Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Dakar 2005: Επιτέλους DAKAR!

Με μια μικρή ειδική, σε μια ατμόσφαιρά συγκίνησης, επηρεασμένη από το χαμό των Fabrizio Meoni & Jose Manuel Perez, πραγματοποιήθηκε σήμερα ο τερματισμός στο Dakar της Σενεγάλης.

8000 χιλιόμετρα περίπου μετά την 31/12/2004, μέσω μιας σκληρής και κουραστικής οδήγησης, οι αναβάτες 104 μοτοσικλετών και οι οδηγοί 75 αυτοκινήτων και 37 φορτηγών, ολοκλήρωσαν το 27ο Rally Telefonica Barcelona-Dakar. Νικητές, ο Γάλλος Cyril Despres με KTM στις μοτοσικλέτες, ο επίσης Γάλλος Stephane Peterhansel με Mitsubishi στα αυτοκίνητα και ο Ρώσος Firdaus Kabirov με Kamaz.









Ο Cyril Despres εκπλήρωσε την υπόσχεση που έδωσαν οι αναβάτες της ομάδας KTM-Gauloises στην Βαρκελώνη, να φέρουν δηλαδή μια ΚΤΜ από την ομάδα τους στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, στη μνήμη του ομόσταυλού τους και 3 φορές νικητή του Dakar, Richard Sainct που χάθηκε στη διάρκεια του Ράλι Pharaoh, στην Αίγυπτο.

Όμως στο δρόμο για αυτή τη θέση στο βάθρο, η ομάδα της KTM-Gauloises, έχασε ακόμα ένα αγαπημένο μέλος της, τον Fabrizio Meoni.

Είναι η πρώτη νίκη του Despres στο Dakar, ενώ δύο ακόμα φορές είχε φτάσει κοντά σε αυτή, χωρίς όμως να τα καταφέρει: το 2003 ήταν 2ος και το 2004 ήταν 3ος.
Ο 31χρονος Γάλλος, ήταν ήδη επικεφαλής του αγώνα, όταν συνέβη το περιστατικό του Meoni.

Με την υπόσχεση για νίκη σε δύο πλέον φίλους, συνέχισε και κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα μια και «αυτό θα’ θελαν και αυτοί να κάνω».

Η μόνη απειλή που είχε ο Despres, προερχόταν από τον Marc Coma (ΚΤΜ). Όμως ο ταλαντούχος Γάλλος αναβάτης δεν άφησε περιθώρια και πήρε με μια καταπληκτική εμφάνιση στην προτελευταία ειδική και πήρε τον αγώνα!

Ένας ακόμα Γάλλος αναβάτης ο David Frétigné, προσπάθησε, πήρε ειδικές και είναι υποψήφιος για την κορυφή μέσα στις επόμενες χρονιές.
Ο 34χρονός Frétigné, οδήγησε ά-ψο-γα την Yamaha 450 2Χ2 και τερμάτισε 5ος κερδίζοντας 3 ειδικές.

Πολύ καλή εμφάνιση έκανε και ο Αυστραλός Andy Caldecott, παίρνοντας δύο ειδικές όσες και ο Isidre Esteve Pujol, που πήρε την τέταρτη θέση.
Η 43χρονή «αλεπού της ερήμου» Alfie Cox από τη Νότιο Αφρική, κατέκτησε την τρίτη θέση.

Τις εντυπώσεις στους πρωτάρηδες του Dakar, πήρε ο Αμερικανός 23χρονός Chris Blais (ΚΤΜ), που τερμάτισε 9ος.

Βασίλης Ορφανός – Honda XR400sp

Στην 49η θέση, ανάμεσα στους 104 αναβάτες που τερμάτισαν στον αγώνα κατέλαβε ο Βασίλης Ορφανός, σε αυτή την τρίτη του συμμετοχή στο Dakar.
Ο Έλληνας αναβάτης με τo μικρό XRακι, πήρε τη 5η θέση στην κλάση του, επικεφαλής της οποίας είναι ο David Frétigné, περιτριγυρισμένος από Yamaha 2X2!
Με τελικό χρόνο ειδικών 71ώ06’01’’, είχε διαφορά από τον 1ο 23h 38' 30".
Συγχαρητήρια στον ταλαντούχο συμπατριώτη αναβάτη μας!


Χρησιμοποιώντας την εμπειρία του, με μοτοσικλέτα ο Stephane Peterhansel πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του με αυτοκίνητο, κατακτώντας ένα ακόμα ρεκόρ, για τον εαυτό του και ένα για την Mitsubishi.
Ο ‘Peter’ έχει αυτή τη στιγμή το ρεκόρ των 8 νικών στο Dakar, ενώ η Mitsubishi, γιόρτασε την 5η συνεχόμενη και 10η συνολικά νίκη της σε 27 διοργανώσεις.

Ο ‘Peter’, πρώην αναβάτης, πήρε την κεφαλή της κατάταξης, μετά την 7η ειδική και με σκληρό αγώνα, έκανε διαφορά από την Jutta, που τελικά ήρθε τρίτη.

Δεύτερος ο πρώην σκιέρ, Luc Alphand με το δεύτερο εργοστασιακό Mitsubishi που ακολούθησε, χωρίς να απειλήσει τον «Peter».

Η καλύτερη εμφάνιση για την Nissan, που είχε πολλά προβλήματα στο φετινό αγώνα, ήρθε από τον Giniel De Villiers.

Η ατυχία του Vladimir Tchaquine, που έμεινε από καύσιμα, ενώ ήταν πρώτος στη γενική και με διαφορά, δεν απογοήτευσε την Kamaz που είδε την 6η νίκη της στο DAKAR να έρχεται με τον Firdaus Kabirov.

Και τώρα; Αναμονή και όνειρα μέχρι το επόμενο Dakar, το σκληρότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

15/1/2005: To DAKAR!
Οι Cyril Despres, στις μοτοσικλέτες και Stephane Peterhansel, στα αυτοκίνητα και Firdaus Kabirov στα φορτηγά, μάλλον δεν θα κοιμηθούν σήμερα το βράδυ!
Μια μικρή super ειδική, τους περιμένει για να τους οδηγήσει στο βάθρο του 27ου Telefonica Dakar 2005.

Τα σημερινά 569 χλμ ειδικής ήταν ίσως ο «μακρύτερος» δρόμος που οδηγούσε προς τον τερματισμό για τους περισσότερους αγωνιζόμενους.

Αρκετοί όμως έπρεπε να παλέψουν σκληρά για να διατηρήσουν ή να ξανακερδίσουν τη θέση που έχασαν εξαιτίας των ποινών που επέβαλε χθες βράδυ η οργάνωση σε 15 αναβάτες και 2 οδηγούς, για υπερβολική ταχύτητα που είχαν διασχίζοντας κατοικημένες περιοχές.

Ένα από αυτούς ήταν και ο Cyril Despres που πήρε 9 λεπτά ποινή, με αποτέλεσμα η διαφορά του από τον δεύτερο Ισπανό Marc Coma να μειωθεί στα 3 λεπτά και 16 δεύτερα.
Χωρίς την άνεση των 12:16 που είχε πριν την ποινή, ο Γάλλος αναβάτης της KTM-Gauloises έπρεπε να παλέψει και σήμερα για την ειδική και οδήγησε γρήγορα δίνοντας από τα πρώτα 150 χλμ της ειδικής στον Coma, σχεδόν 5 λεπτά !
Μέχρι το τέλος των 225 χλμ της ειδικής ο Γάλλος αναβάτης έδωσε συνολικά στον αντίπαλό του 6’29’’ και βλέπει πλέον την κορυφή του βάθρου να του χαμογελά.

Την έκπληξη έκανε ο 33χρονος Γάλλος «ιδιώτης» Alain Duclos με την μικρή ΚΤΜ των 450 cc, που πήρε τη δεύτερη θέση στην ειδική.

Πολύ καλή επίδοση και από τον Αυστραλό Andy Caldecott (ΚΤΜ) που τερμάτισε τρίτος, εμπρός από τα ΚΤΜ των Isidre Esteve Pujol και Jean De Axevedo και την Yamaha 2WD του David Fretigne.

Στη γενική, ο Cyril Despres έχει πλέον μια διαφορά 9’45’’ από τον Marc Coma, που είναι πολύ αδύνατον να μαζευτεί μέσα στα 31 χιλιόμετρα της αυριανής ειδικής μέχρι και τον τυπικό τερματισμό του αγώνα
Μικρότερη όμως είναι η διαφορά του (1’30’’) Isidre Esteve Pujol (ΚΤΜ) που βρίσκεται στην 4η θέση, από τον τρίτο Alfie Cox (KTM), αφήνοντας έτσι μια τελευταία ελπίδα στον Ισπανό αναβάτη να διεκδικήσει στο νήμα την τρίτη θέση.

Στα αυτοκίνητα οι Stephane Peterhansel και Luc Alphand οδήγησαν χαλαρά, με τη σιγουριά των τριών ωρών που τους χωρίζει από την τρίτη Jutta Kleinschmidt (VW). Έτσι ο δρόμος έμεινε ανοικτός για τον Giniel De Villiers, για να φέρει το Nissan του για δεύτερη φορά φέτος στην πρώτη θέση.

57’’ αργότερα τερμάτισε ο Bruno Saby (VW) που για 3’’ πήρε τη θέση από τον Carlos Sousa ενώ στη 10η θέση τερμάτισε η Kleinschmidt.

Στη γενική τα Mitsubishi του κορυφαίου πλέον Peterhansel και του Alphand που ακολουθεί με διαφορά 27’13’’ πάνε για το 1-2 μια και η Jutta Kleinschmidt (VW), τους ακολουθεί τρίτη, αρκετά μακριά με διαφορά πάνω από τρεισήμισι ώρες.

Ο Vladimir Tchaguine (Κamaz) σήμερα πήρε ακόμα μια ειδική στο φετινό Dakar. Ακολούθησε ο Βέλγος Hugo Duisters (DAF) και ο Ολλανδός Gerard De Rooy (DAF). Στη γενική ο Firdaus Kabirov βρίσκεται πρώτος με 3 ώρες από τον δεύτερο Hans Bekx (DAF).

Βασίλης Ορφανός – Honda XR400sp
Ο Βασίλης, ξεκίνησε την σημερινή ειδική στις 08:39 και έφερε τον 67ο χρόνο της ημέρας. Ο Ορφανός, διατηρεί την θέση του στη γενική, 49ος ενώ συνεχίζει να είναι πέμπτος στην κατηγορία του. Αύριο με το καλό θα γευτεί για μια ακόμα φορά έναν τερματισμό στο Dakar.


14/1/2005: Κοντεύουμε!
Σήμερα οι 105 αναβάτες, τα 75 αυτοκίνητα και τα 37 φορτηγά που συνεχίζουν τον αγώνα έκαναν την ειδική των 529 χλμ που ξεκινούσε από το Μάλι και οδηγούσε στη Σενεγάλη.
Ένας λαμπρός ήλιος περίμενε τους αγωνιζόμενους στο bivouac της Tambacounda.

Επιτέλους, μετά από αρκετές μέρες με άσχημο καιρό, η σημερινή ημέρα ήταν θαυμάσια για όλους τους αγωνιζόμενους, αν και ο άνεμος δυσκόλεψε λίγο τους αναβάτες.

Στις μοτοσικλέτες η μονομαχία των Andy Caldecott (ΚΤΜ) και David Frétigné (Yamaha) συνεχίστηκε, με τον Γάλλο οδηγό να είναι ταχύτερος στα ενδιάμεσα περάσματα.
Ο Caldecott όμως, αντιμετώπισε πρόβλημα με τον πίσω τροχό και αναγκάστηκε να σταματήσει και ο Frétigné, μάλλον, χαλάρωσε με αποτέλεσμα να χάσει στα τελευταία χλμ την πρώτη θέση από τον Jean De Azevedo (ΚΤΜ).
Ο 30χρονος έγινε ο πρώτος Βραζιλιάνος που κέρδισε ειδική του Dakar με μοτοσικλέτα. 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή τερμάτισε ο Frétigné, ενώ τρίτος, 23 δεύτερα από την κορυφή, τερμάτισε ο Chris Blais (ΚΤΜ), ακολουθούμενος από τον Alfie Cox (KTM, +00:34). Οι επικεφαλής της γενικής κατάταξης Cyril Despres (ΚΤΜ) και Marc Coma (ΚΤΜ), τα φυλάνε και τερμάτισαν στην 7η και 5η θέση αντίστοιχα.
Έτσι ο Despres παραμένει πρώτος με τον Coma να απέχει μόλις 12’16’’. Ο τρίτος Alfie Cox περιμένει την ευκαιρία του μια και απέχει μόλις 1’57’’ πίσω από τον Coma. Τα λίγα χιλιόμετρα της αυριανής μέρας (236) δεν αφήνουν και πολλές ελπίδες για τους Isidre Esteve Pujol (KTM) και David Frétigné που βρίσκονται στις επόμενες 2 θέσεις.

Ο Vatanen μας θύμισε τον παλιό καλό του εαυτό σήμερα!
Ο Φιλανδός πέταγε σήμερα προς την νίκη. Χωρίς προβλήματα, σήμερα, ύστερα από αρκετό καιρό ο Ari Vatanen έσπασε το ρεκόρ των 50 νικών πετυχαίνοντας την 51η του νίκη στο Dakar. Ο 4 φορές νικητής του αγώνα, ξεκίνησε σήμερα το πρωί 9ος και προσπερνώντας 7 αυτοκίνητα έριξε 9 λεπτά στο Volkswagen του Bruno Saby, που μπήκε ενδιάμεσα από τον Vatanen και τον Giniel De Villiers, εμποδίζοντας τη Nissan να κάνει το 1-2

O περσινός νικητής του αγώνα, στις μοτοσικλέτες, Nani Roma που χθες ήταν 5ος, σήμερα έφερε το Mitsubishi του στην καλύτερη για φέτος θέση, την 4η.

Προβλήματα αντιμετώπισε σήμερα η Jutta Kleinschmidt αλλά και ο support της Robby Gordon, με VW Touareg. Ο Gordon έκανε τον 2ος χρόνο μέχρι το 258 χλμ, όμως η ατυχία της Kleinschmidt στο 268 ανέτρεψε όλα τα σχέδια του. Το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου της Jutta, παρέδωσε και ο Gordon αναγκάστηκε να κάνει τη «δουλειά» του, με στόχο να μην χαθούν οι ελπίδες της ομάδας να δει ένα αυτοκίνητό στο βάθρο.

Έτσι με ανταλλακτικά από το δικό του αυτοκίνητο, βοήθησε την Kleinschmidt να επισκευάσει το σύστημα διεύθυνσης. Τελικά τα κατάφεραν και η Jutta τερμάτισε στην 42η θέση, κάτι που της επέτρεψε να διατηρήσει τη 3η θέση της στη γενική.

Οι Stephane Peterhansel και ο Luc Alphand, φαίνεται να οδηγούν χαλαρά τα Mitsubishi Evo 3 με στόχο τις δυο κορυφαίες θέσεις.

Στα φορτηγά ο Kabirov (Kamaz) που προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά 2ω40’ από τον Hans Bekx που δεν το «ζόρισε» σήμερα και έτσι ο Gerard De Rooy βρήκε την ευκαιρία να πάρει την 3η και συνεχόμενη νίκη του σε ειδική του Dakar. Ακολούθησε ο Yoshimasa Sugawara (Hino).

Βασίλης Ορφανός - XR400Sp
O δικός μας Βασίλης Ορφανός (Honda), ήταν σήμερα 52ος στην ειδική, χάνοντας μια θέση στη γενική κατάταξη όπου βρίσκεται τώρα 49ος, ενώ παραμένει 5ος στην κλάση από 251 έως 450 cc, επικεφαλής της οποίας είναι ο David Frétigné.



13/1/2005: Πίσω στις σέλες
Ύστερα από την ημέρα θλίψης, για τον Fabrizio Meoni, οι αναβάτες επέστρεψαν στις σέλες, όπως θα ήθελε και ο Ιταλός.

Φορώντας ένα μαύρο μαντήλι στο μπράτσο τους, 108 αναβάτες ξεκίνησαν για τα 308 χιλιόμετρα που θα τους φέρουν κοντύτερα στο Dakar.
Γρηγορότερος ο Αυστραλός Andy Caldecott στις μοτοσικλέτες, ενώ στα αυτοκίνητα ο «ιπτάμενος γάλλος» Peterhansel.

Ύστερα από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, σήμερα ήταν η μέρα των αναβατών, να τιμήσουν τον Meoni, φορώντας μαύρο μαντήλι στο μπράτσο τους.

Ξεκίνησαν στη μέση της νύκτας από το Bamako, για την απλή των 205 χιλιομέτρων προς την εκκίνηση της ειδικής.

Οι πρώτοι αναβάτες, μπήκαν στην ειδική με το πρώτο φως. Ο Coma, οδήγησε στην αρχή αλλά τελικά ο Andy Caldecott, έκανε τον καλύτερο χρόνο από το πρώτο ΣΕΔ, της τεχνικής ειδικής, μπροστά από τον Chris Blais.

Ο David Fretigne, πήρε το δεύτερο ΣΕΔ, ενώ ο κορυφαίος της γενικής Cyril Despres, έχασε χρόνο όταν χρειάστηκε να σταματήσει και επισκευάσει την εξάτμιση που διαλύθηκε από κτυπήματα στις πέτρες, όταν είχε μια μικρή πτώση.

Ο Γάλλος προσπάθησε να αναπληρώσει το χαμένο χρόνο στο υπόλοιπο της ειδικής, αλλά ο Andy ήδη πέταγε για τη νίκη και έδωσε 2’06 στον Fretigne και 3΄32 στον Chris Blais που έκανε την καλύτερη εμφάνιση μέχρι τώρα.

Η γενική μένει στα χέρια του Cyril Despres που είναι εμπρός 16’06 από τον Coma.

Στα αυτοκίνητα, η δυσκολίες λόγω των στενών δρόμων και των δέντρων συνεχίζονται.

Παιχνιδάκι για τον έμπειρο Peterhansel, που γρήγορα, έπιασε τον Giniel De Villiers και το Nissan του πριν το πρώτο ΣΕΔ, στη συνέχεια εκμεταλλεύθηκε και το λάθος πλοήγησης που έκανε ο ομόσταυλός του Luc Aplhand και πήρε την ειδική.

Στον τερματισμό οι κόκκινοι της Mitsubishi είχαν διαφορά 4’17, ενώ ο De Villiers ήρθε τρίτος με διαφορά 7’59.
Ο Peterhansel συμπλήρωσε τη 15η νίκη του στους τέσσερις τροχούς και την 48η συνολικά.

Ευτυχισμένοι οι Thierry Magnaldi - ήρθε τέταρτος με το Honda buggy – και Nani Roma – πέμπτoς με το Mitsu, ενώ η Jutta ακολούθησε με 12’ διαφορά από τον Peter.
H Jutta είναι πλέον 1ω30΄ πίσω στη γενική.

Και δεύτερη συνεχόμενη έξοδο, μέσα σε δύο μέρες είχε το Schlesser-Ford buggy του Servia. Κανείς δεν τραυματίσθηκε αλλά το αυτοκίνητο είναι πλέον σε κακά χάλια και εθεάθη να … σέρνεται προς τον τερματισμό.

Στα φορτηγά η DAF έκανε το 1-2-4!
Με μια εκπληκτική εμφάνιση ο Gerard De Rooy, πήρε την ειδική, από τον πατέρα του Jan με διαφορά 18’50, ενώ ο Hugo Duisters τους ακολούθησε με ένα ακόμα DAF και διαφορά 31’23.
Τέταρτος ο Tchaguine με 33’17, ο οποίος όμως έχει τη γενική με διαφορά 2ω40’ από τον Hans Bekx με DAF.

Βασίλης Ορφανός - XR400 Sp
Ο Βασίλης σήμερα βρίσκεται στην 48η θέση γενικής, ενώ έκανε τον 61ο χρόνο στην ειδική.




12/1/2005: Το Dakar συνεχίζει....

Σε ένα κλίμα στεναχώριας, ο αγώνα συνεχίζει προς τον τερματισμό στη Ροζ Λίμνη στο Dakar.

Καμία μοτοσικλέτα δεν αγωνίσθηκε σήμερα. Όλες φορτώθηκαν στα Antonof της οργάνωσης και μεταφέρθηκαν στο Bamako, μαζί με τους αναβάτες τους.

Η ειδική έγινε κανονικά για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Καλύτερος σήμερα ήταν ο Giniel De Villiers.

Ο αγώνας μπαίνει στη «μαύρη Αφρική» και τα χιλιόμετρα γίνονται ακόμα πιο σκληρά. Οι περισσότεροι αναβάτες, δεν θέλησαν να γίνει η σημερινή ειδική, αλλά τα αυτοκίνητα συνέχισαν, ακριβώς όπως θα ήθελε και ο Fabrizio.

Με άσχημο καιρό, έγινε η εκκίνηση στη Μαυριτανία και συνέχισε στο Μάλι.
Τα αυτοκίνητα των Peterhasel και Alphand, πέρασαν με άνεση την Jutta Kleinschmidt, που είχε ξεκινήσει πρώτη το πρωί. Τελικά όμως πιο γρήγορος αποδείχτηκε ο Giniel De Villiers, που έριχνε ήδη 4’’ στον Peterhanshel, στο ΣΕΔ 1.
Ο νοτιοαφρικάνος, συνέχισε σε γρήγορο ρυθμό και τελικά κέρδισε την ειδική με διαφορά 3’01’’ από τον Peterhansel και 6’27’’ από τον Luc Alphand.

Σκούρα τα βρήκε ο Robby Gordon (VW) που κατέστρεψε τα αμορτισέρ του, μόλις 100 χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση και πήρε ένα ωραίο «καπελάκι» 2ω30’!

Αλλά και Servia, ταλαιπωρήθηκε όταν ύστερα από μικροέξοδο, έπεσε σε δέντρο στο 511 χιλιόμετρο της ειδικής και αναγκάσθηκε να περιμένει το φορτηγό του service του, για να επιστρέψει στον αγώνα.


11/1/2005 13:11 - Έφυγε και ο Meoni!

Έφυγε σήμερα για ο Meoni, ύστερα από το ατύχημα που είχε στις 10:15, λίγο μόλις μετά το ΣΕΔ 1, στην 12η ειδική μεταξύ Atar και Kiffa!
Ο Fabrizio Meoni, ήταν ένας από τους καλύτερους οδηγούς Rally Raid, που πέρασαν από το χώρο.
Το ιατρικό ελικόπτερο, της οργάνωσης, έφτασε αμέσως στον τόπο του ατυχήματος, (10:36) και προσπάθησε να συνεφέρει τον πρωταθλητή έως τις 11:11, όπου τελικά υπέκυψε στα τραύματα του.

Ο Meoni, έφυγε στην ηλικία των 47 χρονών, έχοντας πρωταγωνιστήσει και σε αυτό το Dakar, όντας στη δεύτερη θέση γενικής, ενώ αυτή ήταν η 13η συμμετοχή του σε αυτό τον αγώνα. Θλίψη για τους δικού του, τη γυναίκα του και τα δυο του παιδιά.
 
Το σώμα του μεταφέρθηκε στο Atar. Όλο το καραβάνι του Dakar, είναι σε συντετριμμένο.
Είναι ο δεύτερος θάνατος σε αυτό το Dakar και ο 22ος απο τότε που ξεκίνησε το Dakar, πριν απο 27 χρόνια.



Οι αναβάτες μη γνωρίζοντας την κατάσταση του Meoni, έκαναν κανονικά την ειδική και καλύτερος αναδείχθηκε ο Marc Coma.

Τα αυτοκίνητα πήρε η Jutta Kleinschmidt, η οποία ξεκίνησε τρίτη το πρωί και σύντομα έπιασε τους Peterhansel και Alphand και έμεινε κοντά τους, καταφέρνοντας να κερδίσει την ειδική με διαφορά, 1’04 από τον Aplhand και 2’42’’ από τον Peterhansel.

Ο Peterhansel εξακολουθεί να προηγείται στον αγώνα με διαφορά 19’50’’ από τον Alphand και 1ω08’ από την Kleinschmidt.

Βασίλης Ορφανός
O δικός μας, Βασίλης Ορφανός, έκανε τον 52 χρόνο στην ειδική και βρίσκεται στην 47η θέση στη γενική και 5ος στην κατηγορία του.


10/1/2005: Atar-Atar
O θάνατος του Ισπανού αναβάτη Jose Manuel Perez από τα τραύματα που είχε στο ατύχημα του στην 7η ειδική, σημάδεψε τη σημερινή μέρα.
Ο Cyril Despres, πήρε τη σημερινή ειδική για τη γενική στο Telefonica Dakar 2005.
Στα αυτοκίνητα, το δίδυμο της Mitsubishi Alphand-Peterhansel, άφησε όλους τους άλλους πίσω, με τον ‘Peter’να παίρνει τη σημερινή ειδική.
Η αυριανή μέρα «πετσοκόβεται» στα 400 χιλιόμετρα από τα 656 που ήταν στο πρόγραμμα (Του χρόνου οι αγωνιζόμενοι θα «παίζουν» το Dakar από το... σπίτι;)
Η οργάνωση, ανακοίνωσε ότι η ειδική Atar-Atar θα ήταν δύσκολη.
Μια ειδική που τα είχε όλα, άμμο, πέτρα, θάμνους, σκληρό χώμα, αμμόλοφους, μαλακό χώμα, ανηφοροκατηφόρες, δέντρα!

Φαίνεται ότι είναι ο ιδανικός συνδυασμός για τον Cyril Despres. Έφυγε 7ος σήμερα το πρωί για τα 483 χιλιόμετρα της ειδικής και πάνω στο 660 του, έγραψε από το πρώτο κιόλας ΣΕΔ τον πρώτο χρόνο.
Ο Cyril είναι από την αρχή του αγώνα, πάντα μέσα στην πρώτη δεκάδα, αλλά σήμερα κατάφερε να πάρει την ειδική και ταυτόχρονα με τον εκπληκτικό χρόνο του, να είναι και πρώτος γενικής.
Οδηγώντας, κατά το μεγαλύτερο μέρος της μέρας, με τους Cox και Ullevalseter, ο Despres, εξαφανίστηκε μπροστά, μόλις τα πράγματα ζορίσανε!

Τελικά «έπιασε» τους Meoni και Pujol και τερμάτισε με 10’08’’ μπροστά από τον Ιταλό και 12’24’’ από τον Ισπανό.

Τέταρτος για σήμερα ο David Fretigne, με 12’51’’ διαφορά, ακολουθούμενος από τον Marc Coma (14’06’’) που… έμεινε από βενζίνη λίγο πριν το ΣΕΔ 2.

«Αγορά οικοπέδου» από τον Pal-Anders Ullevalseter που στο 410 χιλιόμετρο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα, με τραυματισμένο ώμο.

Η γενική έχει, Despres, Meoni (+9’13’’) και Coma (+16’’++)

Ο μοναδικός αναβάτης με Quad, MOREL Antoine με το BAJA X 650, BOMBARDIER συνεχίζει σταθερά και βρίσκεται στην 84η θέση γενικής.


Το χθεσινό service, απέδωσε τα μέγιστα για τη Mitsubishi.
Φεύγοντας στην πρώτη και δεύτερη θέση οι Alphand και Peterhansel, πήραν το παιχνίδι από την αρχή στα χέρια τους.
Αφότου ο ‘Peter’, έπιασε τον Alphand, τα δυο Mitsu μείνανε παρέα για την υπόλοιπη ειδική. Μαζί ξεφούσκωσαν και τα ελάστικά τους για το αμμώδες κομμάτι, ενώ αργότερα όταν ο ‘Peter’ σταμάτησε να προσθέσει αέρα ο Alphand, απόλαυσε λίγο χρόνο στην κορυφή.

Ο ‘Peter’ έχει πλέον ένα προβάδισμα 21’ από τον Alphand, ενώ τρίτη ακολουθεί η Jutta, που πρόσθεσε στη συνολική της καθυστέρηση 30’ ακόμα που τα αφιέρωσε σε… φτυάρισμα άμμου!
Έτσι είναι πλέον 1 ώρα και 10΄ πίσω από τον Peter.

Αλλά η ευτυχία της Mitsubishi, τελείωσε εδώ, γιατί ο Hiroshi Masuoka, το σπάσε στο 100 χιλιόμετρο της ειδικής και εγκατέλειψε.

Βασίλης Ορφανός
Εξαιρετικά σκληρή για το αδύναμο XR400, απεδείχθη η σημερινή ειδική, αλλά ο εξαιρετικά προπονημένος συμπατριώτης μας, κατάφερε να ανεβεί άλλες δύο θέσεις στη γενική, ενώ συνεχίζει να είναι σε άψογη φόρμα.
Ο Βασίλης, έκανε σήμερα τον 68ο χρόνο της ειδικής, βρίσκεται στην 49η θέση γενικής και πέμπτος στην κατηγορία του.







Jose Manuel Perez – Το τέλος
Ο Ισπανός αναβάτης Jose Manuel Perez (ΚΤΜ 660 – Νο 69) έφυγε σήμερα, στο νοσοκομείο του Alicante, μετά την πτώση και τον βαρύ τραυματισμό του στην 7η διαδρομή Zouerat - Tichit στις 6/1.

Στο πρώτο κομμάτι της μαραθώνιας διαδρομής, λίγο πριν το πρώτο ΣΕΔ, ο Jose είχε την τελευταία του έξοδο. Η ιατρική βοήθεια έφτασε γρήγορα στο σημείο αυτό και ο Ισπανός μεταφέρθηκε στην ιατρική βάση του Zouerat.
Εκεί υποβλήθηκε σε επείγουσα εγχείριση, όπου οι γιατροί του αφαίρεσαν αρκετά κατεστραμμένα όργανα.

Αμέσως μετά μεταφέρθηκε με στρατιωτικό ελικόπτερο στην κλινική του Dakar ‘Clinique Du Cup’, από όπου το Σάββατο 8 Ιανουαρίου επέστρεψε στη πατρίδα του.

Δυστυχώς δύο μέρες μετά, λόγο των εσωτερικών τραυμάτων, απεβίωσε.

Ο Jose Manuel Perez ήταν 41 χρονών. Ήταν η τέταρτη συμμετοχή του στο Dakar. Ο Perez είναι το 21ο θύμα μετά από 27 διοργανώσεις του Dakar.

Τα συλλυπητήρια μάλλον δεν είναι αρκετά για τη γυναίκα και τα δύο του παιδιά,, έξι και έντεκα χρονών.

9/1/2005: ATAR -ημέρα ανάπαυσης – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε...
Το ξημέρωμα, βρήκε μόλις 276 αγωνιζόμενους, στο bivouac ανάπαυσης του Atar (129 Μοτοσικλέτες, 99 αυτοκίνητα και 48 φορτηγά).
Τα service αλλά και οι αγωνιζόμενοι, δουλεύουν πυρετωδώς, για να μαζέψουν τα κομμάτια τους!

09:00 - Καλημέρα Ατάρ!
Ενώ οι μηχανικοί, ξεκίνησαν τη δουλειά με το πρώτο φως, οι δημοσιογράφοι, άρχισαν να τακτοποιούνται, στο γραφείο τύπου.
Η κατασκήνωση, έχει αρχίσει σιγά – σιγά, να ξυπνά.

Εντωμεταξύ, αρκετοί αγωνιζόμενοι, απολαμβάνουν ακόμα τον πρώτο μεγάλο ύπνο του αγώνα, μετά από τη χθεσινή «εύκολη» ειδική των 400 χιλιομέτρων μεταξύ, Tidjikja – Atar.

10:00 – H Mitsubishi στη δουλειά
Το αυτοκίνητο του Peterhansel, είναι κρυμμένο κάτω από μια τέντα. Η εξήγηση απλή:
Χθες, 40 χιλιόμετρα πριν το τέλος της ειδικής, το μοτέρ «βάρεσε» έμβολο!

10:30 – Οι ιδιώτες στο Atar.
Οι Eric Palante και Ennio Cucurachi, επιτέλους φθάνουν από την ειδική!
«Καταστράφηκε η αλυσίδα μου, ενώ είχα σκασμένη πέμπτη, λίγο πριν το ΣΕΔ 1.
Tα ‘φτυσε και ο συμπλέκτης μου, έτσι μου πήρε λίγο παραπάνω να φτάσω εδώ!»

11:30 – ΚΤΜ
Οι μηχανικοί της ΚΤΜ, δουλεύουν σαν τα μυρμήγκια.

Η μόνη σοβαρή εργασία στους Γαλάτες (Gauloises) , η … αλλαγή κινητήρα στη μοτοσικλέτα του Meoni:
«Δε το ρισκάρω, έτσι θα νιώθω καλύτερα, το ίδιο και οι μηχανικοί» παραδέχεται ο Ιταλός.

Στη Respol, έχουν περισσότερη δουλειά: Αλλαγή κινητήρων για όλη την ομάδα!
«Για μας δεν είναι ημέρα αναπάυσης!
Κάθε χρόνο, κάνουμε την ίδια διαδικασία, για να είμαστε σίγουροι. Ευτυχώς για μας, το αυριανό bivouac είναι στο ίδιο σημείο και έτσι δεν θα χρειαστεί να οδηγήσουμε» εξηγεί ο Christian, αρχιμηχανικός της ομάδας.

12:00 – Schlesser
Ο Jean – Louis Schlesser, που εγκατέλειψε, μεταξύ Zouerat και Tichit, προσπαθεί να … προωθήσει το buggy του, κάνοντας επισκέψεις σε χορηγούς!!!!
«Είμαι λίγο, απογοητευμένος... είχα πολύ εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο μου. Θέλω να συνεχίσω για την υπόλοιπη χρονιά στα rally – raid, ώστε να το δοκιμάσω και να το βελτιώσω, με στόχο να έρθω του χρόνου πιο προετοιμασμένος στο Dakar.»

13:30 2CV 4Χ4!
Το συμπαθέστατο 2CV, που εγκατέλειψε τον αγώνα, μεταξύ Smara και Zouerat, είναι στο Atar!
Ο George Marques, ο συνοδηγός, ελπίζει να το οδηγήσει μέχρι το Dakar.
Όχι μόνο αυτό, αλλά θέλει να προσπαθήσει ξανά την επόμενη χρονία. «Με όλους τους χορηγούς που καταφέραμε να βρούμε και τη δημοσιότητα που πήρε η προσπάθεια μας, ελπίζουμε να επιστρέψουμε με ένα 2CV, καλύτερα προετοιμασμένο: Ελαφρύτερο και βελτιωμένο για συνθήκες άμμου»

13:40 – Συνέντευξη τύπου
 Ήρθε η ώρα οι Etienne Lavigne και Patrick Zaniroli να αντιμετωπίσουν τους… δημοσιογράφους!
Μια ευκαιρία, να μιλήσουν για τις πρώτες 9 ειδικές και ειδικότερα για τις τρεις τελευταίες.

O Αλυτάρχης, Patrick Zaniroli, υποστήριξε, ότι στα 13 χρόνια του, στην οργάνωση του Dakar, δεν έχει ξαναδεί τόσο άσχημες συνθήκες !!!! - Σ.Σ. Πάλι θα τρίζουν τα κόκαλα του Thierry Sabine!!!

Επίσης προσπάθησε να εξηγήσει, τους λόγους που οδήγησαν την οργάνωση, αρχικώς να επιβάλουν ποινή 5’ για κάθε παρέκκλιση μεγαλύτερη των 3,3 χιλιομέτρων από τη διαδρομή και έπειτα τη μείωση των παραπάνω ποινών σε 1’.

Με δυο λόγια πώς, ο χθεσινός νικητής Meoni, παρέδωσε για λίγο την πρώτη θέση γενικής στον Despres και μετά…. την πήρε πίσω, χωρίς κανείς από τους δύο να καταναλώσει 1 ml καυσίμου!


15:00 – Καλά νέα από την X-Raid
O Sven Qandt, team manager της Χ-Raid, ανακοίνωσε ότι οι Nasser Al Attiyah και Alain Guehennec, είναι σε καλή κατάσταση, μετά το τρελό τουμπίδι, στην 8η ειδική και θα τους δούμε στον τερματισμό.

«Οι παλαβοί θέλανε να συνεχίσουν, ο Nasser Al Attiyah δεν ήθελε να βγει από το αυτοκίνητο!
Τελικά επικράτησε η λογική μια και το αυτοκίνητο, δεν ήταν σε κατάσταση που να δέχεται επισκευή!»

16:00 – Nissan
Έχουν λιώσει στη Nissan! To αυτοκίνητο του Giniel De Villiers πέρασε από γενικό έλεγχο και είναι έτοιμο.

Του Vatanen όμως είναι σε κακό χάλι ακόμα. O Christophe Chapelain, τεχνικός υπεύθυνος είναι αισιόδοξος: «Αλλάξαμε ότι μπορούσαμε και προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα με τη μετάδοση. Σε περίπου 3 ώρες θα είμαστε έτοιμοι»

17:00 – Σκούρα τα πράγματα για τη Jutta!
Απαισιόδοξη η Jutta αναφέρει: «Τα Mitsubishi είναι 40 λεπτά μπροστά… Δεν υπάρχει περίπτωση να τους πιάσω, εκτός και αν αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Θα διατηρήσω την τρίτη θέση!»

18:30 – Carlos Sousa
4 γενικής, με χαμόγελο έως τα αυτιά!
Ο «Μεσσίας» του, ήρθε στο Atar, με νέο πακέτο αναρτήσεων. Ο Carlos ελπίζει τώρα σε μια θέση στο podium!

20:15 – Ενημέρωση αγωνιζομένων
H αυριανή ημέρα (10/1/2005), θα είναι η πιο δύσκολη της Μαυριτανίας και η πιο δύσκολη του αγώνα!
(Τι θα τους βάλουν να κάνουν άραγε; Να πηδάνε στον γκρεμό;)

Ευτυχώς που οι προηγούμενες μέρες, ήταν εύκολες! (Εγώ δεν το ζόρισα ρε παιδιά – εσείς ζοριστήκατε;)













8/1/2005 - Τάπα γκάζι!

Τα σημερινά 361 χιλ, μεταξύ Tidjikja και Atar, ήταν για τους φίλους του «τέρμα γκάζι».
Ο Isedre Esteve πήρε την πρώτη ειδική του για φέτος, ενώ ο Meoni είναι στην κορυφή της γενικής.
Στα αυτοκίνητα ο Luc Alphand, πήρε την πρώτη ειδική για φέτος, μπροστά από τον πρώτο γενικής Stephane Peterhansel.
Μετά την πανωλεθρία της 7ης ειδικής και την μεγάλη χθεσινή ειδική μέχρι τη Tidjikja, η σημερινή ειδική ήταν πολύ γρήγορη.

Δεν υπήρχε το σκληρό και ύπουλο Camel grass (Οι θάμνοι που τρέφονται οι γκαμήλες και όχι το γρασίδι, όπως νομίζουν μερικοί!) και μικρή ανάγκη για πλοήγηση.

Ώρα για οδήγημα και τι καλύτερο από το να καβαλάς ένα μονοκύλινδρο ΚΤΜ 660!
Μέχρι το πρώτο ΣΕΔ, ο Meoni, που ξεκίνησε το πρωί 8ος, είχε τον καλύτερο χρόνο, αλλά σύντομα ο Isidre Esteve, πήρε στα χέρια του την ειδική.

Ο Isidre με συνολικό χρόνο, 5 ώρες και 14’, έριξε 1’29’’ στο Meoni, 4’09’’ στον Ullevalseter, 8’10’’ στον Caldecott και 9’45’’ στον Cox.

Εντωμεταξύ, οι David Fretigne – που έφυγε πρώτος – Marc Coma – δεύτερος – Cyril Despres – τρίτος – πλήρωσαν…. το λογαριασμό!
Ουσιαστικά εξερεύνησαν τη διαδρομή και άφησαν τα ίχνη τους, για να τα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι!
Ο Yamahεος ήπιε ένα χλιαρό «τσάι» 14’22’ απο τον Isidre!

Τα παραπάνω, έφεραν μεγάλες αλλαγές στη γενική και έτσι ο Meoni είναι πρώτος με διαφορά 2’55’’ από τον Despres, 4΄49’’ από τον Caldecott και 4’51’’ από τον Coma.

Αύριο το ξημέρωμα οι έξι πρώτοι αναβάτες θα φύγουν, έχοντας διαφορά στη γενική μόλις 10 λεπτά – άλλη μια μάχη για αύριο.


Στα αυτοκίνητα, η ομάδα MITSU πήρε τα ηνία.
Το παιχνίδι ξεκίνησε με τον καλύτερο χρόνο που ήρθε από τον Luc Alphand και έριξε 1’31’’ στον Peterhansel, που όμως συνεχίζει να είναι πρώτος στη γενική.

Μερικοί μάλλον είναι έξω από τα νερά τους και ο Robby Gordon, πρέπει να είναι ένας από αυτούς: Σήμερα στον τερματισμό δήλωσε ότι η ειδική ήταν πιο δύσκολη από την προχθεσινή (!!!!) – μάλλον δικαιολογία για τα 17’29’’ που του έριξε ο Luc.
Άσχημη μέρα και για την Jutta που πήρε ένα δωράκι 19’ πίσω, στην τέταρτη θέση.

Καταστροφή για τον Nasser Al Attiyah με το BMW, που το έκανε π….α, λίγο πριν το πρώτο ΣΕΔ και πήρε το δρόμο για το Κατάρ.
Μάλλον, παρέσυρε και τον ομόσταυλό του, Jose-Luis Monterde στο ίδιο λάθος στο ίδιο σημείο, αλλά ευτυχώς αυτός κατάφερε να συνεχίσει.

2ώρες και 15’, καθήλωσε τον Bruno Saby στην έρημο ο μπροστινός τροχός του. Ο Γάλλος, κατάφερε τελικά να μπει ξανά στον αγώνα με το χέρι βοηθείας (και τον τροχό) του Juha Kankkunen.

Η γενική λοιπόν έχει: Stephane Peterhansel – που παλεύει να τα βγάλει πέρα στο bivouac με προβλήματα στον κινητήρα – ακολουθεί με 20’01 o Luc Alphand και τρίτη η Jutta Kleinschmidt με «καπελάκι» 40’.

Ο δικός μας Βασίλης Ορφανός είναι πλέον στην 50 θέση γενικής – η σημερινή μέρα δεν ήταν ιδανική για το αδύναμο XRακι- και πέμπτος στην κατηγορία του, με διαφορά 55’ από τον τέταρτο Benetti.





7/1/2005 - Πανωλεθρία στο Tichit: 16:53 - Η κατάσταση στις 13:30
Στις 13:30 (GMT), ο τερματισμός της χθεσινής ειδικής (6/1/2005), έκλεισε επίσημα.

107 αναβάτες έφθασαν στο Tichit. 15 από αυτούς ήρθαν μετά από 24 ώρες στο δρόμο και τους δόθηκε 1 ώρα ποινή.

75 αυτοκίνητα κατάφεραν να φθάσουν πριν τις 13:30 και 8 από αυτά πήραν ποινή χρόνου.

35 φορτηγά, έφθασαν στον χθεσινό τερματισμό και μόλις ένα από αυτά πήρε ποινή.


Όσοι τα καταφέρουν ακόμα να φθάσουν στο Tichit, μπορούν να ξεκινήσουν από την Tidjikja. Θα πάρουν όμως 9 ώρες ποινή, εφόσον τα καταφέρουν να φθάσουν μέχρι και μισή ώρα μετά την αναχώρηση του τελευταίου (μέσα στο πρόγραμμα) αναβάτη για την 9η ειδική.

Αυτή τη στιγμή, οι 107 αναβάτες βρίσκονται στο δρόμο, μέσω απλής για την Tidjikja.

17:41 Ο Servia τα κατάφερε – Ο Schlesser εγκαταλείπει

O Josep Maria Servia κατάφερε να τελειώσει τη χθεσινή ειδική. Ο Ισπανός με το Schlesser Ford buggy, έμεινε στο 510 χιλιόμετρο από καύσιμο. Τελικά τον βοήθησε η οργάνωση και τώρα κατευθύνεται μέσω απλής για την Tidjijka.

Εντωμεταξύ, σύμφωνα με τον manager της Schlesser-Ford, Regis Sellier, ο Jean – Louis Schlesser, που αντιμετώπιζε προβλήματα με τον πίσω τροχό, εγκατέλειψε τον αγώνα.


16:52 Ο Servia έμεινε από … καύσιμα!
Στο 510 χιλιόμετρο της χθεσινής ειδικής, μεταξύ Zouerat και Tichit, ο Josep Maria Servia (Schlesser Buggy), έμεινε από καύσιμα και περιμένει το service του.

16:50 Ο Vatanen κατευθύνεται στο Tichit
Ακόμα μέσα στην χθεσινή ειδική, μεταξύ Zouerat και Tichit, βρίσκεται ο Ari Vatanen (Nissan) που έμεινε 158 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό από βενζίνη.

Ο Φιλανδός, εθεάθη να ρυμουλκείται από ένα φορτηγό.

11:50 Η ειδική Tichit – Tidjikja ακυρώνεται
Μετά τη χθεσινή πανωλεθρία – η οργάνωση τελικά ακυρώνει την σημερινή ειδική, όχι για τίποτε άλλο, αλλά λόγω κακής ορατότητας τα … ελικόπτερα είναι καθηλωμένα στο έδαφος.

Μέχρι τις 10:00 το πρωί, μόλις 96 μοτοσικλέτες, 59 αυτοκίνητα και 27 φορτηγά, έβγαλαν την 7η ειδική.
31 αγωνιζόμενοι εγκατέλειψαν

Η οργάνωση αποφάσισε:
- Η 8η ειδική ακυρώνεται (Tichit – Tidjijka)
- Η επιτρεπόμενη καθυστέρηση για την 7η ειδική, μεγαλώνει
- Οι αγωνιζόμενοι θα κατευθυνθούν μέσω απλής στην Tidjijka.


Περισσότερα σύντομα!



Ειδική 7: 6/1/2005 - 22:00 (Τελευταία ενημέρωση: 7/1/2005-02:00)
Ο Fretigne, κερδίζει την μεγαλύτερη ειδική, ο Peterhansel τα παίρνει όλα!

Στη μεγαλύτερη ειδική του Telefonica Dakar 2005, ο David Fretigne, ήπιε το αίμα στο ελαφρύ Yamaha 450 2Χ2 - χωρίς το 2Χ2- και πήρε την ειδική, ενώ ο Marc Coma, δεύτερος στην ειδική, είναι πλέον πρώτος στην γενική. Αμμόλοφοι, camel grass, άμμος και πάλι άμμος…. Η μέρα ήταν δύσκολη και η κακή ορατότητα, (ο αέρας λυσσομανάει ακόμα), δεν βοηθούσε τους αναβάτες – έτσι όμως είναι το DAKAR!!!

Στον τερματισμό ο Stephane Peterhansel, άφησε πίσω τον Nasser Al Attiyah (BMW) με μια τεράστια διαφορά: 25’40!

Μια και το μεγαλύτερο μέρος των αγωνιζομένων είναι ακόμα στο σκοτάδι, η αυριανή μέρα πετσοκόβεται!

O Ορφανός ΣΚΑΡΦΑΛΩΣΕ άλλες ... 68 θέσεις στη γενική!

Ο Kellon Walch, εκμεταλλεύθηκε την εκκίνηση στις πίσω θέσεις και μέχρι το δεύτερο ΣΕΔ (256 & 397 χιλιόμετρα) είχε κάνει τους καλύτερους χρόνους.

Άλλα το σοβαρό παιχνίδι, ακολουθούσε. Τα τελευταία 263 χιλιόμετρα της ειδικής, καλύφθηκαν από τους καλύτερους αναβάτες σε χρόνους που ξεπερνούσαν τις 4 ώρες!!

Μαλακή άμμος και όλοι περίμεναν από τον David Fretigne να κυριαρχήσει.

ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΕ..... αλλά ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2Χ2 που οι μηχανικοί της Yamaha το έχουν ξηλώσει μια και …. αντιμετωπίζουν προβλήματα!
Αυτή είναι η έκπληξη!

Ο γάλλος, τερμάτισε με 3’31 μπροστά από τον Coma με το 660 και έριξε 5’22 στον Despres. Ο αμερικάνος Kellon Walch, προσγειώθηκε 20’ πίσω από τον πρώτο, ανακαλύπτοντας τι σημαίνει Dakar και … τι εστί βερίκοκο.

Στη γενική ο Ισπανός Coma, ηγείται αλλά μόλις 16’’ από τον Despres, έχει να γίνει μάχη αύριο. Στη μέση των μαραθώνιων ειδικών, ο αγώνας των μοτοσικλετών είναι συναρπαστικός!

Έξι αναβάτες (Coma, Despres, Caldecott, Cox, Meoni and Frétigné) έρχονται «πακέτο» μέσα σε μόλις 8’!



Στα αυτοκίνητα:

Ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi), πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του, με ένα μοναδικό τρόπο.
 Έφυγε πρώτος σήμερα, μετά τη χθεσινή νίκη του και δεν άφησε πουθενά, αποδεικνύοντας πόσο πολύ θέλει μια ακόμα νίκη στο Dakar.
Τα προβλήματα με τα ελαστικά, είναι πλέον παρελθόν καθώς και το άσχημο, κρύωμα που τον ταλαιπωρούσε.
Από την αρχή, μέχρι το τέλος της ειδικής, ο γάλλος κυριολεκτικά πετούσε, σε όλα τα ΣΕΔ, με αποτέλεσμα να καταφέρει μια διαφορά από τον δεύτερο Nasset Al Attiyah (BMW) 25’ με άνεση!!!

Πέρα από τη μάχη για τη δεύτερη θέση στην ειδική, ο Nasser Al Attiyah, δείχνει ότι έχει όλες τις δυνατότητες να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο φετινό αγώνα.
Τρίτη η Jutta Kleinschmidt (VW) με 26’07.

Στη γενική, ηγέτης ο Peterhansel, με διαφορά 21’ από τον ομόσταυλό του Luc Alphand.
Αύριο, θα γίνει τουλάχιστον μια μάχη και αυτή θα αφορά τη δεύτερη θέση στη γενική των αυτοκινήτων, μεταξύ του Luc Alphand και της Jutta Kleinschmidt.

Μπαστούνια τα βρήκαν οι Schlesser (Schlesser Buggy) και Ari Vatanen (Nissan), που... ακόμα τα φτιάχνουν και αναμένονται να εμφανισθούν νωρίς το πρωί.

Ο παλιός Kenjiro Shinozuka (Nissan) τα είδε όλα στο 120 χιλιόμετρο με μια θεαματική τούμπα και εγκατέλειψε. Οδηγός και συνοδηγός, μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο, με ψιλο-τραυματισμούς.

Οργάνωση!
Οι κακές καιρικές συνθήκες (δηλαδή ο… χθεσινός γαμημένος αέρας!), κράτησε κάτω τα 7 από τα 9 ελικόπτερα που διαθέτει η οργάνωση και το μεγαλύτερο μέρος των αγωνιζομένων να είναι στο σκοτάδι, έχουν σαν αποτέλεσμα τη ριζική αλλαγή του προγράμματος:

- Η σημερινή ενημέρωση αγωνιζομένων που ήταν προγραμματισμένη για τις 21:00, θα γίνει αύριο, μάλλον στις 08:00.
- Η αυριανή ειδική «πετσοκόβεται» στα 130 χιλιόμετρα μόνο και το υπόλοιπο, θα γίνει απλή.
- Η εκκίνηση θα γίνει για τις μοτοσικλέτες, αύριο στις 10:00 και για το πρώτο αυτοκίνητο στις 12:30....



Ο Ορφανός δείχνει τα δόντια του!
Ξεκινώντας εχθές το πρωί την 7η ειδική στην 121 θέση, έκανε τον 48ο χρόνο, τερματίζοντας αργά το βράδυ και είναι πλέον στην 53η θέση γενικής και 6ος στην κατηγορία του, έχοντας μπροστά του τώρα τους Gorla (Yamaha WR450 2X2 – No 84) και Benetti (Yamaha WR450 - Νο 181) με μικρή διαφορά. Αφού τους «καθαρίσει», είναι έτοιμος για την τριάδα της SuperProduction στην οποία «παίζει» και ο Fretigne!
Ο Βασίλης, οδήγησε σχεδόν 15 ώρες απο τις οποίες οι έξι ήταν νύκτα στο πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής!









Ημέρα 6: 5/4/2005 -To Dakar είναι ένας αγώνας για τους έμπειρους!

Ο Fabrizio Meoni είναι έμπειρος, συμμετέχει από το 1992, σχεδόν κάθε χρόνο και οι δύο νίκες του το δείχνουν.
Ο Meoni, είναι ακόμα σε φόρμα και χτύπησε την πρώτη θέση σήμερα στην ειδική των 492 χιλιομέτρων, μεταξύ της Smara και της Zouerat. Ο ομόσταυλός του Cyril Despres, είναι πρώτος γενικής.
Στα αυτοκίνητα ο Colin McRae, κατάφερε να καταστρέψει το Nissan του και τώρα επιστρέφει σπίτι, με ακόμα μια εγκατάλειψη στο palmares του.

Ο Peterhansel πήρε την ειδική, μπροστά από από τον Hiroshi Masuoka (οι τεχνικοί δούλευαν όλη νύκτα προσπαθώντας να συμμαζέψουν τα… ασυμμάζευτα).

Ο Bruno Saby είναι πλέον πρώτος γενικής με το Touareg!

Ο Ορφανός, σκαρφαλώνει με άνεση 66 θέσεις στη γενική - η επίθεση τώρα αρχίζει!




21:00 Καταστροφή όταν οι τέντες του bivouac πήραν, φωτιά. Ευτυχώς δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί. Πόσο σοβαρή είναι η ζημιά κανείς ακόμα δεν ξέρει!

Οι δαίμονες της ερήμου, χτύπησαν το πρωί τον αγώνα και μια μόνο φράση υπήρχε στα στόματα όλων: Γαμημένε αέρα!

Ο αέρας ήταν τόσο δυνατός, που δυσκόλευε τους αναβάτες αλλά και τους οδηγούς. Υπήρχαν στιγμές που δεν έβλεπες τίποτα, άσε που τα ίχνη των προπορευόμενων εξαφανίζονταν στη στιγμή.

Έξι αναβάτες εγκατέλειψαν σήμερα, στο προγραμματισμένο ραντεβού που είχαν με τους αμμόλοφους, της Μαυριτανίας.
Μέχρι το πρώτο ΣΕΔ στο 245 χιλιόμετρο, τίποτα δεν έδειχνε τι θα ακολουθούσε.
Μέχρι εκείνο το σημείο, ταχύτερος ήταν ο Marc Coma, μπροστά από τον Andy Caldecott, νικητή της χθεσινής μέρας.

Με το που σκάσανε μύτη στους αμμόλοφους, όμως, το παιχνίδι πέρασε στον Meoni.
Ο Ιταλός, χρησιμοποίησε την εμπειρία του και πέρασε τους πάντες, αφήνοντας πίσω και τον ιδιώτη Pal Anders Ullevalseter με 1’38’’.

Με την τέταρτη θέση του στην ειδική ο Cyril Despres, εξασφάλισε την πρώτη γενικής μέχρι στιγμής με διαφορά μόλις 35’’ από τον Coma και 1’16 από τον Meoni.

O Andy Caldecott, έκανε παρέα σε μερικούς άλλους που χάθηκαν στους αμμόλοφους και κατέληξε με 9’ διαφορά στην έβδομη θέση.




Πανικός στα αυτοκίνητα!
Ξεκινώντας πρώτος ο Colin McRae (Nissan No308), ακολούθησε πολιτική, «πατάω γκάζι – φάτε τη σκόνη μου» μέχρι το χιλιόμετρο 410, που κατάφερε με ένα θεαματικό «έβγα» (αν μπορεί να το πει κανείς αυτό για την έρημο!) να καταστρέψει το παιχνίδι του. Game over!

Κάτι αντίστοιχο κατάφερε μια ώρα προηγούμενος και ο Robby Gordon, που είχε πρωταγωνιστήσει στις ειδικές της Βαρκελώνης και του Agadir. Οδηγός και συνοδηγός είναι σε άψογη κατάσταση, αλλά η νύκτα τους βρήκε να προσπαθούν να επισκευάσουν με τη βοήθεια του service τους το πίσω μέρος του Touareg.

Τέρμα τα σκασμένα λάστιχα για τον Peterhansel (Mitsubishi No306), κάτι που το επέτρεψε να βάλει το κεφάλι κάτω και να πάρει το αίμα του πίσω, κερδίζοντας την ειδική.
Έφυγε 16ος το πρωί και στην πορεία πέρασε και 11 άλλους. Ο Peterhansel προσέθεσε αυτή την ειδική στις 45 ειδικές που έχει κερδίσει στο Dakar – 33 από αυτές με μοτοσικλέτα. Τον ακολούθησε ο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Νο309), μετά από 5’38. Ο ιάπωνας είχε φύγει το πρωί στην 121 θέση, μετά την καταστροφή της χθεσινής μέρας.

Ο Bruno Saby (VW No309), συνέχισε την καλή εμφάνιση και έτσι είναι τώρα πρώτος γενικής.

Στα «τέρατα» τώρα, ο Vladimir Tchaguine (KAMAZ N°515), πήρε την τρίτη ειδική του 2005. Ακολούθησε ο Hans Bakx (DAF – No524), ενώ τρίτος ο Kabirov (ΚΑΜΑΖ Νο520) με διαφορά 19’17’’. Ο Tchaguine, ρίχνει ήδη 25’34’’ στη γενική στον Kabirov. Μετά την χθεσινή τούμπα του, ο Gerard De Rooy (DAF No516), κατάφερε να ξεκινήσει και να έρθει 7ος.

Αύριο η μεγαλύτερη ειδική μέχρι τώρα, περιμένει τους αγωνιζόμενους: 660 χιλιόμετρα + 9 χιλιόμετρα απλής για να καταλήξουν στο Tichit.


Βασίλης Ορφανός, ο "άνεμος" με το 54!
Ενώ άλλοι  μιλούν για ανάκαμψη, η αλήθεια είναι ότι ο Βασίλης Ορφανός ακολουθεί ένα καλά υπολογισμένο σχέδιο και σήμερα ξεκίνησε την επίθεση του.

Έφυγε το πρωί από την 175 θέση γενικής και με τον πολύ καλό χρόνο του στην ειδική, (87ος) είναι πλέον στην 123 θέση. 66 θέσεις μπροστά!

Ο Βασίλης είναι 7ος στην κατηγορία του και… έχει ακόμα πολλά χιλιόμετρα για να κατατροπώσει τους αντιπάλους του!





Ειδική 5: 4/1/2005
Στη σημερινή ειδική μεταξύ Agadir και Smara (380χλμ), ο Andy Caldecott, πήρε την πρώτη του νίκη στο Dakar. Εντωμεταξύ ο Marc Coma με τη δεύτερη θέση που έφερε σήμερα, είναι πρώτος στη γενική.
Στα αυτοκίνητα, ο Colin McRae, πήρε την σημερινή ειδική και την πρώτη θέση συνολικά.
Στα φορτηγά, ο Tchaguine, επωφελούμενος, από την έξοδο του Gerard De Rooy, εξασφάλισε την πρώτη θέση.

Κάθε χρόνο, το Telefonica Dakar, προσελκύει όλο και περισσότερα πληρώματα, από κάθε άκρη του πλανήτη. Μια μεγάλη χώρα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ήρθε στο προσκήνιο, με τη βοήθεια του Andy Caldecott (ΚΤΜ Νο23), 6 χρόνια αφότου ο Andy Haydon, είχε πάρει δύο ειδικές το 98.

Ο σαραντάχρονος οδηγός, είχε εντυπωσιάσει πέρσι, στην πρώτη του εμφάνιση, κερδίζοντας την ειδική του Tan-Tan, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα στο Atar, ενώ ήταν στην έβδομη θέση γενικής.
Ξεκινώντας τον αγώνα με το KTM 660, παρέα με τον ομόσταυλό του David Schwarts (ΚΤΜ Team Australia), ο Caldecott ανάφερε ότι ο στόχος του είναι ο τερματισμό.
Ε… και μια και πάει για εκεί είπε να προσθέσει και μια «στριφτερή» ειδική στο palmares του. Ο Αυστραλός, είχε τον καλύτερο χρόνο στο πρώτο ΣΕΔ, ενώ ο Marc Coma (ΚΤΜ – Νο 6), ο κοντινότερος αντίπαλος του, πήρε τα επόμενα δύο.
Ο ψήλος ΚΤΜας, τελικά πήρε τη νίκη για μόλις 3 δεύτερα, από τον Ισπανό!

Τρίτος ακολούθησε ο Cylir Despres (Κύριλλος των λιβαδιών !!! – ΚΤΜ Νο 2), που αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το trip master του, ήρθε 3 λεπτά εμπρός από τον τέταρτο Alfie Cox (KTM No 3) και τον Isidre Esteve (ΚΤΜ Νο7)

Όσο οι συμπατριώτες του αυστραλού, θα γιορτάζουν την νίκη του Caldecott στην ειδική, οι θερμόαιμοι Ισπανοί, θα έχουν τρελαθεί για την πρώτη θέση γενικής του Coma.
Ο νεαρός, επίσημος αναβάτης της ΚΤΜ-Repsol, οδηγεί τον αγώνα, με διαφορά 42’’ από τον Caldecott και 2’42’’ από τον Despres.

Εντωμεταξύ, ο «προηγούμενος ηγέτης», David Fretigne (Yamaha No 12), χάθηκε ακολουθώντας… ροδιές από μοτοσικλέτες τουριστών!
Ο γάλλος, πήρε λάθος πορεία για 4 χιλιόμετρα και έτσι τερμάτισε 10 λεπτά μετά τον αυστραλό. Είναι τώρα πλέον στην έβδομη θέση γενικής.
Το ατύχημα του πολλά υποσχόμενου Jordi Duran (ΚΤΜ Νο16), τον έβγαλε εκτός αγώνα με σπασμένο ώμο.

Στους βραχόκηπους της σημερινής ειδικής τα αυτοκίνητα έκαναν θεαματικά περάσματα με 190-200 χιλιόμετρα από τους κορυφαίους!
Ο χθεσινός χαμένος, Colin McRae, πήρε την ειδική με διαφορά 6’15’’ από τον ομόσταυλό του Giniel De Villiers (Nissan – No 314), και 7’18’’ από την Jutta (VW – Νο 310).
Με τη νίκη του αυτή, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής (WRC 95), πήρε την πρώτη θέση γενικής και προηγείται με συνολική διαφορά 5’28’’ από τον De Villiers.

Τέταρτος σήμερα ο Nasser Al Attiyah από το Κατάρ με BMW No 318, αναπτέρωσε το ηθικό της BMW.

Άσχημη μέρα για τη Mitsubishi. Εκτός από τον Luc Aplhand (Mitsubishi No 312) που τελείωσε πέμπτος, οι δυο άλλοι οδηγοί της ομάδας του, αντιμετώπισαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Ο κυρίαρχος Stephane Peterhansel (Mitsubishi Νο 306), ήρθε 24’ πίσω από τον McRae, με πολλά κλαταρισμένα λάστιχα.
Εντωμεταξύ σε χειρότερη θέση ο Hiroshi Masuoka, που αντιμετώπισε προβλήματα με τη μετάδοση και είναι πλέον 3 ώρες πίσω!

Τα φορτηγά!
Τίποτα δεν είναι μόνιμο: Μέχρι και το ΣΕΔ 3, ο Gerard De Rooy (DAF No516), πέταγε προς την νίκη, με 14’51’’ διαφορά από τον πατέρα του Jan (DAF No 521) και πάνω από 17’ από τον Tchaguine (ΚΑΜΑΖ Νο515). Όλα τελείωσαν όμως, στο 310 χιλιόμετρο με μια μεγαλειώδη έξοδο!

Στην αρχή του αγώνα, ο De Rooy έλεγε: «Ποτέ δεν έχεις αρκετή εμπειρία για το Dakar!» Τελικά είχε δίκιο και έμεινε να το σκεφτεί στο πλάι του δρόμου, περιμένοντας το φορτηγό του service.

Εντωμεταξύ, ο Tchaguine ήρεμα πήρε τη δεύτερη νίκη μέσα σε δύο ημέρες, νικώντας τον De Azevedo (TATRA Νο 518) με διαφορά 1’46’’ και τον πολυνίκης του Dakar Karel Loptais (TATRA – Νο 519) με 4΄. Ο ρώσος οδηγεί τον αγώνα με 6’17’’ διαφορά από τον Firdays Kabirov (KAMAZ No 520).



Ειδική 4η: 3/1/2005

Οι οργανωτές ανακοίνωσαν ότι το Ευρωπαϊκό κομμάτι του Dakar, έφερε κοντά στους αγωνιζόμενους πάνω από μισό εκατομμύριο θεατές…

Οι συμμετέχοντες άφησαν την Ισπανία, κάτω από εξαιρετικές συνθήκες, αλλά στην πρώτη ειδική ο καιρός, άλλαξε εντελώς με ομίχλη στην περιοχή του Rabat. Το ίδιο είχε συμβεί ξανά το 1994, όταν και πάλι η οργάνωση είχε αναγκαστεί σε ακύρωση μιας ειδικής.

Η πρώτη αφρικανική διαδρομή, του Dakar 2005, κατέληξε να είναι ουσιαστικά μια τεράστια απλή - τα ελικόπτερα δεν μπορούσαν να σηκωθούν και έτσι στο πρώτο σημείο ελέγχου, η οργάνωση ανακοίνωσε στους αναβάτες ότι η ειδική ακυρώνεται και ότι θα ακολουθήσουν την ασφάλτινη διαδρομή μέχρι το Agadir.

Μεγάλη απογοήτευση για τον David Fretigne με Yamaha (no 12), πού ήθελε να δείξει τα δόντια του στην πρώτη ειδική της Αφρικής στην αρμάδα των ΚΤΜ.

Εντωμεταξύ, όταν ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, η ομίχλη είχε φύγει και έτσι η ειδική μέτρησε για αυτά.
Ο Robby Gordon, οδήγησε αυτή την ειδική μπροστά από τον Peterhansel, αποδεικνύοντας πόσο καλά έχει προσαρμοστεί στον αγώνα και πόσο καλά προετοιμασμένο είναι το VW Race Touareg.

Ο Robby, πρώην οδηγός στα NASCAR, θα είχε πάει ακόμα καλύτερα, αν στα τελευταία 20 χιλιόμετρα της σφικτής ειδικής δεν είχε μέσα στα … πόδια του το Nissan του Ari Vatanen (No 311).
Ο ουσιαστικός ανταγωνιστής του, ο Peterhansel με Mitsubishi (Νο 306), τερμάτισε ένα λεπτό πίσω.

Τέσσερα VW βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην πρώτη επτάδα!
Τρίτος ο Bruno Saby (VW-No 307), τέταρτος ο Alphand με Mitsubishi (No 312), πέμπτη η Jutta Kleinscmidt (VW-No310), έκτος ο De Villiers με Nissan (No 314) και έβδομος ο Juha Kankkunen (VW – No313). Ο McRae κατρακύλησε στη δέκατη θέση…

Στα φορτηγά, ο Vladimir Tchaquine (Kamaz – Νο 515), έδειξε ότι είναι σε φόρμα για έναν πέμπτο θρίαμβο στο Dakar.
Ο Ρώσος οδηγός, πήρε την ειδική με ένα προβάδισμα 1’34’’ μπροστά από τον μεγάλο αντίπαλο του Gerard De Rooy (DAF – No 516) και τον Firdaus Kabirov (Νο 520).

Αύριο η πρώτη μεγάλη ειδική: 381 χιλιόμετρα, ενώ μαζί με την απλή τα χιλιόμετρα φτάνουν στα 654.
Η διαδρομή θα μεταφέρει τους αγωνιζόμενους από το Agadir στη Smara, μέσω τριών σημείων ελέγχου.




Ο δικός μας Βασίλης Ορφανός, ακολουθεί προγραμματισμένη στρατηγική. Δεν υπάρχει λόγος να «καεί» από κάποια μικρή ειδική.
Η φυσική του κατάσταση του επιτρέπει να ακολουθεί αργά, σταθερή ανοδική πορεία και μετά από τις «σκληρές» ειδικές που θα εξουθενώσουν τους άλλους, εκείνος θα κάνει την επίθεση του.








More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.027487 seconds. ]