| |
Στην
πρώτη του εμφάνιση με τα
χρώματα της Ford ο Marcus Gronholm πήρε την νίκη στον
πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Όμως το Μόντε προσέφερε στον Φινλανδό μια ακόμη πρωτιά: αυτή είναι η πρώτη του νίκη σε
ασφάλτινο αγώνα από -τότε που ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής άρχισε
τη σταδιοδρομία του- το 2000.
Ο Gronholm δεν ήταν ο ταχύτερος όλων, ήταν όμως αυτός που έκανε τα
λιγότερα λάθη.
Σε
αυτό βέβαια θα πρέπει
προσθέσουμε και τον παράγοντα τύχη, αφού η
επαφή του με έναν τοίχο ήταν ανώδυνη, σε αντίθεση με πέρσι που
στο ίδιο
ακριβώς σημείο εγκατέλειψε τον αγώνα.
Ταχύτερος κατά γενική ομολογία
ήταν ο περσινός πρωταθλητής Sebastien Loeb (Citroen). Ο συνήθως
αλάνθαστος Γάλλος έκανε την πρώτη μέρα ένα, με αποτέλεσμα να
εγκαταλείψει. Έτσι παρά το γεγονός ότι πήρε τις 10 από τις 16
ε.δ. που
έγιναν, τερμάτισε στη δεύτερη θέση.
Στη τρίτη θέση, απ’ τη δεύτερη,
εκτοπίστηκε, από τον Loeb, που του «πήρε» 27,5 δεύτερα στην
τελευταία
ε.δ. (το πέρασμα από το Col de Turini), ο Toni Gardemeister (Peugeot).
Πολύ καλή εμφάνιση με το δυσκολοδήγητο Peugeot 307 για τον 33χρονο
Αυστριακό Manfred Stohl, που πήρε τις
2 τελευταίες ε.δ. και άφησε τους
«δεύτερους» οδηγούς της Subaru, Stephane Sarrazin και Chris
Atkinson
στις δύο επόμενες θέσεις.
Το δεύτερο εργοστασιακό Ford Focus RS με τον
νεαρό Miko Hirvonen στο τιμόνι και ο Ισπανός «ιδιώτης»
Daniel Sordo
(Citroen Xsara) πήραν τους τελευταίους βαθμούς στο πρωτάθλημα οδηγών.
Παρά την έξοδό του μετά το Turini, που είχε σαν αποτέλεσμα να
καταστρέψει την πίσω δεξιά ανάρτηση του Skoda και να πέσει στην 10η
θέση, ο Gilles Panizzi και ο ομόσταυλός του Andreas Aigner, που
τερμάτισε 13ος, πήραν 3 πολύτιμους
βαθμούς για το πρωτάθλημα
κατασκευαστών.
Παρά την απουσία των παραδοσιακών εργοστασιακών ομάδων στη σκηνή του
WRC (Citroen, Peugeot, Skoda και Mitsubishi) και την έλλειψη πολλών από
τα μεγάλα ονόματα του χώρου στα μπάκετ των οδηγών (όπως των Markko
Martin, Harri Rovanpera, Carlos Sainz, Colin McRae, κ.α) η προσέλευση
του κόσμου διέψευσε όσους πίστευαν ότι ο θεσμός υποβαθμίζεται.
Μάλιστα
ήταν τόση η προσέλευση του κόσμου στα ψηλά των γαλλικών Άλπεων, που ο
αγώνας κινδύνεψε να τιναχτεί στον αέρα. Από τις δύο πρώτες ε.δ. πέρασαν
μόνο 11 αυτοκίνητα, όλα τα υπόλοιπα επέστρεψαν στο σέρβις παρκ,
ενώ
η τρίτη και η 11 ε.δ. ακυρώθηκαν.
|
Καλά στοιχεία έδειξε το, όχι και τόσο νέο, Ford Focus RS, μια και η
πρώτη του εμφάνιση ήταν στην Αυστραλία την περασμένη χρονιά. Έτσι το
μόνο πραγματικά καινούργιο αυτοκίνητο
στην αφετηρία του αγώνα ήταν το
Impreza WRC.
Όμως ο Petter Solberg δε στάθηκε τυχερός καθώς αναγκάστηκε
να εγκαταλείψει στο τέλος της πρώτης μέρας, από διαρροή λαδιών που
κατέστρεψαν τον κινητήρα του. Τα αυτοκίνητα των υπόλοιπων ομάδων ήταν
τα περσινά γνωστά μοντέλα, χωρίς εξελίξεις και με μοναδικές αλλαγές τα
χρώματα των νέων υποστηρικτών.
Ήταν η πρώτη φορά, μετά από το 2001, που
επετράπη να συμμετάσχουν στον
αγώνα αυτοκίνητα της ομάδας Ν. Όμως ο αριθμός των αυτοκινήτων
που
παίρνουν μέρος στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων παραγωγής ήταν απελπιστικά
μικρός.
Βέβαια φέτος οι δηλώσεις συμμετοχής στο πρωτάθλημα αυτό έχουν
παραταθεί μέχρι το Μάρτιο και έτσι θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά,
μέχρι να δούμε πόσα τελικά αυτοκίνητα θα συμμετάσχουν..
Πάντως το 1-2 της Mitsubishi, δεν μειώνεται καθόλου από τον μικρό
αριθμό των συμμετοχών.
Στην πρώτη θέση της κατάταξης για το PCWRC
τερμάτισε ο Fumio Nutahara με ένα Evo IX, ενώ παρά τα πολλά προβλήματα
που αντιμετώπισε ο Βρετανός David Higgins με ένα Evo VII, κατέλαβε τη
δεύτερη θέση.
Επωφελούμενος από το σύστημα SuperRally, που από φέτος
ισχύει και για το τρίτο σκέλος, ο Nasser Al Attiyah (Subaru), που
εγκατέλειψε την τελευταία μέρα του αγώνα, πήρε 5 λεπτά ποινή και ….
μαζί την τρίτη θέση στο βάθρο.
|
Οι δέκα πρώτοι στην κατάταξη του
αγώνα είναι:
1.
|
M Gronholm/T
Rautiainen |
FIN
|
Ford Focus RS
|
4:11:43.9
|
2.
|
S Loeb/D
Elena |
F
|
Citroen Xsara
|
4:12:45.7
|
3.
|
T Gardemeister/J
Honkanen |
FIN
|
Peugeot 307
|
4:13:07.0
|
4.
|
M Stohl/I
Minor |
A
|
Peugeot 307
|
4:13:26.2
|
5.
|
S Sarrazin/S
Prevot |
F
|
Subaru Impreza
|
4:15:04.1
|
6.
|
C Atkinson/G
MacNeall
|
AUS
|
Subaru Impreza
|
4:16:46:.3
|
7.
|
M Hirvonen/J
Lehtinen |
FIN
|
Ford Focus RS
|
4:18:03.4
|
8.
|
D Sordo/M
Marti
|
E
|
Citroen Xsara
|
4:18:59.1
|
9.
|
X Pons/C Del
Barrio |
E
|
Citroen Xsara
|
4:19:26.8
|
10.
|
G Panizzi/H
Panizzi |
F
|
Skoda Fabia
|
4:21:13.7
|
Μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη βαθμολογία των οδηγών προηγούνται
οι: Gronholm (10 βαθμοί), Loeb (8 β), Gardemeister (6 β), Stohl (5 β),
Sarrazin (4 β), Atkinson (3 β), Hirvonen (2 β) και Sordo (1 β), ενώ
στους «κατασκευαστές» η Ford προηγείται με 14 βαθμούς
και ακολουθούν
οι: Citroen με 11, Peugeot με 6, Subaru με 5 και τέλος η Red Bull Skoda
με 3.
[CatKil]
|
Φωτογραφίες: Rallye-Info.com,
Gauloises Racing
Σχετικά links
Monte Carlo: To WRC ξεκινά...
www.wrc.com
More articles
|
|
| |
|