Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Transylvania Adventure Trophy 2006

Περιπέτεια στα δάση των Καρπαθίων - Πρώτο μέρος

Για ακόμη μια χρονιά η περιοχή της Τρανσυλβανίας διασχίστηκε από το πολύχρωμο κομβόι των τετρακίνητων του ΤΑΤ 2006.
Το πυκνό δάσος, τα ποτάμια, οι καταπράσινες πλαγιές αλλά και τα γραφικά χωριά γέμισαν ζωή, ήχους και χρώμα.
Για 6 συναρπαστικές ημέρες όλοι οι εμπλεκόμενοι προσπάθησαν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, μέσα από σκληρές αλλά μοναδικού φυσικού κάλλους διαδρομές.

Η αποστολή του Off-Road.gr ήταν μαζί τους για να σας μεταφέρει την εμπειρία αυτού του μοναδικού Trophy.



H αποστολή είναι μια χορηγία των ελαστικών Fedima 








Η χώρα


Ρουμανία, η χώρα των Καρπαθίων, του Δούναβη και της Μαύρης Θάλασσας.

Βρίσκεται στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, συνορεύει με Ουκρανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Σερβία και FΥROM .

Με συνολική έκταση 238.319 τετραγωνικά χιλιόμετρα περιέχει την ιδανική αναλογία ορεινών όγκων (31% της έκτασης της), οροπεδίων - λόφων (33%) και πεδιάδων (36%).
Πρωτεύουσα, το Βουκουρέστι.

Το κλίμα είναι τυπικά ηπειρωτικό με ζεστά καλοκαίρια και παγωμένους χειμώνες με πολύ χιόνι.
Ο πληθυσμός της χώρας φτάνει τα 22 εκατομμύρια, η πλειοψηφία των οποίων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.

Η διάσημη οροσειρά των Καρπαθίων διασχίζει την χώρα περιέχοντας τεράστιες δασικές εκτάσεις και πολλά ποτάμια που καταλήγουν στον αιώνιο Δούναβη.

Και βέβαια στην καρδιά των Καρπαθίων βρίσκονται τα περίφημα οροπέδια της Τρανσυλβανίας.
Μια τεράστια περιοχή έκτασης 25.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων μέσα στην οποία ζουν 3 εκατομμύρια άνθρωποι, διασκορπισμένοι σε μικρές πόλεις και γραφικά χωριά.

Εδώ βρίσκονται κάποιοι από τους αρχαιότερους οικισμούς της Ευρώπης μέσα στον προστατευόμενο εθνικό δρυμό της χώρας, όπου συναντούνται ακόμα λύκοι και αρκούδες, καθώς και πολλά σπάνια είδη φυτών.

Τα μεσαιωνικά κάστρα αλλά και τα ρωμαϊκά ερείπια που συναντάς διάσπαρτα μέσα στο καταπράσινο τοπίο, σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε έναν τόπο γεμάτο ιστορίες, θρύλους και δεισιδαιμονίες.




O αγώνας




Το Transylvania Adventure Trophy (TAT) είναι το πιο γνωστό Trophy που διεξάγεται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Στην πολυετή πορεία του έχει αλλάξει τόπο διεξαγωγής, κανονισμούς και διοργανωτές.

Ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει: Ο σκληρός του χαρακτήρας.

Πρόκειται για έναν αγώνα με μεγάλη διάρκεια (6 αγωνιστικές ημέρες) και υψηλές απαιτήσεις απόδοσης από ανθρώπους και μηχανές.
Σε αυτή την τελευταία οργανωτική μορφή του διεξάγεται με επιτυχία εδώ και 5 χρόνια.     

Το ΤΑΤ 2006 είχε σαν έδρα του την πόλη Deva της Τρανσυλβανίας, όπως άλλωστε και στη περσινή του έκδοση.
Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη πόλη της περιφέρειας πάνω από την οποία δεσπόζει το διάσημο μεσαιωνικό της κάστρο.

Ο αγώνας διοργανώθηκε από την λέσχη Off-Road Adventure Romania, μια πολύ δραστήρια λέσχη τετρακίνητων φίλων, με πλούσια δράση μέσα αλλά και έξω από τα σύνορα της Ρουμανίας, καθ όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο για το διάστημα του αγώνα.

Η λέσχη πραγματοποιεί εκδρομές, αγώνες, αλλά και φιλανθρωπικές αποστολές και αποστολές βοήθειας σε αποκλεισμένα χωριά (κατά την διάρκεια του χειμώνα πέφτει πολύ χιόνι).

Το σύνολο των χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών, φέτος έφτασε τα 400.

Ο αγώνας διεξάγεται με ομάδες των δύο αυτοκινήτων. Τα πληρώματα καλούνται να ολοκληρώσουν την ειδική διαδρομή της ημέρας στον μικρότερο δυνατό χρόνο.

Η διαδρομή αυτή τους είναι φυσικά άγνωστη. Κάθε πρωί τους παραδίδεται Road Book, το οποίο είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν.

Σε επιλεγμένα σημεία της διαδρομής υπάρχουν ειδικές δοκιμασίες (φυσικά εμπόδια) που οι αγωνιζόμενοι πρέπει να ξεπεράσουν βοηθώντας το έτερο μέλος της ομάδας τους (στην πράξη βέβαια είδαμε τις ομάδες να αλληλοβοηθούνται στο γενικότερο πνεύμα αλληλεγγύης του αγώνα), ενώ υπάρχουν και αρκετά Σημεία Ελέγχου Διαδρομής (ΣΕΔ).

Η χρονομέτρηση είναι συνολική για όλη την ημέρα. Βαθμοί ποινής αποδίδονται σύμφωνα με τον κανονισμό.

Υπάρχει η δυνατότητα να διαγωνισθείς σε δύο κατηγορίες: Την Extreme και την Open.

Υπάρχουν διαφοροποιήσεις στην διαδρομή και στα εμπόδια που καλούνται να υπερπηδήσουν οι δύο αυτές κατηγορίες.
Η Open έχει περισσότερο «εκδρομικό» χαρακτήρα, για αυτό άλλωστε επιτρέπεται να επιβαίνουν στο αυτοκίνητο επιβάτες (πέραν οδηγού και πλοηγού).

Για πρώτη φορά φέτος διαγωνίστηκαν και μοτοσικλέτες τύπου Enduro.
Πειραματικά η διοργανωτές επέτρεψαν σε Ρουμάνους εντουράδες να ακολουθήσουν τις ειδικές, με πολύ θετικές εντυπώσεις.
Στο ΤΑΤ 2007 θα δούμε εκτός από τετρακίνητα, μοτοσικλέτες, αλλά και ΑΤV.

Οι διαβίωση κατά την διάρκεια του αγώνα γίνεται φυσικά στην ύπαιθρο, σε απομακρυσμένα σημεία, μέσα σε οργανωμένα bivouac.


Η αποστολή του Οff-Road.gr στο ΤΑΤ 2006


Η ιδέα – πρόκληση της αποστολής στην Ρουμανία με πλήρως «εξοπλισμένο» τετρακίνητο για την παρακολούθηση από κοντά του ΤΑΤ είχε από καιρό συζητηθεί μαζί με τον καλό φίλο Μάριο Παράβαλο.

Το σχέδιο απλό:

Ξεκινάμε από Αθήνα, δύο άτομα με κατάλληλα προετοιμασμένο τετρακίνητο (το «τερατοποιημένο» D 90 του Μάριου), πάμε οδικώς Ρουμανία, παρακολουθούμε μέρα προς μέρα τον αγώνα, κάνουμε όσο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του είναι δυνατόν και επιστρέφουμε γεμάτοι εμπειρίες.  

Η προετοιμασία κράτησε καιρό, οι επαφή με τους διοργανωτές ήταν συνεχής, το αυτοκίνητο έπρεπε να ετοιμαστεί για πολλά χιλιόμετρα σε άσφαλτο και χώμα.

Ο Superspy γνωρίζοντας προσωπικά τον ένα από τους διοργανωτές (Ionut) καθώς και με πολυετή εμπειρία στη Ρουμανία, ανέλαβε την οργάνωση της όλης επιχείρησης.   

Το L/R του Μάριου είναι πάντα ετοιμοπόλεμο: Έχει υποστεί εκτενείς μετατροπές – βελτιώσεις σε κινητήρα, αμάξωμα, μετάδοση και αναρτήσεις. Έχει δε, πλήρη εξοπλισμό πλοήγησης. Ήταν το καταλληλότερο όχημα για την περίσταση.

Ο Μάριος είναι παλιός γνώριμος του ΤΑΤ αφού είχε αγωνιστεί σε αυτό το 1994 ( με διαφορετικό οργανωτικό καθεστώς - γερμανούς τότε διοργανωτές και τόπο διεξαγωγής την Ουκρανία).

Μαζί μας θα κουβαλούσαμε ένα σετ Off-Road ελαστικών, εξοπλισμό κατασκήνωσης, κάποια ανταλλακτικά για... την κακιά την ώρα, καθώς και μια μεγάλη ποσότητα... ξηράς τροφής.
 


Αθήνα – Προμαχώνας – Σόφια – Βουκουρέστι: Συνολικά 1410 χιλιόμετρα.


Ξημερώματα Παρασκευής 30/6 λοιπόν ξεκινάμε...

Το ταξίδι ήταν κουραστικό και αδιάφορο. Ατελείωτες εναλλαγές δρόμων, πόλεων και τοπίων.
Ταχύτητα ταξιδιού στην εθνική τα 80 – 90 Km/h, για λόγους οικονομίας καυσίμου κυρίως, αφού το Defender μπορεί να ταξιδέψει με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ο καιρός ζεστός σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού.

Το μυστικό για να καλύψεις μεγάλες αποστάσεις όταν ταξιδεύεις με τέτοιες ταχύτητες είναι απλό:
Δεν κάνεις καθόλου στάσεις, παρά μόνο για ανεφοδιασμό καυσίμου.
Στόχος να διατηρήσεις όσο γίνεται υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα.
Τρως, πίνεις, ακούς μουσική, λες ιστορίες, όλα ενώ ταξιδεύεις.

Ακόμα και οι ανεφοδιασμοί στα πρατήρια βενζίνης πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο σύντομοι.  

Όση ώρα γεμίζει το ντεπόζιτο, κάνεις ασκήσεις stretching, πας στην τουαλέτα, βγάζεις φωτογραφίες, προσπαθείς να εξηγήσεις στον περίεργο βενζινά γιατί κουβαλάς τρακτερωτά λάστιχα ( «όχι, δεν πάμε στο Paris-Dakar στο ΤΑΤ πάμε...», μα καλά δεν γίνεται άλλος αγώνας με τετρακίνητα στον κόσμο; – και η κατεύθυνση δεν τους φαινόταν λίγο... λάθος για την Αφρική;).

Ευτυχώς τα δύο ντεπόζιτα του L/R, με συνολική χωρητικότητα πάνω από 110 λίτρα βενζίνης, κάνουν αρκετή ώρα να γεμίσουν οπότε έχεις χρόνο για ξεκούραση και σύσφιξη των Ελληνο-Βουλγαρικο-Ρουμανικών σχέσεων.

Η μοναδική στάση που κάναμε, ήταν στην Θεσσαλονίκη όπου είχαμε την ευκαιρία να ικανοποιήσουμε την περιέργεια μας για το πόσο ζυγίζει το Defender έτσι φορτωμένο.
Η γεφυροπλάστιγγα που το ζυγίσαμε έδειξε 2600 κιλά χωρίς τους επιβαίνοντες!

Στα σύνορα Ελλάδας-Βουλγαρίας και Βουλγαρίας-Ρουμανίας, οι τελωνιακές διαδικασίες ήταν ευτυχώς γρήγορες. Το εντυπωσιακό τετρακίνητο με τα αυτοκόλλητα του αγώνα και τα φορτωμένα λάστιχα ήταν το καλύτερο διαβατήριο.

  • «Έχετε να δηλώσετε ότι μεταφέρετε όπλα ή ναρκωτικά;»
  • «;;;; - Όχι»
  • «Καλά τότε, περάστε...»
    
Εντάξει, απαντήσαμε σε μερικές ερωτήσεις των τελωνειακών που αφορούσαν κυρίως τον εξοπλισμό πλοήγησης και τον τρόπο χρήσης του στους αγώνες...., διευκρινίσαμε και κανά δυό φορές ότι δεν πάμε στο Paris-Dakar, τα συνηθισμένα...

Η κατάσταση των δρόμων στην γειτονική Βουλγαρία και στην Ρουμανία, δυστυχώς δεν επιτρέπει την ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Τα κομμάτια με αυτοκινητόδρομο είναι ελάχιστα, οι δρόμοι είναι στενοί, με κακής ποιότητας οδόστρωμα και γεμάτοι φορτηγά TIR.

Αν στα παραπάνω προσθέσεις τις ατελείωτες στροφές, τις συνεχείς παρακάμψεις λόγω έργων, την ελλιπή (έως ανύπαρκτη) σηματοδότηση, αλλά και τα ...κάρα με άλογα που συναντάς (ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο της Ρουμανίας), καταλαβαίνεις ότι πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για χαμηλή μέση ωριαία, μεγάλους χρόνους διάσχισης και... υψηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τουλάχιστον δεν πληρώνεις πουθενά διόδια.

Το βράδυ της Παρασκευής μας βρήκε στο Βουκουρέστι.
Μικρή περιήγηση στην πόλη και μετά ξεκούραση στο σπίτι του αρχισυντάκτη του 4Χ4 Magazin και φίλου μας Mircea Dumitrache.


Βουκουρέστι – Deva: Περίπου 400 χιλιόμετρα, η πιο χαλαρή ίσως μέρα του ταξιδιού.


Σάββατο 1/7, μετάβαση στην Τρανσυλβανία...  

Από νωρίς το πρωί ο ουρανός είχε «φορτώσει». Ήταν θέμα χρόνου να αρχίσει να βρέχει. Άλλωστε όπως είχαμε πληροφορηθεί από τους ντόπιους φίλους μας, τις προηγούμενες ημέρες όλη η Ρουμανία είχε δεχθεί ισχυρές βροχοπτώσεις και είχαν προκληθεί πλημμύρες σε πολλές περιοχές.
Για τις επόμενες μέρες η προγνώσεις μιλούσαν για συνέχιση των βροχών.
Χμμ... θα έχει πολύ λάσπη.

Η καταιγίδα τελικά ξέσπασε κατά τις 10:00, μόνο που ήταν... διαρκείας, κράτησε με αμείωτη ένταση για πάνω από 3 ώρες και μετέτρεψε τους δρόμους στο Βουκουρέστι... σε ποτάμια.
Αποτέλεσμα, αντιμετωπίσαμε αφόρητο μποτιλιάρισμα στην προσπάθεια μας να βγούμε από την πόλη και να βρούμε τον – κατ’ ευφημισμό – αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση την πόλη Deva.

Στην διαδρομή το τοπίο άρχισε να γίνεται ορεινό, το πράσινο να κυριαρχεί, η φύση να σε μαγεύει.
Φτάσαμε στην πόλη που ξεκινούσε και τερμάτιζε φέτος το ΤΑΤ, αργά το απόγευμα.

Βρήκαμε το ξενοδοχείο που φιλοξενούσε τον αγώνα, και συναντήσαμε τους φίλους μας της διοργάνωσης.

Ο Ionut και ο Virgil μας καλωσόρισαν και μας ενημέρωσαν για τις τελευταίες εξελίξεις: Ο καιρός προβλεπόταν άστατος, η διαδρομή του αγώνα είχε υποστεί κάποιες αλλαγές λόγω των έντονων βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών και οι αγωνιζόμενοι κατέφθαναν με σταθερούς ρυθμούς για τον έλεγχο εξακρίβωσης.

Ο χώρος πάρκινγκ του ξενοδοχείου ήδη είχε αρχίσει να γεμίζει με πολύχρωμα αγωνιστικά και τετρακίνητα οχήματα υποστήριξης.

Το πρόγραμμα της ημέρας δεν περιελάμβανε κάτι άλλο, οπότε βρήκαμε την ευκαιρία να αλλάξουμε τα ασφάλτινα λάστιχα και να προετοιμάσουμε το αυτοκίνητο για τις ημέρες που θα ακολουθούσαν.

Τέλος πρώτου μέρους...

Κείμενο: [Γιώργος –Cuspid- Φυτάς]
Φωτογραφίες: [Γ. Φυτάς, Μ. Παράβαλος, Off-Road.gr]




Η αποστολή στο TAT 2006, είναι μια χορηγία των Ελαστικών Fedima





Διαβάστε επίσης το TAT στο 4Χ4 Magazine τεύχος Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί απο τις 8 Αυγούστου!

Δείτε το mini video απο τον αγώνα...




































 



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.034481 seconds. ]