Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Tuning: Land Rover Discovery


Το τέρας!


BigFoot!

Βρεθήκαμε στην όμορφη πόλη των Σερρών για να δούμε ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Το Bigfoot Discovery του Στέφανου Μπαλικτσή!

Με αγάπη και πολύ προσωπική εργασία ο ιδιοκτήτης, χρησιμοποίησε το παλιό οικογενειακό Mpi και έκτισε ένα Disco κατά τα αμερικανικά πρότυπα!


Ο Στέφανος είναι ενεργό μέλος της διαδικτυακής Land Rover κοινότητας και μέσα από τις συζητήσεις και τις ανταλλαγές τεχνικών πληροφοριών (καθότι λάτρης και ομοιοπαθής ιδιοκτήτης Disco ο υπογράφων) γνώριζα ότι θα αντικρίσω κάτι ξεχωριστό.

Τελικά τίποτα δεν θα μπορούσε να με προετοιμάσει για την θέα του Land Rover, όπως αυτό πλησίαζε στο σημείο του ραντεβού. Διάολε δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου!




Δεν είναι γλύκα;


Από που να αρχίσω;
Μα... απ΄ το ότι ο φιλικός Στέφανος κυριολεκτικά «πήδηξε» από την πόρτα του οδηγού στο έδαφος.

Πέρα από τα μεγάλα λάστιχα και τις αναρτήσεις είναι και αυτό το body lift των 13 πόντων!
Πρέπει να το δεις από κοντά για να το πιστέψεις!
Στα πράγματα που κουβαλά μαζί του περιλαμβάνεται και ένα ξύλινο σκαμνάκι – σκαλάκι για να μπορούν να μπαίνουν στο φορτηγό οι τολμηροί επιβάτες.
   
Το μεγάλωμα του Disco δεν έγινε μονομιάς.
Ξεκίνησε πρώτα με ένα body lift των 5 πόντων ώστε να διευκολυνθεί η τοποθέτηση μεγαλύτερων ελαστικών. Το ένα φέρνει το άλλο όμως και τελικά καταλήξαμε στην σημερινή μορφή του, με Full Monty body lift των 13 πόντων, τα 35αρια λάστιχα και την πραγματικά εκπληκτική διαδρομή ανάρτησης.

Με τόσο μεγάλα λάστιχα, το αναρτώμενο βάρος εκτοξεύτηκε στα ύψη και έτσι επιστρατεύτηκαν διπλά αμορτισέρ procomp 1000 για να το κουλανδρίσουν.
Ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκαν διπλά αμορτισέρ τιμονιού από την ίδια εταιρία ενώ διπλόσπαστος κεντρικός άξονας φροντίζει για την μετάδοση της κίνησης εμπρός.
Πίσω έχει τοποθετηθεί μπλοκέ της ARB, ενώ μπροστά αναμένεται πολύ σύντομα ένα διαφορικό από την KAM.



Αυτοσχέδια βάση στήριξης για τα μπροστινά αμορτισέρ


Με μια έξυπνη ιδιοκατασκευή, τοποθετήθηκε φούσκα αεροανάρτησης από νεώτερο LandRover πάνω από τον Α σύνδεσμο. Όχι ότι υπάρχει πρόβλημα ύψους, αλλά μια και τα χέρια του ιδιοκτήτη «πιάνουν» ήταν μια ακόμα κατασκευαστική πρόκληση.

Η παροχή του αέρα εξασφαλίζεται από ξεχωριστό κονφλέρ, τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών, παρέα με μια τερατώδη φιάλη αποθήκευσης. Ενεργοποιείται από το χώρο του ταμπλό, με διακόπτη και μπορεί «σηκώσει» κατά 8 πόντους την ουρά του Disco.

Ο Στέφανος έχει αφιερώσει αμέτρητες ώρες στην προετοιμασία του λουλουδιού του. Προτιμά να περιποιείται μόνος του το Disco και καταφεύγει στην αγορά έτοιμων λύσεων μόνο για στοιχεία που δεν μπορεί να φτιάξει μόνος του ή που δεν υπάρχουν.

Έτσι έγινε και με τις ζάντες. Δεν μπορούσε να βρει ακριβώς αυτό που ήθελε και έτσι πήρε πέντε ζάντες Land Rover 15’’, κράτησε το κέντρο και τη μισή ζάντα και μετά κόλλησε την υπόλοιπη μισή από Pajero, ώστε να έχει το πολυπόθητο φάρδος των 12.5’’.



Διπλά αμορτισέρ και για το τιμόνι


Βάσεις αμορτισέρ, κώνοι, σημεία στήριξης αμορτισέρ τιμονιού, μετατροπές στο πλαίσιο, body lift και αεροανάρτηση έχουν γίνει όλα με από τα χεράκια του.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο «κάθεται» καλά πάνω στα ελατήρια της Scorpion racing. Αντίθετα με άλλες extreme κατασκευές, που οι ιδιοκτήτες τους τις χρησιμοποιούν περιστασιακά, ο Στέφανος, αρέσκεται στο να οδηγεί το BigFoot καθημερινά και όχι μόνο αλλά ταξιδεύει κιόλας.

Με τόσο αυξημένη μετωπική επιφάνεια και ύψος η κατανάλωση έχει ανέβει στα ύψη:
25 με 30 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για κίνηση στην πόλη και εκτός δρόμου και περίπου 15 - 17 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα ταξιδιού 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Χέρι στον κινητήρα δεν έχει μπει πέρα από τη χρήση ενός πιο ελεύθερου φίλτρου της Simota.
Την κατάσταση σώζει ουσιαστικά η εξαιρετικά χαμηλή σχέση τελικής μετάδοσης 4.75, ενώ ο ιδιοκτήτης είναι σε αναζήτηση ακόμα κοντύτερης λύσης (!!!), πιθανά μέσω της αλλαγής της σχέσης του κεντρικού διαφορικού.



Το σκαλάκι είναι απαραίτητο!


Στα εκτός...
Το αυτοκίνητο είναι πανέμορφο με το μπλε σκούρο χρώμα του εργοστασίου. Τα καλύμματα των μπροστινών Hella 4000 σε συνδυασμό με τα φώτα από νεώτερο Disco και τη χειροποίητη μάσκα προσθέτουν στον εύθυμο toy χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Για τη φωτογράφηση κατευθυνθήκαμε προς το όμορφο περιβάλλων της πίστας trial 4Χ4 των Σερρών. Κινούμενος εκτός δρόμου θα πρέπει να έχεις πάντα το νου σου για στα δέντρα. Το μεγάλο τελικό ύψος του αυτοκινήτου είναι ένα πρόβλημα.

Τα εμπόδια της πίστας τελικά αποδείχτηκαν πολύ μικρά για το Disco. Χρειάστηκε να ψάξουμε αρκετά για ένα κάτι που θα μπορούσε να «ταλαιπωρήσει» το BigFoot και να φέρει τις αναρτήσεις του στο όριο.

Τελικά ένας τερατώδης βράχος μέσα στο παρακείμενο ποταμάκι κατάφερε να το κάνει. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι εξωπραγματική!



Μίλησε κανείς για διαδρομή ανάρτησης;



Σκαρφαλώνοντας στο χώρο επιβατών, τα χάνεις από τους αμέτρητους διακόπτες, τα όργανα και τις οθόνες. Τα πάντα έξω φαίνονται μικρά από εδώ.

Το παιχνίδι των βελτιώσεων δεν έχει τέλος: στα άμεσα σχέδια του ιδιοκτήτη η τοποθέτηση 3-link ανάρτησης μπροστά μια και η στάνταρ διάταξη του εργοστασίου πλέον δεν μπορεί να ακολουθήσει το επίπεδο του υπόλοιπου αυτοκινήτου.

Το Disco του Στέφανου φέρνει άξια τον τίτλο του BigFoot!

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]

Φωτογραφίες: [Nora Agapi]


Info
Κινητήρας – Μετάδοση
  • Safari Snorkel + simota φίλτρο
  • Εξάτμιση χειροποίητη με έξοδο στα πλάγια μέσα από το φτερό
  • Εξτρά 2 βεντιλατέρ
  • Μπροστινός διπλόσπαστος κεντρικός άξονας
  • Οπίσθιος κεντρικός με σταυρούς από Disco 89-93
  • ARB πίσω μπλοκέ
  • Κορωνοπήνια με βήμα 4.75
  • Μετατροπή δαγκάνων εμπρός και αεριζόμενες δισκόπλακες

Ανάρτηση
  • Προσθήκες +3 cm σε κάθε τροχό
  • Ανάρτηση +24 cm – ελατήρια scorpion racing
  • Προσθήκες ελατηρίων +15cm
  • Διπλά αμορτισέρ procomp 1000 σε κάθε τροχό και διπλά αμορτισέρ τιμονιού procomp
  • Φτιαχτοί πύργοι μπροστινής ανάρτησης
  • Κώνοι επανατοποθέτησης μεγαλωμένοι κατά +30 cm
  • Ράβδος πανάρ ρυθμιζόμενη (scorpion racing)
  • EXTREME μπροστινά μπράτσα και castor correction kit (scorpion racing)
  • ROSE JOINTED πισινά μπράτσα ρυθμιζόμενα (scorpion racing)
  • Αεροανάρτηση (πίσω)
  • Body lift +13 cm

Ελαστικά
  • 37x13.5x15 Maxxis 8080 και
  • 40x17x15 dick cepek FC για βόλτες
  • 12.5x15 χειροποίητες ζάντες - κέντρο και μισή landrover  + μισή pajero


Φώτα
  • Αλλαγμένα τα μπροστινά φώτα με αυτά από discovery 2004 με XENON λάμπες 
  • 2 προβολείς HELLA Rallye 4000 Metal Series
  • 2 προβολείς HELLA οπισθοπορείας και εργασίας

Εσωτερικό - διάφορα
  • Αγωνιστικό κάθισμα Sparco
  • Καθίσματα θερμαινόμενα
  • TV/DVD ΜΕ 2 οθόνες 7άρες + κάμερα οπισθοπορείας
  • Οργανάκια πίεσης και θερμοκρασίας λαδιού, νερού, αμπερόμετρο, και βολτόμετρο
  • Ασφάλειες καπό
  • Χειροποίητη μάσκα
  • Καζάνι αέρος 25 λίτρα
  • 2 Αερόκορνες
  • Φιμέ τζάμια
  • Bushwacker φτερά φτιαχτά αντιγραφή από cherokee
  • Inverter 1500watt
  • 6 ηχεία + ενισχυτής + 12’ Woofer
  • GPS 276c, GPS etrex vista
  • Εργάτης 12.000 λίβρες mile marker + γλίστρα
Κατανάλωση
  • 25 με 30 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα στην πόλη, περίπου 15 - 17 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για ταξίδι
  • Σταθερή ταχύτητα ταξιδιού περίπου 120 χιλιόμετρα την ώρα




Προσέξτε πόσο μεγάλο είναι το offset, η δαγκάνα/δίσκος είναι εντελώς εκτός ζάντας!



Λίγη ιστορία – Project Jay
Το Land Rover Discovery, παρουσιάσθηκε στην έκθεση αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης, την Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 1989, έπειτα από την σχεδίαση και εξέλιξη του σε ένα χρονικό διάστημα – κατόρθωμα, 17 μηνών, με κόστος σχεδίασης και ανάπτυξης μόλις ?45.000.000!

Είχε αμέσως επιτυχία αποσπώντας ευνοϊκά σχόλια, από τον ειδικό τύπο και τους φανατικούς τετρακίνητους, καταφέρνοντας να δώσει την μερίδα του λέοντος στην Land Rover, σε μια αγορά που δεν είχε ποτέ άλλοτε καλύψει.

Στην χώρα μας, λόγω της υψηλής φορολογίας, ήρθε το πιο παρεξηγημένο αλλά καθόλα ικανό μοντέλο 2.0 Mpi.  Τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του, χρησιμοποιήθηκε κυρίως από «γιάπης» που είχαν τα χρήματα και θέλανε ένα «μουράτο» τετρακίνητο, για να ξεφύγουν από τα γιαπωνέζικα του «σωρού».

Τελευταία τα Disco, πέρασαν σε  φίλους της τετρακίνησης που γνωρίζοντας την εκτός δρόμου αξία του, επωφελήθηκαν από την τιμή του σαν δεύτερο χέρι και απέκτησαν το καλύτερο οικογενειακό 4Χ4ΧFar!

MPI 2.0 - 1993
1994cc, DOHC, τετρακύλινδρος, τετραβάλβιδος, με MEMS 1.6 EFI.
84,45mm x 89mm ΔΔ, 10:1 συμπίεση, 134Bhp (100Kw) στις 6.000rpm και 137lb.ft (186Nm) στις 2500rpm. Κατανάλωση κατα EEC: 16,2 πόλη, 9,6 Εθνική (90χλμ/ω), συνδυασμός 12.1

MPI 2.0 – 1994+
1994cc, DOHC, τετρακύλινδρος, τετραβάλβιδος, EFI.
84,45mm x 89mm ΔΔ, 10:1 συμπίεση, 134Bhp (100Kw) στις 6.000rpm και 140lb.ft (190Nm) στις 3600rpm

Διαβάστε το σχετικό άρθρο Το καταπληκτικό Land Rover Discovery



Και πίσω έχουμε διπλά procomp


Η αερόφουσκα πάνω από τον A σύνδεσμο


O δεύτερος αεροσυμπιεστής και το δοχείο αέρα για την αερόφουσκα


Άντε να βγάλεις άκρη τώρα!


Εκτός δρόμου το Disco είναι σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον




Εξαιρετικά συμπεριφέρεται το σύνολο











unimog και disco έχουν προφυλακτήρες στο ίδιο ύψος!






More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.021001 seconds. ]