| |
Η
Lac de Rose ανατέλλει με πένθος...
Πρώτη νίκη για Coma – Alphand, 5η για
Chaguin!
93 μοτοσυκλέτες, 66 αυτοκίνητα και 35 φορτηγά έφτασαν τελικά στην Ροζ
Λίμνη, για το 28o
Euromilhoes-Lisboa-Dakar.
Luc Alphand νικητής στα
αυτοκίνητα και ο Marc Coma στους
δύο τροχούς, πέτυχαν τις παρθενικές
τους νίκες. Ο Vladimir Tchaguine,
πίσω από το τιμόνι του Kamaz,
γεύτηκε για 5η φορά την χαρά αυτή....
Κυριακή
15/1/2006 Dakar - Dakar
Απλή 15η: Σύνολο 110 χλμ
Ειδική 14η: Σάββατο 14/1/2006
Tambacounda - Dakar
Σύνολο 634 χλμ: Aπλή 107 χλμ – Ειδική
254 χλμ - Απλή
273 χλμ
Μια μέρα μετά το πρώτο δράμα που πήρε την ζωή ενός μικρού παιδιού, άλλο
ένα ήρθε να προστεθεί, αφού σε βοηθητικό δρόμο των οχημάτων
υποστήριξης:
άλλο ένα παιδί έπεσε νεκρό παρασυρμένο από ένα φορτηγό.
Αν και οι αρχές
είχαν καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για την ενημέρωση του κοινού όσον
αφορά τα μέτρα ασφαλείας, τα δύο τραγικά δυστυχήματα αμαύρωσαν την
εικόνα του αγώνα στο τέλος του...
Για λόγους πένθους ακυρώνεται η τελευταία ειδική γύρω από την λίμνη,
και τα αποτελέσματα της 14ης μέρας κατοχυρώνονται ως τελικά – οριστικά.
Ο Marc Coma αριστεύει στην πλοήγηση και κερδίζει τον αγώνα, πίσω από
τον νικητή της ειδικής David Fretigne. Όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι,
χάθηκαν από δύσκολα σημεία του Road Book, και καθυστέρησαν αρκετά
Το
ίδιο και στα αυτοκίνητα, αν και δεν άλλαξε τίποτα! Την τιμητική τους
είχαν τα BMW με τον Chicherit και τον Cox να τερματίζουν στις πρώτες
θέσεις αλλά τον Αlphand να κερδίζει τον αγώνα! Παλιός και μαθημένος
στις νίκες ο Tchaguine που παίρνει την 5η του νίκη!
Η απονομή, για μία ακόμη φορά, δεν ήταν καθόλου χαρούμενη... Φτωχή και
λιτή, αφού η λύπη γέμισε τις καρδιές όλων για το χαμό των Andy
Caldecott, Boubacar Diallo και Mohamed N’Daw.
Μοτοσυκλέτες
Ο Marc Coma κέρδισε, κάτι που
ίσως πολλοί περίμεναν από την αρχή του
αγώνα. Ο Ισπανός πήρε τον τίτλο του γάλλου Cyril Despres. Έπειτα από
ένα σκληρό αγώνα, έδιωξε την κατάρα που ταλάνισε για χρόνια τον Jordi
Arcarons και τον Nani Roma.
Πάντως η μάχη μεταξύ των πρώτων δεν ήταν ίσως ή αναμενόμενη. Ο Cyril
Despres ταλαιπωρήθηκε από ένα ατύχημα και μια τενοντίτιδα, αλλά κι ο
Ισπανός δεν έκανε το παραμικρό λάθος.
Άτυχος ο Isidre Esteve αφού
μετά την πτώση στην διαδρομή Nouakchott –
Kiffa αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με ρήξη σπλήνα. Ο Marc Coma είχε
δηλώσει ότι θα προσπαθήσει να νικήσει για τον “Andy Caldecott” τον
ομόσταυλό του στην KTM-Repsol...
Τα φετινά ονόματα που θα μείνουν;
Οι πορτογάλοι Faria και Rodrigues,
που εντυπωσίασαν στο πρώτο τους Dakar. O David Casteu, που έγινε
επίσημος οδηγός και τα πήγε περίφημα, 8ος γενικής και βοήθησε πολύ την
ομάδα του, κερδίζοντας και ειδική!
Ο Alain Duclos, νικητής της
κατηγορίας Marathon και 7ος γενικής, και πρώτος στα 450cc, νικητής στο
Bamako, την πόλη του. Oι αμερικανοί Chris Blais, 4ος και ο Jonah
Street, 17ος. Θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον.
Στους ιδιώτες – ερασιτέχνες χωρίς βοήθεια, νικητής ήταν ο γάλλος
Patrice Carillon (29ος γενικής). Στις γυναίκες κέρδισε η Patricia
Watson-Miller, αφού η Ludivine Puy που προηγούταν είχε ατύχημα.
Η πρώτη φετινή νίκη του άτυχου φέτος David
Fretigne είναι γεγονός στην
τελευταία μέρα! «Σήμερα το πρωί ήθελα να αποδείξω ότι παρόλα τα
προβλήματα είμαι υπολογίσιμος αντίπαλος. Για την δική μου
αυτοπεποίθηση. Έκανα καλές επιλογές στην πλοήγηση, εκτός ένα λάθος που
μου στοίχισε 2’. Είχα καλό ρυθμό.»
Ο Marc Coma οδήγησε μαζί του,
όντας 2ος με μόλις 30’’ διαφορά!.
«Δεν
δυσκολεύτηκα σήμερα... Όντως η πλοήγηση ήταν πολύ δύσκολη! Αλλά τα
καταφέραμε!»
3ος ήταν ο Gerard Farres Guell που
δηλώνει χαρούμενος για την επιτυχία
του. «Είναι καλό για την Yamaha και την ομάδα μου. Αλλά χθες τα
πήγα
χάλια... Άρχισα πίσω σήμερα, κάτι που με βοήθησε αρκετά. Όταν είδα τον
Despres και τον Sala να έρχονται από πίσω μου, κατάλαβα ότι πήγαινα
καλά. Αλλά πιο πολύ περήφανος είμαι που τερμάτισα το Dakar στην πρώτη
μου συμμετοχή.
Μόλις 43ος ολοκλήρωσε την ειδική ο Cyril
Despres, αφού γυρνούσε για ώρα
σαν σβούρα, ψάχνοντας για το σωστό ίχνος. «Είχα άλλη μια χάλια
μέρα...
χάρη στον προσανατολισμό. Αλλά η μαμά μου με έμαθε να λέω:
«Δεν
μ’
αρέσει το σπανάκι» αντί του «δεν είναι καλό το
σπανάκι...»
Έτσι, λέω
ότι δεν μου αρέσει καθόλου αυτό το road book. Όλα καλά μέχρι το CP1,
όπου πήρα ένα λάθος δρόμο στην έξοδο από ένα χωριό. Μου πήρε 10
χιλιόμετρα για να το καταλάβω!
Αντί να στρίψω επί τόπου, προσπάθησα να
βρω εναλλακτικό δρόμο, για να μην χάσω τόσο χρόνο... Συμφωνώ με τη
δύσκολη πλοήγηση, αλλά ήταν υπερβολική σήμερα.
Υπήρχαν παντού αναβάτες
που πήγαιναν κι έρχονταν από παντού, και με την σκόνη τα πράγματα ήταν
επικίνδυνα. Κρίμα γιατί η μέρα ήταν υπέροχη. Πάντως το ξεχνάω εύκολα,
χάρη στο μνημόσυνο του Fabrizio. Είναι υπέροχα όλα αυτά που το ίδρυμά
του έχει δημιουργήσει εδώ...».
ΕΙΔΙΚΗ
1 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 3h:16’:59”
2 COMA (ESP) KTM +33”
3 FARRES GUELL (ESP) YAMAHA +16’:59”
4 VINTERS (LET) KTM +22’:57”
5 VERHOEVEN (HOL) YAMAHA +23’:54”
6 BLAIS (USA) KTM +24’:37”
7 KNUIMAN (HOL) YAMAHA +27’:01”
8 VARGA (HON) KTM +27’:09”
9 FLOIRAC (FRA) KTM +29’:26”
10 LAZARD (URU) KTM +30’:08”
ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP) KTM 55h:27’:17”
2 DESPRES (FRA) KTM +01h:13’:29”
3 SALA (ITA) KTM +02h:29’:48”
4 BLAIS (USA) KTM +02h:36’:18”
5 DE GAVARDO (CHI) KTM +03h:22’:47”
6 ULLEVALSETER (NOR) KTM +03h:54’:52”
7 DUCLOS (FRA) KTM +04h:43’:56”
8 CASTEU (FRA) KTM +06h:16’:21”
9 RODRIGUES (POR) YAMAHA +06h:54’ :41”
10 VINTERS (LET) KTM +07h:53’:14”
Τερμάτισαν 93
|
Αυτοκίνητα
Δεν ήταν έκπληξη η νίκη του Luc
Alphand.
2ος το 2005 με την Mitsubishi είχε δείξει τις δυνατότητές του. Έπρεπε
όμως να νικήσει τον ομόσταυλο κυρίαρχο πρώτα. Τον μεγάλο Stephane
Peterhansel. Αλλά να ρίχνει και μια ματιά στα εντυπωσιακά Volkswagen
Race Touareg II που καιροφυλακτούσαν.
Το ίδιο σκηνικό με τον Peterhansel όπως
και με τον Despres... Όλα δούλευαν τέλεια, έως... Ο ‘Peter’ έκανε ότι
καλύτερο μπορούσε με το Mitsubishi Pajero Evo IV στην Μαυριτανία,
αλλά... Ο θρίαμβος πλησίαζε. 40’ διαφορά. Αλλά μια επανάληψη του
θλιβερού 2003 του χτύπησε την πόρτα και συγκεκριμένα τον πίσω αριστερό
τροχό.
Ο Luc Alphand, απλώς εκμεταλλεύτηκε την ατυχία. Μετά είχε να ελέγχει
τον κύριο αντίπαλό του Giniel De
Villiers. Για να το πετύχει ο παγκόσμιας κλάσης σκιέρ κέρδισε
δύο απανωτές ειδικές.
Σημαντικές παρουσίες; Μα ο rookie
Carlos Sainz που άρχισε με νίκες, έμαθε στην άμμο, ξανακέρδισε
στην Αφρική ειδική... Σίγουρα θα πρωταγωνιστήσει στο μέλλον.
Όλη πάντως η αρμάδα των Race Touareg είχαν προβλήματα, καθώς τα
Mitsubishi πέταγαν προς την νίκη. Ο Bruno Saby έχασε 7 ώρες. 3 μέρες
μετά η Jutta Kleinschmidt αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Τελικά μόνο ο
Giniel De Villiers έμενε να υπερασπιστεί τον πληγωμένο εγωισμό της
γερμανικής εταιρίας.
Η ομάδα της Schlesser-Ford team ήταν
αξιόμαχος αντίπαλος. Τα 3 buggy έφτασαν στο Dakar. Με πρώτο τον Thierry Magnaldi
Κέρδισαν και ειδικές. Και ο Jean Louis Schlesser επίσης!
Δύσκολη χρονιά για την ΒΜW– XRaid team,
που πάντως άφησε υποσχέσεις, με τον Guerlain
Chicherit και τον Alfie Cox.
Επιτέλους νίκη για τον Guerlain
Chicherit.
«Είναι φανταστικό! Το κυνηγούσαμε 5 μέρες! Φτάσαμε μέχρι την 2η
θέση
παρόλο ένα λάστιχο, και παραλίγο χθες να νικούσαμε αν δεν είχαμε έναν
κατεστραμμένο τροχό. Θέλαμε και μια νίκη! Σήμερα το πρωί το πιστέψαμε!
Επιτεθήκαμε από την αρχή. Και νικήσαμε... Χάρη σε αυτή τη νίκη,
μπορούμε να κάνουμε σχέδια για το μέλλον, για την επόμενη χρονιά εδώ
πέρα με υψηλότερους στόχους...»
Ο Luc Alphand αν και 8ος δεν
έχασε τίποτα... «Ήταν μια διαδρομή με πολλούς δρόμους και δέντρα.
Χαθήκαμε για 2 χλμ, αλλά επικεντρώθηκα στο να ακολουθώ τον Giniel που
με είχε προσπεράσει πριν λίγα λεπτά. Για να τον ελέγχω και να είμαι
κοντά του.»
Ο Alfie Cox συμπλήρωσε την
κυριαρχία της ΒΜW στην 2η θέση, «είμαι χαρούμενος για αυτό το
αποτέλεσμα, για ένα πολύπλοκο και αποθαρρυντικό Dakar. Πάντως, για να
πούμε και του στραβού το δίκιο... ξεκίνησα 15ος κάτι που μας βοήθησε.
Πολλή πλοήγηση... και εκμεταλλευτήκαμε τα λάθη των μπροστινών μας. Το
πρωί ο Stephane μου είπε: όταν ξεκινάς σε ομάδα, είναι σχεδόν σίγουρο
ότι δύσκολα θα ξεφύγεις... Γενικώς, όταν δεν ξεκινάς μπροστά,
καταδικάζεις τον αγώνα σου... Πάντως, στον πρώτο μου αγώνα με
αυτοκίνητο, έμαθα πολλά! Δεν πρέπει να παραπονιέμαι...
Ο Mark Miller ήταν 3ος τελικά
στην τελευταία αυτή ειδική: «Το βασικότερο σήμερα ήταν να φτάσεις
στο
Dakar. Οδήγησα με ασφάλεια σε μια δύσκολη διαδρομή. Πάντως πιστεύω ότι
έκαναν έναν καλό αγώνα, όχι τόσο για την νίκη όμως. Αυτό το Dakar μου
θύμισε ένα παλιό ρητό από τον Colorado: «Οι νικητές ποτέ δεν τα
παρατάνε, και αυτοί που τα παρατάνε ποτέ δεν θα κερδίσουν...»
Αυτή ήταν
η αλήθεια για αυτό τον αγώνα. Είμαι περήφανος που δεν
εγκατέλειψα...»
4ος σήμερα ο Jean-Louis Schlesser που
είδε και τα τρία του αυτοκίνητα να φτάνουν στον τερματισμό: «Αν
δεν
είχαμε χαθεί, ίσως να κερδίζαμε... Έπρεπε να προσέχουμε κάθε δρομάκι
που ήταν κρυμμένο δεξιά αριστερά... Για την ομάδα μας ήταν ένα καλό
Rally. Αλλά όλα αυτά δεν συγκρίνονται με τον θάνατο ενός παιδιού...
Όλοι στο Dakar είμαστε ευαίσθητοι με το θέμα και δουλεύουμε πάρα πολύ
στο θέμα ασφάλειας. Είμαστε όλοι πολύ συγκινημένοι με αυτό...»
Ο Giniel De Villiers δεν
μπόρεσε τελικά να σπάσει το σερί της Mitsubishi. «Ήταν μια φοβερή
ειδική σήμερα, αλλά πολύ δύσκολη η πλοήγηση. Έπιασα τον Luc μετά από 80
χλμ, και τον ακολούθησα μέχρι που πήρε λάθος δρόμο σε ένα χωριό. Άρπαξα
την ευκαιρία να τον προσπεράσω, αλλά λίγο μετά κάναμε εμείς ένα λάθος
που μας στοίχισε 10’. Πάντως, όταν τον πέρασα, διέκρινα ότι ήταν πολύ
νευρικός, και ήξερα ότι θα παίξει με τακτική. Ο αγώνας τελείωσε, και
πρέπει να τον συγχαρώ για ότι έκανε. Και η 2η θέση είναι πολύ καλό
αποτέλεσμα. Ήμασταν πολύ κοντά! Αποδείξαμε ότι μπορούσαμε και μπορούμε
να νικήσουμε. Έτσι, θα βελτιωθούμε στις λεπτομέρειες και θα
επιστρέψουμε για την νίκη.»
ΕΙΔΙΚΗ
1 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA) BMW 2h:36’:33”
2 COX (AFS) / PITCHFORD (AFS) BMW +03’:13”
3 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN +05’:07”
4 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA) SCHLES-FORD-RAID +09’:45”
5 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE) VOLKSWAGEN +10’:32”
6 GACHE (FRA) / GARCIN (FRA) BUGGY +12’:16”
7 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID +13’:56”
8 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA) MITSUBISHI +14’:52”
9 VIGOUROUX (FRA) / WINOCQ (FRA) CHEVROLET +16’:57”
10 SERVIA (ESP) / ALCARAZ (FRA) SCHLES-FORD-RAID +18’:02”
ΓΕΝΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA) MITSUBISHI 53h:47’:32”
2 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE) VOLKSWAGEN +17’:53”
3 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA) MITSUBISHI +01h:50’:38”
4 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA) MITSUBISHI +03h:20’:24”
5 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN +03h:23’:25”
6 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA) SCHLES-FORD-RAID +04h:09’:23”
7 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL) NISSAN +05h:40’:11”
8 SABY (FRA) / PERIN (FRA) VOLKSWAGEN +08h:14’:45”
9 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA) BMW +08h:25’:13”
10 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID +08h:25’:57”
Τερμάτισαν 66
|
Φορτηγά
Μετά από μια ατυχία πέρυσι, ο Vladimir
Chagin έκανε αγώνα τακτικής για να μην την ξαναπάθει. Έφτιαξε
μια μεγάλη διαφορά με 6 συνεχόμενες νίκες σε ειδικές και μετά χαλάρωσε.
Είχε τις ατυχίες του αλλά είχε διασφαλίσει την νίκη του.
Έκπληξη ο Ολλανδός Hans Stacey.
Πήρε 5 ειδικές! Αλλά η Κamaz έκανε
τις νίκες της 7!
Νικητής της τελευταίας ειδικής ο Firdaus
Kabirov για μια ακόμη φορά. «Δεν επιτέθηκα, αφού άλλωστε
δεν θα κέρδιζα πάνω από 10΄ από τους αντίπαλους. Αυτό δεν ήταν αρκετό
για να πιάσω την 2η θέση. Προτίμησα να μην πάρω ρίσκα. Δεν με πειράζει.
Το σημαντικότερο είναι ότι η ΚΑΜΑΖ έκανε το 1 – 3.»
Ο Hans Stacey ήταν 2ος, στην
ειδική και στον αγώνα. «Αποδείξαμε ότι είμαστε υπολογίσιμοι
αντίπαλοι για την ΚΑΜΑΖ...»
Ο Andre De Azevedo με το
Tatra πέτυχε μια 3η θέση. «Όπως κάθε μέρα είχαμε
μικροπροβληματάκια... Σήμερα με τα φρένα. Δεν μπορέσαμε να επιτεθούμε.
Γενικώς, με τα προβλήματα στο κιβώτιο από την εκκίνηση, και το δέντρο
που στουκάραμε χθες, είμαστε χαρούμενοι που φτάσαμε ως εδώ στο Dakar.
Και το σημαντικότερο δεν είναι να κερδίζεις ειδικές, αλλά να προχωράς
όλο και περισσότερο παρόλα τα προβλήματα που κουβαλάς. Το να φτάσεις
στο Dakar είναι μια προσωπική νίκη για μένα. Έτσι, κάθε φορά που φτάνω
αισθάνομαι νικητής»
ΕΙΔΙΚΗ
1 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ 3h:15’:43”
2 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +02’:57”
3 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +04’:13”
4 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ +12’:20”
ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 71h:22’:16”
2 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +02h:21’:09”
3 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +03h:05’:52”
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +05h:30’:51”
Τερμάτισαν 35
Η μεγάλη περιπέτεια τελείωσε .... Η προετοιμασίες για την επόμενη...
ήδη ξεκίνησαν! Μείνετε
κοντά μας για να
ζήσετε και να μάθετε μέσα από τις σελίδες του Off-Road.gr, του
"ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα τους αγώνες αυτούς!
[Δημήτρης
-DOC- Αθανασουλόπουλος] |
Ειδική
13η – Παρασκευή 13/1/2006 Labe - Tambacounda
Σύνολο 567 χλμ: Aπλή 7 χλμ – Ειδική
348 χλμ - Απλή 212 χλμ
Μαύρη μέρα και πάλι...
Αυτή τη φορά το θύμα ήταν ένα παιδάκι... Παρασύρθηκε από ένα αυτοκίνητο
στο 25 χλμ και πέθανε κατά την μεταφορά του με το ελικόπτερο... Είχε
πάει με τους γονείς του να θαυμάσει τον αγώνα... Το Dakar θρηνεί και
πάλι.
Στο διαφορετικό τοπίο της Γουινέας, που τώρα δεν αποτελεί μειονέκτημα
να ξεκινήσεις πρώτος, αφού η πλοήγηση δεν παίζει σημασία, ενώ η σκόνη
είναι λιγότερη, ο Giovanni Sala διασφαλίζει
την 3η του θέση κερδίζοντας
την ειδική! Ο Despres δεν μπορεί να μειώσει από τον Coma...
Ο Luc Alphand, παρομοίως,
αυξάνει την διαφορά του από τον Giniel De
Villiers κερδίζοντας άλλη μια ειδική! Κι άλλη συνεχόμενη νίκη στα
φορτηγά για τον Hans Stacey...
Μοτοσυκλέτες
Τρεις μέρες πριν την Ροζ Λίμνη, ο Gio
Sala έπρεπε να προσέχει για να
μην χάσει την θέση του στο βάθρο από τον αμερικανό Chris Blais, που
ήταν μόνο 21’ πίσω του.
Πετυχαίνει την πρώτη φετινή του νίκη στο Dakar,
την 9η συνολικά. Αυξάνει την διαφορά στο μισάωρο... «Είμαι πολύ
χαρούμενος για αυτή τη νίκη. Ήταν γρήγορη κι επικίνδυνη, με πολλές
τρύπες. Απέφυγα να πάρω πολλά ρίσκα. Μετά, στα βουνά, έμοιαζε με αγώνα
enduro! Και το enduro είναι η δουλειά
μου! Στον ανεφοδιασμό είδα τον
Blais, κι έτσι αποφάσισα να αυξήσω το ρυθμό για να κερδίσω
χρόνο».
Ο 2ος Cyril Despres 3’ πιο
πίσω, κλείνοντας ελάχιστα από τον Marc Coma.
«Οδήγησα εμπρός από τον Coma που ήταν στην σκόνη μου. Η διαδρομή
ήταν
μισή enduro, μισή trial, και την διασκέδασα. Βρήκε και σε μια πέτρα το
πόδι μου, αλλά ευτυχώς δεν χτύπησα»
Ο Ισπανός κρατά γερά, 31’16”
μπροστά από τον «Άσο». «Χτύπησα κι εγώ σε μια πέτρα!
Η διαδρομή δεν
είχε απαιτήσεις στην πλοήγηση. Ήταν όμορφη κι ενδιαφέρουσα. Είμαι
χαρούμενος, αλλά τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη. Η αυριανή μέρα θα έχει
πολλές εκπλήξεις! Πρέπει πάντα να
χαλιναγωγείς τα συναισθήματα... και
να προσέχεις μέχρι τέλους».
Άτυχος της ημέρας ο Jean De Azevedo, 8ος
γενικής, που τραυματίστηκε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει...
Κι άλλη ατυχία όμως, στις γυναίκες: Παρασκευή
και 13, στην 13η ειδική,
στο 13ο χλμ, η Ludivine Puy είχε μια πτώση που
της στοίχισε μια ελαφριά
κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μια σπασμένη λεκάνη.
Ο χθεσινός νικητής και πρώτος στα 450 Alain Duclos τερμάτισε πάλι σε
πολύ καλή θέση, 3ος! «Έπρεπε να προσέχω τον Rodrigues για να
προστατέψω
την θέση μου στα 450cc. Άρχισε μπροστά μου, έτσι έπρεπε να επιτεθώ.
Δεν μου άρεσε ιδιαίτερα το σκέλος! Είχε πολύ trial για τα γούστα μου.
Οδηγούσα αργά, αλλά τελικά αυτό αρκούσε!»
Πολύ καλός και ο έτερος αμερικανός Jonah
Street -2ος- που συνεχίζει τις
συνεχόμενες καλές ειδικές: «Σταμάτησα όταν είδα τον Azevedo στο
έδαφος,
κι έμεινα μαζί του για 5΄ περίπου. Βελτιώνομαι κάθε μέρα! Αν ο αγώνας
διαρκούσε άλλη μια βδομάδα, θα έμπαινα στην 10άδα!»
ΕΙΔΙΚΗ
1 SALA (ITA) KTM 05h03’:49”
2 STREET (USA) KTM +01’:42”
3 DESPRES (FRA) KTM +03’:12”
4 DUCLOS (FRA) KTM +03’:32”
5 COMA (ESP) KTM +04’:35”
6 VILADOMS (ESP) KTM +08’:05”
7 FRETIGNE (FRA) YAMAHA +08’:07”
8 BLAIS (USA) KTM +09’:59”
9 RODRIGUES (POR) YAMAHA +11’:15”
10 GONCALVES (POR) HONDA +12’:40”
ΓΕΝΙΚΗ
1 COMA (ESP) KTM 52h09’:45”
2 DESPRES (FRA) KTM +31’:16”
3 SALA (ITA) KTM 01h:40’:40”
4 BLAIS (USA) KTM 02h:12’:14”
5 DE GAVARDO (CHI) KTM 02h:50’:16”
6 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03h:23’:28”
7 DUCLOS (FRA) KTM 03h:57’:32”
8 CASTEU (FRA) KTM 05h:45’:36”
9 RODRIGUES (POR) YAMAHA 06h:19’:08”
10 GAU (FRA) KTM 07h:18’:00”
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ 95...
|
Αυτοκίνητα
Ο Luc Alphand έπρεπε να
κρατήσει γερά τα σκήπτρα για την τιμή της
Mitsubishi. Κέρδισε την 2η φετινή και 5η ειδική του σε Dakar.
Έτσι η
διαφορά με τον De Villiers ανέβηκε στα 22’13”.
«Δύσκολα σήμερα! Δεν
συγκρίνεται βέβαια με τις μέρες της Μαυριτανίας, αλλά ειδικά στα βουνά
ήταν η δυσκολότερη στην οδήγηση διαδρομή!
Δεν πήραμε ρίσκα. Αλλά παρόλα
αυτά, χαλάσαμε την σχάρα κάτω από το αμάξι όταν χτυπήσαμε μια πέτρα. Το
πρωί μας βασάνιζε το εξής ερώτημα: Αν ο Giniel De Villiers που είχε
υποσχεθεί αντεπίθεση μας έφτανε ή θα έμενε στην 2η θέση. Ευτυχώς
φεύγοντας πρώτοι, αποφύγαμε την σκόνη. Έτσι συγκεντρωθήκαμε στον αγώνα
μας. Όμως η πλοήγηση ήταν δύσκολη για μας. Αύριο θα μπορέσουμε να
πάρουμε μια ανάσα!».
2ος ο Carlos Sainz που του
χρόνου θα τον δούμε αγνώριστο! Θα τρίβουμε
τα μάτια μας! «Σε 30 χλμ πιάσαμε τον Magnaldi και τον Vigouroux
και
περιμέναμε άλλα 60 μέχρι να μπορέσουμε να τους προσπεράσουμε. Στα
τελευταία 10 έπιασα τον Saby και τον ακολούθησα μέχρι το τέλος. Χωρίς
καν να βλέπω! Είχαμε μόνο ένα κλατάρισμα.»
3ος τελικά ο Giniel De Villiers που
ποντάρει πλέον μόνο σε ατυχία του
σκιέρ... «Κάναμε ένα λαθάκι που μας στοίχισε 2 λεπτά. Πολλές οι
παγίδες
στο πρώτο κομμάτι! Δεν πήρα ρίσκα. Επιτέθηκα στο 2ο κομμάτι, Οδήγησα
όσο γρήγορα μπορούσα, παρόλη τη σκόνη, και προσπάθησα να προστατέψω την
2η μου θέση, παρά να πάω για την νίκη του σκέλους. Ο Luc πάντως, ήταν
άπιαστος σήμερα!»
Απογοητευτική εμφάνιση για τον Guerlain
Chicherit (BMW), που ήταν 2ος
χθες παρόλο ένα κλατάρισμα, έμεινε πίσω 34’55”, αφού έπρεπε να
σταματήσει με προβλήματα.
Ο Stephane Peterhansel που
έχασε κάθε ελπίδα
για τη νίκη, παραμένει 4ος οδηγώντας πλέον συντηρητικά -7ος σήμερα.
Ο Bruno Saby τερμάτισε 4ος
εκτελώντας χρέη υποστηρικτή στον Giniel σε κάθε περίπτωση!
5ος ήταν ο Nani Roma «Σκοπός
μας είναι να κερδίσουμε ως Mitsubishi.
Αύριο θα είναι τα δύσκολα για μένα, αφού θα πρέπει να περιφρουρήσω την
θέση μου στο βάθρο!
ΕΙΔΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA) MITSUBISHI 04h:30’:15”
2 SAINZ (ESP) / SCHULZ (ALL) VOLKSWAGEN +50”
3 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE) VOLKSWAGEN +01’:42”
4 SABY (FRA) / PERIN (FRA) VOLKSWAGEN +10’:19”
5 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA) MITSUBISHI +11’:45”
6 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID +14’:28”
7 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA) MITSUBISHI +16’:50”
8 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL) NISSAN +18’:55”
9 VIGOUROUX (FRA) / WINOCQ (FRA) CHEVROLET +28’:19”
10 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA) SCHLES-FORD-RAID +29’:37”
ΓΕΝΙΚΗ
1 ALPHAND (FRA) / PICARD (FRA) MITSUBISHI 50h:56’:07”
2 DE VILLIERS (AFS) / THORNER (SUE) VOLKSWAGEN +22’:13”
3 ROMA (ESP) / MAGNE (FRA) MITSUBISHI +01h:32’:31”
4 PETERHANSEL (FRA) / COTTRET (FRA) MITSUBISHI +03h:07’:55”
5 MILLER (USA) / VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN +03h:33’:10”
6 SCHLESSER (FRA) / BORSOTTO (FRA) SCHLES-FORD-RAID +04h:14’:30”
7 SOUSA (POR) / LURQUIN (BEL) NISSAN +05h:24’:01”
8 SABY (FRA) / PERIN (FRA) VOLKSWAGEN +08h:09’:47”
9 MAGNALDI (FRA) / DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID +08h:26’:53”
10 CHICHERIT (FRA) / BAUMEL (FRA) BMW +08h:40’:05”
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ 69...
|
Φορτηγά
Ο ολλανδός Hans Stacey πάει
τάπα, κερδίζοντας την μία ειδική μετά την άλλη. 13’14’’ κέρδισε από τον
Firdaus Kabirov, με τον
οποίο παίζει την 2η γενικής.
«Η διαδρομή ήταν η καλύτερη που έχω δει στο Dakar! Τεχνική, με
παγίδες, με κόσμο στην μέση δρόμου. Πιο χαρούμενος όμως είμαι που
ανέβηκα στην 2η θέση γενικής, ανάμεσα στα 2 Kamaz και το μόνο που θέλω
είναι να κρατήσω την θέση μου. Τα media της πατρίδας μου είναι
ξετρελαμένα, και περιμένω να φτάσω στην χώρα μου για να
πανηγυρίσω».
Παρόλα αυτά ο Vladimir Chagin,
3ος σήμερα, παραμένει στην κεφαλή.
Ο Firdaus Kabirov ήταν 2ος
και πρέπει να προστατέψει τον πρωτοπόρο. Θεωρεί τυχερό μέχρι στιγμής
τον Stacey.
Ο Vladimir Chagin δεν θέλει να την ξαναπάθει... «Δεν ήθελα να πάω
γρήγορα! Είμαστε αρκετά άνετοι για να δώσουμε και μια ώρα στον
Stacey... Δεν είναι σημαντικό. Δεν υπάρχει λόγος να επιτεθούμε σήμερα.
Απλώς να ελέγχουμε την διαφορά...»
ΕΙΔΙΚΗ
1 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN 06h02’:58”
2 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +13’:14”
3 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ +30’:26”
4 SADLAUER (AUT) / MAIER (AUT) / MAYER (AUT) MAN +41’:17”
5 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +52’:59”
ΓΕΝΙΚΗ
1 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 67h:54’:13”
2 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) MAN +02h:30’:32”
3 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) KAMAZ +03h:18’:12”
4 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC (CZE) / JUSTO (BRE) TATRA +05h:38’:58”
5 SUGAWARA (JAP) / HAMURA (JAP) HINO +09h:28’:24”
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ 36....
Επόμενη και ουσιαστικά τελευταία
ημέρα πριν την Lac Rose
Ειδική 14η – Σάββατο 14/1/2006
Tambacounda - Dakar
Σύνολο 634 χλμ: Aπλή 107 χλμ – Ειδική
254 χλμ - Απλή 273 χλμ
|
Μείνετε
κοντά μας για να
ζήσετε και να μάθετε μέσα από τις σελίδες του Off-Road.gr, του
"ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων
του είδους!
[Δημήτρης
-DOC- Αθανασουλόπουλος] |
Φωτογραφίες: H.Peuker, Volkswagen, DPPI, Mitsubishi Motors,
Schlesser Adventures, Gauloises Racing, D. Kraft, P.Batini, Αρχείο
Off-Road.gr
Διαβάστε
ακόμα:
Dakar 2006: Απο την 7η έως την 12η ειδική!
Dakar 2006: Απο τη Λισσαβόνα έως ... την 6η
ειδική!
Dakar 2006: Εξαιρετικό
Rally Raid!
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Πρώτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Δεύτερο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Τρίτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Τέταρτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Πέμπτο μέρος
Το Dakar 2006 πλησιάζει....
Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα
τα οχήματα...,
Το
DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!
Το
Dakar 2006 θα
ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!
O
Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...
Off-Road.gr
Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!
Η ιστορία του Paris - Dakar:
1977-2004
Dakar 2005: Επιτέλους Dakar!
Dakar.com
More articles
|
|
| |
|