| |
Το 26ο Telefonica Dakar κράτησε όλες τις υποσχέσεις
του και πολλοί θεωρούν ότι ήταν ένα από το σκληρότερο τα τελευταία
χρόνια.
Η τελευταία ειδική από την Lac Rose στην παραλία του Dakar, όπως
αναμενόταν, δεν άλλαξε τίποτα στην γενική.
Δύο άνθρωποι διεκδίκησαν τις πρώτες νίκες τους: ο Nani Roma
στις μοτοσικλέτες, και ο Stephane Peterhansel στα αυτοκίνητα.
Στα φορτηγά, ο Vladimir Tchaguine κέρδισε το τρίτο συνεχόμενο Dakar
του.
Στις 14 ειδικές του αγώνα (χωρίς τον πρόλογο), υπήρξαν 6 διαφορετικοί
νικητές στις μοτοσικλέτες, 8 στα αυτοκίνητα και 5 στα φορτηγά.
Διαδρομή
17: Dakar – Dakar
Απλή: 42 χλμ – Ειδική: 27 χλμ – Απλή: 37 χλμ
Σύνολο: 106 χλμ
|
Επιτέλους!
Αυτό το πρωί στις 9:10 ακριβώς, μετά από τα τελευταία 27kms ειδικής
αργά και σταθερά, ο "Nani" Roma (KTM n°4) ήταν 17ος με 2min17 πίσω
από τον νικητή της ημέρας Cyrl Despres και έτσι μπορούσε τελικά να
σηκώσει τα χέρια του θριαμβευτικά στον αέρα.
Μια πραγματική ανακούφιση: από την έκδοση του 2000 όπου ήταν πρώτος
γενικής τρεις ημέρες πριν τον τερματισμό όταν τα «έπαιξε» η
μηχανή του, ήταν πάντα στον κατάλογο των φαβορί αλλά δεν κατόρθωσε ποτέ
να αντιμετωπίσει την πίεση ενός Dakar.
|
Αυτήν
την φορά το κατάφερε... Όχι μόνο έχει κερδίζει σε συνολικά 12
ειδικές (η πρώτη το 1999) αλλά και εκπληρώνει ένα όνειρο της
παιδικής του ηλικίας.
"Όταν ήμουν μικρός, η μητέρα μου έδωσε ένα βιβλίο με την ιστορία
του Dakar, από τη αρχή του. Κάθε νύχτα το διάβαζα. Δεν είχα
φανταστεί ποτέ ότι μια ημέρα, θα αγωνιζόμουν σε ένα Dakar και θα το
κέρδιζα! Είναι εκπληκτικό να είσαι ένα κομμάτι της ιστορίας του ".
Οδηγώντας τη γενική από την 8η ημέρα (Atar- Tidjikja), ο "Nani",
κράτησε αυτή τη φορά την διαφορά μέχρι τη γραμμή του τερματισμού στο
Dakar.
Στο βάθρο, ο Καταλανός αφιέρωσε το θρίαμβό του στο Heinz Kinigadner,
τον πρώτο που έφερε ένα KTM στο Dakar. "Έχω συγκριθεί συχνά με τον
Kini. Οι άνθρωποι λένε ότι χωρίς αυτόν δεν θα είχα με τι να κερδίσω.
Τώρα τα κατάφερα... "
|
Ο
Cyril Despres (KTM n°2) κέρδισε την 3η ειδική του, ενώ η
φτωχή απόδοση του Richard Sainct (KTM n°1) , (47ος σε 9min53)
θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα μηχανικά προβλήματα: "Αυτό το πρωί, είχα
ένα πρόβλημα με την μπαταρία. Η μοτοσικλέτα σταμάτησε ξαφνικά αλλά
βρήκα το πρόβλημα γρήγορα. Είμαι πολύ τυχερός που είμαι ακόμα εδώ ".
Βεβαίως απογοητευμένος από την 2η θέση του συνολικά (σε
12min38), ο 3 φορές νικητής του Dakar (1999-2000-2003) παραμένει
θετικός. "Είμαι πολύ υπερήφανος. Δεν ήταν η σειρά μου αυτή την χρονιά.
Του χρόνου θα δοκιμάσω να επανακτήσω τον τίτλο μου".
|
Ενώ,
ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) ακόμα καλά-καλά δεν αποφάσισε να
αποσυρθεί, ένας ενθουσιώδης νεοφερμένος φαίνεται πολύ αποφασισμένος να
επιστρέψει στο Dakar:
O David Fretigne (Yamaha n°12). Τελειώνοντας στην 7η θέση
συνολικά (ο
πρώτος αναβάτης που δεν οδηγά KTM), ο αναβάτης της Yamaha κερδίζει τη
"Super Production κάτω από 450cc", καθώς επίσης και την κατηγορία των
"πρωτοεμφανιζόμενων στο Dakar".
Στη "Production", ο Gilles Algay (KTM n°27) παίρνει την 1η θέση
(19ος
γενικής) ενώ στην "Production κάτω από 450cc", ο νικητής είναι Benoit
Maillard (Honda n°80, 47ος γενικής). Στην "production κάτω
από 250cc"
κέρδισε ο Βέλγος Jeroen Raimon (Yamaha n°83), 53ος γενικής. Τελικά,
ο
νοτιοαφρικανικός Cornel de Villiers (Bombardier n°910) κερδίζει τον
ανταγωνισμό στα quad., 54ος γενικής. |
Ο
μεγαλύτερος οπαδός του Νo 1 νικητή στα αυτοκίνητα, είναι... ο
νικητής στις μοτοσικλέτες "Nani" Roma. "Ο Peterhansel ήταν ο ήρωάς μου.
Θυμάμαι το 1993 κατά τη διάρκεια ενός enduro στο Assen όταν έκλεψα την
μπλούζα και τις κάλτσες του καθώς αυτός έκανε ντους. Τα έχω ακόμα ".
Ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203) γίνεται ο 2ος
άνθρωπος μετά από το Hubert Auriol που καταφέρνει να κερδίσει και με
μοτοσικλέτα και με αυτοκίνητο.
Με μια καθυστέρηση ενός έτους, ο 6 φορές νικητής στις
μοτοσικλέτες κυριάρχησε στον αγώνα σχεδόν από την αρχή (1ος
συνολικά από την 3η ημέρα ) και άφησε την πρώτη θέση στο βασικό του
αντίπαλο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) για δύο ημέρες (μετά
από την 6η και 7η ημέρα).
"Είναι μια μεγάλη ανακούφιση και πολλή ευτυχία, τις οποίες μοιράζομαι
με τον συνοδηγό μου Jean-Paul Cottret. Σε μια μοτοσικλέτα είσαι μόνος
αλλά αυτή τη φορά δουλέψαμε μαζί για να κερδίζουμε ".
|
Στον
τερματισμό, ο Γάλλος έλαβε ένα fax συγχαρητηρίων εξ ονόματος του Γάλλου
υπουργού αθλητισμού. Αυτό το πρωί ο Peter άφησε έναν πασίγνωστο
νεοφερμένο να κερδίσει την ειδική, τον Colin McRae (Nissan n°202)
που πετυχαίνει την δεύτερη νίκη του σε ειδική του Dakar.
Στις άλλες κατηγορίες, ο Luc aAlphand (Bmw n°207) κέρδισε την
κατηγορία diesel και είναι 4ος γενικής και ο Yoshio Ikemachi (Nissan
n°247) κέρδισε την κατηγορία "αυτοκινήτων παραγωγής" T1,
τελειώνοντας στην άριστη 22ο θέση γενικής στην τέταρτη συμμετοχή
του σε Dakar.
O Isa Nisan Cohen (n°295) κέρδισε τηην κατηγορία "αυτοκινήτων
diesel παραγωγής".
|
Στα
φορτηγά, ο Vladimir Tchaguine (Kamaz n°414) κατάκτησε την τέταρτη
νίκη του στο Dakar (που προστίθεται σε αυτές του 2000 ..2002 ..2003)
ενώ ένας νεοφερμένος στη συνάθροιση, ο Hans Stacey (DAF n°442)
τελείωσε άριστα (9ος γενικής) με μια νίκη σε ειδική.
Ο Ολλανδός κερδίζει την κατηγορία "του πρωτάρη σε ένα Dakar".
Στην εξέδρα του Dakar, ο Tchaguine είδε το σύντροφο του και
νικητή 6 ειδικών, Firdaus Kabirov (n°412) να αναρριχείται στο
δεύτερο σημείο ενώ ο Gerard de Rooy (DAF n°417) ήταν περισσότερο
από ευτυχής που κέρδισε την τρίτη θέση.
|
Μαυριτανία –
Σενεγάλη
Διαδρομή
16: Nouakchott – Dakar
Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 60 χλμ – Ειδική: 192 χλμ – Απλή: 396 χλμ
Σύνολο: 648 χλμ |
Roma, "Peter" & Tchaguine
27χλμ
πριν τη νίκη
"Τίποτα δεν τελειώνει πριν το τέλος!" Ο Nani Roma με
την
KTM του και ο Stephane Peterhansel με τη Mitsubishi του έχουν μια
αρκετά άνετη διαφορά για να πετύχουν νίκες για πρώτη φορά στις
κατηγορίες τους, αλλά τίποτα δεν τελείωσε ακόμη. Έχουν ακόμα 27kms
ειδικής, και μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Στην ειδική της
17ης ημέρας του Telefonica Dakar 2004 μεταξύ Nouakchott και Dakar
στη Σενεγάλη, o Sainct κέρδισε την ειδική με διαφορά 2min05 από
τον Roma αλλά ακόμα είναι κατά 5min πίσω από τον Ισπανό. Στα
αυτοκίνητα, η Jutta Kleinschmidt πήρε για τη VOLKSWAGEN την πρώτη νίκη
της φέτος ενώ ο Peterhansel αύξησε την διαφορά του από το
Masuoka. Στα φορτηγά ο Firdaus Kabirov κέρδισε την 6η του ειδική
του ενώ ο Tchaguine μπορεί να αρχίσει να χαμογελά |
Ο "Nani" Roma (KTM n°4) έχει
αλλάξει. Δεν είναι πλέον ο αναβάτης που τα έδεινε όλα και τα έχανε όλα
πριν τον τερματισμό. "Να μείνει ψύχραιμος" στα 192kms της ειδικής ήταν
ακριβώς αυτό που κατάφερε. Η εκκίνηση πίσω από τον Richard Sainct (KTM
n°1) έκανε τα πράγματα ευκολότερα για τον 32χρονο Ισπανό. "Πήγα στο
ρυθμό μου, αφήνοντας τον Sainct να φύγει μπροστά επειδή ήξερα ότι θα
ήταν δύσκολο για αυτόν να κερδίσει 7min από εμένα". Τα πράγματα ήταν
πολύ δύσκολα για τον Sainct: "Πήγα όσο πιο γρήγορα μπορούσα. Δεν νιώθω
καμία ενοχή ".
Στο τέρμα της ειδικής ο Γάλλος είχε χρονομετρήσει το
γρηγορότερο χρόνο με ένα πλεονέκτημα 2min05 από τον Roma. Όχι αρκετά
όμως δεδομένου ότι ο 3 φορές νικητής του Dakar είναι ακόμα 5min02 πίσω
από το Ιταλό. Στην τρίτη θέση σήμερα, ήταν ο Cyril Despres (KTM
n°2) και τώρα μπορεί να πάρει μια ανάσα ανακούφισης.
Πριν από την
έναρξη της ειδικής, είχε ένα πλεονέκτημα 46sec από τον COX (KTM
n°10) για την τρίτη θέση. Τώρα έχει προσθέσει 2min16 στη διαφορά
του (τώρα συνολικά 2min59). Ο Νοτιοαφρικανός εξηγεί την δική του
προσπάθεια: "Προσπάθησα σκληρά να κερδίσω λίγο χρόνο από τον Despres.
Αλλά ξεκίνησε πίσω από μένα και με έφτασε. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα.
Η αυριανή ημέρα είναι επίσης μικρή. Είναι ουσιαστικά
αδύνατο να πιαστεί ". Πράγματι, στην τρίτη θέση του βάθρου στην παραλία
του Dakar, ο Despres πρέπει να είναι μαζί με τον Roma και τον
Sainct.
Αλλά για να καταλάβουν ένα από αυτά τα τρία σημεία, οι αναβάτες
πρέπει ακόμα να περάσουν τα τελευταία 27kms του αγώνα.
|
Στα αυτοκίνητα, η ομάδα της
VOLKSWAGEN έπρέπει να περιμένει μέχρι την προτελευταία ειδική και να
αποδείξει πως είναι μια σοβαρή εταιρία ... για το επόμενο έτος!
Σε
αυτόν τον "χρόνο προετοιμασίας " για το Touareg, η Jutta Kleinschmidt
(n°204) κέρδισε την πρώτη ειδική της μέσα σε 2 χρόνια (η τελευταία
φόρα ήταν μεταξύ Tichit και Kiffa το 2002).
Η Γερμανίδα πέρασε
τον Luc Alphand (Bmw n°207) κατά 59sec ενώ ο Hiroshi Masuoka
(Mitsubishi n°201) τελείωσε τρίτος με 1min24. Εν τω μεταξύ, το
δεύτερο EVO2 του Stephane Peterhansel (n°203) πήγαινε στα σίγουρα.
"Ξέραμε ότι θα μπορούσαμε να αντέξουμε να χάσουμε κάποιο χρόνο", είπε ο
Γάλλος. Παίρνοντας την 9η θέση σε 5min54, ήταν "ένα μεγάλο βήμα προς
την νίκη" σύμφωνα με τον "Peter" ο οποίος έχασε μόνο 4min30 από τους
Ιάπωνες και έχει ακόμα 51min23 διαφοράς στην γενική. Μέσα στα 27kms, ο
Γάλλος μπορεί να γίνει ο πρώτος συμμετέχων σε Dakar μετά από τον Hubert
Auriol (1992) που θα κερδίσει ως αναβάτης και ως οδηγός. Η έκπληξη θα
μπορούσε να διαβαστεί στο πρόσωπο του Nasser Al Attiyah (Mitsubishi
n°259).
Ο Qatariανος πήρε πράγματι την 4η θέση της ημέρας με 2min03 και είναι
9ος γενικής. Εν τω μεταξύ ο Gregoire De Mevius (Bmw n°212) είχε
μεγάλα προβλήματα στο 138 χλμ της ειδικής. Ο Βέλγος αναγκάστηκε να
περιμένει το όχημα βοήθειάς του.
|
Στα φορτηγά, ο Firdaus Kabirov
(Kamaz n°410) πέτυχε την 6η νίκη του σε ειδική φέτος.
Ένα ρεκόρ από το Ρώσο που θα είναι όμως στο δεύτερο βήμα της εξέδρας
αύριο, πίσω από το σύντροφο του στην ομάδα Vladimir Tchaguine (Kamaz
n°414), δεύτερο σήμερα (σε 8min14), αλλά με μια άνετη διαφορά και
πλεονέκτημα 54min40. Τρίτος ήταν ο Gerard de Rooy (DAF n°417):
1h31min08 πίσω στην γενική.
|
Διαδρομή
15: Tidjikja – Nouakchott
Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 2 χλμ – Ειδική: 579 χλμ – Απλή: 71 χλμ
Σύνολο: 652 χλμ
|
Τρεις
ημέρες πριν
από τον τερματισμό του Telefonica Dakar 2004, η σημερινή ειδική μεταξύ
Tidjikja
και Nouakchott (579km) ήταν μια από τις τελευταίες ευκαιρίες να γίνει
μια
διαφορά ή να κερδηθούν πολύτιμα λεπτά από τους διεκδικητές. Ο Fabrizio
Meoni
κέρδισε την 2η του ειδική
φέτος ενώ ο
Sainct κέρδισε χρόνο έναντι του Roma,
που είναι ακόμα μπροστά στη
γενική. Στα αυτοκίνητα, ο Masuoka και ο
Peterhansel άφησαν όλους τους άλλους μακριά πίσω τους με τον Ιάπωνα να
περνά
τον Γάλλο ανταγωνιστή του κατά 9min. Ο Kabirov κέρδισε την 5η ειδική του και ο Tchaguine είναι τώρα
ακριβώς δύο ημέρες μακριά από μια 4η επιτυχία στο Dakar. |
Όταν ο Fabrizio Meoni (KTM
n°3) κατέβηκε από την μοτοσικλέτα του μετά από την χθεσινή
ειδική ο πόνος φαινόταν στο πρόσωπό του. Το γυρισμένο γόνατό του φάνηκε
να είναι μην είναι πρόβλημα 24 ώρες αργότερα δεδομένου ότι ο Ιταλός
κέρδισε την δεύτερη του ειδική (η13η του νίκη σε ειδική σε ένα Dakar).
Το
"λιοντάρι της ερήμου" χρωμάτισε την πιθανή αποχώρησή του από τη
σκηνή των Rallye με λίγη δόξα ακόμη. "Αυτή η νίκη θα παραμείνει ως μια
από τις τελευταίες μνήμες μου από το Dakar. Είμαι πεπεισμένος ότι είναι
καιρός να σταματήσω ". Εν τω μεταξύ όλα τα μάτια ήταν στη μάχη μεταξύ
του Roma (KTM n°4) και του Sainct (KTM n°1). Τερματίζοντας
46sec πίσω από τον Meoni, ο Sainct μείωσε τη διαφορά του από τον Roma,
ο οποίος ήταν 3ος σε 3min19, αλλά κέρδισε μόνο 2min32 από τον Ισπανό.
"Δεν είχα άλλη επιλογή εκτός από το να πηγαίνω flat out.
Ο Roma έκανε
το ίδιο πράγμα και τελειώσαμε μαζί. Δεν μπορούμε να πούμε ακόμα ότι
Nani έχει κερδίσει. Θα δούμε σε δύο ημέρες αλλά τα πράγματα πάνε από
μόνα τους ", αναγνώρισε ο Sainct.
Ο Roma κρατά ένα πλεονέκτημα 7min07 αλλά δεν θέλει να σκεφτεί ακόμα για
τη νίκη. "Πολλά πράγματα μπορούν ακόμα να συμβούν σε μια μοτοσυκλέτα.
Κάθε χιλιόμετρο που οδηγάμε είναι ένα χιλιόμετρο λιγότερο, αλλά ακόμα
υπάρχουν 250kms (219 για την ακρίβεια)". Εάν η μάχη για την πρώτη θέση
έχει ξεκαθαρίσει σχετικά, η πάλη για την τρίτη θέση στο βάθρο
είναι ακόμα και πιο συναρπαστική. Πράγματι ο Despres (KTM n°2),
πέμπτος σήμερα σε 8min23 έχασε πολύτιμο χρόνο από τον COX (KTM
n°10), τέταρτος σε 6min48.
Στη
γενική, ο Γάλλος έχει μόνο ένα μικροσκοπικό πλεονέκτημα 43sec από τον
Νοτιοαφρικανό. "Αύριο θα είναι δύσκολα επειδή ο COX θα δοκιμάσει όλα
όσα ξέρει και θα επιτεθεί και είναι ένας μεγάλος αναβατής", επέμεινε
Despres που θα ξεκινήσει ακριβώς πίσω από τον COX αύριο.
Το όνειρο του PG Lundmark για μια θέση στο βάθρο του Dakar, έγινε
κομμάτια στο δρόμο προς την Nouakchott. Ο Σουηδός έσπασε την πίσω
ανάρτηση και έχασε κάθε ελπίδα να κρατήσει την 5η θέση της
γενικής περιμένοντας το φορτηγό υποστήριξης.
|
Στα αυτοκίνητα, η Mitsubishi
πρόσθεσε και μια 6η νίκη στο αρχείο της για το 2004 και αυτή τη
φορά ήταν σειρά του Hiroshi Masuoka (n°201) για να
θριαμβεύσει Εάν ο Peterhansel (n°203) ήταν σε θέση να
τελειώσει πίσω από από τους Ιάπωνες κατά 10 λεπτά (9min11), φανταστείτε
που ήταν όλοι οι άλλοι . Όταν τα EVO αποφασίζουν να πάνε γρήγορα, τότε
δεν μένουν και πολλά πράγματα να κάνουν οι υπόλοιποι . Ο
Giniel de Villiers (Nissan n°207) προσπάθησε για το καλύτερο,
και τελείωσε στην τρίτη θέση σε 17min32 ενώ η Jutta Kleinschmidt
(VOLKSWAGEN n°204) πήρε την τέταρτο θέση σε 21min54. Ο πέμπτος ήταν
ο Jean-Louis Schlesser (Schlesser n°200) σε 32min43.
Στη γενική, ο Masuoka (55min53) είναι τώρα λιγότερο από μια ώρα πίσω
από τον "Peter". Ο Γάλλος έχει το ένα πόδι στο υψηλότερο βήμα της
εξέδρας αλλά θα κρατήσει βεβαίως στο μυαλό τι συνέβη πέρυσι την
προτελευταία ημέρα του αγώνα όταν έχασε τα πάντα παρά την διαφορά των
25min50. "Ένα μηχανικό πρόβλημα μπορεί να συμβεί σε κάθε στιγμή. Κάθε
χιλιόμετρο έχει τις εκπλήξεις του."
Άνετα εγκατεστημένος στο τρίτο σημείο, ο Jean-Louis Schlesser είναι
κατά 2h55min πίσω ενώ ο Alphand (Bmw n°207) είναι τέταρτος κατά
4h04min. Ο Colin McRae της Nissan αγωνίστηκε με ένα πρόβλημα στα
ημιαξόνια στο 138 χλμ, και αναγκάστηκε να περιμένει το φορτηγό
υποστήριξης, τον Scotsman τον περιμένουν ακόμα στον καταυλισμό!
|
Στα φορτηγά ειδικό, ο Firdaus
Kabirov (Kamaz n°410) κέρδισε 5 ειδικές φέτος. Η 2η θέση πήγε στον
Gerard de Rooy (DAF n°417) μόνο με 3min01 πίσω ενώ ο Vladimir
Tchaguine (Kamaz n°414) είναι 3ος σε 28min16. Ήταν όμως μια
ατελείωτη ημέρα για τον André de Azevedo (Tatra n°412), που
ακόμα τον περιμένουν στην Nouakchott. Ο βραζιλιανός διέλυσε το
μπροστινό διαφορικό του και έπρεπε να δουλέψει για τουλάχιστον 6 ώρες.
Με άλλα λόγια, χάνει τη 2η θέση του συνολικά από τον Kabirov
(τώρα με 1h02min04) ενώ ο de Rooy αναρριχείται στο 3ο βήμα του
βάθρου με 1h29min39 .Ο Tchaguine πρώτος γενικής
|
Διαδρομή
14: Ayoun el Atrous – Tidjikla
Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2004
Ειδική: 548 χλμ – Απλή: 4 χλμ
Σύνολο: 552 χλμ |
Άνετες διαφορές για
"NANI" ΚΑΙ "PETER", ο VATANEN έξω!
Σε αυτήν τη μαραθώνια ειδική του Telefonica Dakar μεταξύ Ayoun EL
Atrouss και Tidjikja χωρίς να επιτρέπεται η βοήθεια, το σημαντικότερο
πράγμα για όλους ήταν ο τερματισμός.
Δεν ίσχυε όμως και για τον Cyril Despres' που κέρδισε την 3η του ειδική
στον φετινό αγώνα.
Ο Roma κράτησε τη διαφορά στην γενική παρά την τρομάρα που πήρε.
Στα αυτοκίνητα, ο Luc Alphand με την Bmw του κατάφερε την
2η επιτυχία του ενώ ο Peterhansel μεγάλωσε τη διαφορά του.
Ο Ari Vatanen εντούτοις αναγκάστηκε για να αποσυρθεί μετά από ένα
χτύπημα που είχε σ΄ ένα δέντρο.
Ο Kabirov κέρδισε την 4η του ειδική στα φορτηγά. |
Σε αυτήν τη μαραθώνια ειδική του
Telefonica Dakar μεταξύ Ayoun EL
Atrouss και Tidjikja χωρίς να επιτρέπεται η βοήθεια, το σημαντικότερο
πράγμα για όλους ήταν ο τερματισμός.
Δεν ίσχυε όμως και για τον Cyril Despres' που κέρδισε την 3η του ειδική
στον φετινό αγώνα.
Ο Roma κράτησε τη διαφορά στην γενική παρά την τρομάρα που πήρε.
Στα αυτοκίνητα, ο Luc Alphand με την Bmw του κατάφερε την
2η επιτυχία του ενώ ο Peterhansel μεγάλωσε τη διαφορά του.
Ο Ari Vatanen εντούτοις αναγκάστηκε για να αποσυρθεί μετά από ένα
χτύπημα που είχε σ΄ ένα δέντρο.
Ο Kabirov κέρδισε την 4η του ειδική στα φορτηγά. |
Η σημερινή
διαδρομή
των 552km συμπεριλαμβανομένων 548 ειδικής κρίθηκε από πολλούς αναβάτες,
όπως ο Alfie COX ως "η καλύτερη μέχρι τώρα. Μια πολύ όμορφη στριφτερή
ειδική , που λόγω της βροχής, η άμμος ήταν τέλεια και υγρή ".
Τις ελπίδες του COX ("νόμισα πως είχα κερδίσει"), ήρθε να γκρεμίσει ο
Cyril Despres (KTM n°2) που κατάφερε να κερδίσει την 3η του ειδική
του (μετά από την 9η ειδική στην Nema και την 12η στην Bamako) με μια
διαφορά 1min23 από τον COX.
"Αυτή η νίκη παίρνει μαζί της τις αυταπάτες που έχω από την Tidjikja
και το χθεσινό λάθος μου. Ο στόχος μου δεν είναι να κερδίζω τις
ειδικές. Η μόνη προτεραιότητά μου είναι να κάνω το καλύτερο που μπορώ."
Ενώ ο Γάλλος έφτασε τον ομόσταυλό του Richard Sainct (KTM n°1)
πετυχαίνοντας τον καλύτερο χρόνο, ο "Nani" Roma (KTM n°4) είχε την
πρώτη του δύσκολη κατάσταση στο φετινό Dakar. "Έκανα ένα λάθος
πλοήγησης περίπου 30kms από το ΣΕΔ 1. Ήταν κρίμα καθώς όλα πήγαιναν
καλά ."
|
Σύμφωνα
με τον Despres: "Ένας γιατρός μας έδειξε μια κατεύθυνση . Έχω ήδη κάνει
πολλά ανόητα πράγματα στη ζωή μου κι έτσι αποφάσισα να μην ακολουθήσω
τις συμβουλές του γιατρού. Ο Nani δεν το έκανε και χάθηκε".
Ο Ισπανός εντούτοις, κράτησε την ψυχραιμία του και αργά αλλά σταθερά
επέστρεψε ανάμεσα στους πρώτους. "Είμαι ικανοποιημένος γιατί κράτησα
την ηρεμία μου όταν είδα ότι έχανα 5min από τον Sainct. Είμαι πολύ
ευτυχής που κράτησα τον ίδιο ρυθμό ως το τέλος επειδή υπήρχαν ακόμα
πολλά χιλιόμετρα μπροστά μου ".
Στον τερματισμό, ο Roma που κέρδισε ακόμη και λίγο χρόνο έναντι
του Sainct, που πήρε την 3η θέση με 4min14 με το
βασικό ανταγωνιστή του στην τέταρτη με 6min29. "Μια ημέρα
λιγότερο για να καταφέρω να μειώσω την διαφορά μου και ειλικρινά,
θεωρώ πως υπάρχει μόνον μία ακόμη δύσκολη ειδική. Δεν θα είναι εύκολο
για μένα ".
|
Στη
γενική ο Γάλλος είναι πίσω με 9min40 ενώ ο Despres στη 3η
θέση του (σε 41min23) με μια μικρή διαφορά 2min18 από τον τέταρτο
COX.
Αυτό το 26η Dakar βεβαίως δεν θα μείνει σαν μια καλή ανάμνηση στο
μυαλό του Fabrizio Meoni (KTM n°3).
Ο Ιταλός είχε μια κακή πτώση και γύρισε το γόνατό του. "Αυτή τη χρονιά,
πέρασα απ΄ όλα τα προβλήματα: μηχανικά, πλοήγησης... και τώρα
τραυματισμού. Σημαίνει ότι έχει έρθει η στιγμή να σταματήσω ".
Τελείωσε τελικά στην 6η με 14min23.
|
Όπως
ο Meoni, το Dakar του Ari Vatanen θα είναι ένα από αυτά που θα ξεχάσει
γρήγορα (παρά 50ή ειδική που κέρδισε).
Ο "ιπτάμενος Φιλανδός" χτύπησε ένα δέντρο στο 10ο kms της ειδικής
και αναγκάστηκε για να αποσυρθεί με ένα σπασμένο ψυγείο. "Σε bump, το
αυτοκίνητο απογειώθηκε λοξά και δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε το δέντρο.
Σπάσαμε το δέντρο αλλά σπάσαμε επίσης και το αυτοκίνητο. Είμαι πολύ
απογοητευμένος επειδή είχαμε κάνει τόσες πολλές προσπάθειες ".
9ος στη γραμμή εκκίνησης, ο Luc Alphand (Bmw n°207)
προσπέρασε τους πάντες για να πετύχει έναν εντυπωσιακό χρόνο στην
ειδική. "Σήμερα έφυγα με έναν πολύ καλό ρυθμό. Όλα κρίθηκαν στο
160ο χλμ με την άριστη πλοήγηση του συνοδηγού μου Henri Magne.
Όλες οι διαδρομές ήταν κακές έτσι πήγαμε off - road. Αντίθετα από τους
άλλους που χάθηκαν ".
Στο τέλος της ειδικής, Alphand έπιασε τον Colin McRae (Nissan
n°202), που έμεινε πίσω για 14min20.
Βεβαίως η καλύτερη φιλοφρόνηση για τον Alphand ήρθε άμεσα από τον
παγκόσμιο πρωταθλητή WRC του 95 στη γραμμή του τερματισμού: "Το
φαντάστηκα ότι είσαι σκιέρ".
|
Στην
τρίτη θέση (σε 18min30) ήρθε ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi
n°203) οδηγώντας άνετα, ενώ στην τέταρτη ήταν ο Jean-Louis
Schlesser (Schlesser n°200) με 20min15.
Ο Ιάπωνας Hiroshi Μasuoka (Mitsubishi ν°201) έμεινε στο 6ο σημείο
με 21min05 που σημαίνει ότι ο "Peter" έχει μια διαφορά 1h05min04
από τον νικητή του περασμένου έτους.
Τρίτος είναι ο Schlesser σε 2h31min44.
Στα φορτηγά, ο Firdaus Kabirov (Kamaz n°410) άφησε κατά μέρος τα
προβλήματα με τα λάστιχα που του κόστισαν την 3η θέση συνολικά
χθες, για να πετύχει την 4η νίκη του σε ειδική φέτος.
Ο Ρώσος άφησε πίσω τον Gerard De Rooy (DAF n°417) με 1min11.
Ο Tchaguine (Kamaz n°414) είναι 3ος με 31min44 και
κρατάει την πρώτη θέση στη γενική.
|
Μαλί
– Μαυριτανία
Διαδρομή 13: Bamako –
Ayoun
el Atrous
Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 230 χλμ – Ειδική: 478 χλμ – Απλή: 26 χλμ
Σύνολο: 734 χλμ
|
Πρώτη νίκη στην Αφρική
για τον FRETIGNE... τα NISSAN 1-2-3!
Μετά από τη χθεσινή "μεταβατική ειδική", το Telefonica Dakar 2004
κατευθύνθηκε πίσω στη Μαυριτανία με μια διαδρομή 734kms από τα
οποία τα 478kms ειδικής, ως την Ayoun EL Atrouss.
Στις μοτοσικλέτες, ο David Fretigne με την Yamaha 2WD
εκμεταλλεύτηκε το κακό τελείωμα του Despres στην ειδική.
Στις τέσσερις ρόδες, τα παλικάρια της Nissan ξέχασαν όλα τα προηγούμενα
προβλήματά τους για να πετύχουν τους τρεις γρηγορότερους χρόνους.
Ο Colin McRae ταχύτερος όλων κέρδισε την ειδική. Εν τω μεταξύ, ο Karel
Loprais στα φορτηγά κέρδισε την 2η του ειδική φέτος ενώ ο
Tchaguine παρέμεινε πρώτος στην γενική.
|
"Ήταν μια πολύ καλή ημέρα μέχρι τα τελευταία 40kms", ήταν πρώτες λέξεις
του Cyril Despres αφού έφτασε στον καταυλισμό Ayoun EL Atrouss.
Πράγματι μέχρι εκείνο το σημείο, ο Γάλλος, άλλη μια φορά, οδηγούσε την
τέλεια στην ειδική, πετυχαίνοντας τους γρηγορότερους χρόνους και
στα τρία CPs (kms 139 ..286 και 399) και μαζεύοντας πολύτιμα λεπτά
διαφοράς από τους βασικούς ανταγωνιστές του, παρά τη δύσκολη αρχική
θέση του (1$ος).
Αλλά όπως και κατά τη διάρκεια της ειδικής 8 στην Tidjikja, ο Despres
πήρε λάθος δρόμο και χάθηκε... " έκανα ένα λάθος. Ήξερα ότι το σημείο
GPS (waypoint) ήταν λανθασμένο και χάθηκα ψάχνοντάς το . Έψαξα
για την διαδρομή αλλά δεν την βρήκα ποτέ. Δεν ήμουν συγκεντρωμένος".
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Rally-Raid έπρεπε τελικά να μείνει στην
5η θέση της ειδικής.
Κερδισμένος
όμως βγαίνει ο συμπατριώτης του, David Fretigne (n°12), που
ξεκίνησε από την 13η θέση.
Το Yamaha 2WD, απέδειξε ότι μπορεί να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα στην
Αφρική.
Ο Fretigne είχε κερδίσει δύο ειδικές στην Ευρώπη (Narbonne και
Castellon), έμενε όμως να αποδείξει πως η μοτοσικλέτα του θα μπορούσε
να πετύχει και σε μια άλλη ήπειρο:"Στην έναρξη του αγώνα, οι
περισσότεροι σκέφτηκαν ότι ένα 450cc δεν θα κατάφερνε τίποτα σε αυτό το
Dakar. Τώρα, όχι μόνο είναι κοντά στο στόχο να τερματίσω αλλά
κερδίζω
επίσης και μια ειδική στην Αφρική ."
Η δεύτερη θέση πήγε στον Richard Sainct (KTM n°1) με 3min41
ενώ 3ος
ήταν ο Roma (KTM n°4) με 6min22 και 4ος ο PG Lundmark (KTM n°6)
με
8min06.
Στη γενική, ο Sainct κέρδισε λίγο έδαφος στη γενική από τον Roma αλλά
ακόμα παραμένει πίσω με 7min25.
Παρά το άσχημο τελείωμα της ειδικής, ο Despres προσπερνά τον COX
(KTM n°10) και είναι πλέον 3ος με 49min39.
|
Στα αυτοκίνητα, ο εφιάλτης τελείωσε για τη Nissan. Μετά από όλα τα
μηχανικά προβλήματα στο πρώτο μέρος του αγώνα και η μεγάλη, πολύ μεγάλη
έξοδος από την 9η ειδική (τρεις μέρες τους πήρε για να φτάσουν έγκαιρα
στην εκκίνηση) η ιαπωνική εταιρεία είδε τρία αυτοκίνητά στις τρεις
πρώτες θέσεις της ειδικής.
Μια ημέρα "κόκκινη και ασημένια"! πρόσθεσε ο Colin McRae (n°202)
και έτσι έγινε ο πρώτος Βρετανός μετά από τον Andrew Cowan (νικητής
μιας ειδικής στη Σενεγάλη το 1990), που κερδίζει μια ειδική του Dakar.
Αρκετά καλή απόδοση για το Scotsman στην πρώτη του συμμετοχή. "Είναι η
πρώτη νίκη σε ειδική. Αισθάνθηκα καλά προσπερνώντας τους όλους. Το
ένοιωθα πως πήγαινα καλά . Είναι σημαντικό να είμαι μαζί με τον Andrew
".
Δεύτερος ήταν Giniel de Villiers (n°208) με 7min40: "είναι λίγο
καλύτερα τώρα. Η ομάδα το χρειάστηκε μετά από τους κακούς χρόνους που
είχαμε ".
Ο Ari Vatanen (n°205) πήρε την 3η θέση αυτήν την λαμπρή ημέρα για
την ΝISSAN και κράτησε τη χαρακτηριστική αίσθηση του χιούμορ λέγοντας
στον McRae: "σε άφησα να κερδίσεις σήμερα. Τώρα έχεις άλλα 49 λεπτά για
να με φτάσεις!"
Ο Josep-Maria Servia (Schlesser n°209) ήταν πρώτος... πίσω
από το τρίο Nissan, τελειώνοντας με 16min39.
Εν τω μεταξύ, ήταν σχεδόν ένας περίπατος στο πάρκο για τους οδηγούς της
Mitsubishi, που νοιάζονται περισσότερο για την γενική παρά για
την ειδική.
Ο Masuoka (n°201) τελείωσε στην 7η σε 24min21 και (n°203)
στην 8η ο Peterhansel με 26min35.
Στη γενική ο Γάλλος κρατά ένα μια άνετη διαφορά 1h02min29 από
τους Ιάπωνες.
Σχετικά με την μάχη για την πρώτη θέση, ο διευθυντής motorsports
της Mitsubishi Sven Quandt, αισθάνθηκε σημαντικό να αναφέρει ότι: "η
Mitsubishi δεν έχει δώσει διαταγή σε κανέναν. Έχουμε πει στους δύο
οδηγούς ότι θέλουμε να δούμε και τα δύο αυτοκίνητα στο Dakar σαν ένα
κομμάτι ".
|
O
Tchaguine στα φορτηγά ελέγχει τη γενική. Τα Tatra πήγαν καλά αλλά δεν
πήγε πραγματικά σύμφωνα με το πρόγραμμα για τους Ρώσους.
Ο Karel Loprais (Tatra n°415) πρόσθεσε μια δεύτερη επιτυχία στο
26ο Dakar.
Ο Τσέχος οδηγός πέρασε τον ομόστευλό του Andre De Azevedo (n°412)
κατά 4min56 και τον τρίτο, Ilgizar Mardeev (Kamaz n°423) κατά
12min32.
Εν τω μεταξύ τελειωμένος 5ος ήταν ο Tchaguine (Kamaz n°414)
σε 14min52.
Ο κάτοχος του τίτλου και ο πρώτος γενικής παραμένει ο Tchaguine
αλλά βλέπει την διαφορά του να μειώνετε από τον de Azevedo σε
44min28.
Αυτό που βεβαίως δεν ήταν στα σχέδια της Kamaz η απώλεια της
τρίτης θέσης του Kabirov (n°410) από τον Loprais.
|
Μπουρκίνα
Φάσο –
Μάλι
Διαδρομή
12: Bobo – Dioulasso – Bamako
Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 88 χλμ – Ειδική: 213 χλμ – Απλή: 365 χλμ
Σύνολο: 666 χλμ |
Η ημέρα των αουτσάιντερ.
Μετά από δύο ημέρες απλής διαδρομής ως το Bobo Dioulasso και μια
ημέρα
ξεκούρασης που όλοι άξιζαν (εκτός από τους McRae και Vatanen που δεν
ξεκουράστηκαν αφού προσπαθούσαν να βγουν από την έρημο επί τρεις
μέρες!), οι συμμετέχοντες του Telefonica Dakar 2004 επέστρεψαν στην
δράση με μια διαδρομή 633km εκ των οποίων τα 213kms - πολύ -
γρήγορης
και τεχνικής ειδικής. Ο Cyril Despres στις μοτοσικλέτες πήρε τη νίκη,
αφήνοντας πίσω τους πιο στενούς ανταγωνιστές του κατά 10min. Στα
αυτοκίνητα, ο Luc Alphand κέρδισε την πρώτη ειδική του σ΄
αυτό το
Dakar ενώ o Peterhansel πρόσθεσε μερικά δευτερόλεπτα στη διαφορά του
από τον Masuoka. Στα φορτηγά, ο Kabirov κέρδισε την τρίτη ειδική του
φέτος.
Με άδοξο τρόπο ολοκληρώθηκε η
συμμετοχή του Βασίλη
Ορφανού στο φετινό Dakar αφού κατά την διάρκεια της σημερινής ( 13
Ιανουαρίου 2004) ειδικής διαδρομής ο Έλληνας Πρωταθλητής
αναγκάστηκε να αποσυρθεί ύστερα από το σοβαρό τραυματισμό του στην
ωμοπλάτη ο οποίος προκλήθηκε από πτώση στο 10χλμ. της ειδικής διαδρομής
των 213χλμ.
|
Έχει
ελπίδες ο Cyril Despres (KTM n°2) να κερδίσει το Dakar; Πολλοί θα
έλεγαν "καμία" μετά από την 8η ημέρα όπου ο Γάλλος πέρασε "τη
χειρότερη ημέρα της ζωής του", και έπεσε στην 7η θέση γενικής, πίσω
κατά 1h11min. Την επόμενη ημέρα όμως κέρδισε την πρώτη του
ειδική, αφήνοντας πίσω τον Sainct κατά 21min και τον Roma για
περισσότερο από 26min. Η επιστροφή του Despres είχε αρχίσει...
Η σημερινή ημέρα πήγε πολύ καλά για τον ταχύ αναβάτη της KTM. Στη
γραμμή του τερματισμού, ο Marc Coma (KTM n°11) τελείωσε στη δεύτερη
θέση... με 10min47 διαφορά από τον πρώτο.
Ο Roma (KTM n°4), ήταν τρίτος με 11min25, 4ος ο COX (KTM
n°10) με 11min57 και ο Sainct (KTM n°1) 7ος με
17min58.
|
Ο
Cyril Despres είπε: "Πρέπει να επιτεθώ όσο μπορώ χωρίς μεγάλα ρίσκα,
οδηγώντας χωρίς την σκέψη της γενικής κατάταξης. Όταν δεν
υπάρχουν
ροδιές που πρέπει να ακολουθώ είμαι πιο συγκεντρωμένος ".
Ο υπολογισμός είναι αρκετά απλός: σε δύο ειδικές (και 949kms), ο
Despres έχει κερδίσει 15min01 από τον COX , 37min47 από τον Roma
και
39min41 από τον Sainct. Με αυτόν τον ρυθμό μπορεί ακόμα να αισθάνεται
αισιόδοξος για τις επόμενες 5 ειδικές. "Τίποτα δεν έχει
προαποφασιστεί
ακόμη.
|
Ακόμα υπάρχουν
δυνατότητες ώστε να καλυφθεί η διαφορά." Στη γενική ο
Despres είναι 4ος τώρα με 33min29 πίσω από τον Roma, 23min23 πίσω
από
τον Sainct (2ος) και 4min36 από τον COX.
Στη γενική, ο Roma τώρα έχει ένα πλεονέκτημα 10min06 από
τον Sainct,
και κέρδισε +6min σήμερα. "Δεν φαντάστηκα ότι θα έκανα διαφορά σήμερα.
Δεν ήταν στα πλάνα μου. Είμαι έκπληκτος επειδή δεν πήγα γρήγορα. Η
δύσκολη ειδική αρχίζει αύριο και όλα μπορούν να συμβούν ". Ο λόγος για
την κακή ημέρα του Richard Sainct είναι αρκετά απλός: "Η σέλα έφυγε,
έτσι έπρεπε να σταματήσω για να την πάρω και αναγκάστηκα να οδηγώ
καθιστός για όλη την υπόλοιπη ειδική."
|
Στα
αυτοκίνητα , ο Luc Alphand (Bmw n°207) πρόσθεσε μια δεύτερη νίκη
στο φετινό του Dakar. Για την επιτυχία του αυτή, ο Γάλλος
περίμενε το
τελευταία 100kms για να πετύχει το γρηγορότερο χρόνο, περνώντας το
συμπατριώτη του Jean-Louis Schlesser (Schlesser n°200), ο οποίος
είχε
το γρηγορότερο χρόνο στα πρώτα δύο ΣΕΔ (χλμ 59 και 113). Ο "Schless"
τελείωσε με 1min28 διαφοράς.
"48 νίκες ακόμη και θα φτάσω τον Vatanen! Δεν ήταν μια προγραμματισμένη
νίκη. Είναι μια καλή ανταμοιβή για την ομάδα και για εμένα. Πήγαμε
γρήγορα, ανάμεσα από τα δέντρα με τα άλματα όπως στην Kitzbuhel "
(πίστα σκι), δήλωσε ο Luc Alphand πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής σκι.
|
Εν
τω μεταξύ, τα παλικάρια της Mitsubishi, Peterhansel (n°203)
και
Masuoka (n°201) απολάμβαναν μια ήσυχη ελέγχοντας τους υπόλοιπους
και
πιθανώς περιμένουν τις ανοικτές ειδικές για διασταυρώσουν τα ξίφη τους.
Ο Γάλλος τελείωσε 4ος σε 5min40 ενώ ο ιάπωνας ομόσταυλός
του ήταν
ακριβώς πίσω με 6min23. Με άλλα λόγια, ο "Peter" προσθέτει 43
δευτερόλεπτα ακόμη στη διαφορά του από τον Masuoka (τώρα σε
1h04min43).
Ο 6 φορές νικητής του Dakar με μοτοσικλέτα είπε: "πρέπει να μείνουμε
ήρεμοι για να το φτάσουμε στο Dakar στην πρώτη θέση. Δεν επιτρέπονται
οποιαδήποτε λάθη."
Στην 5η και 6η θέση σήμερα ήταν τα VOLKSWAGEN Touareg των
Saby
(n°224) με 6min41 και της Kleinschmidt (n°204) με 8min34, ενώ
οι
επίσημοι οδηγοί της Nissan, που ξεκίνησαν από πολύ πίσω, έκαναν το
καλύτερό τους για να προσπεράσουν όσο το δυνατόν περισσότερους
ανταγωνιστές αλλά τελείωσαν στην 13η θέση ο McRae (n°202) με
24min12,
στην 14η ο Vatanen (n°205) με 25min58 και την 15η ο de
Villiers
(n°208) με 26min53.
|
Στα
φορτηγά, ο Firdaus Kabirov (Kamaz n°410) πρόσθεσε μια τρίτη
νίκη
στον κατάλογο επιτυχιών του για το 2004. Όπως ο Alphand, ο ρώσος
οδηγός κέρδισε στα τελευταία 100kms της ειδικής και πέρασε τον βασικό
αντίπαλο του Andre de Azevedo (Tatra n°412) με 2min20. Στη τρίτη
θέση
ήρθε ο Gerard de Rooy (DAF). |
Δυστυχώς ο Έλληνας αναβάτης
Βασίλειος Ορφανός, έπεσε στο 10 χλμ της ειδικής σήμερα (Τρίτη και 13!)
και έσπασε την κλείδα του. Ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του,
γνωρίζουμε ότι ευτυχώς η κλείδα δεν θα χρειαστεί εγχείρηση και
μεταφέρεται από την οργάνωση στο Παρίσι για περαιτέρω νοσοκομειακή
περίθαλψη. Είναι απογοητευμένος, για το ατύχημα, που ήρθε να του
διακόψει την ανοδική πορεία του, μετά από τόσο κόπο και ουσιαστικά στο
δεύτερο και εύκολο κομμάτι του αγώνα!
Έτσι ο Βασίλης Ορφανός στην δεύτερη συμμετοχή του στο 26ο Dakar
αποχωρεί με την 44η θέση της Γενικής Βαθμολογίας και ενώ
απέμεναν 5 αρκετά ευκολότερες ήμερες αγώνα.
Η αποχώρηση του Βασίλη Ορφανού συνοδεύτηκε από τα συγχαρητήρια των
κυριότερων χορηγών του «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, Όμιλος Επιχειρήσεων
ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ και
PC SYSTEMS», αφού μέχρι σήμερα η εμφάνιση του αθλητή που
αγωνιζόταν
μόνος του με μια HONDA XR 400 ανάμεσα στις εργοστασιακές ομάδες
απέδειξε περίτρανα τις ικανότητες του και την αξία του ως τον καλύτερο
Έλληνα αναβάτη μοτοσικλέτας στο χώμα.
Ο Βασίλης Ορφανός πετάει σήμερα για το Παρίσι και από εκεί για την
Ελλάδα.
|
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ DAKAR 2004
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Φωτογραφίες:
Dakar.com, G. Soldano,
T.Flechsig, KTM, Yamaha, Mitsubishi
Χρήσιμοι
σύνδεσμοι
Η ιστορία του DAKAR
Το
site του
αγώνα DAKAR 2004
Συνέντευξη Βασίλης
Ορφανός
DAKAR 2003
To Off-Road.gr στο DAKAR
2003
Αναλυτική παρουσίαση της
συμμετοχής των
Ορφανού / Γιαννακούλη στο DAKAR 2003
More articles
|
|
| |
|