο τέκνο της μεταρρυθμιστικής νέας διακυβέρνησης που διαχειρίζεται επί πενταετίας τις τύχες των οικονομικών του έθνους. 

Η επαναφορά των τεκμηρίων για τα αυτοκίνητα από τον Γιώργο Αλογοσκούφη είναι μια πράξη που την επιτρέπει ο Νόμος όσο στην Ελλάδα θα ισχύει η κοινοβουλευτική δημοκρατία και θα κυβερνά η πλειοψηφία, όμως στερείται εξολοκλήρου της ηθικής.

Όταν το 2003 καταργήθηκαν τα τεκμήρια οι Έλληνες οδηγοί είχαν την ευχέρεια να επιλέξουν ένα αυτοκίνητο με κυβισμό κινητήρα αντίστοιχο του μεγέθους του οχήματος, ώστε να είναι τουλάχιστον ασφαλές στο δρόμο.

Από τα 1.100 και 1.300 κ.εκ. περάσαμε στα 1.600 κ.εκ. και τα δίλιτρα μοντέλα δεν ήταν ένδειξη πλούτου, αλλά ίσως και η μοναδική επιλογή με βάση των κατασκευαστή για ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Ας μην αναφερθούμε στα 4x4 αφού και τότε ακόμα υπήρχε ειδικός τρόπος προσδιορισμού της τεκμαρτής δαπάνης προκειμένου να επιτρέπεται η απόκτηση ενός off road από κάποιον με μέσο εισόδημα.

Τα πέντε αυτά χρόνια περίπου 100.000 συμπολίτες μας απέκτησαν αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2.000 κ.εκ. και ουσιαστικά τώρα μπαίνουν στο στόχαστρο της εφορίας όχι για το πώς δικαιολόγησαν την αγορά που έκαναν -το «πόθεν έσχες» ίσχυε πάντα- αλλά για να είναι σε ετοιμότητα να αποδώσουν μελλοντικά φόρους.

Αν δηλαδή οι μελετητές του Υπουργείου αποφανθούν για παράδειγμα ότι επανέρχεται η γνωστή κλίμακα τεκμηρίων και κάποιος έκανε το λάθος πριν από δύο χρόνια να αγοράσει ένα Kia Sorento 3.3 με 33.000 ευρώ, πρέπει με βάση τους παλαιούς πίνακες, αφού ανήκει στην κλάση των 19 φορολογίσιμων ίππων (μείων 20% λόγω «τζιπ»), να φορολογείται σαν να έχει εισόδημα 57.800 ευρώ.

Και καλά, φέτος να του κόψει το κουστούμι με βάση το τεκμαρτό εισόδημα, αν όμως πέρυσι ο τυχερός-άτυχος δήλωνε το μισό ποσόν ως πραγματικό εισόδημα το χρόνο, δεν έχει υποπέσει στο θανάσιμο αμάρτημα της φοροδιαφυγής για την προηγούμενη χρήση.

Τι θα κάνει λοιπόν όποιος αγόρασε Sorento, ή Santa Fe ή κάποιο μεγαλύτερου κυβισμού μεταχειρισμένο 4x4.

Απλά να το βγάλει στο σφυρί ή αν του το επιτρέπει το budget για επαναστατικές ενέργειες, να το κάψει με μολότοφ έξω στο Σύνταγμα.

Βέβαια υπάρχει κι η υπεράκτια οδός όπου συνήθως ξεπλένονται με νόμιμο τρόπο τέτοια ζητήματα, όμως ας μη δώσουμε λαβή ότι παροτρύνουμε τον κόσμο σε ανήθικες επιλογές.

Βέβαια όσο βαρύγδουπες είναι οι εξαγγελίες κι όσο περισσότερες είναι οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών, όπως και στο ποδόσφαιρο, είναι για να γράψουν οι εφημερίδες και να ανέβει η λίμπιντο των οπαδών.

Από την άλλη μάς φέρνει στο μυαλό κάποια από τις ιστορίες του Χότζα, στον οποίο καταφεύγει ένας χωρικός για να του λύσει το πρόβλημα που δε χωράει η οικογένειά του στο μικρό του σπίτι.

Ο Χότζας τον διατάζει να βάλει μέσα στο σπίτι ένα ένα όλα τα οικόσιτα ζώα, δηλαδή κότες, κατσίκες, αγελάδα και γαϊδούρι, και την επόμενη ημέρα αφού στέναξε ο χωρικός από το στρίμωγμα, το συμβουλεύει να βγάλει έξω το γαϊδούρι.

Η κατάσταση σαφώς βελτιώθηκε και αφού έβγαλε έξω και την αγελάδα, πανηγύρισε διότι πλέον αισθανόταν πολύ μεγάλη άπλα στο σπίτι του.

Τι θέλει να πει ο ποιητής; Με την ιστορία των τεκμηρίων να επικρέμεται πάνω από τα κεφάλια ως κράχτης δεινών θα περάσουν άλλα χειρότερα μέτρα, τα οποία θα αποδεχτούμε ως αντάλλαγμα ενός υπέρτερου αγαθού που όπως και να το κάνουμε, είναι το φθηνό και προσιτό αυτοκίνητο.

Βασίλης Παπαδόπουλος




Diff Lock: Αυτό που μετράει σήμερα είναι η «ΜΟΥΡΗ»

Το ξέρατε ότι στην Αμερική κυκλοφορούν Jeep Wrangler πισωκίνητα;
Και λοιπόν; -θα πείτε

Έχει σημασία, γιατί δείχνει την τάση που επικρατεί γενικά, σε ό,τι αφορά τα... 4x4. Με δυο λόγια, αυτό που μετράει είναι η «μούρη», άντε και η ψηλή θέση οδήγησης.

Για τις εκτός ασφάλτου δυνατότητες, οι περισσότεροι αγοραστές δεν δίνουν δεκάρα –ίσως και δικαιολογημένα, αφού δεν πατάνε ποτέ χώμα.

Μέχρι πρόσφατα, «παραπλανητικά» μοντέλα, σαν τα προσθιοκίνητα RAV4 και Santa Fe, ήταν μόνο για Αμερικανάκια.

Οκ, υπήρχαν κι εδώ στην Ευρώπη δήθεν «χωματερά» -από το 1977 μάλιστα, με το Matra Simca Rancho (φωτό)- κι εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα (βλ. Citroen C3 X-TR, VW CrossPolo).

Το μεγάλο κακό όμως για μας τους «τετρακίνητους» ήρθε με το Nissan Qashqai. Γιατί αυτό δεν είναι ένα «αγριεμένο» μοντέλο δρόμου, αλλά ένα αυτοκίνητο ειδικά σχεδιασμένο για να δείχνει σαν 4x4, ενώ είναι δικίνητο (στην έκδοση 1600, τουλάχιστον).

Και η τεράστια εμπορική επιτυχία του, αφενός αποδεικνύει ότι το «φαίνεσθαι» είναι αυτό που μετράει σήμερα στην αγορά, αφετέρου δημιούργησε μιμητές –και θα φέρει ακόμα περισσότερους στο μέλλον.

Ήδη η Ford ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν και προσθιοκίνητες εκδόσεις του Kuga, το ίδιο θα ισχύσει για το Renault Koleos, ενώ το Kia Soul θα είναι αποκλειστικά δικίνητο και πάει λέγοντας...

Όμως δεν είναι μόνο τα «δήθεν». Ακόμα και τα μοντέλα που μένουν πιστά στην τετρακίνηση μετεξελίσσονται προς το... ασφαλτότερο, κάτω από την πίεση των καιρών και της αγοράς.

Για να με πιστέψετε, δείτε μόνο το πρωτότυπο που παρουσίασε η Lada στην έκθεση της Μόσχας, ως μελλοντικό αντικαταστάτη του σκληροτράχηλου Niva. Είναι κάτι μεταξύ Qashqai και Mazda CX-7, με το όνομα μάλιστα Cross, που τα λέει όλα.

Και μιλώντας για ονόματα, όλα αυτά τα μελλοντικά Crossover θα ξεφύγουν από τη macho και adventure παράδοση των Wrangler (καβγατζής) και Explorer (εξερευνητής) και θα κινηθούν προς... άγνωστον κατεύθυνσιν.

Μετά το Koleos (θήκη στα αρχαία) έχουμε τώρα το Citroen… Hypnos. Καληνύχτα...

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης



Πού είναι η μπάλα, οεο;

Και εκεί που φαίνεται ότι κάτι γίνεται, χάνεται η μπάλα...
Όχι, δεν πήγε σε γνωστό γήπεδο.

Απλά μας την πήρανε. Ή μάλλον τη δώσαμε.

Όλες οι λέσχες που οργανώνουν τα τελευταία χρόνια πρωταθληματικούς αγώνες rally πασχίζουν να τα φέρουν βόλτα, μια και το κόστος συνεχώς ανεβαίνει και φυσικά χρήματα δεν υπάρχουν.

Όλοι κάνουν φιλότιμες προσπάθειες για να τα καταφέρουν. Και ξαφνικά χάνουμε το Rally ΕΛΠΑ. Και τελικά φαίνεται ότι δε χάθηκε για τα χρήματα, μια και μνηστήρες-«δωρωθέτες» υπήρξαν αλλά για το ποιος και πώς θα τα διαχειριστεί.

Για όσους δε γνωρίζουν, το Ράλλυ ΕΛΠΑ (Χαλκιδικής) το οποίο φέτος θα έκλεινε 33 χρόνια, βγήκε από το ημερολόγιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Rally και τελικά θα γίνει στην Ιτέα.

Ο λόγος; Στην πρώτη ανακοίνωση, «η απροθυμία των κρατικών φορέων... να στηρίξουν με τη χορηγία τους τη διεθνή αυτή οργάνωση».

Στη συνέχεια βέβαια έσκασαν και άλλες ανακοινώσεις από τους γύρω, οι οποίες δείχνουν ότι υπήρχε πρόθεση από ιδιώτες να στηρίξουν αλλά στο τέλος δεν προτιμήθηκαν μια και ήθελαν έλεγχο στη διαχείριση την οικονομική ή την οργανωτική.
Ήταν και οι διακοπές του Αυγούστου...


Από τους βασικούς συντελεστές του TAT, οι Ionut και Zina παντρεύτικαν τον Αύγουστο στη Ρουμανία. Φυσικά για να πας στην εκκλησία έκανες και Off-Road! Εμείς είμασταν εκεί για να τους τιμήσουμε και ... να προετοιμάσουμε τα δικά μας...
Φωτο: Nora-Agapi.ro

17.000 χιλιόμετρα σε 25 ημέρες
...και το Qashqai μας έβγαλε ασπροπρόσωπους.

Δε μας έφτανε το ταξίδι στο Ιράν, μόλις γυρίσαμε φύγαμε καπάκι στη Ρουμανία για το γάμο των συντελεστών του TAT, Ionut και Zina.

Η πολύωρη καθημερινή οδήγηση είχε γίνει μια απλή διαδικασία και το Qashqai το σπίτι μας.

Βρες επιτέλους αυτό το χρόνο που χρειάζεται και φύγε με το αγαπημένο σου όχημα για το πολυήμερο ταξίδι που ονειρευόσουν.

Τα χρόνια περνούν και εσύ συνεχώς το αναβάλεις. Μην ανησυχείς για τις δυσκολίες. Τα πράγματα θα γίνουν πιο απλά και μόλις ξεκινήσεις, όλα θα στρώσουν στο δρόμο.

Ακόμα και η διαδρομή. Είμαστε άλλωστε στο σταυροδρόμι μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής και όλα είναι στο πιάτο μας.

Απλά πάρε την απόφαση και κάνε τις απαραίτητες ενέργειες που όντας εδώ φαντάζουν «θυσίες», ενώ δεν είναι.

Στην πραγματικότητα μένοντας εδώ θυσιάζεις τον εαυτό σου...

Σπύρος Κατσιμαλής



Περιεχόμενα

Νέα & Αγορά
  • Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4
  • Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover
  • Οδηγός αγοράς: Φορητά συστήματα πλοήγησης
  • Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο και περιβάλλον, μέρος 8ο
  • Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές
  • Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4
  • Φωτοαγγελίες: 120 επιλεγμένα μεταχειρισμένα 4x4

Παρουσιάζουμε
  • Mini SUV: Τα σχέδια της Mini για τους λάτρεις των SUV
  • Land Rover LRX: Στη Νέα Υόρκη με το πρωτότυπο της Land Rover

Supertest
  • Kia Sorento 3.3: Πληθωρικό και τίμιο, ανήκει σίγουρα στη λίστα αυτών που αναζητούν ένα πολυχρηστικό τετρακίνητο

Δοκιμάζουμε
  • Τoyota Rav4 D-4D: Η άλλη καρδιά του επιτυχημένου Rav4   
  • BMW F650 GS: H πρόταση της BMW στα μεσαία on-off

Συγκρίνουμε
  • BMW X5 3.0d vs Lexus RX400h vs Volvo XC90 3.2: Ασκήσεις οικονομίας σε τρία πολυτελή SUV

Long Term
  • Seat Altea Freetrack: Αυτοκίνητο πολυεργαλείο σε καθημερινή συμβίωση μαζί μας

Cross – Country
  • Mε Qashqai στους... Qashqai: Επιστροφή στις ρίζες του ονόματος του δημοφιλούς Nissan
  • Στην Εύβοια με Hyundai SantaFe 2.7: Προσέγγιση σε παραλία του Αιγαίου μέσω Off-Road!

Tuning
  • Roll Cage σε Land Rover Defender: Η διαδικασία τοποθέτησης του roll-cage

Tech
  • Συμπλέκτης Haldex: Η «εναλλακτική» τετρακίνηση

Tips
  • Έλξη με εργάτη Μέρος 2ο: Ταιριάξτε το σωστό εργάτη στα μέτρα σας

Αγώνες
  • Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα
  • Fedima 4X4 Trial Cup 2008: Φθινοπωρινός σεφτές με ζέστη, σκόνη και σαθρό έδαφος
  • Dakar 2009 – Αργεντινή – Χιλή: Με περισσότερες από 550 συμμετοχές έκλεισαν οι λίστες στο Dakar του 2009







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.025846 seconds. ]