Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
HIGHLAND 950 V2 ή Οι αετοί πετούν χαμηλά!



Περιμένατε δύο χρόνια να οδηγήσετε το KTM950 και σας φάνηκε "λίγο";

Θέλετε την απόλυτη μοτοσικλέτα για κίνηση εκτός δρόμου, χωρίς συμβιβασμούς;
Και χιλιόμετρα στην εθνική και ροπή στο χώμα και χαμηλό βάρος και ευελιξία και δικύλινδρο και injection;

Θέλετε τον απόλυτα ελαφρύτερο V2 950 παραγωγής;

Γιατί να περιμένετε να μάθετε τα νέα από τους άλλους και από στατικά μοντέλα εκθέσεων;

Το off-road είχε πρώτο στην Ελλάδα στα χέρια του το HIGHLAND 950 V2 για μια σύντομη δοκιμή, πριν.... βγει η έγκριση τύπου και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις από την απόλυτη HARD ENDURO μοτοσικλέτα!


Ξεκινάμε κατευθείαν από μια σύντομη παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών για να ζεσταθούμε:

Κινητήρας
936cc: 95X66 ΔιαμΧΔιαδ., κύλινδροι με επίστρωση nicasil

V-2 60μοιρών, 4-χρονός, DOHC, Υδρόψυκτος, 4 Βαλβίδες ανά κύλινδρο

Τροφοδοσία: EFI πλήρως ρυθμιζόμενο

Εκκίνηση: Μίζα

Γεννήτρια: 12V, 300W

Μετάδοση: 6 ταχύτητες – close ratio, Ξεχωριστά λιπενόμενος πολύδισκος συμπλέκτης

Βάρος κινητήρα: 46 κιλά!!! Ο ελαφρύτερος στα 950 παραγωγής!

Επιδόσεις: 85Hp/6000 rpm και 110Nm στις 4700 rpm. Η ιπποδύναμη ρυθμίζεται από 70-100 HP ανάλογα με τον χάρτη που υπάρχει στην μονάδα ελέγχου ανάφλεξης/injection.

Πλαίσιο
CrMo και αλουμινίου περιμετρικό, με ξεχωριστό υποπλαίσιο και ατσάλινο ψαλίδι

Φρένα εμπρός: Πλευστός δίσκος 300mm Brembo, με δαγκάνα 2 κυλίνδρων

Φρένα πίσω: Δίσκος 220mm Brembo, με δαγκάνα 1 κυλίνδρου

Ανάρτηση εμπρός: WP Extreme 50mm, 280 mm διαδρομή, πλήρως ρυθμιζόμενο

Ανάρτηση πίσω: WP 300mm πλήρως ρυθμιζόμενη

Τροχοί έκδοση enduro:
90/90-21 και 140/8018 με κέντρα talon και ζάντες Excel

Τροχοί έκδοση motard:
120/70 και 160/60 με κέντρα talon και ζάντες Excel

Χρώματα: Γκρί μεταλλικό ή μαύρο ή κίτρινο.

Ύψος σέλας: 910mm (enduro) ή 860 (motard)

Μεταξόνιο: 1530mm

Απόσταση από έδαφος 300mm (enduro) ή 250 (motard)

Καύσιμο: Super αμόλυβδη 20lt

Ανώτατη ταχύτητα: 200χλ/ωρα

Συνολικό βάρος 178 κιλά! Τώρα κάτι γίνεται!

HIGHLAND τι είναι αυτό;
Η Highland είναι μια Σουηδική εταιρία που δημιουργήθηκε το 1995 με σκοπό να ολοκληρώσει το project FOLAΝ που αφορούσε την προσθήκη ενός κυλίνδρου ακόμα σε μοτέρ από Husaberg 400. Μετά από πολύ κόπο, συνεργασίες και σχεδιασμό δημιουργήθηκε μια ελαφριά μοτοσικλέτα εκτός δρόμου με δυνατότητα να αποδίδει εξίσου καλά στο χώμα και στην εθνική. Μετά την επιτυχημένη κατασκευή του πρωτοτύπου, την παρουσίαση του το Σεπτέμβριο του 1997 και τα ενθαρρυντικά σχόλια από τον ειδικό τύπο, τους ειδικούς και το κοινό, ξεκίνησε ο επανασχεδιασμός του κινητήρα και όλης της μοτοσικλέτας ο οποίος ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 2001 οπότε και ξεκίνησε η παραγωγή. Το Νοέμβριο του 2002 παρουσιάσθηκε το μοντέλο του 2003 βελτιωμένο στα σημεία και τον Ιανουάριο του 2003 ολοκληρώθηκε η Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου και άρχισε η προώθηση της μοτοσικλέτας πια και εκτός Σουηδίας.

Η μοτοσικλέτες συναρμολογούνται στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Skallinge στη νότιο Σουηδία.
H Highland προγραμματίζει την γραμμή παραγωγής για 200 μοτοσικλέτες το 2003 και 500 μοτοσικλέτες το 2004.

Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται δύο μοντέλα μόνο το 950 Enduro και το 950 Motard άλλα θα παρουσιασθούν ακόμα και το 950 Gentleman, ένα 950 με 50mm χαμηλότερη σέλα, το 950 DAKAR COMPETITION, με φαίρινγκ, τεπόζιτα και πλήρη εξοπλισμό και στόχος επίσης είναι η παρουσίαση ενός μοντέλου δρόμου μέσα στο 2004.

Στην ταυτότητα εταιρίας οι Σουηδοί ξεκινάνε με την παρακάτω παράγραφο:
«Η Σουηδία έχει παράδοση στην κατασκευή μοτοσικλετών, μεταξύ άλλων οι Husqvarna, Monark και η Husaberg, εταιρίες οι οποίες έχουν δημιουργήσει επιτυχημένες μοτοσικλέτες εκτός δρόμου.  Η ιστορία της Husqvarna, πάει πίσω στο 1903. Husqvarna και Harley Davidson είναι οι παλαιότερες εταιρίες, άλλα δυστυχώς η Husqvarna πουλήθηκε στον Ιταλική εταιρία Gagiva το 1987. H Husaberg επίσης ανήκει πια στην Αυστριακή KTM.»


Πίσω τώρα στα δικά μας. Το Highland το φέρνει στην Ελλάδα η εταιρία MAKAN.

Είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη δοκιμή, μια και ακόμα δεν έχει βγει η έγκριση τύπου από το υπουργείο και η μοτοσικλέτα δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει, (επίσημα) στο δρόμο.

Κάτοχος ΚΤΜ τα τελευταία 6 χρόνια, ανεβαίνοντας στη σέλα του 950, βρέθηκα στο σπίτι μου. Η θέση οδήγησης είναι η κλασσική enduro με το σώμα του αναβάτη μπροστά και επιθετικά τοποθετημένο κοντά στο τιμόνι. Το στενό σύνολο ντεπόζιτου – φιλτροκουτιού, κρύβουν πολύ καλά τον κινητήρα και τίποτα δεν σε προδιαθέτει για την δύναμη που κρύβεται από κάτω, μέχρι να … πατήσεις το κουμπάκι της μίζας.

Μπράουρρρρ…. ο κινητήρας παίρνει αμέσως μπροστά (EFI) και…… τι είναι αυτό;
Άγριο δούλεμα σαν πουσαρισμένο μονοκύλινδρο με αντρικούς κραδασμούς στο ρελαντί, σε προδιαθέτουν για άνοιγμα γκαζιού….
Η πρώτη κουμπώνει σαν σε γιαπωνέζικο (με το ΚΤΜ είχα ξεχάσει αυτή την αίσθηση) και με το που ανοίγεις το γκάζι και αφήνεις το συμπλέκτη, το κλείνεις γρήγορα – γρήγορα και προσπαθείς να σκεφτείς τι συνέβη το προηγούμενο δευτερόλεπτο.

α. Το ελατήριο επαναφοράς του γκαζιού είναι μάλλον μαλακό και άνοιξα πολύ το γκάζι;
β. Που πήγαν οι κραδασμοί; Μετά το ρελαντί δεν καταλαβαίνεις τίποτα, δουλεύει σαν γιαπωνέζικο.
γ. Μα…. πόση ροπή μπορεί να έχει;
δ. Τι με χτύπησε;

Ήρεμα και προσεκτικά λοιπόν, πάμε μια μικρή βόλτα. Το μοτέρ έχει ακόμα 14 χιλιόμετρα και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.
Άσε που έτσι και μας τσακώσει κανείς θα πάμε μέσα για λαθρέμποροι!

Οι ταχύτητες κουμπώνουν η μία πίσω από την άλλη.
Το μοτέρ αποδίδει φανταστικά και μόνο με καθαρόαιμο μπορείς να το παρομοιάσεις, μόνο που …. έχει πολύ δύναμη.

Δεν υπάρχει πουθενά τρύπα ισχύος και απλώς κάθε φορά που χαϊδεύεις (τονίζω το χαϊδεύεις) το γκάζι, δουλεύει σαν ισχυρός ηλεκτροκινητήρας. Μπορείς να πηγαίνεις με μια, δύο, τρεις ταχύτητες πάνω και από το ρελαντί ο κινητήρας θα σε ταξιδέψει χωρίς σκορτσαρίσματα, κουνήματα, τρύπες κλπ. Ο ψεκασμός φροντίζει γιαυτό.

Πολύ δύναμη, λοιπόν και πραγματικά ελαφρύ. Αυτό μου έμεινε από τα 10 χιλιόμετρα που έκανα. Μη περιμένετε να σας πω για αναρτήσεις, φρένα και άλλα ψιλολόγια. Αυτά θα έχουμε την υπομονή και το χρόνο να τα δούμε και στο αναλυτικό τεστ μόλις η μοτοσικλέτα βγάλει έγκριση τύπου. Θα δούμε τι κάνει στο βουνό και στην εθνική. Θα το δοκιμάσουμε σε μονοπάτια αλλά και στο στοιχείο του, τους ανοικτούς περιφερειακούς δασικούς.

Το θέμα είναι: Πώς θα κοιμόμαστε πια τα βράδια;

Μέχρι την αναλυτική δοκιμή, (ξέρετε, εσείς χώμα, λάσπες, ταξίδια κλπ) ρίξτε μια ματιά στις φωτο.

Χρήσιμα links:
http://www.highland.se
http://www.makan.gr
http://motard.concode.com/highland/














































































More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.023047 seconds. ]