Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Dakar 2006: Απο... τη Λισσαβόνα έως την 6η ειδική!

Dakar 2006- Rousselot5 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 6η: Tan Tan - Zouerat
792 χλμ: Απλή 336 χλμΕιδική 444 χλμΑπλή 12 χλμ

Οι αμμόλοφοι της Μαυριτανίας...

Τα δύσκολα πλησιάζουν! Οι οδηγοί ξεκίνησαν νύχτα για να διανύσουν την ασφάλτινη απλή μέχρι την αρχή της μεγάλης ειδικής. Η ταλαιπωρία αρχίζει...

Από το Μαρόκο στην Δυτική Σαχάρα μέσω ασφάλτου, και με την ειδική να αρχίζει στα σύνορα της Μαυριτανίας...
Αν και τα πρώτα 200 χιλιόμετρα ήταν γρήγορα, μετά ήρθαν οι αμμόλοφοι, όχι ιδιαίτερα δύσκολοι, αλλά πανέμορφοι. Ο Cyril Despres έπεσε, χτύπησε αλλά συνέχισε και τερμάτισε χωρίς να χάσει σημαντικό χρόνο. Θέλει να συνεχίσει αύριο...

Ο De Gavardo κερδίζει την ειδική, ο Coma όμως συνεχίζει να προηγείται. Ο Νοτιοαφρικανός De Villiers πήρε κεφάλι στην γενική αν και τα buggy των Magnaldi - Schlesser έκαναν το 1-2. Ο Chaguin συνεχίζει την επέλαση...




Μοτοσυκλέτες
Άτυχος της ημέρας ο Cyril Despres που λίγο πριν τον ανεφοδιασμό έπεσε και έβγαλε την κλείδα του: «Οι γιατροί λένε ότι είναι εξάρθρωση 2ου βαθμού. Είμαι εντάξει. Έπεσα στο 273,5 χλμ, λίγο πριν τον ανεφοδιασμό.
Χτύπησα σε camel grass και με πέταξε το πίσω μέρος. Ο Isidre και ο Marc έφτασαν και με βοήθησαν. Δεν αισθάνομαι ότι έκανα κάποιο μεγάλο οδηγικό λάθος! Ελπίζω να είμαι καλά αύριο το πρωί. Δεν μπορώ να εγκαταλκείψω αν τουλάχιστον δεν δοκιμάσω να οδηγήσω.
Τα αισθήματά μου είναι ανάμικτα. Από την μία, προπονούμαι 11 μήνες το χρόνο κι έχω μπει στο λούκι... και τελικά βλέπω την ματαιότητα... Από την άλλη, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα!»

Dakar 2006 - De GavardoΟ Carlo de Gavardo εκμεταλλεύτηκε την θέση του στην εκκίνηση και πήρε την νίκη  σήμερα: «Ο πραγματικός αγώνας άρχισε! Μπήκαμε βαθιά στην Αφρική, με πολύ off-road σήμερα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Η κούραση συσσωρεύεται μέρα με την μέρα αλλά αισθάνομαι καλά. Δεν πήγα τάπα καθώς θέλω να είμαι προσεκτικός.»

2ος τερμάτισε ο φίλος μας ο Gio Sala «Αρκετά καλά σήμερα! Πέρασα τον Pal Anders (Ullevalseter) νωρίς και οδήγησα όσο πιο γρήγορα μπορούσα να πιάσω τους μπροστινούς νωρίς, ειδικά τον Marc (Coma). Ο προσανατολισμός μου ήταν καλός στο τελευταίο κομμάτι της ειδικής, και επιτάχυνα ξανά ώστε να πιέσω τους μπροστινούς.
Είχα δίκιο τελικά Χαίρομαι που δεν έκανα λάθη. Το μηχανάκι είναι υπέροχο. Ποτέ άλλωτε δεν ήμουν τόσο τυχερός στο Μαρόκο. Είμαι μεν μακριά στη γενική, αλλά όλα μπορούν να συμβούν».

Ο Isidre Esteve Pujol τερμάτισε 3ος. «Μόλις αφήσαμε τα εύκολα, και πιάνουμε τα δύσκολα σήμερα... με άμμο "made in Dakar" αν και οι αμμόλοφοι δεν ήταν δύσκολοι σήμερα. Πλησιάζουμε την μέση και δεν έχουμε κάνει λάθη που θα ξεκαθάριζαν κάπως τα πράγματα στην γενική. Σκληρός ο συναγωνισμός μέχρι στιγμής!»

Ο νορβηγός Pal Ullevalseter έκανε καλό αγώνα, βρίσκοντας τον καλό του εαυτό. «Έκανα μια καλή ειδική. Ο ρυθμός ήταν ταχύτατος, ο Giovanni Sala με πέρασε και χαίρομαι που κατάφερα να τον ακολουθήσω. Όπως κι αυτός, δεν είχα προβλήματα με το όριο ταχύτητας κι οδήγησα προσεκτικά. Ο
αγώνας στο Μαρόκο είναι επικίνδυνος. Οδηγώ με τον δικό μου ρυθμό, χωρίς να παίρνω ρίσκα. Η βασική μου στρατηγική είναι να είμαι κάθε μέρα στην 10άδα. Θα επιτεθώ αργότερα, στις μεγάλες και ζεστές ειδικές...»

Ο Marc Coma διατήρησε την πρωτοπορεί στην γενική με την 5η θέση που τερμάτισε αφού ο βασικός του αντίπαλος έχασε χρόνο με τον τραυματισμό του. «Μεγάλη ειδική, με camel grass και λόφους. Καλή μέρα, καλή και γρήγορη ειδική.
Όμως λυπάμαι που χτύπησε ο Despres πριν τον ανεφοδιασμό. Έφτασα 20’ μετά, λίγο πριν τους Isidre (Esteve) και Carlo (de Gavardo). Ο Cyril ήταν ανήσυχος και οι τρεις μας μείναμε κοντά του.»

Ο πρώτος με Yamaha, David Fretigne, δεν έχει κάνει κάτι εντυπωσιακό μέχρι τώρα, αλλά ούτε και κανένα βασικό λάθος! «Η αρχή ήταν πολύ γρήγορη και 200 χιλιόμετρα τάπα! Κάτι όχι εύκολο για μένα και το 450 μου σε αυτές τις συνθήκες. Έτσι οι μηχανικοί μου αποφάσισαν να προστατέψουν τον κινητήρα. Έκαναν ένα ειδικό set up ώστε να με κρατήσουν μέχρι τα 130km/h. Αποτέλεσμα να χάσω πολύ χρόνο σε σχέση με τους πρώτους. Για καλή μου τύχη, μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό, μπήκαμε στους λόφους. Ήταν υπέροχα! Πάνω από όλα η πλοήγηση έπαιξε σπουδαίο ρόλο. Πρέπει να πηγαίνουμε ακριβώς σύμφωνα με τις ενδείξεις και είμαστε off road την περισσότερη ώρα.

Μετά από κάποια χιλιόμετρα αποφάσισα να επιλέξω άλλο τρόπο! Πάντως, αν ήμουν 10 km/h γρηγορότερος, θα μπορούσα ίσως να κερδίσω το σκέλος! Θα δούμε αύριο...»






Αυτοκίνητα

Tα Buggy είχαν την τιμητική τους! Βέβαια, ευνοήθηκαν από την γρήγορη και ανοιχτή διαδρομή, από τους εύκολους αμμόλοφους, κι έτσι ο Thierry Magnaldi κλείδωσε τον καλύτερο χρόνο... «Στην αρχή του αγώνα νόμιζα ότι θα μου έπαιρνα περισσότερο χρόνο να συνηθίσω το αμάξι. Αλλά γρήγορα συνειδητοποίησα ότι είχα ένα αμάξι που κερδίζει. Θα μπορούσαμε να κερδίσουμε και νωρίτερα! Βέβαια, τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν μετά τους πρώτους δύσκολους αμμόλοφους. Είμαι πολύ χαρούμενος, καθώς είναι η πρώτη μου νίκη με αμάξι στο Dakar...»

Dakar 2006 - SchlesserΜε μικρή διαφορά τερμάτισε πίσω του ο Jean-Louis Schlesser: «Είναι ότι καλύτερο για την ομάδα μας αυτό το 1-2. Τα buggys πήγαν τέλεια στο έδαφος που τους ταιριάζει. Ένα κλατάρισμα 40 km πριν την ειδική μας στοίχισε περίπου 4 λεπτά. Κακό αυτό...
Αλλά είμαστε αποφασισμένοι να επιτεθούμε ξανά! Έτσι μ’ αρέσει το Dakar. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι στην πεντάδα. Και πιστεύω ότι αυτό είναι καλό και για το image του Dakar...»

Ο Giniel De Villiers με μια 3η θέση κατάφερε να καθίσει και αυτός στην καρέκλα της γενικής! «Καλή ειδική για μας, πολύ γρήγορη στα πρώτα χιλιόμετρα. Έπρεπε να προσέχουμε τις μοτοσυκλέτες. Και μετά το camel grass.
Αλλά δεν αντιμετωπίσαμε ουσιαστικό πρόβλημα. Βέβαια, κοντοσταθήκαμε κάποιες στιγμές στην πλοήγηση. Ακολούθησα τον Roma για λίγο και διαπίστωσα ότι τα Mitsubishi είναι ατρόμητα σε τέτοια εδάφη, ακόμη κι αν έχουμε εξελίξει πολύ το αυτοκίνητο.
Με αυτές τις νέες συνθήκες και την αυξημένη σημασία που παίζει η πλοήγηση, πιστεύω ότι τα πάντα θα ξεκαθαρίσουν στην Nouakchott. Το προβάδισμα στην γενική σήμερα δεν σημαίνει τίποτα αφού όλοι μας έχουμε ελάχιστες διαφορές. Φυσικά είναι καλό να είσαι μπροστά!»

Η Jutta Kleinschmidt έχει αποδειχτεί «παλικάρι»! «Γρήγορη και εύκολη ειδική σήμερα! Χωρίς προβλήματα πλοήγησης, με εξαίρεση στο τέλος που έπρεπε να πηγαίνουμε κατά γράμμα με το βιβλίο. Αυτό κάναμε κι όλα καλά.
Φέτος ο αγώνας είναι εξαιρετικά σφιχτός. Πολλοί από μας μπορούν να κερδίσουν έτσι πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι. Πάντως η ατμόσφαιρα είναι τέλεια! Κάνουμε και πλάκα μεταξύ μας... Χαλαρά...»

Ο Luc Alphand είναι το πρώτο Mitsubishi του αγώνα, 5ος σήμερα. «Παρόλο που ήταν εύκολα σήμερα, ήταν ουσιαστικά η πρώτη πραγματική μέρα. Με camel grass και αμμόλοφους. Η μάχη γίνεται ολοένα σκληρότερη... Δεν ήταν ειδική στα μέτρα μας, επειδή ο ρυθμός μας δεν ήταν τόσο καλός όσο του Schlesser τα buggies ή των VW. Τουλάχιστον τα επόμενα δύο σκέλη θα είναι καλύτερα για μας, αλλά οι αντίπαλοί μας φαίνεται να είναι καλοί σε κάθε τομέα. Πάντως, πιστεύω ότι το Rally θα παιχτεί στην αξιοπιστία, καθώς όλοι οδηγάμε ταχύτατα. Παιχνίδι μηχανικών λοιπόν! Εδώ στην Μαυριτανία μυρίζει πραγματικό Dakar, και οι 2 επόμενες μέρες θα είναι οι κρίσιμες.»

Ο Peterhansel δεν μπόρεσε να μειώσει...

Dakar 2006 - Mitsubishi


Ξέρετε τα νούμερα του αγώνα;

To Dakar του 2006 σε αριθμούς:

Το DAKAR είναι ένα καραβάνι 2200 ανθρώπων!
• 1465 αγωνιζόμενοι,
• 385 άνθρωποι της οργάνωσης,
• 250 δημοσιογράφοι,
• 100 πιλότοι και πληρώματα.

18 αεροπλάνα μεταφοράς από BIVOUAC σε BIVOUAC
• 30 πτήσεις τη μέρα
• 340 επιβάτες μετακινούνται καθημερινά στην διάρκεια των 14 ημερών του αγώνα.
• 580 ώρες πτήσης.

8 ελικόπτερα πάνω από κάθε ειδική
• 1 για τον αλυτάρχη,
• 4 τηλεοπτικά,
• 2 ασθενοφόρα,
• 1 φωτογράφου,
• 700 ώρες πτήσης.

27 αυτοκίνητα ακολουθούν τους αγωνιζόμενους
• 9 για τα ΣΕΔ,
• 2 πλοηγοί,
• 10 ασθενοφόρα,
• 6 τηλεοπτικά.

11 φορτηγά για βοήθεια των αγωνιζομένων
• 2 μηχανικών,
• 1 πλοηγός race-opening truck,
• 2 της Euromaster,
• 3 απορριμματοφόρα,
• 3 ανεφοδιασμών


Dakar 2006Φορτηγά
Ο Vladimir Chagin συνεχίζει να κατατροπώνει τον ανταγωνισμό, φτιάχνει 2 ώρες διαφορά και μάλιστα έχει την πολυτέλεια να σταματάει για να βοηθήσει κολλημένα πληρώματα στην άμμο!
«Σήμερα είναι τα γενέθλια μου! Έτσι έπρεπε να νικήσω για δώρο μου! Το καλό είναι ότι φτάσαμε νωρίς στο bivouac. Θα κάνουμε λίγη παρέα με τους άλλους ρώσους οδηγούς. Αν όλες οι ειδικές συνεχίσουν έτσι θα είναι τέλεια!
Ακόμη πάντως δεν θα κόψουμε ρυθμό. Αυτό που μου έμαθε η περσινή χρονιά είναι ότι η γραμμή του τερματισμού είναι ακόμη μακριά... για να κάνω δώρα στους αντιπάλους μου. Είμαστε στο Zouerat την πόλη σύμβολο του Dakar!»

O Hans Stacey ήταν 2ος μια ακόμη φορά. 3ος ο Firdaus Kabirov.

Επόμενη ειδική:
7η ειδική, Zouerat - Atar
521 χλμ: Απλή 10 χλμ – Ειδική 499 χλμ – Απλή 12 χλμ

Μείνετε κοντά μας για να ζήσετε και να μάθετε μέσα από τις σελίδες του Off-Road.gr, του "ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων του είδους!

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]

Dakar 2006





Dakar 20064 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 5η: Quarzazate – Tan Tan

819 χλμ: Απλή 187 χλμΕιδική 350 χλμΑπλή 282 χλμ

Απίστευτη σκόνη στα φαράγγια της Σαχάρας...

Η επικοινωνία μεταξύ των πληρωμάτων παίζει σημαντικότατο ρόλο στην γρήγορη οδήγηση, χωρίς καθυστερήσεις στην πλοήγηση σε σχέση με πέρυσι. Άλλωστε, τα χιλιόμετρα μέχρι να αφήσουν το Μαρόκο τριπλασιάστηκαν σε σχέση με παλιότερα!
Ήδη, μετράνε 1250 km ειδικών!

Παρόλα αυτά, οι διαφορές είναι ελάχιστες... Όμως, ακόμη κι έτσι, οι «παλιές» καραβάνες έχουν το λόγο...

Ο Peterhansel ανακάμπτει κλείνοντας κατά 10’ την ψαλίδα που τον χώριζε από το χθεσινό του λάθος, κερδίζοντας την πρώτη του ειδική!
Ο Despres μειώνει κι αυτός από τον Coma, κάνοντας τον καλύτερο χρόνο της ημέρας, αλλά οι πρωτοπόροι της γενικής δεν άλλαξαν. Μόνο οι διαφορές μειώθηκαν....

Στα φορτηγά; Περιττό κάθε σχόλιο...

Τα φαράγγια του Μαρόκου κρύβουν πονηριές, κι αναδεικνύουν ικανότητες προσανατολισμού. Γρήγορες αντιδράσεις και προσοχή σε λάθη είναι το παν!

Το έδαφος πονηρό κρύβει παγίδες, και οι οδηγοί θέλουν να αποφύγουν τυχόν κλατάρισμα σαν το διάολο το λιβάνι. Αν και το πρωί υπήρχε πολλή ομίχλη, στη συνέχεια η σκόνη έκανε το τοπίο θολό, εμποδίζοντας ακόμη και την τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα!

Dakar 2006 - Caldecott

Μοτοσυκλέτες

Ο Cyril Despres αντεπιτίθεται, αν και όλοι οι πρωτοπόροι κάνουν τον αγώνα μαζί, ο ένας πίσω από τον άλλο. «Ήταν καλή μέρα. Διασκέδασα επιτέλους! Σκέλος απαιτητικό και τεχνικό, από αυτά που μου αρέσουν. Θετικό! Υπήρξαν 2-3 κρίσιμα σημεία... όπου οι πρωτοπόροι έχασαν λεπτάκια...
Αλλά και πάλι οι διαφορές είναι μηδαμινές. Ο Isidre ήταν πολύ καλός! Άνοιξε όλη την ειδική για εμάς χάνοντας χρόνο! Αφού κατάφερα να τον πιάσω πάλι καλά! Κέρδισα και την 2η ειδική μου φέτος! Έκλεισα και την διαφορά μου... τι καλύτερο; Από λάθος έσπασα και το speed alarm...»

Κοντά του ο Marc Coma. «Υπήρχε αρκετή σκόνη τα πρώτα χιλιόμετρα... Απ’ την άλλη, η πλοήγηση ήταν εύκολη. Η διαδρομή γρήγορη, με ελάχιστες παγίδες. Διασκέδασα! Προστάτεψα όσο μπορούσα την μοτοσυκλέτα, παρόλες τις πετρώδεις ειδικές. Βέβαια όλα θα κριθούν στην Μαυριτανία...»

Παρόλο που ξεκίνησε πρώτος, ο Isidre Esteve Pujol κατάφερε να μην χάσει πολύ χρόνο ανοίγοντας την διαδρομή. «Ωραία διαδρομή! Φυσικά, ξεκινώντας πρώτος, δεν ενοχλήθηκα από την σκόνη... Στην Μαυριτανία όλα θα αλλάξουν άρδην...»

4ος τερμάτισε ο Ruben Faria που έκανε την έκπληξη στην αρχή, ενώ 5ος ο Carlo de Gavardo που χάθηκε λίγο στο 55ο χιλιόμετρο. Ο Fretigne απλώς συνεχίζει να κοιτά από διακριτική απόσταση...
Ποιος ξέρει;

Dakar 2006 - VWΑυτοκίνητα
Το’ πε και το ‘κανε ο Stephane Peterhansel που κέρδισε την σημερινή ειδική και έκλεισε την ψαλίδα!

Το χρειαζόταν για να τονωθεί και να δώσει το ανάλογο ενδιαφέρον στον αγώνα. «Δεν ήταν εύκολα σήμερα! Ξεκινήσαμε 14οι, πίσω από πολλούς πιο αργούς οδηγούς. Έπρεπε να τους περάσουμε και πήραμε αρκετά ρίσκα.
Κάποιοι όπως ο Alfie Cox μας άνοιξαν γρήγορα, άλλοι μας... έβγαλαν την Παναγία! Οδηγήσαμε όλη μέρα στην σκόνη, χωρίς την παραμικρή ευκαιρία να διασκεδάσουμε την διαδρομή...
Πάντως αισθανόμαστε καλύτερα από χθες... Τώρα, όντας 9 λεπτά πίσω, ευελπιστούμε να μειώσουμε ακόμη περισσότερο στην Μαυριτανία. Πάντως, έχω καιρό να δω τόσο σφιχτό και δύσκολο αγώνα από πλευράς συναγωνισμού, εδώ και χρόνια!
Συνήθως, υπήρχαν πολλλές περισσότερες εγκαταλείψεις στο Μαρόκο! Φέτος, εξαιρουμένου του Masuoka, όλοι οι «καλοί» οδηγοί είναι μέσα στην κούρσα με σημαντικές πιθανότητες για νίκη!»

Ο Mark Miller ήταν 2ος αν και δεν απέφυγε ένα λάθος στο RB. « Κάναμε μαντεψιά και το βρήκαμε! Σημαντικό είναι να προσέχουμε τις μοτοσυκλέτες όταν τις προσπερνούμε στην σκόνη. Αποφύγαμε και τα κλαταρίσματα, οδηγώντας με χαμηλό ρυθμό.» Σκέψου και να ‘τρεχε κιόλας...

Ο Nani Roma κατάφερε με μια 3η θέση να ξαναπλησιάσει στην γενική. «Η σκόνη ήταν το βασικότερο εμπόδιο. Οι μοτοσυκλέτες ήταν το επόμενο. Οδηγούσα πολύ συντηρητικά, καθώς είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος με τις μοτοσυκλέτες. Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν. Πρέπει να είσαι δυνατός εκεί...
Ευτυχώς δεν έχουμε λάθη μέχρι στιγμής! Εϊμαι έκπληκτος με την θέση μου μέχρι εδώ, αφού είναι μόλις το 2ο Dakar μου με αυτοκίνητο. Φανταστικό!»

Ο γερο-γάλλος κατασκευαστής πρωτοτύπων Jean-Louis Schlesser με την 4η θέση διανύει μια πολύ καλή χρονιά. «Δεν ήταν εύκολα σήμερα, καθώς μπορούσες να χάσεις το δρόμο σου...
Ποτέ ξανά δεν είχαμε τόση σκόνη! Πολλές μοτοσυκλέτες!
Σταματήσαμε στο 80km καθώς ένας μοτοσυκλετιστής είχε πέσει κάτω. Γενικώς είμαι πολύ ευχαριστημένος με την θέση μου!»

Ο παγκόσμιος σκιέρ καταβάσεων Luc Alphand με την 5η θέση είναι το πρώτο Mitsubishi ανάμεσα σε 5 VW. «Καθώς οι Sainz και Magnaldi είχαν κλατάρισμα, έπρεπε να ανοίγω εγώ την ειδική για 150 km. Έκοψα, για να μην σκάσω κι εγώ κανά λάστιχο! Κανείς δεν ξέρει ποιος θα κερδίσει! Αυτό είναι το ωραίο!
Πάντως είμαστε υπό πίεση... αλλά αντέχουμε. Μια χαρά είμαστε στην 3η θέση. Ήθελα απλώς να είμαι στην 5άδα βγαίνοντας από το Μαρόκο».

 


Ξέρετε ότι:
Νίκες κατασκευαστών αυτοκινήτων:
10    Mitsubishi
4    Peugeot, Citroen
2    Porsche, Schlesser
1    Range Rover,     Renault, Mercedes, Volkswagen

Δηλαδή: VW, BMW, Nissan και Τoyota, από τους σπουδαίους διεκδικητές του φετινού τίτλου, δεν έχουν κερδίσει ποτέ Dakar!

Φορτηγά
Chaguin, Kabirov, Loprais... No comments... Η διαφορά μεγαλώνει!
«Ξεσκιστήκαμε στις κόντρες με τον Hans Stacey, για 200 χιλιόμετρα, μέχρι που τον χάσαμε! Τελικά έχασε 30’ Μάλλον χάθηκε... Οι επόμενες τρεις μέρες μέχρι το rest day θα είναι παλούκια... Αλλά θα είναι οι ίδιες για όλους. Έχουμε φτιάξει μεγάλη διαφορά και μάλλον θα μειώσουμε ρυθμό.»

Ο 4ος τελικά Hans Stacey λέει: «Αν και ξεκινήσαμε καλά, χαθήκαμε και κάναμε πολλή ώρα να ξαναβρούμε το σωστό δρόμο. Μετά, μια μοτοσυκλέτα έμενε μπροστά μας για 60 χλμ χωρίς να κάνει στην άκρη, παρόλο το Senitel. Στο τέλος έπεσε και τον απέφυγα στο τσακ από θαύμα!!! Πάντως συνειδητοποιήσαμε ότι το ΜΑΝ μας μπορεί να χτυπήσει στα ίσα τα Kamaz».

Επόμενη ειδική: Tan Tan - Zouerat
792 χλμ: Απλή 336 χλμ – Ειδική 444 χλμ – Απλή 12 χλμ
Οι οδηγοί θα ξεκινήσουν νύχτα για να διανύσουν την ασφάλτινη απλή μέχρι την αρχή της μεγάλης ειδικής. Η ταλαιπωρία αρχίζει...
Από το Μαρόκο στην Δυτική Σαχάρα μέσω ασφάλτου, και με την ειδική να αρχίζει στα σύνορα της Μαυριτανίας... Καλή αρχή!

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]



Dakar 20063 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 4η: Er Rachidia - Quarzazate
639 χλμ: Απλή 56 χλμ Ειδική 386 χλμΑπλή 197 χλμ

Τα πρώτα ξεσκαρταρίσματα…!

Ο Carlos Sainz (VW – no. 307) επιστρέφει, γράφοντας πάλι τον ταχύτερο χρόνο, στην πρώτη νίκη επί Αφρικανικού εδάφους. Ξανά λοιπόν πρώτος γενικής τραβώντας στην τριάδα και άλλα δύο VW!

Στους 2 Τροχούς, ο Isidre Esteve κερδίζει την 6η του ειδική, περισσότερο κερδισμένος όμως ο ομόσταυλός του Marc Coma, που αναρριχάται στην γενική.

Στα φορτηγά υπάρχει μόνο ένα όνομα: Tchaguine...


H μάχη για την κορυφή απαιτεί μοτοσυκλέτες και αναβάτες 100% προετοιμασμένους και πολυτάλαντους!
Αντοχή, προσανατολισμός, προσοχή, οδηγικό ταλέντο χρειάζονται, αλλά πάνω από όλα, η σημερινή μέρα έδειξε την χρησιμότητα της «τακτικής»! Για τους γρηγορότερους οδηγούς είναι προτιμότερο να τερματίζουν πίσω από τους άμεσους αντιπάλους τους, ώστε να κερδίζουν την επόμενη μέρα, αλλά αυτό είναι ένα ατέρμονο παιχνίδι που θα αντιστρέφεται μέρα με την μέρα....

Επειδή φυσικά οι πρώτοι αναβάτες αναγκάζονται να βγάζουν το φίδι από την τρύπα κάνοντας την πλοήγηση και ζωγραφίζοντας με τις ρόδες τους τα ίχνη για τους υπόλοιπους που ακολουθούν χωρίς να χάνουν χρόνο. Αναμφισβήτητα, ένα Dakar είναι ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ δυσκολότερο για έναν αναβάτη που ξεκινά μπροστά και πλοηγείται μόνος, από ένα πλήρωμα αυτοκινήτου...


Dakar 2006 - Isidre Esteve PujolΜοτοσυκλέτες
Χθές ήταν ο Cyril Despres που καρπώθηκε από την ευνοiκή πίσω θέση που ξεκίνησε, ενώ σήμερα, ο Isidre Esteve Pujol από 19ος κέρδισε την ειδική! «Ήταν πολύ καλή μέρα! Όλα πάνε καλά παρόλη την σκόνη που κάνει τις προσπεράσεις δύσκολες. Αφού πέρασα τον Fretigne και τον Ullevalseter έπρεπε να κρατήσω καλό ρυθμό. Και με αυτή την νέα μοτοσυκλέτα, το οδήγημα είναι απόλαυση!

Αύριο «ανοίγω» την πίστα! Πιστεύω ότι θα είναι καλά να μην έχω κόσμο μπροστά μου, αλλά σίγουρα είναι αδύνατον να κερδίσω το σκέλος. Αν θέλουμε να κερδίσουμε, πρέπει να βρούμε τρόπο να αντισταθούμε στου αντιπάλους, διώκοντάς τους από πίσω κάθε μέρα!
Αλλά είναι νωρίς ακόμη να παίζουμε παιχνίδια τακτικής...»

Ο Marc Coma με παρόμοια τακτική κερδίζει σε χρόνο, χωρίς να ξεκινάει ποτέ πρώτος! Ήδη «έφτιαξε» 5’ από τον περσινό νικητή, ο οποίος όμως ξεκινάει αύριο 4 λεπτά πιο πίσω! «Στα πρώτα χιλιόμετρα είχαμε τον ήλιο κόντρα και υπήρχε πολλή πέτρα. Έπειτα ήρθαν οι πρώτοι αμμόλοφοι. Είχα μια μικρή αγωνία. Έπρεπε να οδηγώ με ασφάλεια. Μετά άρχισαν τα προβλήματα πλοήγησης. Τελικά τα πήγα καλά. Πρέπει να παραμείνω ψύχραιμος. Πάντα όμως πιστεύω ότι δεν έχει σημασία ακόμη κι αν προηγούμαι.... Η τελευταία μέρα του αγώνα είναι η πιο σημαντική στο Dakar...

Χαμένος χρόνος και πάλι για τον Fretigne, όμως χωρίς να χάσει την επαφή με τους πρώτους... 12 μοτοσυκλέτες έχουν ήδη εγκαταλείψει, με 2 Kawasaki κι ένα Ural ανάμεσά τους...

Παρόλα αυτά ο Cyril Despres είναι ευχαριστημένος με την 4η θέση: «Ήταν μια καλή μέρα για μένα σήμερα, καθώς υπήρχε πολλή πλοήγηση, και είναι ευχάριστο όταν βλέπεις ότι πας καλά. Ψιλοχάθηκα, αλλά τίποτα το σοβαρό. Μετά πήρα κεφάλι, έπρεπε να ανοίγω δρόμο για άλλους, κι έτσι έριξα το ρυθμό.

Κάναμε κάποιες μετατροπές στο σύστημα ειδοποίησης ορίου ταχύτητας, που δουλεύει τώρα καλύτερα. Νομίζω ότι είμαι σε TV game, επειδή συνέχεια κάνει μπιπ-μπιπ! Οι τρεις πρώτες ειδικές είχαν την δυσκολία ότι εξοικειωνόμαστε με τους νέους κανόνες και ρυθμίσεις, αλλά ο αγώνας τώρα αρχίζει!»

Ο χιλιανός Carlo de Gavardo τα πήγε καλύτερα από χθες. Πιστεύει ότι σήμερα πήραν μια πρώτη γεύση από Μαυριτανία, έκαναν όπως λέει μια καλή προπόνηση. 5ος ο David Castau φοβήθηκε στην αρχή της μέρας, αλλά τελικά όλα πήγαν καλά.

Dakar 2006 - Sala


Αυτοκίνητα
Πολλοί ήταν αυτοί που αναρωτιόντουσαν χθες για τις ικανότητες του Sainz στους αμμόλοφους. Ο Ισπανός τους απάντησε πειστικότατα με τον καλύτερο τρόπο για το πόση «μαγκιά» έχει!

Αντεπεξέρχεται στην αφιλόξενη Μαροκινή «γη» με σθένος και ταχύτητα! «Ακόμη μαθαίνω. Σκέφτομαι τους αμμόλοφους της Μαυριτανίας. Ο ρυθμός σήμερα ήταν γρήγορος. Πάντως οδήγησα χωρίς ρίσκα και με ασφάλεια.» Ο κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ σε νίκες Rally, φημίζεται για την ωριμότητα και την τεχνική του. Θα καταφέρει να βγάλει γλώσσα στους πιο έμπειρους;

Ακόμη και οι Stephane Peterhansel και Hiroshi Masuoka, με 10 νίκες Dakar στο ενεργητικό τους έπεσαν στις παγίδες του Μαρόκου σήμερα...
Οι δύο οδηγοί της Mitsubishi που προηγούνταν στην ειδική, αφού πέρασαν και τον Jean-Louis Schlesser, τον χθεσινό νικητή, δεν απόλαυσαν για πολύ την πρωτοκαθεδρία τους.
Dakar 2006 - Peterhansel
Ο ιάπωνας τούμπαρε το αμάξι του προκαλώντας του μεγάλες ζημιές, και παρόλο που τερμάτισε την ειδική με 27΄μόνο καθυστέρηση, οι μηχανικοί του τεχνικοί υπεύθυνοι που εξέτασαν το Pajero Evo IV το έβγαλαν στην κυριολεξία άχρηστο!
Ολική καταστροφή... Τέρμα... Η πρώτη σημαντική απώλεια... «Κρίμα, είμαι χάλια! Εγκαταλείπω όπως και πέρισυ, στην 2η ειδική στο Μαρόκο. Μετά από έναν αμμόλοφο, διασχίσαμε μια άσφαλτο και πέσαμε σε κάτι τρύπες που ο συνοδηγός μου δεν μου είπε... Φέραμε δύο τούμπες, το roll bar στράβωσε, αλλά είμαστε εντάξει. Ήθελα να ξεκινήσω αύριο, αλλά οι μηχανικοί μου είπαν πως δεν είναι ασφαλές. Δεν πειράζει... του χρόνου!»

Εν τω μεταξύ, ο “Peter”, έπεσε σε παγίδα του road book και χάθηκε στην έρημο για πάνω από 7 χλμ κάτι που του κόστισε 17’. Τα πράγματα δυσκολεύουν:  «Είχαμε μια δύσκολη μέρα... πέσαμε μέσα στην σκόνη των αντιπάλων καθώς χαθήκαμε, και δεν μπορούσαμε να προσπεράσουμε. Είμαστε στην θέση που είμαστε και πέρυσι. Σίγουρα όχι καλά, αλλά θα κλείσουμε την ψαλίδα και θα φτάσουμε τους αντίπαλους. Δύσκολο, αλλά... ψυχραιμία...»

Τελικά ο Jean-Louis Schlesser έκανε καλή δουλειά, και τερμάτισε μέσα στην 10άδα.
Παράλληλα, είδε τον team mate του Thierry Magnaldi να ανεβαίνει 2ος σήμερα! «Το αμάξι τέλειο, η μέρα τέλεια! Ο Arnaud Debron δεν έκανε το παραμικρό λάθος και ακολουθήσαμε ακριβώς τις επιταγές του RB όπως ήθελε η οργάνωση. Προσπάθησα να αποφύγω κλαταρίσματα. Και μην ξεχνάμε ότι οδηγό νέο αμάξι, πολύ γρηγορότερο από πέρυσι. Πρέπει να συνηθίσω τον γρήγορο ρυθμό, και το καταφέρνω μέρα με την μέρα».

Η μοναδική απόδοση του Carlos Sainz επιβεβαιώνει επίσης την πολύ καλή πρόοδο των Race Touareg II και την συνοχή της ομάδας, αφού η γερμανική ομάδα της Volkswagen κρατά τις 3 πρώτες θέσεις, με τον Bruno Saby και την Jutta Kleinschmidt κοντά του!

Ο μόνος από το στρατόπεδο της Mitsubishi που βλέπει «προβλήματα» είναι ο Luc Alphand που παραμένει σε επαφή, όντας 3ος σήμερα και 4ος γενικής: Είχα ένα κλατάρισμα. Εκτός αυτού όλα καλά. Τα 4’ δεν λένε τίποτα στο Dakar. Το σίγουρο είναι ότι θα έχουμε υπέροχη μάχη στην κορυφή...
Καλό για το image του αγώνα. Αλλά συχνά οδηγούμε υπέρ των ορίων. Και δεν πρέπει να αφήσουμε τους άλλους να μας πλησιάσουν…»

Ο Roma έπεσε 9ος!

Dakar 2006 - Loix

Ξέρετε ότι…
Νίκες Οδηγών
4    Vatanen
3    Metge, Lartigue
2    Schlesser, Masuoka, Peterhansel
1    Kotulinsky, Marreau, Ickx, Auriol, Zaniroli, Kankkunen, Saby, Shinozuka, Fontenay, Kleinschmidt



Dakar 2006 - KTM TruckΦορτηγά

Ο Vladimir Chagin κάνει 4 τις συνεχόμενες νίκες του φέτος:  «Όλα καλά σήμερα, αμμόλοφοι, σκόνη και πλοήγηση. Αλλά το σημαντικότερο ήταν η μεγάλη απόσταση της ειδικής. Τώρα, πρέπει να στοχεύσουμε στο να φτιάξουμε διαφορά από τους αντίπαλους, γιατί τις προηγούμενες μέρες οι διαφορές ήταν πολύ μικρές».

Φτιάχνει έτσι πάνω από μία ώρα διαφορά από τον Loprais, ενώ 3ος ανεβαίνει ο Kabirov: «Δεν είχα κανένα πρόβλημα και επιτέλους κατάφερα να κάνω καλό αγώνα. Από την Λισσαβόνα δεν μου είχε «κάτσει» η τύχη. Είχα προβλήματα με το συμπλέκτη, μπλοκαρίστηκα πίσω από κάποια φορτηγά, και χθες μου χάλασε το turbo και έπρεπε να το αλλάξω το βράδυ. Σήμερα όλα καλά!  Πιστεύω να κρατήσω πλέον ένα καλό ρυθμό και να ανέβω στο βάθρο».

Ο Biasion κολλάει στους αμμόλοφους και χάνει απίστευτες ώρες!
Στον πανικό του δεν έκλεινε το γκάζι καθόλου, μέχρι να βαλτώσει το IVECO του και να εξαφανίσει τους τροχούς του! Ο αγώνας για αυτόν τελείωσε – τουλάχιστον για τις «καλές» θέσεις...

Αύριο, 5η μέρα, Quarzazate – Tan Tan, 819 km, με τα 350 ειδική! Γνωστή διαδρομή... Αλλά το Dakar συνεχίζεται...

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]





Dakar 20062 Ιανουαρίου - Ειδική 3η - Nador > El Rachidia
672χλμ: Απλή 237 χλμ - Ειδική 314 χλμ - Απλή 121 χλμ

Ο αγώνας ΤΩΡΑ αρχίζει!

Μετά το ταξίδι με τα 3 πλοία από την Malaga, το Μαρόκο και η οροσειρά του Άτλαντα υποδέχτηκε το καραβάνι με τις καλύτερες προοπτικές.

Ο Αυστραλός Andy Caldecott ξεκινώντας πίσω είχε πλεονέκτημα και κέρδισε την 3η ειδική της καριέρας του αν και ο Cyril Despres σκαρφαλώνει στην γενική.

Παλιά καραβάνα ο Jean – Louis Schlesser, δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και φρόντισε, τώρα που βρήκε ανοικτό έδαφος, να εκμεταλλευτεί τις ιδιαίτερες δυνατότητες του buggy του και να πάρει με άνεση την ειδική... Ο Nani Roma όμως, έστω κι οριακά, προηγείται στη γενική!
O Τchaguin απλά... δεν παίζεται!

«Όποιος βλέπει θα βρει το δρόμο...» η φιλοσοφία της διαδρομής που ήταν γεμάτη σκόνη!

Τα 314 χιλιόμετρα της σημερινή ειδικής, ήταν εντελώς καινούργια, αφού η διαδρομή δεν έχει ξαναπατηθεί σε Dakar.
Είχαν τα πάντα: από σφικτές φιδωτές διαδρομές μέχρι ανοικτά κομμάτια και πετρώδεις όχθες ποταμιών.
Σήμερα τα πληρώματα πήραν και την πρώτη γεύση του τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν στην υπόλοιπη διαδρομή. Ο προσανατολισμός χωρίς τη χρήση GPS θα παίξει καθοριστικό ρόλο.

Τα αυτοκίνητα «πιάνουν» τις μοτοσυκλέτες πιο εύκολα, όχι τόσο λόγω ορίου ταχύτητας των δίτροχων – αφού μόνο οι μπροστινοί μπορούν να οδηγήσουν στα 160 km/h, αλλά λόγω των πολλών συμμετοχών που ακόμη δεν έχουν «ξεσκαρταριστεί».

Ο Peterhansel παρακαλεί του αναβάτες να κόβουν στην άκρη όταν ακούν την σειρήνα προειδοποίησης, κι όχι να επιταχύνουν!


Dakar 2006 - DespresΜοτοσυκλέτες
Ο Ruben Faria ξεκίνησε πρώτος αλλά... στην πλοήγηση δεν τα πάμε και τόσο καλά...

Αντίθετα, ο Caldecott που αντικατέστησε στο παρά 5’ τον τραυματία Duran στην ισπανική ομάδα του Jordi Arcarons ευνοήθηκε από τα ίχνη των αντιπάλων: «Νομίζω ότι είμαι αρκετά τυχερός... Δεν είχα προετοιμαστεί για Dakar!»

Ο αμερικανός Grider πρέπει να του ανάψει λαμπάδα που τον τράβηξε στην δεύτερη θέση: «Νομίζω ότι είμαι στην πατρίδα μου! Τα εδάφη μοιάζουν με το Baja! Είμαι εδώ για να μάθω! Δεν είχα πρόβλημα προσανατολισμού αφού ακολουθούσα άλλους... Φοβάμαι τους αμμόλοφους...»

Ο περσινός νικητής Despres απλά 3ος, απλά 1ος γενικής... Ο παλιός είναι αλλιώς: «Δεν είναι σημαντικό για μένα να προηγούμαι από τώρα στον αγώνα. Ταλαιπωρήθηκα αρκετά, καθώς η διαδρομή ήταν πολύ γρήγορη και έπρεπε να προσέχω να μην ξεπερνάω το όριο των 160km/h. Aνοιγόκλεινα το γκάζι και αυτό είναι κουραστικό!
Σήμερα ουσιαστικά μάθαινα το καινούργιο παιχνίδι. Έκανα λάθη, και δεν το φχαριστήθηκα καθόλου...»

Τρίτος ο De Gavardo & τέταρτος ο J.M. Pellicer. Μίλησαν και οι δύο για γρήγορη διαδρομή, με σκόνη. Ο Μarc Coma αν και 6ος στην ειδική... ανέβηκε 2ος γενικής!

Ο David Frétigné έχασε πολύτιμο χρόνο όταν του χάλασε το ηλεκτρικό road book, ενώ η χαριστική βολή ήρθε όταν κόλλησε και το χειροκίνητο σύστημα...




Ξέρετε ότι...
Νίκες Αναβατών:
Peterhansel 6    με Υamaha (+2 με αυτοκίνητο!)
Neveu       5    2 με Υamaha, 3 με Honda
Orioli        4    1 με Honda, 2 με Cagiva, 1 με Υamaha
Sainct       3    2 με BMW, 1 με ΚΤΜ
Auriol       2    με BMW
Rahier      2    με BMW
Meoni      2    με ΚΤΜ
Lalay       1    με Honda
Roma      1    με ΚΤΜ
Despres   1    με ΚΤΜ
Από τους συμμετέχοντες αναβάτες μόνο ο Despres έχει κερδίσει…


Dakar 2006 - SchlesserΑυτοκίνητα
Ο Jean-Louis Schlesser είναι και πάλι εδώ!
Αρκεί να μην ξαναπέσει στις ατυχίες των προηγούμενων ετών:
«Αυτό το αποτέλεσμα είναι έκπληξη για πολλούς, όχι όμως για μένα...  Πάντα λέγαμε ότι θα γίνουμε και πάλι ανταγωνιστικοί. Αυτό είναι μια απλή απόδειξη.  Όπως όλοι οι νικητές, είχαμε απλά μια τέλεια μέρα χωρίς προβλήματα παρόλη τη σκόνη.
Οι αντίπαλοί μας είναι δυνατότεροι από ποτέ αλλά αποδείξαμε ότι με ένα δικίνητο μικρό buggy μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα θηριώδη και πανίσχυρα τετρακίνητα.
Θα είναι μεγάλη ευχαρίστηση να κερδίσω με ένα αμάξι που έχω κατασκευάσει ολοκληρωτικά...»

Δεύτερος ο επίσης διπλός νικητής Hiroshi Masuoka: «Τίποτα το ιδιαίτερο! Μια γρήγορη διαδρομή –από αυτές που μου αρέσουν- αν και ήμασταν αναγκασμένοι να προσπερνάμε συνεχώς μοτοσυκλέτες. Έχω καλό προαίσθημα για την συνέχεια... μου αρέσει το έδαφος!»

Τρίτος ήταν ο Stephane Peterhansel που τόνισε ότι τώρα αρχίζει το Dakar ενώ εξήρε τον Schlesser. Η επίσης νικήτρια Jutta Kleinschmidt ήταν 4η, και πίσω της ο αμερικανός Robby Gordon με το Hummer.

Αρκούσε απλώς η έκτη θέση στη σημερινή ειδική, για το πλήρωμα του Mitsubishi Pajero / Montero Evo, Joan –NANI- Roma και Henri Magne, ώστε να οδηγούν πλέον τον αγώνα:
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος και ταυτόχρονα έκπληκτος που οδηγώ τον αγώνα» είπε ο Roma. «Απλά προσπάθησα να φτάσω στον τερματισμό, χωρίς λάθη. Δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερα προβλήματα και θα συνεχίσω με την ίδια στρατηγική και αύριο – απλά θα οδηγήσω και θα αποφύγω τα λάθη. Είναι πολύ επικίνδυνο να πιέζεις στη σκόνη. Σε κάποιο σημείο, συνάντησα 10-15 μοτοσυκλέτες μαζί!»

Ο Carlos Sainz, μάλλον χαμένος βγήκε από τη χθεσινή του νίκη:
«Σήμερα καταλάβαμε τι σημαίνει να είσαι το πρώτο αυτοκίνητο στην ειδική. Δεν υπήρχαν ίχνη σκόνης, από κανένα και έτσι ήμασταν αναγκασμένοι να βρίσκουμε τη διαδρομή εντελώς μόνοι μας. Δυστυχώς χαθήκαμε. Ο περιορισμός των πληροφοριών από το GPS παίζει σημαντικό ρόλο!»

Οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας ήρθαν πολύ κοντά μεταξύ τους. Έχουμε να δούμε πολλά στη συνέχεια, αφού ακόμη δεν έχουμε καθόλου ξεκαθάρισμα...





Φορτηγά
Ο Vladimir Tchaguine κάνει 5 τις συνεχόμενες νίκες του στο Dakar, αν και όπως λέει: «Είχα να περάσω πολλά -40- αυτοκίνητα μέσα στην σκόνη, πράγμα επικίνδυνο».

Λίγα λεπτά πίσω του ο Miki Biasion που ανεβαίνει έτσι και 2ος γενικής: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος σήμερα, γιατί ουσιαστικά δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το φορτηγό μου πριν την εκκίνηση του Rally. Χρειαζόταν 3 μήνες προετοιμασία, αλλά τελικά όλα λειτούργησαν τέλεια! Είχαμε μόνο ένα πρόβλημα στα φρένα τα οποία χρησιμοποίησα κατά κόρον... και τώρα πρέπει να αλλάξουμε δίσκους!»

Ο De Azevedo, ταλαιπωρήθηκε από ένα κλαταρισμένο ελαστικό και ακολουθεί τρίτος στη γενική...



Αύριο
ο δρόμος από Er Rachidia προς Quarzazate θα έχει 56 και 197 χλμ απλώς ασφάλτινων διαδρομών, και μια ειδική 386 χλμ με σκληρό ως επί το πλείστον χώμα.
Μια διαδρομή επίσης δύσκολη στην πλοήγηση, πριν χαθούν στην άμμο της Σαχάρας...

[Δημήτρης Αθανασουλόπουλος]






Dakar 20061 Ιανουαρίου 2006 – Ειδική 2η: Portimao – Malaga, 567χλμ: Απλή 65χλμ Ειδική 115χλμΑπλή 387 χλμ
Η Τελευταία Λάσπη!

Οι πορτογάλοι και ισπανοί θεατές είχαν για μια ακόμα φορά την τιμητική τους.
Ο ιδιώτης πορτογάλος Ruben Faria κυριάρχησε με το ΚΤΜ του με πάνω από λεπτό διαφορά του Isidre Esteve στις μοτοσυκλέτες, ενώ για μια ακόμη φορά ο Carlos Sainct με Volkswagen εντυπωσιάζει στα αυτοκίνητα εμπρός από τον Luc Alphand.

Στα φορτηγά ο Vladimir Tchaguine επιμένει να μονοπωλεί τις νίκες στις ειδικές. Ίσως τα πράγματα να είναι ευκολότερα από ποτέ για αυτόν φέτος, μετά τον αποκλεισμό βασικών του αντιπάλων...


Ο καιρός ήταν παραδόξως καλός, με ήλιο, αλλά η κακοκαιρία της κεντρικής Ευρώπης είχε αφήσει τα σημάδια της και στην Πορτογαλία, αφού το έδαφος είχε κρατήσει πολλά νερά δημιουργώντας αρκετά προβλήματα με την λάσπη!

Αρκετά πληρώματα κόλλησαν, ιδίως σε απλές διαδρομές, όπως και χθες, ενώ τα λασπωμένα ρούχα και οχήματα θα έχουν το χρόνο κα καθαριστούν εν πλω...

Η σημερινή ειδική των 115 χιλιομέτρων, οδήγησε τα πληρώματα ψηλά πάνω από την Algarve και ήταν πιο στεγνή και γρήγορη από τη χθεσινή ειδική. Μικρή μεν η ειδική, αλλά ικανή για να «φτιάξει» διαφορές.


Dakar 2006 - PujolΜοτοσυκλέτες
Ο «εντός έδρας» Ruben Faria, κατάφερε να πάρει την ειδική μπροστά από όλους τους εργοστασιακούς.
Η προπόνηση απέδωσε, αν και δηλώνει άπειρος μπροστά στην πρόκληση της ερήμου. Απειρία που «πληρώθηκε» και με 12’ καπέλο από την χθεσινή ημέρα, που ενώ τερμάτισε 2ος, καθυστέρησε να μπει σε ένα σταθμό ελέγχου πριν το τέλος!

Τον ακολούθησε ο Isidre Esteve Pujol, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού. 3ος ο David Casteu συμπλήρωσε με ΚΤΜ την τριάδα. Ακολούθησε ο Helder Rodrigues με Yamaha τα οποία ήταν 3 στην τελική δεκάδα με τον David Fretigne μόλις 9ο!

Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε περισσότερα από τον γάλλο αναβάτη στο ευρωπαϊκό έδαφος, όπως μας είχε δείξει τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, πιο αποφασισμένος από ποτέ, οδηγά συντηρητικά επικεντρωμένος στην Αφρική. Άλλωστε, τα εργοστασιακά ΚΤΜ (εκτός από της ομάδας Repsol) έχουν μικρύνει σε όγκο και διαστάσεις, όντας πιο ευέλικτα και καλοστημένα στα κλειστά εδάφη της Πορτογαλίας, ενώ αντίθετα τα Υamaha «βάρυναν» στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν «ερημικά» χαρακτηριστικά.....

Έχουν όμως αποκτήσει τον δικό τους χαρακτήρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αφού όχι μόνο έχουν τα ειδικά κιτ μετατροπής τους σε Rally, αλλά διαθέτουν και πλήρη την γκάμα των εργοστασιακών χρωμάτων της πάλαι ποτέ αυτοκράτορος Yamaha: Μπλέ, Άσπρο-κόκκινο, Κίτρινο-μαύρο!

Και ο Cyril Despres που είναι;
Μα αρκετά πίσω, στην 11η θέση, για να ΜΗΝ ξεκινήσει πρώτος τον κλεφτοπόλεμο της άμμου....

 Έτσι κι αλλιώς, με την εμπειρία που διαθέτει, μπορεί να «καταπιεί» την διαφορά του σε μία μόνο ειδική... ενώ οι μπροστινοί του θα του ανοίγουν το δρόμο, καθυστερώντας με τον προσανατολισμό.

O Sala εντυπωσιάζει τις κάμερες και τους θεατές όπως ξέρει, όντας στην 10η θέση. 5ος ο Coma, 13ος ο De Gavardo, πιο πίσω οι αμερικάνοι, 23ος ο De Azevedo, 35ος ο Ullevalseter... χαμένος ο Stanovnik.

Κάποιοι γεράσανε ή απλά ξέρουν να περιμένουν;


Dakar 2006 - Sala


Ξέρετε ότι…
Νίκες μοτοσυκλετών:
Yamaha 9
ΒΜW    6
KTM     5
Honda   5
Cagiva   2

Γενική κατάταξη - Μοτοσυκλέτες
1. Esteve Pujol (Gauloises KTM)  02:37:24h
2. Coma (Repsol KTM)  02:37:32h + 00:08
3. Rodrigues (YAMAHA)  02:38:07h + 00:43
4. Casteu (Gauloises KTM) 02:38:11h + 00:47
5. Despres (Gauloises KTM)  02:38:55h + 01:31
6. Pellicer (KTM)  02:39:29h    + 02:05
7. Fretigne (YAMAHA) 02:39:50h    + 02:26
8. Goncalves (HONDA)  02:40:59h    + 03:35
9. De Gavardo (Repsol KTM)02:42:15h    + 04:51
10. Farres Guell (YAMAHA) 02:42:15h    + 04:51


Dakar 2006 - Carlos SainzΑυτοκίνητα
Την ευτυχία των θεατών συμπλήρωσε με μια ακόμα νίκη, ο Carlos Sainz, που οδηγεί την αρμάδα των VW προς το Dakar.
Η σημερινή ειδική είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που λατρεύει ο El Matador: Γλιστερή, γρήγορη και τεχνική, ένα και ένα για τα χέρια του που πήραν με χαρακτηριστική ευκολία και αυτή την ειδική.

Ο ίδιος δηλώνει κατενθουσιασμένος με την αρχή που κάνει στην καινούργια του καριέρα:
 «Ήταν μια τέλεια αρχή: Η νίκη μου στις πρώτες δύο ειδικές, είναι προφανώς ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσω το πρώτο μου Dakar. Το Race Touareg 2, απέδωσε περίφημα και ικανοποίησα τους θεατές!»

Οι Luc Alphand και Gilles Picard, ξεκίνησαν την ημέρα στην έκτη θέση και πίεσαν από την αρχή.
Το πλήρωμα του Mitsubishi Pajero / Montero Evo, ήταν δεύτεροι στην ειδική, πίσω από τον Ισπανό και πλέον είναι και δεύτεροι γενικής:
«Περίμενα η σημερινή ειδική να είναι πιο στεγνή από τη χθεσινή, μια και κινηθήκαμε σε υψηλότερο υψόμετρο» είπε ο Alphand. «Το σημαντικό είναι να παραμείνουμε σε επαφή με την κορυφή χωρίς να το διακινδυνεύουμε. Ήταν μια καλή μέρα για μας»

Ο Stephane Peterhansel και ο πλοηγός του Jean-Paul Cottret, ξεκίνησαν τη νέα χρονιά με το δεύτερο λάστιχο του αγώνα τους:
«Χρειάστηκε να σταματήσουμε για να αλλάξουμε λάστιχο και χάσαμε χρόνο» είπε ο Peterhansel, που βρίσκεται πλέον στη 10η θέση. «Οι ειδικές στην Ευρώπη δεν μου άφησαν και τις καλύτερες αναμνήσεις». Τουλάχιστον, ας είναι τα τελευταία λάστιχα αυτά...

Ο νικητής του 2004 στις μοτοσυκλέτες Νani Roma, ανέβηκε στην 3η θέση γενικής αφού τερμάτισε 5ος σήμερα!

Πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τον 3ο πέρυσι στις μοτοσυκλέτες Alfie Cox που προσπαθεί να εγκλιματιστεί με το BMW X3 του. Ο Σαουδάραβας Al Attiyah με άλλο BMW πάντως, ήταν 3ος σήμερα ενώ ο Masuoka 4ος.

Όλοι οι «καλοί» βρίσκονται εντός δεκαλέπτου, και φυσικά όλα είναι έτοιμα για ξεκαθάρισμα στην έρημο...
Η VW οδηγεί άτυπα την κούρσα, με το 1, 4, 7, 11, 12. Η Mitsubishi 2, 3, 6, 9. H Νissan 5 με τον Souza, BMW 8, 10. O αμερικανός από τα Nascar Robbie Gordon με το Hummer του, οδηγά θεαματικά όντας 14ος, μπροστά από τα Buggy των Magnaldi - Schlesser


Dakar 2006 - Alhand


Γενική κατάταξη - Αυτοκίνητα

1. Carlos Sainz/Andreas Schulz (E/D), Volkswagen Race Touareg 2, 2:30.48 hrs.
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 3.45 min.
3. Nani Roma/Henri Magne (E/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 4.14 min.
4. Bruno Saby/Michel Perin (F/F), Volkswagen Race Touareg 2, + 4.22 min.
5. Carlos Sousa/Jean-Marie Lurquin (P/B), Nissan Pick-up, + 4.32 min.
6. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 5.35 min.
7. Jutta Kleinschmidt/Fabrizia Pons (D/I), Volkswagen Race Touareg 2, + 5.49 min.
8. Nasser Al Attiyah/Alain Guehennec (QT/F), BMW X3, + 6.42 min.
9. Guerlain Chicherit/Matthieu Baumel (F/F), BMW X3, + 6.47 min.
10. Stephane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 6.47 min.



Φορτηγά
Ο Vladimir Tchaguine, συμπλήρωσε μια ακόμα κερδισμένη ειδική Dakar στο palmares του, φτάνοντας αισίως τις 36! και αδημονεί για την συνέχεια στην Αφρική πάνω στο Kamaz του.

Ο Ρώσος, άφησε πίσω κατά 1:30 τον Andre De Azevedo (Tatra – 513) και 4:30 τον Miki Biaison (Iveco – 512) που εντυπωσιάζει και πάλι, μπροστά από πολύ πιο έμπειρα πληρώματα. Έτσι έχει και η γενική τους κατάταξη μέχρι στιγμής.

Όμως λίγα ήταν τα φορτηγά που έφτασαν στον τερματισμό. O Tomas Tomecek (Tatra – 518) είχε μια μεγάλη έξοδο και μπλοκάρισε τη διαδρομή, με αποτέλεσμα οι τα υπόλοιπα φορτηγά να μην μπορέσουν να περάσουν. Όσοι έμειναν πίσω από το φορτηγό του Τσέχου, θα πάρουν όλοι τον ίδιο χρόνο για την ειδική.


Γενική κατάταξη - Φορτηγά

1. Τchaguine / Yakubov / Savostin, KAMAZ, 03:13:00
2. De Azevedo / Martinec / Justo, TATRA, +05:05
3. Biasion / Albiero / Diamante, IVECO, +06:50
4. Vila Roca / Torrallardona / Asurmendi, IVECO, +16:14
5. Alen / Tornabell / Micozzi, IVECO, +16:47




Αύριο ξεκινά ουσιαστικά ο αγώνας, με την πρώτη διαδρομή σε Αφρικανικό έδαφος. Πρόκειται για μια εντελώς νέα διαδρομή από το Nador στην Er Rachidia.
Διάσχιση ξεραμένων λιμνών και αρκετές παγίδες στο δρόμο είναι μέσα στο πρόγραμμα. Η διαδρομή θα έχει συνολικό μήκος 672 χιλιόμετρα με τα 314, από αυτά να είναι ειδική!

[Δημήτρης -DOC- Αθανασουλόπουλος]




Dakar 200631 Δεκεμβρίου 2005 - Ειδική 1η: Απλή 186χλμ - Ειδική 83χλμ - Απλή 101χλμ
Sainz και… τα μυαλά στα κάγκελα!

Πρώτη συμμετοχή του Carlos στο Dakar και η πρώτη νίκη! Ο Ισπανός, όντας στα «νερά» του, έκανε μια καταπληκτική εμφάνιση σε αυτή την πρώτη ειδική των 83 χιλιομέτρων, από τη Λισσαβόνα προς το Portimao και έδειξε ότι «το έχει».  Δεύτερος ακολούθησε ο τοπικός Carlos Souza.

Στις μοτοσυκλέτες ο Cyril Despres, έδειξε το δρόμο, ακολουθούμενος κατά πόδας, από ... τοπικούς «προπονημένους»

Στα φορτηγά, ο τέσσερις φορές νικητής του αγώνα, Vladimir Tchaguine πήρε την πρώτη του ειδική στο φετινό αγώνα.



Dakar 2006 - DespresΤην τιμητική του είχε σήμερα, ο αγώνας, με χιλιάδες θεατές να έχουν απλωθεί μεταξύ εκκίνησης και τερματισμού και ιδιαίτερα στην ειδική, μήκους 83 χιλιομέτρων, χειροκροτώντας τους 775 (!!) αγωνιζόμενους.

Το ευρωπαϊκό έδαφος δεν άφησε τα περιθώρια για την επίτευξη των «συνηθισμένων» ΜΩΤ του αγώνα, ενω η πρωινή βροχή, "βάρυνε" τη διαδρομή. Χαρά θεού για τους θεατές, ο ήλιος που ακολούθησε και
επέτρεψε την αθρόα προσέλευση: Ο καλύτερος τρόπος να "κλείσει" η χρονία - μια ειδική του Dakar ... στην Ευρώπη!

Τα 83 χιλιόμετρα έγιναν σε  56:20 από τον Sainz (VW - 88,4 ΜΩΤ), 58:10 από τον Despres (KTM - 85,6ΜΩΤ) και σε 1:12:59 από τον Tchaguine (KAMAZ - 68,2 ΜΩΤ).



Μοτοσυκλέτες
Πρώτος από τη γραμμή εκκίνησης, από το μοναστήρι του Jeronimo, φεύγει o Antonio Ventura (ΒΟΜ-252), κάτω από τις επευφημίες του προέδρου της Πορτογαλίας Jorge Sampaio.

Όμως ο αληθινός αγώνας, ξεκινά 186 χιλιόμετρα νοτιότερα: Στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής.
Η εκκίνηση γίνεται με την αντίθετη σειρά των αριθμών συμμετοχής και έτσι ο Cyril Despres (ΚΤΜ – 1), ξεκινά τελευταίος.

Η σφικτή Ευρωπαϊκή ειδική, με το βρεμένο, βαρύ τεραίν, περισσότερο μοιάζει με enduro και δεν αφήνει περιθώρια για υψηλές ΜΩΤ.
58:10 αργότερα ο Γάλλος τερματίζει με μια ΜΩΤ 85,6 και ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη του. Η πρώτη νίκη του στο φετινό αγώνα είναι γεγονός.

Η έκπληξη όμως έρχεται από τον δεύτερο που … είναι ο τοπικός ιδιώτης Rubben Faria (ΚΤΜ – 160). Με αρκετή προπόνηση και άψογη εκτέλεση κατάφερε να πραγματοποιήσει την επίδοση της ζωής του! Μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον κορυφαίο Despres!

Ακόμα ένας συμπατριώτης του ο Helder Rodrigues (ΚΤΜ – 55) θα έκανε το όνειρο του πραγματικότητα για μια θέση σε ειδική του Dakar, αλλά τον πρόλαβε ο Marc Coma (KTM – 2), πραγματοποιώντας τον τρίτο χρόνο της ημέρας. Όπως και ο Faria, έτσι και ο Rodrigues, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις γνώσεις του για το έδαφος της πατρίδος του και κατάφερε να έρθει τέταρτος.

Στη δεκάδα, τρεις θέσεις κατέλαβαν Γάλλοι (Despres 1ος, Fretigne 6ος και Casteu 7ος), τρεις Πορτογάλοι (Faria 2ος, Rodrigues 4ος και Goncalves 10ος), τρεις Ισπανοί (Coma 3ος, Esteve 5ος και  Pellicer 8ος) και μια θέση Αυστραλός (Caldecott 9ος).

O David Fretigne (Yamaha – 12), που έχει κερδίσει τις Ευρωπαϊκές ειδικέςτου αγώνα, τα δύο τελευταία χρόνια, κράτησε την έκτη θέση, έχοντας να αγωνιστεί σε πολύ μεγαλύτερη ειδική αυτή τη φορά.

Απογοητευμένος, δήλωσε, ο Νορβηγός Pal-Anders Ullevalseter (ΚΤΜ – 5), με την 32η θέση, 6:20 πίσω από τον πρώτο, αλλά ποντάρει στις αμμώδεις ειδικές της Αφρικής.

Οι αμερικανοί αναβάτες της ΚΤΜ Red Bull, Andy Grider (KTM – 23) και Chris Blais (ΚΤΜ – 9), κρατήθηκαν στην 23η και 31η θέση αντίστοιχα, με πέντε λεπτά διαφορά από τον πρώτο.

Dakar 2006 - TouaregΣτα αυτοκίνητα, ο «πρωτοεμφανιζόμενος» Carlos Sainz (VW – 307), δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής WRC, απέδειξε ότι είναι εξίσου καλός και με το μεγάλο Rally Raid αυτοκίνητο. Στη λασπερή ειδική, ιδανική για WRC, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο αυτοκίνητο και εμπειρία και έφερε ένα 56:30 με ΜΩΤ 85,6.

«Αναμενόμενη», δήλωσε ο Πορτογάλος Carlos Sousa (Nissan – 311), την επίδοση του Ισπανού.
Ο Sousa, γνώριζε από την αρχή ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να χτυπήσει στα ίσια τον έμπειρο Ισπανό σε τέτοιου είδους ειδική.
Είναι σίγουρο ότι ο Πορτογάλος –εθνικός ήρωας- θα ήθελε να πάρει την ειδική στην πατρίδα του, μπροστά τα μάτια των οπαδών του, αλλά τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με διαφορά 1:30. Τρίτος ακολούθησε ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Bruno Saby (VW – 301), ενώ την τέταρτη θέση πήρε η Jutta Kleinschmid (VW – 303).

Η Volkswagen, εντυπωσίασε έχοντας και τα 5 αυτοκίνητα της μέσα στη δεκάδα, με τους Giniel De Villiers και Mark Miller στην 8η και 10η, αντίστοιχα, θέση.

Δεν έγινε όμως το ίδιο με την ομάδα της Mitsubishi. Ο περσινός νικητής, Stephane Peterhansel (Mitsubishi – 300), άρχισε από νωρίς τον τσακωμό του με τα λάστιχα και τερμάτισε την 12η θέση, μια και σταμάτησε να κάνει αλλαγή μέσα στην ειδική.
Το ίδιο έπαθε και ο Hiroshi Masuoka, που όμως αποφάσισε να μην σταματήσει να κάνει την αλλαγή και συνέχισε, τερματίζοντας τελικά στην 13η θέση.

Ο καλύτερος των Pajero ήταν ο πρώην αναβάτης Nani Roma, εξασφαλίζοντας την 6η θέση, μπροστά από τον ομόσταυλό του Luc Alphand (7ος).

Μια από τις καλύτερες επιδόσεις, πραγματοποιήθηκε από τον Guerlain Chicherit (BMW – 322). Ο νεαρός γάλλος, κατάφερε να έρθει στην 5η θέση, με το εργοστασιακό BMW X3.


Πέντε φορτηγά της DAF, με επικεφαλής την οικογένεια De Rooy, είναι εκτός αγώνα, μια και δεν ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς. Έτσι ο τέσσερις φορές νικητής του Dakar, Vladimir Tchaguine, πήρε την ειδική των 83 χιλιομέτρων, με σχετική άνεση.

Ο οδηγός του Kamaz, έκανε 1:12:59 (ΜΩΤ 68,2), αφήνοντας πίσω τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή WRC, Miki Biasion και το IVECO του, με διαφορά μεγαλύτερη των 2 λεπτών. Τρίτος ο Βραζιλιάνος, Andre De Azevedo με Tatra.
Προβλήματα αντιμετωπίζει ο Fidraus Kabirov, που έχασε πάνω από 30’ σήμερα.

Αύριο ο αγώνας, ξεκινά από το Portimao και θα καταλήξει στη Malaga στην Ισπανία ύστερα από 587 χιλιόμετρα, έχοντας κάνει μια ακόμα ειδική σε ευρωπαϊκό έδαφος, μήκους 115 χιλιομέτρων.

[Σπύρος -SUPERSPY- Κατσιμαλής]




Φωτογραφίες: H.Peuker, Volkswagen, DPPI, Mitsubishi Motors, Schlesser Adventures, Gauloises Racing, D. Kraft, P.Batini, Αρχείο Off-Road.gr


Διαβάστε ακόμα:

Dakar 2006: Εξαιρετικό Rally Raid!
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Δεύτερο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τρίτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τέταρτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πέμπτο μέρος

Το Dakar 2006 πλησιάζει....
Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...
,
Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!
Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!
O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...

Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!

Η ιστορία του Paris - Dakar: 1977-2004

Dakar 2005: Επιτέλους Dakar!

Dakar.com





















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.019563 seconds. ]