Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Land Rover TD5 Alive Tuning: Κάνε ένα upload!



Ξεπερνώντας την εποχή των νεάτερνταλ, όπου το tuning σήμαινε Land Rover Tool No1***, κατσαβίδι και ... πολύ ψάξιμο, πλέον το tuning έχει πολύ... ηλεκτρόνιο.

Σχεδόν τα πάντα γίνονται με ένα pc. Η ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου επιτρέπει ακόμα και στους αμύητους με την μηχανολογία, να βάλουν χέρι στην απόδοση του κινητήρα τους.
Φυσικά μέχρι ένα σημείο. Σημείο όμως που βρίσκεται αρκετά ψηλά από πλευράς ιπποδύναμης / ροπής κάτι που μπορεί να επιτευχθεί τόσο εύκολα όσο το πάτημα ενός κουμπιού!

Ένα δύο και ... ανεβάζουμε ένα χάρτη του καταξιωμένου TD5Alive tuning στο μοτέρ μας


Γιατί;
Όσο καλός και αποδοτικός και αν είναι ένας κινητήρας, πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση. Άσε που και ο ιδιοκτήτης όλο και κάτι παραπάνω θέλει από το μοτέρ.

Μπορεί τον πρώτο μήνα – (άντε δύο) να είναι ενθουσιασμένος από το καινούργιο του απόκτημα, σιγά-σιγά όμως το συνηθίζει και «δε πάει μάστορα – κάτι τρέχει».

Και εκεί αρχίζουν τα φτιαξίματα. Είναι αλήθεια ότι μεσολάβησε μια εποχή όπου η υπόθεση tuning βρισκόταν σε μια ομιχλώδη κατάσταση. Η γνωστή εποχή της ηλεκτρονικής ανωριμότητας. Όταν τα ηλεκτρονικά άρχιζαν σιγά-σιγά να κάνουν παρέα με τα μηχανικά. Όταν ακόμα οι πρώτοι μηχανοτρονικοί σπούδαζαν στο πρώτο έτος.

Ε, όπως και να το κάνουμε, περάσαμε μερικά  «μαύρα» χρόνια.
Μαύρα χρόνια γιατί το «firmware» ήταν καλά κρυμμένο και για να βάλεις χέρι στη μονάδα διαχείρισης (ECU) ήθελε κολλητήρι και γνώσεις αρκετές για να δημιουργήσεις το δικό σου interface. Εποχές που λίγοι είχαν τα «κλειδιά» και τα πουλούσαν πανάκριβα.

Άσε που κυκλοφορούσαν (και ακόμα κυκλοφορούν) κάτι μεσοβέζικες λύσεις, με έξτρα «black box» που στόχο είχαν να κοροϊδέψουν την ECU για να στέλνει περισσότερο καύσιμο. Λύσεις που τελικά ποτέ δεν δούλεψαν σωστά και δεν ήταν λίγες οι φορές που δημιούργησαν και πρόβλημα από πάνω!





Ποιος είναι ο TD5 Alive tuning?
O Gary (Alive Tuning) ειδικεύεται στην χαρτογράφηση όλων των τελευταίων μοντέλων Land Rover Diesel, από το P38 2.5TD Range Rover μέχρι και το τελευταίους κινητήρες TDV6 και TDV8.

Η χαρτογράφηση γίνεται in house ενώ ο Gary προμηθεύει και kit περαιτέρω βελτιώσεων, από φίλτρα αέρος μέχρι βελτιωτικές εξατμίσεις.

Με την τεχνογνωσία του, μπορεί – πέρα από τις προτεινόμενες έτοιμες λύσεις – να προσαρμόσει την χαρτογράφηση του κινητήρα στις απαιτήσεις του οδηγού. Έτσι μπορούμε να έχουμε χάρτες για οικονομία ή απόδοση ή συνδυασμό και των δύο.

Με στόχο μας την ποιότητα καταλήξαμε τελικά στον Gary. Και λεω καταλήξαμε γιατί αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το upgrade σε δύο TD5 Landς, ένα 110 και ένα Disco II.






Τι ακριβώς γίνεται με το Chip Tuning και αν είναι κάτι τόσο καλό γιατί δεν το κάνουν οι κατασκευαστές εξαρχής;

Alive Tuning: Όλοι οι κατασκευαστές δοκιμάζουν τα οχήματα τους, φέρνοντας τα στα όρια τους, κατά τις φάσεις της ανάπτυξης, πριν τα οχήματα βγουν στην αγορά. Αυτές οι δοκιμές γίνονται έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να αντέχει σε διάφορες συνθήκες ακόμα και αν τα service παραμελούνται ή και αν η ποιότητα του καυσίμου είναι άθλια. Ακόμα και τότε τα LR πρέπει να λειτουργούν απροβλημάτηστα από τον βόρειο πόλο μέχρι την Σαχάρα.

Θα πρέπει λοιπόν ο οδηγός να μπορεί να αγοράσει το όχημα του σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και να το κυκλοφορήσει απροβλημάτιστα.

Φυσικά, πολλά από τα οχήματα, αγοράζονται από τους ιδιοκτήτες τους και παραμένουν στην ευρύτερη περιοχή όπου το κλίμα είναι σε γενικές γραμμές όμοιο. Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που λαμβάνουμε υπόψη κατά την δημιουργία του νέου χάρτη το κλίμα που κινείται το αυτοκίνητο.
Μετά είναι η ποιότητα του diesel.


Έχω δει DIY plug and play κατασκευές και εξωτερικά black box αλλού. Εσείς πουλάτε τέτοιες;

Alive Tuning: Φυσικά ΟΧΙ! Ο ασφαλέστερος τρόπος για να ρυθμίσεις την ECU ενός κινητήρα, είναι να παραμετροποιήσεις το λογισμικό μέσα στη μονάδα. Κάνοντας το αυτό, διασφαλίζεις ότι σε κάθε βαθμίδα λειτουργίας του κινητήρα, αυτός ελέγχεται με ασφάλεια μέσα από τη μονάδα και τα δεδομένα που έχει αυτή.

Τα εξωτερικά box, απλά «κοροϊδεύουν» την ECU, κάνοντας την να νομίζει ότι παρέχει μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου στον κινητήρα, όταν στην πραγματικότητα το black box, παρεμβαίνει και κράτα για λίγο περισσότερο τους injectors ανοικτούς για να παρέχει περισσότερο καύσιμο, άσχετα με το τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κινητήρα. (Θερμοκρασίες, πιέση κλπ)

Οι ποιο κοινές τέτοιες κατασκευές, απλά συνδέονται στον αισθητήρα πίεσης της φλογέρας παροχής καυσίμου στους injectors και μεγαλώνουν την ωμική αντίσταση που διαβάζει ο αισθητήρας. Αυτό κοροϊδεύει την ECU κάνοντας την να νομίζει ότι υπάρχει χαμηλή πίεση καυσίμου και έτσι η ECU αυξάνει την πίεση / διάρκεια στους injectors για να καλύψει το πρόβλημα.

Αυτή η υπερπαροχή καυσίμου, θα οδηγήσει σε περισσότερη δύναμη. Μια άκομψη μέθοδος «βελτίωσης» κατά το επιεικέστερο, αλλά είναι τόσο κοινή!

Η φωτό κάτω απεικονίζει τα εσωτερικά από ένα «εξελιγμένο» black box. Πρόκειται για ένα ρυθμιζόμενο module για έναν VAG 1.9 TDi PD κινητήρα. Αποτελείται από 2 αντιστάσεις – Απλά!



Μια ακόμη μέθοδος που χρησιμοποιείται στους κινητήρες με Electronic Unit Injectors. Αυτοί οι κινητήρες βασίζονται σε παλμούς υψηλής τάσης που ενεργοποιούν ηλεκτρομηχανισμούς σε κάθε injector.

Τα black box σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να έχουν καλώδια εισόδου και εξόδου για κάθε injector.
Η μονάδα παρεμβαίνει διαβάζοντας το «άνοιγμα» του κάθε injector και τον κρατά για λίγο χρονικό διάστημα παραπάνω ανοικτό (συνήθως ρυθμιζόμενο μέσω jumper).

Για μια ακόμα φορά αυτός ο τρόπος κοροϊδεύει την ECU. Αυτά τα box μπορούν μόνο να παρατείνουν το άνοιγμα του injector και δεν λαμβάνουν υπόψη / ελέγχουν άλλες παραμέτρους του κινητήρα όπως οι περιοριστές ροπής ή το σήμα «star of injection».

Σαν αποτέλεσμα ο κινητήρας θα έχει τα συνηθισμένα του κένα στις χαμηλές στροφές και η λειτουργία του θα είναι πιο τραχιά. Αυτό γίνεται γιατί η ECU παλεύει συνεχώς να φέρει τον κινητήρα στην εργοστασιακή λειτουργία στέλνοντας λανθασμένα σήματα, ενώ επιπρόσθετα η μονάδα είναι πιθανό να καταγράφει προβληματικούς αισθητήρες.



Ποια είναι λοιπόν τα πλεονεκτήματα που θα έχουμε με μια πλήρη χαρτογράφιση από την Alive Tuning σε σχέση με τα εξωτερικά modules;

Alive Tuning: Οι χάρτες μας για τις Land Rover ECU, παρέχουν μια πολύ πιο ασφαλή, πιο αξιόπιστη βελτίωση από αυτή που θα μπορέσει να δώσει οποιαδήποτε είδος plug and play box.

Ο λόγος είναι ότι τα εξωτερικά box μπορούν να ρυθμίσουν ελάχιστες από τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, όπως σας είπα πιο πάνω. Η eprom με το χάρτη λειτουργίας είναι μέσα στην ECU του κινητήρα.

Έτσι η ECU λειτουργεί κάτω από τις παραμέτρους μας, ελέγχοντας συνολικά όλο τον κινητήρα, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή απόδοση ταυτόχρονα με τον πλήρη έλεγχο του μοτέρ.

Εξάγουμε το αρχικό πρόγραμμα από την ECU, συχνά χρησιμοποιώντας την διαγνωστική θύρα του αυτοκινήτου και στη συνέχεια ρυθμίζουμε σε αυτό, συγκεκριμένες παραμέτρους ώστε να βελτιώσουμε την απόδοση στον τομέα που απαιτούμε.

Το πιο σημαντικό για εμάς, είναι η αφαίρεση των flat spots, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια ευχάριστη και ομαλή οδήγηση. Αυτό είναι κάτι που αρκετές φορές παραβλέπεται από τους βελτιωτές, που απλά ανοίγουν την βρύση της δύναμης!

Μόλις καταφέρουμε αυτό, τότε επεμβαίνουμε σε άλλα σημεία ώστε να προσθέσουμε δύναμη και ροπή στον κινητήρα, αλλά χωρίς να θυσιάζουμε την οικονομία καυσίμου κάτω από τις κανονικές συνθήκες οδήγησης.





Υπάρχουν αρκετοί βελτιωτές που παρέχουν χάρτες για τις ECU, αλλά πόσοι από αυτοί γνωρίζουν στην πραγματικότητα τον κινητήρα σας ή ακόμα περισσότερο είναι οι ίδιοι χρήστες του; Πολύ δύσκολα θα επιτύχουν τα αποτελέσματα που ένας εξειδικευμένος βελτιωτής κινητήρων Land Rover θα επιτύχει.

Μην παρασυρθείτε από τους φθηνούς χάρτες στα site δημοπρασιών. Τις περισσότερες φορές θα καταλήξετε με έναν κινητήρα που καπνίζει, δεν λειτουργεί ομαλά και ... καίει. Έχουμε δει πολλές φορές τα αποτελέσματα από ένα τέτοιο χάρτη, όταν καλούμαστε να τα διορθώσουμε. Στο τέλος ο πελάτης πληρώνει για μια καινούργια χαρτογράφηση.

Το συμπέρασμα είναι ότι, απλά, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να παράγεις περισσότερη δύναμη, με ασφάλεια, από το να εμπιστευτείς το remap της ECU σε ένα αναγνωρισμένο βελτιωτή που είναι εξειδικευμένος στο αυτοκίνητο σου!

Μια παράμετρος που παίζει μεγάλο ρόλο στους κινητήρες turbo είναι η θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στο μοτερ μια και δεν θέλουμε να είναι ζεστός.

Γιαυτό το λόγω οι turbo diesel κινητήρες έχουν intecooler (ψυγεία ειδικά για να ψύχουν τον αέρα).
Καθώς ο στροβιλοσυμπιεστής συμπιέζει τον αέρα απο την εισαγωγή, αυτός ζεσταίνεται και γιαυτό περνά μέσα από το intercooler, όπου η θερμοκρασία του πέφτει κατά αρκετούς βαθμούς.

Έτσι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να συμπιέσουμε περισσότερο αέρα μέσα στους κυλίνδρους και έτσι να μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερο καύσιμο. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη έκρηξη που στη συνέχεια αποδίδει περισσότερη δύναμη.

Προσαρμόζουμε και βελτιώνουμε το σύστημα ελέγχου του κινητήρα ειδικά για τις χώρες που κινείται το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο κινητήρας έχει ένα πιο ευρή φάσμα απόδοσης, ακριβώς στα σημεία που χρειάζεται περισσότερο.

Ενώ οι περισσότεροι βελτιωτές υπόσχονται τη μέγιστη δύναμη, ο δικός μας στόχος είναι να βελτιώσουμε συνολικά την αίσθηση του αυτοκινήτου, λες και έγινε από το εργοστάσιο.
Φυσικά παρέχουμε αύξηση δύναμης, αλλά ομαλά και προοδευτικά!





Χρησιμοποιείτε ειδικά εργαλεία για την δημιουργία των χαρτών λειτουργίας;

Alive Tuning: Ναι, χρησιμοποιούμε μερικά από τα καλύτερα εργαλεία βελτίωσης, λογισμικού και εξοπλισμού που υπάρχουν σήμερα. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε πλήρη έλεγχο σε κάθε χάρτη που δημιουργούμε, έτσι ώστε πάντα να είναι αυτό που θέλει ο πελάτης. Αυτά τα εργαλεία μαζί με την μεγάλη εμπειρία μας και γνώση πάνω στο map tuning, εξασφαλίζει ότι θα ο πελάτης μας θα πάρει ακριβώς αυτό που ζητάει.

Αν ο βελτιωτής σας δεν μπορεί να σας παρέχει έναν πλήρη customized χάρτη, δεν θα μπορέσετε ποτέ να νιώσετε τις δυνατότητες του κινητήρα σας.





Στο δια ταύτα
Τα δύο αυτοκίνητα που θα δεχόταν τους χάρτες, μπορεί να φορούν τον ίδιο κινητήρα αλλά από εκεί και πέρα έχουν μεγάλες διαφορές.

Ο TD5 στην έκδοση του Defender αποδίδει 122 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας, με λίγο διαφορετικό setup αποδίδει 136 ίππους στο Disco II.

Στο Defender ο στροβιλοσυμπιεστής δουλεύει με λίγο χαμηλότερη πίεση από ότι στο Disco II, ενώ και η βαλβίδα ελέγχου πίεσης ελέγχεται από την ECU. Η διαφορά στην ιπποδύναμη επιλέχθηκε από το εργοστάσιο, λόγω του βάρους του Disco και του προσανατολισμού του στην onroad χρήση (σε σχέση με το def).

Ο στόχος ήταν να χρησιμοποιήσουμε δοκιμασμένες λύσεις και να φέρουμε και τα δυο αυτοκίνητα στους 155 ίππους με βελτίωση στη ροπή χαμηλά. Ότι δηλαδή δίνει το Stage I από την TD5 Alive Tuning.

Ήδη είχαν τοποθετηθεί kit EGR και Decat pipe στο Disco, ενώ το Defender είχε απλά EGR kit. Τα Defender και τα Disco μετά το 2003, για να πληρούν τις προδιαγραφές EURO III, φοράνε καταλύτη, κάτι που στα πριν του 2003 δεν απαιτείται μια και είναι EURO II και ο TD5 περνούσε τις προδιαγραφές.

Πριν το upgrade όταν δοκιμάσαμε το Def χωρίς τον καταλύτη, το αυτοκίνητο πήρε μερικά χιλιόμετρα στην τελική, αλλά χαμηλά έχασε την ομαλότητα στην απόδοση και εκτός δρόμου πήγαινε πολύ χειρότερα. Έτσι το decat pipe μπήκε στην αποθήκη και θα δοκιμαστεί σε δεύτερο χρόνο μετά τη χαρτογράφηση.






Η όλη διαδικασία του upgrade πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια του Nanocom. Πρόκειται για ένα πραγματικό εργαλείο που πρέπει να βρίσκεται στην εργαλειοθήκη κάθε TD5. Εφόσον η ECU είναι από τη σειρά που μπορεί να προγραμματιστεί εξωτερικά χωρίς να ανοικτή όλα γίνονται παιχνιδάκι.

Οι Flashable ECU είναι του τύπου NNNxxx. O σχετικός κωδικός υπάρχει πάνω στην ECU. Αν η ECU σας δεν είναι αυτού του τύπου, τότε και πάλι ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει, όμως θα πρέπει να αποσυνδέσετε και να στείλετε ταχυδρομικά την ECU στην Αγγλία.

Εκεί θα αλλάξουν την εσωτερική μνήμη με μια Flashable και θα σας περάσουν το νέο πρόγραμμα. Από εκεί και πέρα θα μπορείτε και πάλι με τη βοήθεια του Nanocom να φορτώνεται νέους χάρτες.





Ύστερα από συνεννόηση με τον Gary βγήκαμε ένα πρωινό με τα δύο οχήματα στο δρόμο και καταγράψαμε με το nanocom τα στοιχεία των αισθητήρων σε όλη τη φάση επιτάχυνσης από τις 750 στροφές μέχρι σχεδόν τον κόφτή στις 4850 με τρίτη στο κιβώτιο.

Βέβαια τις 4850 ποτέ δεν καταφέραμε να τις φτάσουμε όσο και αν πιέσαμε τα οχήματα. Το σύνολο ψόφαγε λίγο πάνω από τις 4200-4300 και απλά μετά ανέβαζε πολύ αργά. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαμε πιέσει τόσο τα αυτοκίνητα με τρίτη.

Επιστροφή πίσω και κατεβάσαμε τους χάρτες από την ECU και τα διαγράμματα των αισθητήρων από το Nanocom.





Υπάρχει ειδική επιλογή και για τα δύο μέσα από το μενού του προγράμματος. Στο email που στείλαμε στον Gary, συμπεριλάβαμε εκτός από τα αρχεία με τους χάρτες και τις καταγραφές του κάθε οχήματος, τι αλλαγές είχαμε κάνει στα οχήματα (EGR, DeCat κλπ) και τι προδιαγραφές θέλαμε για τον χάρτη του κάθε οχήματος.

Προσανατολισμό στην εκτός δρόμου χρήση και οικονομία για το Def, ομαλότητα και δύναμη για το Disco.

Λίγες μέρες αργότερα, ήρθε το email με τους νέους χάρτες για το κάθε όχημα.

Πάμε για upload
Με τους χάρτες στο laptop ξεκινήσαμε με αγωνία τη διαδικασία του upload στα αυτοκίνητα. Για να γίνει αυτό συνδέσαμε το laptop με το nanocom και αυτό με τη σειρά του στην θύρα OBDII του οχήματος.

Από το σχετικό μενού του Nanocom, επιλέξαμε το αντίστοιχο χάρτη του αυτοκινήτου και ακολουθώντας τις οδηγίες που περιελάμβαναν και μερικά ανοιγοκλεισίματα διακόπτη, η διαδικασία ολοκληρώθηκε και ο χάρτης ανέβηκε.

Γυρίζουμε το κλειδί στη μίζα και απλά ο κινητήρας πήρε μπροστά.





Τι αυτό ήταν όλο;

Αφήνουμε λίγο το μοτέρ να ζεσταθεί και ετοιμαζόμαστε να βγούμε στο δρόμο με την αγωνία ότι θα ανακαλύψουμε διάφορα προβλήματα απόκρισης ή ακόμα και κακής λειτουργίας του κινητήρα.

Βγαίνοντας στην ευθεία από το χώρο στάθμευσης το συνηθισμένο πάτημα του πεντάλ για να γεμίσει η πρώτη έφερε στρίγκλισμα των ελαστικών και μια δύναμη έσπρωξε το Land μπροστά!

Δευτέρα – τρίτη και το μοτέρ ανεβάζει γλυκά και δυνατά. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σαφώς πιο γρήγορα σε ρυθμούς ... εκτός Land Rover!

Η διαφορά είναι αισθητή και στα δύο αυτοκίνητα. Το Disco σηκώνει πλέον τα 285/85/16 που φορά τις τελευταίες εβδομάδες με περίσσια άνεσης. Στο Def τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με άνεση πλέον πάνω από τα 140 με ρυθμούς που ... απλά δεν υπήρχαν πριν.

Όλα αυτά εντωμεταξύ χωρίς να χαθεί τίποτα από την πολύτιμη ροπή χαμηλά, αντίθετα έχει βελτιωθεί κιόλας, χωρίς να υπάρχει ανεπιθύμητο ξέσπασμα που θα χάλαγε την Off-Road χρήση.

Στις μεσαίες η διαφορά είναι μεγάλη και άσχετος φορτίου ακόμα και με μια πάνω το μοτέρ θα τραβήξει δυνατά καθαρίζοντας με ευκολία ακόμα και δύσκολα ανηφορικά κομμάτια. Ψηλά το μοτέρ ανεβάζει απροβλημάτιστα και το όριο που «πέθαινε» έχει ανέβει 350 στροφές ψηλότερα. Στροφές τις οποίες τις ανεβάζει παντού.





Χαρακτηριστικά στο Defender που είναι και πιο «κοντό» από το Disco, ταξιδεύοντας με πέμπτη, νομίζεις ότι έχεις τετάρτη και όλο πάει το χέρι σου να αλλάξεις μια πάνω.

Η διαφορά φαίνεται ακόμα περισσότερο στις προσπεράσεις. Εκεί που πλησιάζει η στροφή και με τίποτα δεν θα δοκίμαζες να περάσεις έναν προπορευόμενο αργό, τώρα απλά και χωρίς να κατεβάσεις, βγαίνεις και έχεις τελειώσει με τη διαδικασία έχοντας ακόμα αρκετό χώρο να απομακρυνθείς και να μπεις στην στροφή με το ρυθμό σου.

Διάολε έτσι θα έπρεπε να ήταν από την αρχή!


Το επόμενο μεγάλο test  ήταν στην κατανάλωση. Γενικά δεν θα θέλαμε να φτάσουμε σε κάτι απογοητευτικό.
Είναι αλήθεια ότι τα diesel καινε λίγο και ιδιαίτερα σε μια τέτοια περίοδο καλό θα ήταν να μην χαθεί η οικονομία. Απ’ την άλλη αν έχεις δύναμη, λογικό είναι να τη χρησιμοποιείς. Οπότε τα παραπάνω άλογα θέλουν και παραπάνω φαί.

Ευτυχώς αν διατηρήσεις τους ίδιους ρυθμούς όπως πριν η κατανάλωση δεν ανεβαίνει. Χαρακτηριστικά με τους ρυθμούς που δουλέυουμε το 110 η κατανάλωση παρέμεινε στα κάτω από 10 λίτρα/100χλμ και στο Disco με σαφώς πιο γρήγορους ρυθμούς αγγίζει τα 11λίτρα/100χλμ

Μια από τις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε ήταν η επιστροφή στον αρχικό χάρτη του εργοστασίου. Ξανά η διαδικασία από την αρχή, έγινε το upload και η δοκιμή με το Disco ήταν απλά... απογοητευτική.

Τώρα η διαφορά προς τα κάτω έγινε περισσότερο εμφανής από ότι προς τα πάνω. Το όχημα σου έδινε την εντύπωση ότι απλά σερνόταν. Γρήγορα επιστρέψαμε στον βελτιωμένο χάρτη.







Συμπέρασμα
Η αλλαγή έκανε ακριβώς αυτά που θέλαμε. Λίγο περισσότερη δύναμη παντού χωρίς να χαθεί η φιλικότητα.
Ο Gary δείχνει ότι το «έχει» και πραγματοποιεί αυτά που υπόσχεται.

Εντωμεταξύ η ευκολία του upload μέσω του nanocom δίνει τη δυνατότητα ακόμα και στον απλό χρήστη να προχωρήσει στην βελτίωση. Με τα απλά βήματα τις καταγραφής, της αποστολής και στη συνέχεια του upload μπορείς να προχωρήσεις με ασφάλεια στην βελτίωση του οχήματος, χωρίς εξωτερικές συνδέσεις και πρόσθετα box.

Ταυτόχρονα οι τιμές του TD5Alive είναι ιδιαίτερα ελκυστικές. Εξαιρετική φαίνεται και η δυνατότητα που σου παρέχει για αναβάθμιση της μονάδας ECU έτσι ώστε να μπορείς να έχεις ταυτόχρονα δυο χάρτες λειτουργίας.
ΠΧ έναν για οικονομία και έναν για δύναμη, ή τον βελτιωμένο και τον εργοστασιακό για αυτούς που κινούνται σε «παράξενα» γεωγραφικά μήκη και πλάτη.

Μέσα στο πρόγραμμα είναι το πέρασμα σε Stage 2 που περιλαμβάνει intercooler και turbo booster. Αυτά θα τα δούμε σε επόμενο άρθρο. Προς το παρόν ακόμα απολαμβάνουμε το Stage I!
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε απευθείας με τον Gary στο 0044 1472812900, είναι ιδιαίτερα φιλικός και ξέρει το θέμα TD5!

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Off-Road.gr, TD5Alive]

Σχετικά downloads – links
Td5 Alive Tuning
Σχόλια από οδηγούς που έχουν χάρτη TD5Alive
Διαγνωστικό Nanocom
Τεχνολογία Υπερπλήρωσης Α’ Μέρος
Τεχνολογία Υπερπλήρωσης Β’ Μέρος
Σχετική συζήτηση στο forum




Land Rover Tool No1: Σφυρί!








More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.021311 seconds. ]