| |
Στην αρχαιότερη πόλη
της Γερμανίας, την Τρίερ αρχίζει
μετά από δύο μήνες
διακοπή, το δεύτερο ήμισυ του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.
¶σφαλτος λοιπόν μετά τα σκληρά ελληνικά χώματα για τους διεκδικητές των
τίτλων αλλά και τους Junior, που αμέσως μετά, το επόμενο
Σαββατοκύριακο, θα πάνε στην Φιλανδία για έναν ακόμα κλασικό χωμάτινο
αγώνα.
Στην
πανέμορφη λοιπόν Τριέρ θα βρίσκεται το κέντρο του Γερμανικού
αγώνα των 1.288 χλμ και των 19 ειδικών διαδρομών, από τις οποίες οι 11
είναι διαφορετικές.
Εκεί, στη ράμπα της πανηγυρικής εκκίνησης, την Πέμπτη το βράδυ, θα
βρεθούν 74 από τα 77 αυτοκίνητα που δήλωσαν αρχικά συμμετοχή και μεταξύ
τους οι Λάμπρος Αθανασούλας και
Νίκος Μουζάκης, με το Νο
88
στις πόρτες.
Αν και αυτή είναι η πέμπτη χρονιά που ο αγώνας της Γερμανίας μετράει
στο WRC, ο αγώνας που βρίσκεται στο κέντρο 5 ευρωπαϊκών χωρών, έγινε
κιόλας «κλασικός».
Οι Γερμανοί φαν μαζί με χιλιάδες επισκέπτες από το Βέλγιο, την
Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία και τη Γαλλία ανεβάζουν τον
αριθμό των θεατών σε εκατοντάδες χιλιάδες.
Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το πλούσιο θέαμα που προσφέρουν οι
δύσκολες και με μεγάλη ποικιλότητα ειδικές διαδρομές κάθε μέρας.
Τρεις διαφορετικές περιοχές, τρεις διαφορετικές ομάδες ε.δ.
χαρακτηρίζουν τον αγώνα της Γερμανίας.
Οι δρόμοι ανάμεσα στους αμπελώνες της Mosel Valley είναι γρήγοροι και
στενοί με «σφιχτές» απανωτές στροφές και γλιστερό οδόστρωμα
που δεν συγχωρεί λάθη.
Η δεύτερη μέρα του αγώνα γίνεται στην στρατιωτική περιοχή του
Baumholder, όπου εκπαιδεύονται οι Γερμανοί οδηγοί των τανκς, σε δρόμους
με εναλλασσόμενη επιφάνεια, συνήθως τσιμεντένια, με πολύ σκόνη και
χώμα, που γίνονται επικίνδυνα γλιστεροί σε περίπτωση βροχής και το
σημαντικότερο, με μεγάλα τσιμεντένια μπλοκ δεξιά και αριστερά του
δρόμου, που σκοπό έχουν να αποτρέπουν τις εξόδους των τάνκς.
Όμως η παραμικρή επαφή μαζί τους προκαλεί ολική καταστροφή στα
αυτοκίνητα. Τέλος οι ειδικές διαδρομές στην περιοχή του Saarland έχουν
ομαλή και γρήγορη άσφαλτο που δίνει τη δυνατότητα ακόμα και για βαθιές
«μπούκες» και βέβαια πολύ θέαμα.
Σε όλα αυτά προσθέστε και τις περίεργες καιρικές συνθήκες.
Η καλοκαιρινή ζέστη δημιουργεί συχνά θύελλες, ενώ η
παρουσία των
ορεινών όγκων Eifel και Hunsruck επιταχύνει τις καιρικές εναλλαγές.
Έτσι η βροχή μπορεί να ξεσπάσει πολύ γρήγορα, τόσο που δεν μπορεί να
προβλεφθεί στις 3 ώρες που έχουν οι οδηγοί για να επιλέξουν τα ελαστικά
που θα χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια.
|
Με
την σημερνή διαμόρφωση της βαθμολογίας, στην οποία ο Sebastien Loeb προηγείται στους
οδηγούς, με 74 βαθμούς, του Marcus
Gronholm με 45 βαθμούς, και η Kronos Total Citroen με 96 βαθμούς
της Ford, που έχει 81, η νίκη του Φιλανδού οδηγού της Ford, αλλά
και οι βαθμοί που θα δώσει στην ομάδα ο δεύτερος οδηγός της Mikko Hirvonen είναι μονόδρομος για
την ομάδα του Wilson. Όμως ο Loeb έχει στα υπέρ του, εκτός όλων
των άλλων και την παράδοση καθώς έχει πάρει τη νίκη και τις 4
προηγούμενες φορές που ο αγώνας μετρούσε στο WRC.
Γύρω στα 300 χλμ θα χρειαστεί να διανύσουν τα φορτηγά της Kronos για να
μεταφέρουν τα τρία Citroen των Loeb, Dani Sordo αλλά και του Xavi Pons
από την έδρα της, το Naninne, στην Τριερ.
Από τα 3 αυτοκίνητα της Citroen τα δύο θα είναι προδιαγραφών 2006, με
παθητικά διαφορικά, ενώ το τρίτο, θα είναι προδιαγραφών 2005.
Όμως οι πολύ καλές επιδόσεις του Sordo «ανάγκασαν» την
Kronos να αναθέσει το δεύτερο Xsara WRC 2006, στα χέρια του, αφήνοντας
τον Pons στο ρόλο του τρίτου της ομάδας.
Έτσι τους βαθμούς για την Kronos θα διεκδικήσουν δύο πρώην πρωταθλητές
της κατηγορίας Junior.
Ένα νέο μοναδικό ρεκόρ κυνηγάει
ο Loeb που αν κερδίσει τον αγώνα θα είναι η πέμπτη συνεχόμενη νίκη του
Γάλλου στον ίδιο αγώνα, ένα ιστορικό ρεκόρ.
Με δύο ολοκαίνουργια αυτοκίνητα θα κατέβει στον αγώνα η BP Ford World
Rally Team, που «παίζει» στην έδρα της, καθώς τα Ford Focus
κατασκευάζονται λίγα χλμ μακρύτερα, στο Saarlouis.
Ο Marcus Gronholm είναι
ικανός να απειλήσει τον Loeb, ενώ ο Mikko
Hirvonen επιθυμεί και μπορεί να κάνει μια ακόμα καλή εμφάνιση,
μετά την Ιταλία και την Ελλάδα, όπου ανέβηκε στο βάθρο των νικητών.
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται
οι προσπάθειες εξέλιξης των Impreza από την Subaru World Rally Team,
που πέρασαν τώρα στην πια στην δεύτερη και πιο αποφασιστική φάση. Ο Petter Solberg που ανανέωσε το
συμβόλαιό του με την ομάδα για 3 χρόνια και ο Stephane Sarrazin που στον αγώνα
αυτό θα είναι το Νο 2 της ομάδας, θα οδηγήσουν τα δύο Impreza spec 06,
ενώ ο Chris Atkinson θα
βρίσκεται στο τιμόνι ενός αυτοκίνητου προδιαγραφών 2005.
Ο Manfred Stohl θα βρίσκεται
στην ράμπα εκκίνησης με το Peugeot 307 της OMV Peugeot Norway, που και
πάλι δεν συμμετέχει στον αγώνα, σαν ομάδα.
Έτσι ο Αυστριακός οδηγός που οδηγεί στα χρώματα του επίσημου χορηγού
του Γερμανικού Ράλι θα προσπαθήσει να βελτιώσει την 5η θέση (20 βαθμ.)
που κατέχει στο πρωτάθλημα οδηγών.
|
Η
«παιδική» ομάδα της Ford, η Stobart-VK M-Sport Ford Rally
Team δεν διεκδικεί τίποτα περισσότερο από την εμπειρία των δύο νεαρών
οδηγών της, καθώς, ενώ έχουν αποδείξει ότι είναι ταχύτατοι, δεν είναι
ακόμα αποτελεσματικοί. Έτσι ο19χρονος Matthew
Wilson και ο ομόσταυλός του, Jari
Matti Latvala, που είναι μόλις 21, θέλουν να αποδείξουν ότι
μπορούν να συνδυάσουν ταχύτητα και αποτέλεσμα.
Τον πρωταθλητή στα DTM Mattias
Ekstrom επιστράτευσε η Red Bull Skoda Team, για τον ασφάλτινο
αυτό αγώνα. Δεύτερος οδηγός της ομάδας, που σημειωτέον δεν θα τρέξει
την άλλη βδομάδα στην Φιλανδία, θα είναι ο «μόνιμος» Andreas Aigner.
Αν και ο αγώνας μετράει για το πρωτάθλημα Νέων, μόλις 13 Junior θα
δώσουν το παρών, δύο όμως από τους οποίους δεν τρέχουν με Super 1600,
αλλά με δίλιτρα του γκρουπ Ν. Έτσι φαβορί είναι τα πληρώματα της
Citroen, καθώς τόσο ο πρώτος στη βαθμολογία Patrick Sandell, όσο και η Suzuki
απουσιάζουν από τον αγώνα.
Έτσι, δεν είναι περίεργο που τα αυτοκίνητα της ομάδας Ν/4 είναι κατά 5
περισσότερα από τα Junior, ενώ 4 από
αυτά είναι Diesel.
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων
στον
αγώνα αυτό επικεντρώνεται ιδιαίτερα στη συμμετοχή του Λάμπρου Αθανασούλα στο Trophy της
Ford, που είναι η πιο ολοκληρωμένη συμμετοχή Έλληνα οδηγού στο WRC.
O Λάμπρος στο τιμόνι του Ford Fiesta ST και ο Νίκος Μουζάκης στο δεξί μπάκετ θα
προσπαθήσουν για μια θέση στο βάθρο, που οι ατυχίες τους την στέρησαν
μέχρι τώρα.
Ο Λάμπρος εκτός από τα άλλα 7 πληρώματα που έχει να
αντιμετωπίσει, θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τις αντιξοότητες των ε.δ.
και του καιρού.
«Ο αγώνας της Γερμανίας
είναι
πολύ ιδιαίτερος. Έχει μεγάλη ποικιλία οδοστρώματος με πολλά στενά
κομμάτια που δεν συγχωρούν το παραμικρό λάθος όπως και πολλές αλλαγές
πορείας που απαιτούν μεγάλη προσοχή και συγκέντρωση.
Σημαντικό ρόλο θα παίξει
σίγουρα και
ο καιρός, που αυτή την στιγμή είναι άστατος και προβλέπεται να
παραμείνει έτσι και κατά την διάρκεια του αγώνα.
Τα αποτελέσματα στους επόμενους
δύο
αγώνες που έρχονται αυτές τις δυο εβδομάδες θα είναι καθοριστικά για
την πορεία του πρωταθλήματος. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο,
αρχίζοντας από την Γερμανία όπου το πλήρωμα με τα λιγότερα λάθη
συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσει.
Έχουμε δουλέψει πολύ επάνω στο
αυτοκίνητο το διάστημα της διακοπής του πρωταθλήματος, τόσο σε απόδοση
όσο και σε αξιοπιστία. Στόχος μας είναι τουλάχιστον μια θέση στο βάθρο
και γιατί όχι και κάτι καλύτερο!» δήλωσε σήμερα ο Λάμπρος
Αθανασούλας. |
Κείμενο: [Κατερίνα
-CatKil- Σεβαστού]
omv-adac-rallye.de
wrc.com
More articles
|
|
| |
|