Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
WRC: Επιστροφή στα χώματα της Ευρώπης

Επιστροφή στα χώματα της Ευρώπης για τον 7ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και γραμμή για τη Σαρδηνία.

Το μαγευτικό νησί θα φιλοξενήσει το 48ο Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνία 2006, όπως είναι πλέον το επίσημο όνομά του, αφού διεγράφη από τον τίτλο το «Supermag» μετά το οριστικό  «διαζύγιο» με το νέο οργανωτή του αγώνα, την ACI.   

Οι 81 συμμετοχές αποτελούν ρεκόρ τη φετινή χρονιά, όμως σε μεγάλο μέρος οφείλονται στο ότι ο αγώνας μετράει τόσο για το Ιταλικό Subaru Cup (πάνω από 15 συμμετοχές) όσο και για το Ford Fiesta Sporting Trophy International Challenge, στο οποίο υπάρχει και Ελληνικό ενδιαφέρον. 







Τρεις ολοκαίνουργες, από τις 9 διαφορετικές, ειδικές διαδρομές θα αντιμετωπίσουν φέτος οι αγωνιζόμενοι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 (τρεις επαναλαμβανόμενες) ε.δ. κάθε μέρα και έτσι το μήκος των 18 ε.δ. φτάνει στα 344,94 χλμ, ενώ το συνολικό μήκος του αγώνα ξεπερνά τα 1.100 χλμ.  Να σημειώσουμε ότι οι 3 ε.δ. της τελευταίας μέρας είναι κλασικές ε.δ. του Ράλι Costa Smeralda.

Το Service Park επιστρέφει στην προκυμαία της Cala Saccaia, ενώ η πανηγυρική εκκίνηση, όπως και το 2004, θα γίνει στην Marina Vecchia του Porto Cervo, στις 8 το βράδυ της Πέμπτης 18 Μαΐου.  

Στα τεχνικά του αγώνα τώρα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εφαρμογή, στα αυτοκίνητα των κατασκευαστών της ομάδας Μ1, του νέου κανονισμού που απαιτεί το σφράγισμα των σασί, των κινητήρων και της μετάδοσης μέχρι και τον επόμενο αγώνα, το δικό μας Ράλι Ακρόπολις.

Η σφράγιση αυτή, που δεν επιτρέπει την επισκευή ή την αντικατάσταση των τριών αυτών στοιχείων, πιθανόν να διαφοροποιήσει σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική των ομάδων στον συγκεκριμένο αγώνα, μια και ο επόμενος αγώνας είναι ένας καινούργιος και άγνωστος (από πλευράς απαιτήσεων) αγώνας.    
 
 
 Στο μέτωπο των ομάδων
 
 KRONOS TOTAL CITROΕN WORLD RALLY TEAM
 Με την γνωστή σύνθεση, τον πρωταθλητή και πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Sebastien Loeb και τον Ισπανό Xavier Pons κατεβαίνει η Citroen στον αγώνα αυτό. Όμως για τον τρίτο της ομάδας της Kronos χρειάστηκαν ειδικές διαβουλεύσεις και δύο ειδικές άδειες από τη FIA για να συμμετάσχει στον αγώνα.
Και αυτό γιατί κανονικά ο Dani Sordo, που είναι τρίτος στη βαθμολογία των οδηγών, έπρεπε να οδηγήσει για το πρωτάθλημα Junior, στο οποίο έχει δηλώσει συμμετοχή, αλλιώς θα έπρεπε να διαγραφεί από τον πίνακα συμμετεχόντων.
Έτσι αφού ο Ισπανός πήρε άδεια να μην συμμετάσχει στα Junior, έπρεπε να πάρει και πήρε άδεια να αλλάξει το αυτοκίνητο που είχε δηλώσει κλάση και από την A6 (έως 1600 κ.ε.) να πάει στην A8 (πάνω από 2000 κ.ε.).


BP FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά τις δοκιμές που έκανε η ομάδα, για πρώτη φορά, στη Σαρδηνία η αισιοδοξία φαίνεται να επιστρέφει. Έτσι όλοι ελπίζουν σε μια καλή εμφάνιση. Είναι δεδομένη η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα του πρώτου οδηγού της ομάδας, του Marcus Gronholm στα χώματα. Το ζητούμενο είναι η αξιοπιστία του αυτοκινήτου.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε, στην Αργεντινή, στον κινητήρα του Mikko Hirvonen ήταν η σοβαρότερη βλάβη που παρουσιάστηκε μέχρι τώρα στο νέο Ford Focus RS. Και οι τεχνικοί της Ford θέλουν να πιστεύουν ότι θα είναι και το τελευταίο.
Ερωτηματικό αποτελεί ο 2ος οδηγός της ομάδας Mikko Hirvonen, μια και η ταχύτητα και η ψυχολογία του βρίσκονται σε διαμετρικά αντίθετα σημεία. Ο νεαρός Φιλανδός έχει τρέξει 4 φορές στον αγώνα της Ιταλίας και δεν έχει καταφέρει ακόμα να τερματίσει.  

SUBARU WORLD RALLY TEAM
Με δύο μόνο, αλλά ολοκαίνουργα, αυτοκίνητα θα παρουσιαστεί στον αγώνα η Subaru. Η δεύτερη θέση, που συνοδεύτηκε από μια πολύ καλή εμφάνιση, του Petter Solberg (για δεύτερη φορά φέτος) σκόρπισε χαμόγελα στο στρατόπεδο της Subaru και έδωσε στον ίδιο την χαμένη του αυτοπεποίθηση.
Η εμφάνιση του δεύτερου οδηγού της ομάδας Chris Atkinson, στην Αργεντινή, στην οποία κέρδισε και την πρώτη του ειδική σε αγώνα του WRC, κάνουν τους ανθρώπους της Subaru να αισιοδοξούν ακόμα περισσότερο. Πάντως και οι δύο ήταν για δοκιμές στη χώρα μας πριν φύγουν για τον αγώνα της Ιταλίας.

OMV PEUGEOT NORWAY
Μετά από δύο αγώνες που η ομάδα είδε τον πρώτο της οδηγό να κάνει πολύ καλή εμφάνιση, χωρίς όμως να της δίνει βαθμούς, μια και ο Manfred Stohl μετείχε μόνο για το πρωτάθλημα οδηγών, ήρθε η ώρα για την ομάδα.
Οι πολύ καλές εμφανίσεις του Αυστριακού, που στα 33 του έγινε ο τρίτος νεότερος οδηγός (μετά τους Colin McRae και Richard Burns, που το πέτυχαν στα 32 τους) που έκανε τον 100 του αγώνα στο WRC, έχουν ενθουσιάσει την ομάδα. Στο άλλο αυτοκίνητο της ομάδας θα βρίσκεται ο αδελφός του Petter, o Henning Solberg.
 
STOBART-VK M-SPORT FORD RALLY TEAM
Με τον Kosti Katajamaki και τον Matthew Wilson να διεκδικούν βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και τον Αργεντίνο Luis Companc Perez στο τιμόνι του τρίτου Ford Focus, που τρέχει μόνο για τους βαθμούς των οδηγών, θα εμφανιστεί στην Ιταλία η ομάδα του Stobart.
Στα ψιλά πέρασε το ρεκόρ του 19χρονου γιου του αφεντικού της Μ-Sport, του Matthew Wilson, που έγινε ο νεότερος οδηγός, όλων των εποχών που κέρδισε ε.δ. σε αγώνα του WRC. Τα Focus της ομάδας θα χρησιμοποιήσουν τους ίδιους κινητήρες που χρησιμοποίησε στην Αργεντινή, όπως επιβάλουν οι τεχνικοί κανονισμοί των κατασκευαστών της ομάδας Μ2.

RED BULL SKODA TEAM
Η ομάδα της Red Bull δεν συμμετείχε στον αγώνα της Αργεντινής. Αυτό ήταν μια καλή ευκαιρία να «προσκληθούν» όλα τα team της Skoda στην Γαλλία για να παρακολουθήσουν το τεστ αντοχής της ομάδας. Αυτές τις μέρες η ομάδα έκανε στην Σαρδηνία ένα ακόμα τριήμερο δοκιμών, μια και αυτός είναι ο πρώτος χωμάτινός της αγώνας.
Ο Harri Rovanpera θα βρεθεί για πρώτη φορά σε χωμάτινο αγώνα στο τιμόνι ενός Fabia. Δεύτερος οδηγός της ομάδας ο Αυστριακός Andreas Aigner, ενώ στο τιμόνι ενός ακόμα Skoda Fabia θα βρεθεί ο Francois Duval, με την υποστήριξη όμως της First Motorsport.    


Πρωτάθλημα Νέων
Ο αγώνας αυτός είναι ο 5ος από τους 9 του πρωταθλήματος Νέων. Δεκαεννέα από τους 23 Junior θα δώσουν το παρών στον αγώνα αυτό. Από την πρώτη 6αδα της βαθμολογίας θα απουσιάζει μόνο ο, 4ος, Jozef Beres (Suzuki). 
Οι Andersson (1ος, 16 βαθμ.) και ο Wilks (6ος, 10 β.) θα δώσουν μάχες ουσίας και εντυπώσεων με τα πολύ δυνατά C2 της Citroen Sport με τους Tirabassi (5ος, 11 β.) και -απουσιάζοντος του Meeke- του Pressac, ενώ δεν αποκλείεται ο Sandel, που συγκατοικεί στην πρώτη θέση με τον Andersson να κάνει την έκπληξη για την Renault.  

Fiesta Sporting Trophy
Ελληνικό ενδιαφέρον στον αγώνα και συγκεκριμένα στον τρίτο γύρο του Fiesta Sporting Trophy. Ο δικός μας Λάμπρος Αθανασούλας με συνοδηγό τον Νίκο Μουζάκη που βρίσκονται μετά τους δύο πρώτους αγώνες στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας του Trophy, θα προσπαθήσουν να αποδείξουν ότι στο χώμα είναι ταχύτεροι όλων.

Οκτώ οδηγοί θα διεκδικήσουν τη νίκη καθώς οι Simo Hughes και Mark Tapper δεν θα πάρουν μέρος.
Ο αγώνας είναι ο πρώτος χωμάτινος του Trophy και αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον Λάμπρο και τον Νίκο να αποδείξουν τις δυνατότητες τους. Το μόνο που χρειάζονται είναι λίγη τύχη.

Αξιοσημείωτα
  • Για πρώτη φορά μετά το Ράλι Σουηδίας συμμετέχουν σε αγώνα και οι έξι ομάδες.
  • Επιστροφή στις ε.δ. και για τη Mitsubishi. Ο Jussi Valimaki θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός Lancer WRC05 κάτι που θα επαναλάβει και στο Ράλι Ακρόπολις.
  • Δεν φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα τους κορυφαίους Ιταλούς οδηγούς ο αγώνας της πατρίδας τους. Και αν οι Andreucci και Navarra έχουν μια δικαιολογία (η Fiat δεν έχει ακόμα έτοιμο για χωμάτινους αγώνες το Punto Abarth S2000) οι κορυφαίοι του Ιταλικό πρωταθλήματος Cunico,  Cantamessa, Aghini, Longhi και Travaglia, τι δικαιολογία έχουν;
  • Οι απουσίες αυτές πάντως φαίνεται να ευχαριστούν ιδιαίτερα τον Gigi Galli, που κάνει φέτος τον τρίτο του αγώνα με το Peugeot 307 WRC και την υποστήριξη της Pirelli. Ο Ιταλός θα έχει στραμμένα τα βλέμματα όλων των συμπατριωτών του επάνω του.   
  • Και μια μονομαχία από τα παλιά. Alen vs Bettega. Βέβαια δεν πρόκειται για τους Markku και Attilio, αλλά για τα νερά τους βλαστάρια τον Anton Alen και τον Alex Bettega. 21 χρόνια μετά την τελευταία μονομαχία, στον αγώνα αυτό, των Markku και Attilio, που επί 7 χρόνια ήταν ομόσταυλοι στην ομάδα της Fiat/Lancia, ο Alex θα βρεθεί στο τιμόνι ενός Ford Fiesta ST της ομάδας Ν, ενώ ο Anton θα οδηγεί το τετρακίνητο Subaru Impreza, και αυτό της ομάδας Ν, με το οποίο μετέχει στο Subaru Cup.  
Κείμενο: [Κατερίνα -Catkil- Σεβαστού]
Φωτογραφίες: [
Massimo Bettiol]

www.rallyitaliasardegna.com
www.wrc.com







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.023324 seconds. ]