Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός προσβλέπει στα εναλλακτικά καύσιμα

Η συζήτηση στον χώρο του μηχανοκίνητου για την μελλοντική χρήση εναλλακτικών καυσίμων φαίνεται να έχει ανοίξει για τα καλά.

Την τελευταία πενταετία κυβερνήσεις και κρατικά ιδρύματα ψάχνουν για την πλέον συμφέρουσα λύση προκειμένου να απεξαρτηθούν απο τα συμβατικά καύσιμα και προφανώς απο τις χώρες εξόρυξης αργού πετρελαίου, αφού αποδεδειγμένα το πετρέλαιο είναι πια ο βασικότερος δείκτης της παγκόσμιας οικονομίας και αιτία πολλών δεινών, οικονομικών και μη.


Δια στόματος George Bush Jr, η Αμερική βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης εναλλακτικών πηγών με πρώτη την Εθανόλη που παράγεται απο φυτικά παράγωγα (τύρφεις, βρύα) ή ανακύκλωση φυτικών πρώτων υλών (καλαμπόκι).

Επισημαίνουμε βέβαια ότι το 2005 η Αμερικάνικη αγορά κατανάλωσε 600 δισ λίτρα βενζίνης ενώ παρήγαγε μόλις 16 δισ λίτρα εθανόλης (πηγή USA Today).
Μάλιστα τώρα πια στους παραγωγούς παραδοσιακών καυσίμων παρέχει φορολογικές ελαφρύνσεις προκειμένου να εντατικοποιήσουν την παραγωγή εθανόλης.

Την συνολική προσπάθεια των κρατών για την επίλυση του θέματος των καυσίμων φαίνεται να συμμερίζεται  και ο επισημότερος εκπρόσωπος του μηχανοκίνητου αθλητισμού Max Mosley (Πρόεδρος FIA) ο οποίος δήλωσε ότι οι αγώνες πρέπει να βρουν τον δρόμο τους προς τις εναλλακτικές λύσεις καυσίμων.

Για την ώρα φαίνεται να υπάρχει μια εξαιρετική λύση το Ε85 (85% εθανόλη, 15% βενζίνη χαμηλών οκτανίων) που πέρα απο το χαμηλό κόστος εκπέμπει χαμηλούς ρύπους (περίπου 40% λιγότερο) αλλά χρειάζεται για την παραγωγή της 23% λιγότερη ενέργεια απ'ότι παράγει ανά λίτρο.


Το πρόβλημα που θα κληθεί επίσης να λύσει η αυτο-μοτοβιομηχανία είναι η θερμιδική απόδοση των μέχρι τώρα εναλλακτικών καυσίμων αφού για παράδειγμα η εθανόλη παράγει λιγότερο έργο κατα 1,4 φορές σε σχέση με τις βενζίνες υψηλών οκτανίων γεγονός που επιφέρει σαφώς μικρότερες αυτονομίες (σχεδόν κατα 1.4 φορές).

Αυτό κατ'αρχην προϋποθέτει τεράστια παραγωγή (π.χ τα 600 δισ λίτρα βενζίνης θα ισοσταθμίζονται με 840 εθανόλης) αλλά και σχεδιαστικές καινοτομίες προκειμένου η αυτονομία των οχημάτων να κρατηθεί στα ελάχιστα λογικά πλαίσια.

Μέχρι στιγμής η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη προχωρήσει σε περιορισμένη παραγωγή υβριδικών αυτοκινήτων (Prius, Ford Escape SUV) που φαίνεται να είναι καλή λύση προς το παρόν αλλά με βασικά πρακτικά προβλήματα.

Οι αγώνες υπήρξαν πάντα το "εργαστήριο" για όλες τις καινοτομίες που αργότερα εισήχθησαν στα οχήματα παραγωγής, άρα είναι και η καλύτερη ευκαιρία να ξεκινήσουν τον χορό των εναλλακτικών καυσίμων.


Σας υπενθυμίζουμε ότι ήδη στους Αμερικάνικους αγώνες υπάρχουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μεθανόλη σαν καύσιμο.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο συστάθηκε οργανισμός που υπάγεται στην κρατική υπηρεσία ανάπτυξης του Μηχανοκίνητου αθλητισμού (έχουμε και εμείς τέτοια???), αποκαλείται EEMS και σκοπός του είναι η υποστήριξη ομάδων που θα συμμετάσχουν στους αγώνες (σχεδόν κάθε μορφής) χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα.

Το πρόβλημα λύνεται στα αυτοκίνητα με θυσίες ως προς τον χώρο του οχήματος.
Στα δίτροχα όμως τα πράγματα είναι σαφώς δυσκολότερα και λόγω βάρους και λόγω όγκου. Φανταστείτε ένα R1 με 30 λίτρα καυσίμου που μεταφράζονται σε 0,8 κιλά ανά λίτρο και σαφώς μεγαλύτερο όγκο του ρεζερβουάρ.

Στους αγώνες λοιπόν τι θα γίνει; Θα αλλάξουν οι κανονισμοί; θα εντατικοποιηθούν οι ανεφοδιασμοί; Θα αλλάξει ο σχεδιασμός των κινητήρων; Θα ξαναδούμε δίχρονους κινητήρες με έξυπνα συστήματα μεταφοράς της κίνησης;

Κείμενο: [Μελέτης Σταμάτης]



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.037560 seconds. ]