| |
Ο
δεύτερος από τους 16 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το ράλι Σουηδίας αρχίζει ουσιαστικά
μεθαύριο, 3 Φεβρουαρίου.
Η παρουσία των Junior στην παγωμένη Σουηδία, για πρώτη φορά στην
ιστορία του θεσμού, είναι ίσως η μεγαλύτερη καινοτομία αυτού του αγώνα.
Όμως οι συζητήσεις αναμένεται να περιστραφούν περισσότερο γύρω από την
ξαφνική παραίτηση του προέδρου της επιτροπής του Παγκοσμίου
Πρωταθλήματος Ράλι, Jacques Regis, παρά στις επιδόσεις των οδηγών.
Η παραίτηση αυτή ίσως επηρεάσει και την απόφαση για την συνέχιση του
πειράματος που σχεδιάζει η FIA για την ομαδοποίηση ομοειδών αγώνων. Για
το σκοπό αυτό βρίσκονται στη Σουηδία παρατηρητές της FIA με σκοπό να
διερευνήσουν αν μπορεί να «συνδυαστεί» το Ράλι
Σουηδίας με το Ράλι Νορβηγίας, που διεξάγεται μια βδομάδα
αργότερα 250 χλμ βορειότερα του Karlstad.
Η πανηγυρική εκκίνηση και ο τερματισμός θα γίνει στο Karlstad, όμως το
κέντρο του αγώνα, που φέτος έχει «κοντύνει» κατά 300 χλμ,
βρίσκεται 85 χλμ μακριά, στο Hagfors. Εκεί θα βρίσκεται το service
park, εκεί θα γίνει και το, μήκους 4 χλμ, Shakedown αλλά και το
κλειστό, μια και θα βρίσκεται μέσα στο εργοστάσιο της Uddeholm, parc ferme.
Ο αγώνας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χωμάτινος, αν δεν ήταν μόνιμα
καλυμμένες με χιόνι όλες οι ε.δ. του αγώνα. Έτσι οι επιλογές ελαστικών,
που εδώ είναι στενά και με καρφιά, αποτελούν την κρισιμότερη παράμετρο
στις επιδόσεις των οδηγών. Φέτος πάντως η ποσότητα του χιονιού στην
περιοχή του αγώνα και η θερμοκρασία που πλησιάζει και τους – 30
βαθμούς δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για εκπλήξεις με τα
ελαστικά. Και αυτό γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η καταστροφή ή η
αποκόλληση των καρφιών από το ελαστικό, κάτι που συμβαίνει συχνά όταν
το χιόνι είναι λίγο και τα καρφιά «αναγκάζονται» να
αναζητούν πρόσφυση στη λάσπη και το παγωμένο χώμα.
Ο
αγώνας στη Σουηδία απαιτεί μια τελείως διαφορετική οδηγική
προσέγγιση. Με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χλμ/ώρα η ικανότητα να
χρησιμοποιείς τις «χιονομπαριέρες» είναι ιδιαίτερα
σημαντική, καθώς οι οδηγοί πρέπει να αφήσουν το αυτοκίνητό τους να
«γλιστρήσει» πάνω τους κάτι που θα τους δώσει τη δυνατότητα
να βγουν από τις στροφές με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα. Έτσι η καλή
γνώση των συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή είναι τόσο σημαντική που
μόνο ένας μη Σκανδιναβός κατάφερε να πάρει τη νίκη σε αυτόν τον αγώνα
τα τελευταία 53 χρόνια. Ήταν ο Sebastien Loeb το 2004.
Το συνολικό μήκος του αγώνα είναι 1441,16 χλμ, από τα οποία τα 349,02
χλμ ανήκουν στις 19 ειδικές διαδρομές του. Ουσιαστικά υπάρχουν 10 ε.δ.
από τις οποίες οι 9 θα γίνουν από δύο φορές, ενώ 5 ε.δ. θα διεξαχθούν
νύχτα. Φέτος δεν θα υπάρχει υπερειδική, αλλά δύο ε.δ. (6 και 13) είναι
διαμορφωμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να δεχτούν μεγάλο πλήθος
θεατών.
Ας δούμε όμως πως θα κατέβουν οι ομάδες στον 2ο αυτό αγώνα του
Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι:
BP-FORD WORLD RALLY TEAM (M1)
Η ομάδα της Ford, που προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το
Μόντε, έχει λογικά τον πρώτο λόγο και εδώ. Δύο Φιλανδοί οδηγοί είναι
ότι καλύτερο για την ομάδα. Αν δε λάβει κανείς υπόψη ότι ο Marcus
Gronholm έχει στεφθεί νικητής 3 φορές (2000, 2002 και 2003) στον αγώνα
αυτό, αλλά και το πείσμα και τις δυνατότητες του νεαρού Mikko Hirvonen,
η Ford βλέπει και πάλι κορυφή. Και σε αυτά να προσθέσουμε και τις
δοκιμές που έκαναν και οι δύο με τα Ford Focus RS World Rally Car 06,
παραμονές Χριστουγέννων κοντά στην περιοχή του αγώνα.
KRONOS TOTAL CITROEN WRT (M1)
Με τρία αυτοκίνητα κατεβαίνει η ομάδα στην Σουηδία. Ο Sebastien Loeb με
το Xsara Spec 2006, που ήταν νικητής του αγώνα το 2004 και άτυχος το
2005, αφού εδώ έκανε την μοναδική του εγκατάλειψη από μηχανικό πρόβλημα
την περσινή χρονιά, θέλει να πάρει τη νίκη και να βρεθεί στην κορυφή
της βαθμολογίας. Για το πρωτάθλημα κατασκευαστών συμπαραστάτης του, με
ίδιο αυτοκίνητο θα είναι ο Ισπανός Xavier Pons, ενώ ένας ακόμα Ισπανός,
ο Dani Sordo, θα οδηγεί το τρίτο Citroen, προδιαγραφών 2005, αλλά σαν
ιδιώτης.
OMV PEUGEOT NORWAY (M2)
Ένας Αυστριακός, ο Manfred Stohl και ένας Νορβηγός, ο Henning Solberg,
αναμένεται να έχουν την καλύτερη «κερκίδα», μια και οι
Νορβηγοί υποστηρικτές τους θεωρούν τη Σουηδία σαν δεύτερη έδρα τους. Η
ομάδα φαίνεται να περιμένει στον αγώνα αυτό περισσότερα από τον μεγάλο,
ηλικιακά, Solberg, καθώς ο Stohl δεν έχει συμμετάσχει στον αγώνα εδώ
και 4 χρόνια, όταν και εγκατέλειψε στο Shakedown και θα είναι μάλλον
συγκρατημένος. Πάντως και οι δύο μόλις τελείωσαν τις δοκιμές τους στο
«Σουηδικό περιβάλλον» της Νορβηγίας.
SUBARU WORLD RALLY TEAM (M1)
Με δύο μόνο αυτοκίνητα θα κατέβει στον αγώνα η Subaru, ελπίζοντας ο Νο
1 οδηγός της, ο Petter Solberg, να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία.
Ο Solberg, που αναζητά εναγωνίως τη νίκη μετά την εγκατάλειψή του στο
Μόντε, θα στηριχθεί και πάλι στα Pirelli, που αποδείχθηκαν ιδανικά για
τις συνθήκες του αγώνα. Ο Chris Atkinson θα οδηγήσει το δεύτερο
αυτοκίνητο της ομάδας, που αυτή τη φορά θα είναι προδιαγραφών 2006, ενώ
ανακοιν΄βθηκε ότι θα πάρει μέρος και στο, «υποψήφιο» για το
WRC, Ράλι Ιρλανδίας.
RED BULL SKODA TEAM (M2)
Την επανάληψη ή ακόμα και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων που πέτυχε στο
Μόντε, με δύο αυτοκίνητα στην οκτάδα, θέλει όσο τίποτα άλλο η ομάδα.
Όμως ο πρώτος οδηγός της ομάδας, ο Αυστριακός Andreas Aigner θα πατήσει
τα «χιόνια» της Σουηδίας για πρώτη φορά. Δεύτερος οδηγός
της ομάδας θα είναι στον αγώνα αυτόν ο Σουηδός Matthias Ekstrom. Όπως
πέρσι η ομάδα της Skoda, έτσι και φέτος η Red Bull ανέθεσε την
υπεράσπιση των χρωμάτων της στον σιρκουίστα Ekstrom (πρωταθλητής στο
DTM το 2004), που όμως έχει εμπειρία στα ράλι και ειδικά στη χώρα
του.
STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM (M2)
Τους πρώτους βαθμούς της αναζητά η Stobart. Ο 19χρονος, γιος του
μεγάλου αφεντικού, Matthew Wilson δεν έχει ξανατρέξει στη
Σουηδία, όμως έχει εμπειρία σε «ολικό παγετό» μια και
συμμετείχε στο Φιλανδικό Arctic Rally. Έτσι όλο το βάρος πέφτει στους
ωμούς του νεοφερμένου στην ομάδα Φιλανδού Kosti Katajamaki, που θα
περάσει από το 206WRC που χρησιμοποιούσε, στο Ford. Ντεμπούτο και για
το τρίτο μέλος της ομάδας τον Αργεντίνο Luis Perez Companc.
Πίσω από τους οδηγούς των ομάδων
υπάρχουν αρκετά μεγάλα ονόματα.
Πρώτος και καλύτερος ο Stig
Blomqvist, που θα συμμετάσχει για 40η φορά. Η ιστορία του και οι
νίκες του στον αγώνα αυτόν, που φτάνουν τις 7, ξεκινάει πολύ πριν το
1973, που ξεκίνησε το Π.Π.Ρ.
Έτσι η FIA για να τον τιμήσει του έδωσε τον αριθμό 40, παρά το ότι
αυτός ανήκει στην ομάδα των Junior. Για έκτη φορά θα αγωνιστεί εδώ ο Gianluigi Galli (Mitsubishi) που θα
έχει αντίπαλο τον πρώην ομόσταυλό του Rovanpera, στο τιμόνι όμως μιας
Xsara.
Επιστροφή στο Π.Π.Ρ. μετά από 4 χρόνια για τον Thomas Radstrom στο τιμόνι ενός
Subaru Impreza WRC.
Junior στα χιόνια
Από την παγωμένη Σουηδία θα ξεκινήσουν τα «μικρά» για το
φετινό μαραθώνιο του πρωταθλήματος Junior.
Πρώτη φορά που ο θεσμός ξεκινάει από το Ράλι Σουηδίας και οι
πρωτοτυπίες συνεχίζονται. Για πρώτη φορά σε αγώνα που μετέχουν τα
Junior επιτρέπεται να συμμετάσχουν και 1600άρια που δεν ανήκουν στην
κατηγορία των Super 1600, παράλληλα, για πρώτη φορά επιτρέπεται η
συμμετοχή στην κατηγορία και οδηγών που «ορίζονται» από
τους οργανωτές.
Οι «εθνικοί» αυτοί οδηγοί θα μπορούν να πάρουν βαθμούς στο
πρωτάθλημα χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν σε όλους
τους αγώνες του θεσμού.
Εδώ θα υπάρχουν δύο τέτοιοι οδηγοί ο Peter
Zachrisson με ένα Suzuki Ignis S1600 και o Johan Karlsson με ένα Peugeot 206
RC Group N. Άλλη μια πρωτοτυπία είναι και ο θεσμός των
«Rookies», των οδηγών δηλαδή που, στα πλαίσια του
πρωταθλήματος Junior μόνο, ακολουθούν για πρώτη φορά το πρωτάθλημα
αγωνιζόμενοι με αυτοκίνητα που δεν είναι Super 1600.
[CatKil]
Επίσημο site του αγώνα: www.swerally.se
Διαβάστε νέα και στο: www.wrc.com
Φωτογραφίες: GauloisesRacing.com
More articles
|
|
| |
|