Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Hard Rocks . . . cafe

Είχα αποφασίσει να γράψω στιγμιότυπα και παραλειπόμενα από το 53ο Ράλι Ακρόπολις, όταν έφτασε στο σπίτι φουριόζος ένας φίλος, φανατικός θεατής του Ακρόπολις, για cafe.

Μόλις στρογγυλοκάθησε μου δήλωσε ευθαρσώς τις προθέσεις του. Είχε έρθει με πρόθεση να με «ανακρίνει». Και σαν να μην έφτανε αυτό, μου ανακοίνωσε ότι έχει ειδοποιήσει και για ενισχύσεις, γιατί κατά την άποψή του τα «πράγματα είναι  σοβαρά».

Οι ενισχύσεις ήταν ένας ακόμα φίλος, ένας από αυτούς που πριν μερικά χρόνια δήλωσε παραίτηση από τη δουλειά του επειδή δεν του έδιναν άδεια για να πάει να «δει» Ακρόπολις....







ΘΜ: Δε μου λες εμείς τι φταίμε; Γιατί να χάσουμε στα καλά καθούμενα τον αγώνα μας;

Μe: Υπερβολές τίποτα δεν χάσατε, ήταν ένα ακόμα πετυχημένο Ακρόπολις. Και εδώ, στη πόρτα σας δίπλα.

ΘΜ: Το αν ήταν πετυχημένο άστο να το δούμε αργότερα. Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι τώρα που τελείωσε αισθάνομαι όπως αισθανόταν ο φίλος μου στο Σαν Ρέμο, όταν ο αγώνας τους πήγε στην Σαρδηνία.

Me: Που τη βλέπεις τη σχέση, εδώ ο αγώνας αντί να φύγει, ήρθε πιο κοντά.

ΘΜ: Δεν είσαι καλά, ο αγώνας για μας δεν είναι μόνο το θέαμα των 10-15 εντυπωσιακών περασμάτων, είναι όλη η διαδικασία!
Για μας, ο αγώνας ξεκινούσε βδομάδες πριν. Ετοιμασίες, χάρτες, ωράρια, μελέτη, ξενοδοχεία, ακόμα και τα ταβερνάκια και τις καντίνες που θα «χτυπάγαμε ένα βρώμικο» στα γρήγορα, βάζαμε στο πρόγραμμα. Και όλα αυτά και τόσα άλλα, μας έπαιρναν ώρες, μέρες και έκαναν την καθημερινότητα μας πιο ευχάριστη.
Ακόμα και στο σουβλατζίδικο της γειτονιάς μας, μέρες πριν, τότε που με το χάρτη ανοιχτό κάτω από το πιάτο με το τζατζίκι, τσακωνόμαστε σε πια κοπάνα θα πάμε, ακόμα και τότε είμαστε στο δικό μας κόσμο.
Όπως στο δικό μας κόσμο είμαστε και τις 3-4 μέρες του αγώνα. Όλα αυτά λοιπόν φέτος τα χάσαμε. Κατάλαβες τώρα; χάσαμε τον κόσμο μας.   

Me: Εντάξει, μπορεί να έχεις δίκιο, αλλά το ίδιο ισχύει για όλους και . . .

ΘΜ: Και τα είδαμε τα αποτελέσματα. Κριτές και ενδιάμεσοι, κουρασμένοι και βαριεστημένοι από το πρώτο κιόλας πέρασμα.
Χωρίς νεύρο και αδιάφοροι, σου ’διναν την εντύπωση ότι κάνουν αγγαρεία. Ευτυχώς, για αυτούς και για όλους, που δεν είχε πολύ κόσμο, γιατί αλλιώς δεν ξέρω τι θα γινόταν.
Αλήθεια, μήπως ψάξατε το γιατί ο κόσμος φέτος σνομπάρισε τον αγώνα;

Me: Έ, όχι και τον σνομπάρισε. Εντάξει, δεν ήταν όσος τις προηγούμενες χρονιές, αλλά μην ξεχνάς ότι ήταν περίοδος εξετάσεων και αυτό σημαίνει πολλά.
Δεν ήταν μόνο που δεν πήγε το παιδί στον αγώνα, αλλά το ότι και ο πατέρας του, για ηθική συμπαράσταση δεν πήγε κι αυτός. Άρα μείον 2 αντί για μείον ένας.

Συγκρίσεις



Πέρσι...




Έναρξη φέτος..


Λήξη...



ΘΜ: Καλά τώρα. Θες και τα λες. Οι εξετάσεις σου ‘φταιξαν;
Η Λαμία έχει 80.000 κόσμο και οι μισοί κάθε βράδυ πέρναγαν από το σέρβις παρκ. Εδώ με 5 εκατομμύρια γύρω από το ΟΑΚΑ και δεν ξεπέρασαν όλα τα βράδια μαζί τις δέκα χιλιάδες.
Και μη μου πεις ότι επειδή ο χώρος στο ΟΑΚΑ ήταν πολύ μεγάλος υπήρχε κόσμος, αλλά δεν φαινόταν. Μήπως ρώτησες τα μαγαζιά που ήταν εκεί να σου πουν για το τζίρο; Εγώ ρώτησα τη Κυριακή το πρωί. Άσε, πίκρα.

Me: Μπορεί, όμως η μετακίνηση στην Αθήνα ήταν απαραίτητη. Τέτοιες υποδομές δεν υπάρχουν αλλού και αυτό ήταν κάτι που μας καταλογίζουν οι ξένοι.
Τι σχέση έχει το ΟΑΚΑ με την έκθεση Λαμίας και τα ξενοδοχεία της Αττικής με αυτά της Φθιώτιδας; Αυτά είναι που μας χτυπάνε κάθε χρόνο και τώρα που τους τα προσφέρουμε, μουρμουρίζεις.

ΘΜ: Κοιτά να δεις, οι αγώνες δεν γίνονται για τους αγώνες. Οι αγώνες και ειδικά του WRC, γίνονται για την προβολή. Άμα λοιπόν δεν έχεις κόσμο ούτε στις ειδικές, ούτε στις υπερειδικές, ούτε στο σέρβις παρκ, τι να τον κάνεις τον αγώνα ακόμα και αν είναι τέλειος. Νομίζεις ότι θα ενδιαφερόταν κανένας να τρέξει στο WRC αν δεν υπήρχαν πουθενά θεατές;
Κακά τα ψέματα το WRC είναι ένας άλλος τρόπος διαφήμισης, έξω από τα συνηθισμένα. Γι’ αυτό πληρώνουν όλοι, για την προβολή τους. Αυτοκινητοβιομηχανίες, λαστιχάδες, βενζινάδες, βελτιωτές, αλλά ακόμα και εταιρίες που δεν έχουν άμεση σχέση με το αυτοκίνητο, όπως εταιρείες αναψυκτικών, ποτών, ρούχων, ακόμα και ειδών γραφείου.
Κοίτα αυτές τις φωτογραφίες για να δεις τι επικοινωνούν οι εταιρείες. Η BP έντυσε τον αγώνα, αλλά το ζουμί ήταν η επίδειξη της ανωτερότητας της Ultimate στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που δέσποζε στο σερβις παρκ.
Οι παρουσίες των Ερόλ Μπουλούτ, Κώστα Φραγκολιά, Μαρίας-Λουίζας Βασιλοπούλου, Μιχάλη Μουρούτσου και της «Hot» Μάγκυς Χαραλαμπίδου φανερώνουν ότι ο αγώνας είναι μόνο η αφορμή. Η ουσία είναι η προβολή.
Όμως στην παγίδα αυτή έπεσαν και οι ΕΛΠΑτζήδες. Γιατί πώς αλλιώς να κρίνω τις παρουσίες των Βλάση Μάρα, Νίκης Ξάνθου, Στέλιου Μυγιάκη, και βέβαια της Κατερίνας Θάνου και Κώστα Κεντέρη στο ΟΑΚΑ;


H ουσία είναι η ... προβολή!



ΒΣ: Και τον Αλιάγα και την Παπαρίζου που τους πάς;

Συμπλήρωσε ο φίλος που μόλις μπήκε στη παρέα. Ενημερωμένος, αποφασιστικός και έτοιμος να πυροβολήσει ο «παρολίγον παραιτηθείς» στρογγυλοκάθεται και αρχίζει.

ΒΣ: Για τον Αλιάγα το περίμενα να είναι έξω από τα νερά του, αλλά δεν περίμενα και τέτοιες χοντράδες, με αποκορύφωμα να πει στη Θάνου ότι χαιρόμαστε που την ξαναβλέπουμε να μπαίνει στο στάδιο.
Όσο δε για την Παπαρίζου, αν δεν αφιερώσεις στον νικητή του αγώνα το «You are The One, my number One» τα Μάμπο και τα «κουνήματα» τι να τα κάνω. Κοίταξε όμως το παράδοξο. Οι εμπλεκόμενοι αποζητούν με κάθε τρόπο την προβολή και άρα το κοινό και η οργάνωση ακριβώς το αντίθετο. Ιδιαίτερα στις ειδικές διαδρομές. Οι πολλοί θεατές στις ειδικές είναι πρόβλημα για την οργάνωση, έξοδα, κίνδυνος ακυρώσεως των ειδικών και αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουν.

ΘΜ: Έ! Όχι και δεν θέλουν τον κόσμο. Δεν τους θέλουν στις ειδικές, στο μαντρί όμως με εισιτήριο 40 και 50 ευρώ τους θέλουν. Και στο σέρβις παρκ τους θέλουν, γιατί πρέπει να δουν και να αγοράσουν. Πάντως αυτή τη φορά έκαναν προόδους. Μας είπαν ότι δεν μας θέλουν, αλλά με ωραίο τρόπο.


Me: Τι εννοείς;

ΒΣ: Άσε να σου πω εγώ, γιατί αυτός είναι ευγενικός μαζί σας. Δική σου ιδέα ήταν να βάλουν ξεκάρφωτα κομμάτια road book στο πρόγραμμα για τους θεατές και να στείλουν τον κόσμο αλλού για αλλού;
Χάθηκαν τα κειμενάκια για τις κοπάνες;

Γιατί ο κάθε θεατής πρέπει να ξέρει να διαβάζει αυτό το κ…σχέδιο, που παρεμπιπτόντως θα έπρεπε να πουλιέται μαζί με έναν μεγεθυντικό φακό. Γιατί ο κάθε θεατής έπρεπε να ξέρει που είναι η νέα διασταύρωση της Οινόης για να ξεκινήσει να βρει την ειδική; Και για να μην αναφέρω και τις τουλίπες, που λείπανε.

Ρε συ ξέρεις ότι ακόμα και ο Γιάννης χάθηκε και βρέθηκε αντί για τον Πατέρα στα Γεράνια;

Απ’ τη μια μας λέτε ευγενικά μην πάτε στην ειδική γιατί απαγορεύεται, και εκεί που επιτρέπεται, μας κάνετε τη ζωή δύσκολη για να πάμε. Και καλά εμείς, αυτοί οι δόλιοι που ήθελαν για πρώτη φορά να πάνε σε Ακρόπολις και μάλιστα κοντά στο σπίτι τους και δεν καταλάβαιναν τίποτα από τα «αρχιτεκτονικά» που έπρεπε να ακολουθήσουν; Δηλαδή με το ζόρι όλοι στο ΟΑΚΑ, για να τα κονομήσει η ΕΛΠΑ;

ΘΜ: Ποια ΕΛΠΑ μωρέ; Ο Μανιατόπουλος και 2-3 άλλοι θες να πεις, η ΕΛΠΑ πάλι μέσα θα μπει. Αλλά δεν πειράζει. Το μήνυμα το πήρε φέτος με το μισοάδειο ΟΑΚΑ τη Πέμπτη και το τελείως άδειο τη Κυριακή. Αν έχει μυαλό … θα το δούμε εν καιρώ. Δική του απόφαση δεν ήταν να έρθει ξαφνικά ο αγώνας στην Αθήνα; Πήρε τα ρίσκα και τώρα ας τα πληρώσει. Εμείς πάντως δε φταίμε.

ΒΣ: Δεν κόβετε τη φιλοσοφία να μάθουμε τι έγινε στον αγώνα! Τι έγινε με τον Αtkinsson, τον Loeb και τον Al Attiyah και τόσους άλλους. Μπάχαλο έμαθα ότι τα ‘κάναν τα μεγάλα κεφάλια της FIA. Βγάλανε ειδικούς κανονισμούς ειδικά για το Ακρόπολις;
Τι έγινε με τον Solberg, τον Χατζητσοπάνη, την κατάταξη των Ελλήνων.  . . . Λέγε.

Me: Απλά πράγματα, στο πνεύμα της διοργάνωσης. Μην στεναχωρήσουμε κανέναν από τους υψηλά ιστάμενους φίλους μας. Για τους άλλους τι μας νοιάζει;
Να ξεκινήσω με τον Αtkinsson.

Απόφαση για γέλια Νο1.
Αλλάζει σασί και πρέπει να πάρει 1 λεπτό ποινή. Η Subaru ζητάει να αλλάξει και σασμάν και κινητήρα χωρίς να χρεωθεί και άλλα 2 λεπτά ποινή.  Οι αγωνοδίκες αποφασίζουν να τα αλλάξει όλα χωρίς καμία ποινή.

Απόφαση για γέλια Νο 2. Δέκα μέρες πριν τον αγώνα και αφού έχουν εγκριθεί από τη FIA οι συμμετοχές δίνεται άδεια να αλλάξει και ο οδηγός και ο συνοδηγός του Νο 43, που παίζει στο πρωτάθλημα παραγωγής, κάτι που απαγορεύεται αυστηρά.

Απόφαση για γέλια Νο 3. Παγκόσμια πρώτη. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι όσοι μείνουν στην υπερειδική θα έχουν 2 ώρες επιπλέον καιρό για να φτιάξουν τα αυτοκίνητά τους και το δικαίωμα να ξεκινήσουν από τη μέση του πρώτου σκέλους.


ΘΜ:
Δεν αφήνεις τα γέλια να πάμε στα κλάματα.

Me: Λοιπόν, μην σχολιάσετε αν δεν τελειώσω, έτσι;

Loeb.
Βγαίνει από τη Μάντρα με τρεις ρόδες, κάνει 25 χλμ και μπαίνει Αττική οδό, στα 15 περίπου χλμ από το ΟΑΚΑ, μένει με τις δύο μπροστινές ρόδες, σκορπώντας λάστιχα, ελατήρια, δισκόπλακες κλπ στο δρόμο. Χαμός στην Αττική όλοι φρενάρουν για να δουν, ταρζανιές για να το φωτογραφίσουν και πάνω από τον Loeb πετάει το ελικόπτερο με τον υπεύθυνο ασφαλείας του αγώνα, τον Bartos.

Αυτόν που ακυρώνει για πλάκα μια ειδική επειδή δυο θεατές είναι σε λάθος θέση.

Και όχι μόνο αυτός, στα 50 μέτρα πίσω από τον Loeb πηγαίνει το Mitsubishi των τεχνικών εφόρων της FIA, που κατά σύμπτωση είναι Γάλλοι. Ψύχραιμοι όλοι σαν να μην συμβαίνει τίποτα.

Όμως την ίδια μέρα στους αγωνοδίκες ο Al Attiyah εξήγησε ότι έκοψε δρόμο σε ένα S γιατί δεν πρόλαβε να φρενάρει, και μετά δεν μπορούσε να κάνει όπισθεν, να βγει πάλι, στο δρόμο γιατί δεν είχε ορατότητα από τη σκόνη.

Απόφαση για κλάματα Νο (δυστυχώς μόνο) 1. Πέντε λεπτά ποινή χρόνου για την κοπάνα και 5.000 €, για επικίνδυνη οδήγηση!!! Ουδέν σχόλιο.


ΘΜ: Έχεις κανένα σχόλιο για Solberg και για Χατζητσοπάνη ή να πάμε για καμιά μπύρα.

Me: Και η περίπτωση του Solberg έπεσε στα μαλακά. Σε μια δεξιά στην απλή προς Ψάθα πλασαρίστηκε στο αριστερό μέρος του δρόμου για να στρίψει και είδε ξαφνικά έναν κακόμοιρο να πηγαίνει κανονικά στη λουρίδα του.
Έκοψε απότομα δεξιά, ευτυχώς χωρίς να τον ακουμπήσει, αλλά δεν πρόλαβε να επαναφέρει και χτύπησε σε έναν βράχο με τα γνωστά αποτελέσματα. Το όλο περιστατικό το ξέρει καλά ο Bartos που τον μάζεψε με το ελικόπτερο να τον φέρει στην Αθήνα.
Αλλά φαίνεται ότι δεν θεώρησε ότι ο Solberg οδηγούσε επικίνδυνα. Μάλλον γιατί ήταν απλή και όχι ειδική διαδρομή!
Τώρα όσον αφορά τον Πάνο δεν έμαθα τίποτα.

ΒΣ: Σηκωθείτε να φύγουμε. Γιατί μου την έδωσε. Ο Πάνος δεν έπρεπε να μας κάνει ρεζίλι. Σχεδόν διεθνώς.

ΘΜ: Δηλαδή, τι ξέρεις;
         
ΒΣ: Ο Πάνος είχε δηλωθεί για να συμμετέχει και να διεκδικήσει βαθμούς στο πρωτάθλημα παραγωγής. Τελικά δεν πήρε μέρος γιατί ήθελε να τρέξει με λάστιχα που δεν προβλέπονται από τον κανονισμό.
Όμως την τελευταία μέρα είχε προβλήματα υπερθέρμανσης και (κάθε λίγο και λιγάκι) έριχνε νερό στο αυτοκίνητό του. Οι αγωνοδίκες τον πέταξαν έξω γιατί θεώρησαν ότι δέχτηκε εξωτερική βοήθεια.

Ο Πάνος πιστεύει ότι τον κάρφωσε ο Γουσέτης και κάνει ένσταση στο Νιώρα μετά το τέλος του αγώνα για χίλια δυο πράγματα.

Ο Γάλλος τεχνικός έφορος του αγώνα, δηλώνει ότι πρώτη φορά στη ζωή του .... γίνεται ένσταση και ... δεν καταλαβαίνει και το λόγο.

Αρχίζει το λύσιμο και ... σταματάει στη μέση μια και οι αγωνοδίκες θεώρησαν την ένσταση κακόβουλη και την απέρριψαν. Ρεζίλι διεθνώς!

Α! Και μια ερώτηση; Η ΕΘΕΑ, δηλ. ο Μανιατόπουλος απαγόρευσε τους αγώνες ράλι, για λόγους ασφαλείας μετά τα δυο θλιβερά δυστυχήματα. Πως βρέθηκε να συμμετέχει στο Ακρόπολις παντελώς άπειρος Έλληνας οδηγός;  Με ποιόν μπορεί να  έχει σχέσει αυτός ο πρωτάρης και του επέτρεψαν να  τρέξει;

Μe: Δεν ξέρω και δεν θέλω να μάθω. Πάμε τώρα για μπύρες και θα τα πούμε εκεί.

ΘΜ: Δεν ξέρω τι λέτε για τον αγώνα, η απονομή όμως ήταν πολύ καλά σχεδιασμένη. Η σημαία του νικητή Gronholm ήταν η Φιλανδική (άσπρη με μπλε σταυρό) όμως του συμπατριώτη, του Hirvonen (ακριβώς δίπλα) ήταν άσπρη με γαλάζιο σταυρό. Απορία θεατή!!!
«Όταν μεγαλώσει ο Hirvonen» θα γίνει και ο δικός του σταυρός μπλε;;;
Σε αυτούς που επί τρεις μέρες «όργωναν» την Αττική τα κύπελλα έδωσε ο αρμόδιος Υπουργός. Ο Υπουργός Γεωργίας. Και το άλλο;  

ΒΣ: Το άλλο το ωραίο το ξέρεις; Στα Γεράνια «χαμένοι» θεατές ρωτάνε ένα βοσκό πως θα φτάσουν Κινέττα, και αυτός ρωτάει. «Για το ράλι ήρθατε παλικάρια; Ρε μπας και ξέρετε πότε θα γίνει το Ακρόπλς!»

Μe: Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;

Κείμενο: [Σωκράτης -SocKil- Κίλιας]
Φωτογραφίες: [Off-Road.gr, Acropolisrally.gr]

















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035472 seconds. ]