Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
BMW F800ST

Liebe auf den ersten blick (έρωτας με την πρώτη ματιά)

Πάντα ήμουν υπέρμαχος των On-Off, άλλωστε θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι το σπίτι τους. Ετσι ποτέ δεν επιδίωξα την αγορά ενός sport touring μοντέλου.

Το γεγονός ότι το F800 είναι το πρώτο μοντέλο του Βαυαρικού εργοστασίου με αυτά τα χαρακτηριστικά (κινητήρας δικύλινδρος σε παράλληλη σειρά, ιμάντας, συμβατικό μπροστινό) και η ευκαιρία να το οδηγήσω εγώ για το Off-Road.gr δεν με άφησαν ασυγκίνητο.

Λένε ότι η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική έτσι πρωτη μου επαφή με το F800 είχε έντονα στοιχεία.

Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, άψογο φινίρισμα και ένα χρώμα που μας έκανε εντύπωση.

Συγκεντρωμένες μάζες, ψαλίδι μονόμπρατσο σχεδιαστικά υπέροχο και ιμάντας έχουν σαν αποτέλεσμα μια πολύ προκλητική και ολοκληρωμένη εικόνα. Μένεις να αναρωτιέσαι άν πρόκειται για μεγάλη μοτοσυκλέτα 1000cc ή για ένα μαζεμένο 600άρι.

Τι είναι τελικά;



Κάτι ενδιάμεσο και πρακτικά και στα χαρτιά!

Και δείχνει να έχει όλες τις δυνατότητες να αντικαταστήσει πολλά μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη στον δρόμο.

Η BMW έφτιαξε κάτι διαφορετικό, όπως άλλωστε συνηθίζει, στα 800cc και μάλιστα σε 2 εκδόσεις. Την ST (sport touring) και την S (sport).

Βασικές διαφορές τους το φαιρινγκ που στην ST είναι ολόσωμο και στην S μισό, η πίσω βάση της βαλίτσας (στανταρ στο ST), η ζελατίνα που στο ST είναι ψηλότερη και το τιμόνι που στο ST είναι σε πιό τουριστική θέση, αν και θα το προτιμούσαμε πιο τουριστικό ακόμη και το βάρος με μόλις 5 κιλά διαφορά με το ST να είναι το "βαρύ" μοντέλο.



Στον δρόμο
Η γνωριμία μας έγινε στο Motogenesis Athens που μας παρείχε πολυ ευγενικά την μοτοσυκλέτα δοκιμής. Με μόλις 500 χλμ στο κοντέρ το F800ST της δοκιμής μας περίμενε να το οδηγήσουμε.

Η φωτογράφιση έγινε το ίδιο απόγευμα στις στροφές του Διονύσου. Μέτρια άσφαλτος και πολύ ζέστη ήταν αρκετά για να δυσκολέψουν το έργο του ST που κλήθηκε να ανταπεξέλθει στις όχι και τόσο ευνοϊκές συνθήκες.

Στα πρώτα μέτρα η αίσθηση είναι αυτή που έχουν όλα τα μοντέλα της BMW, πολύ καλό ζύγισμα, ισοροπημένη θέση οδήγησης, οι μανέτες ρυθμίζονται και έρχονται αμέσως στα μέτρα του οδηγού, οι καθρέπτες άν και σου δίνουν την εντύπωση ότι εξέχουν είναι στο πλάτος του τιμονιού και η σέλα είναι με ακρίβεια ότι πρέπει για τον μικτό ρόλο της μοτοσυκλέτας.

Εξυπνο το κόλπο στο πίσω κομμάτι της σέλας που παίζει τον ρόλο του δίσελου και θέτει και τα όρια στην κίνηση του οδηγού εμπρός και πίσω.

Στην διαδρομή το F800 δεν περνάει απαρατήρητο και στα φανάρια προκαλεί τις ερωτήσεις άλλων μοτοσυκλετιστών.
Στις στροφές η εξοικίωση δεν αργεί να έρθει αφού κάθε οδηγός προσαρμόζεται σχετικά εύκολα στην F800. Δεν σε τρομάζει πουθενά, συγχωρεί εύκολα τα λάθη και ακούει χωρίς δισταγμούς σε κάθε χειρισμό ακόμη και στους άτσαλους που κάναμε στα πρώτα χιλιόμετρα.

Μέγεθος που παραπέμπει στα 600αρια της κατηγορίας, με αρκετή ιπποδύναμη  και κινητήρα που ανεβάζει χωρίς κόπο και χωρίς κραδασμούς μέχρι τον κόφτη, πλαίσιο που δουλεύει άψογα, αναρτήσεις πάνω απο τον μέσο όρο και απίστευτα φρένα που σταματάνε τα  210 κιλά του συνόλου αστραπιαία χωρίς να τρομάζουν σε συνδυασμό με το πολύ καλό ABS της BMW.



Σίγουρα υπολείπεται σε ιπποδύναμη σε σχέση με τον τετρακύλινδρο ανταγωνισμό όμως η ελαστικότητα και η ροπή του κινητήρα σε κάνει να ξεχνάς τι σχέση έχει στο κιβώτιο, παρά το ότι το κοκπιτ διαθέτει ευδιάκριτη ένδειξη.

Η γραμμικότητα του κινητήρα είναι και το βασικότερο όπλο του F800, αφού σε διευκολύνει να στρίψεις χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεσαι στα όρια και διευκολύνει την έξοδο απο τις στροφές χωρίς κουνήματα και υστερίες.

Το μοτέρ ακούγεται και συμπεριφέρεται όπως τα boxer των 1200cc. H ΒΜW μάλλον δαπάνησε χρόνο και χρήμα για να πετύχει τόσο το ακούστικο όσο και το οδηγικό αποτέλεσμα αν και οι Γερμανοί ισχυρίζονται ότι δεν ήθελαν να φτιάξουν έναν μικρό boxer.

Η συμπεριφορά του κινητήρα δεν θυμίζει σε τίποτα άλλους δικύλινδρους σε σειρά,  ενώ για τα δεδομένα της κατηγορίας έχει την ομαλότερη απόδοση, χωρίς υστερίες και χωρίς να χρειάζεται να κρατάς τις στροφές ψηλά για να κινηθείς σβέλτα. Μπορείς να κρατηθείς στις 5-6000 στροφές και χρησιμοποιώντας το κιβώτιο να κινείσαι σε γρήγορους ρυθμούς όπου το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν θα σε τρομάξουν ποτέ.

Το μπροστινό του άν και πολύ καλό για στάνταρντ, δείχνει την έλλειψη ρύθμισης όταν αρχίζεις και αγγίζεις τα όρια αφού δεν μπορεί να σεταριστεί όπως το πίσω στις οδηγικές συνθήκες και στο βάρος του αναβάτη. Το πίσω όμως λειτουργεί υποδειγματικά και σετάρεται εύκολα με άμεση πρόσβαση απο την δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας.

Το φρενάρισμα είναι εκπληκτικό κάτω απο όλες τις συνθήκες και αποτελεί καλό σύμμαχο στην οδήγηση με συνεπιβάτη και αποσκευές.

Σε γενικές γραμμές το F800 είναι μια ευχάριστη έκπληξη με την σφραγίδα της BMW διάχυτη σε όλη την μοτοσυκλέτα. Κάτι διαφορετικό απο τα άλλα που κυκλοφορούν στον δρόμο και με τον κινητήρα του να ταράζει τα νερά όχι μόνο της κατηγορίας.


Ο κινητήρας
Η BMW έκανε το θαύμα της. Εναν υποδειγματικό κινητήρα που δεν σε κουράζει και δεν σε προδίδει πουθενά. Η παντελής έλλειψη κραδασμών σε βοηθάει να οδηγείς για πολύ ώρα, με μοναδικό "μειονέκτημα" έναν συντονισμό στις 5,000 στροφές που είναι διάχυτος σε όλη την μοτοσυκλέτα και εμφανίζεται όταν "γεμίζεις" τις ταχύτητες και όχι όταν κινείσαι σταθερά σε αυτές τις στροφές.

Θα επιμείνουμε στην ροπή και την γραμμικότητα του αφού το ταξίδι και οι βόλτες στους ορεινούς δρόμους αυτό χρειάζονται και όχι είσοδους με 2α και το μοτέρ στις 9500 στροφές.
Και σε αυτό το πεδίο το μοτέρ του 800 "παίζει" στο γηπεδό του.

Το δεξί γκρίπ είναι το βασικό εργαλείο για να ανέβεις φιδωτούς δρόμους αφήνοντας έτσι το σαζμάν να κάνει "διακοπές" και το αριστερό χερι απλά να κρατάει το τιμόνι. Ο κινητήρας είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με την Rotax, συνεργασία που κρατάει χρόνια και χρησιμοποιεί την μισή κεφαλή απο την σειρά Κ.

Είναι υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Στην θέση του αντικραδασμικού άξονα η BMW χρησιμοποίησε μια τρίτη μπιέλα με αντίβαρο για πρώτη φορά.

Ο ψεκασμός της BMW λειτουργεί άψογα απο το ρελαντί, το μικρό πλάτος του κινητήρα και το μεγάλο ύψος βοηθούν στο ζύγισμα της μοτοσυκλέτας ενώ το κάρτερ είναι ημίξηρο με το στρόφαλο να λιπαίνεται απο διόδους στο εσωτερικό του. Σημειώστε οτι η BMW δίνει αλλαγή ιμάντα στα 40.000χλμ.

Η ιπποδύναμη του βρίσκεται στα 85hp στις 8000 στροφές και η ροπή του στα 86 Nm στις 5.800 στροφές, όπου είναι και η πιο εκμεταλλεύσιμη περιοχή στροφών του κινητήρα με αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση.

Τελικές ταχύτητες δεν είδαμε αφού το μοτέρ ήταν άστρωτο με μόλις 500χλμ και σεβαστήκαμε την διαδικασία στρωσίματος όπως την ορίζει και ο κατασκευαστής.


Πλαίσιο - Αναρτήσεις
Το πλαίσιο είναι δύο δοκών απο αλουμίνιο και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος του, φιλοσοφία που ασπάζεται η BMW και έχει σαν αποτέλεσμα αρκετή ακαμψία του με βάρος μόλις 10 κιλά. Η πίσω ανάρτηση εδράζεται στο μοτέρ και μοιάζει με pivotless.

Το σύνολο δίνει καλή πληροφόρηση  σχετικά με τον δρόμο, ενώ ανεβάζει τα όρια ψηλά χωρίς να κουράζει. Δεν πρόκειται για το πιο άκαμπτο σύνολο που έχουμε οδηγήσει όμως πετυχαίνει την απόλυτη ισσοροπία μεταξύ γρήγορης οδήγησης και άνεσης.

Το μπροστινό των 43mm είναι απλό και δουλεύει πολύ καλά, αλλά του λείπει η δυνατότητα ρύθμισης που θα έφερνε καλύτερο αποτέλεσμα ειδικά σε γρήγορη οδήγηση.

Το αμορτισέρ πίσω δουλεύει άψογα και ρυθμίζονται οι βασικές λειτουργίες, δηλαδή προφόρτιση ελατηρίου και επαναφορά.

Αισθητή είναι η πολύ καλή ποιότητα των πλαστικών σε όλη την μοτοσυκλέτα και το άψογο φινίρισμα σε κάθε λεπτομέρεις της μοτοσυκλέτας.
Πολύ καλή η κάλυψη της ζελατίνας ειδικά για μετρίου ύψους αναβάτες. Στην προστασία συμβάλλει και το πολύ καλά σχεδιασμένο φαιρινγκ.


Φρένα
Εδώ το F800 είναι μάλλον στην κορυφή της κατηγορίας.
Σύστημα Brembo με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες και δίσκους 320mm μπροστά και μονοπίστονη floating δαγκάνα πίσω με δίσκο 265mm.

Στο μοντέλο δοκιμής υπήρχε και ABS που δουλεύει άψογα και δεν μπήκε σχεδόν ποτέ σε λειτουργία ακόμη και κάτω απο υπερβολική πίεση. Απουσιάζει η δυνατότητα απενεργοποίησης του.

Κείμενο: [Μελέτης -DrMel- Σταμάτης]
Φωτογραφίες: [Γιώργος -Cuspid- Φυτάς]


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Υδόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά
4 βαλβίδες ανα κύλινδρο
2 εκκεντροφόροι επικεφαλής
798κε

Απόδοση
85hp στις 8000στροφές
86Nm στις 5800στροφές

Συμπίεση
12,0:1

Τροφοδοσία
Ηλεκτρονικός Ψεκασμό με ψηφιακή διαχείριση καυσίμου
Τριοδικός καταλύτης


Μετάδοση
Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης
Κιβώτιο 6 ταχυτήτων
Ιμάντας μετάδοσης

Πλαίσιο
Δύο δοκών αλουμινίου με απευθείας έδραση του κινητήρα
Μήκος : 2195mm
Πλάτος : 860mm
Υψος σέλας : 820mm
Βάρος κενό: 187 κιλά

Αναρτήσεις
Τηλεσκοπικό πηρούνι 43mm
Μονόμπρατσο ψαλίδι αλουμινίου
Ρυθμιζόμενο Αμορτισέρ
Διαδρομή εμπρός: 140mm
Διαδρομή πίσω: 140mm

Τροχοί
Εμπρός: 3,5 χ 17" 120/70-ZR17
Πίσω: 5,5 χ 17  180-55-ZR17

Φρένα
Εμπρός : Δύο δισκόφρενα 320mm με δύο τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω : Δισκόφρενο 265mm με floating μονοπίστονη δαγκάνα

















 




 









More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.024675 seconds. ]