| |
Η
επιτυχημένη λύση της εκκίνησης απο την Πορτογαλική πρωτεύουσα,
διατηρήθηκε και φέτος και έτσι το Euromilhoes
Lisboa-Dakar θα ξεκινήσει απο τα Ευρωπαϊκά εδάφη στις 6
Ιανουαρίου και θα περάσει απο Πορτογαλία, Ισπανία, Μαρόκο, Μαυριτανία,
το Μάλι και την Σενεγάλη.
Στη παρουσίαση της διαδρομής οι οργανωτές αποκάλυψαν τις λεπτομέρειες
που για ακόμη μια φορά κάνουν τον αγώνα τον δυσκολότερο, θεαματικότερο
και πιο επιτυχημένο στην ιστορία των Rally Raids.
7915 χιλιόμετρα θα διανύσουν συνολικά
πληρώματα και αναβάτες απο τα
οποία τα 4309 θα είναι οι χρονομετρημένες ειδικές!
Ο αγώνας ξεκινάει με δύο special ειδικές στην Πορτογαλία ενώ η
Αφρικάνικη έρημος τους περιμένει στο Μαρόκο για τον "πραγματικό" αγώνα
όπως ισχυρίζονται όλοι.
Για ακόμη μια φορά ο αγώνας τερματίζει στην Lac de Rose με την
παραδοσιακή ειδική γύρω απο την παραλία.
Ο τύπος φέτος ασχολήθηκε πολύ με το θέμα της ασφάλειας του αγώνα αφού
υπήρξαν υπόνοιες για ακυρώσεις η τροποποιήσεις κάποιων ειδικών
διαδρομών λόγω των ατυχημάτων με εμπλοκή θεατών.
Οι διοργανωτές για το 2007 εξασφάλισαν την αρωγή του Υπουργείου
Εξωτερικών της Γαλλίας που σε συνεργασία με τις Αρχές των χωρών που
διασχίζει ο αγώνας, φρόντισαν την μέγιστη ασφάλεια αγωνιζομένων και
υποστηρικτικού προσωπικου.
Ο φετεινός αγώνας συμπίπτει με την έναρξη λειτουργίας του δημοτικού
σχολείου της περιοχής Lompoul/mer στην μνήμη του Thierry Sabine.
Η
περιοχή είναι αυτή που είχε επιλεχθεί για τον τερματισμό του αγώνα τις
τρείς πρώτες χρονιές διεξαγωγής του.
Τα νέα απο τις ομάδες
Ο Vatanen στην Volkswagen
Η ομάδα της Volkswagen ανακοίνωσε τον τέταρτο οδηγό για το 2007. Ο
έμπειρος Φινλανδός οδηγός WRC Ari Vatanen και η Fabrizia Pons θα είναι
το πλήρωμα που θα συμπληρώσει την τετράδα με τα Tuareg 2, μετά τις
αποχωρήσεις των Sabby και Kleinschmidt.
O Kris Nissen, διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας, δήλωσε ότι είναι
χαρούμενος για την παρουσία του Φινλανδου, που δεν συμμετείχε το 2006.
Οι δοκιμές στην Τυνησία και το Μαρόκο το καλοκαίρι απέδειξαν το
αξιόμαχο της ομάδας και του νέου αυτοκινήτου.
Ο νικητής του Dakar το 1987, 1989, 1990 and 1991 επέλεξε να τρέξει με
μία απο τις εμπειρότερες συνοδηγούς με την οποία είχε ξεκινήσει και την
πολύχρονη καριέρα του.
Τα πληρώματα της Volkswagen για το 2007:
Carlos Sainz / Michel Perrin
Ari Vatanen / Fabrizia Pons
Giniel De Villiers / Dirk Von Zitzewitz
Mark Miller / Ralph Pitchford
Νέο Pajero Evo για τους νικητές
Οι νικητές των δύο προηγούμενων Dakar Luc
Alphand & Stephane
Peterhansel θα προσπαθήσουν να επεναλάβουν τους προηγούμενους
θριάμβους τους στο κοκπιτ ενός νέου Pajero Evo.
Το ολοκαίνουριο όπλο της Ιαπωνικής φίρμας δέχτηκε πολλές αλλαγές σε
σχέση με το προηγούμενο μοντέλο προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικότερο.
Οι πρώτες δοκιμές σε αγώνα πραγματοποιήθηκαν στον αγώνα των Ηνωμένων
Εμιράτων όπου τα δύο Mitsubishi έκαναν το 1-2 με τον Alphand να
κερδίζει με μόλις 9 λεπτά διαφορά των ομοσταβλό του αφήνοντας τον τρίτο
Schlesser πίσω τους με τουλάχιστον 20 λεπτά διαφορά.
Ο Peterhansel δήλωσε ότι 12000 χλμ δοκιμών και εξελίξεων δικαίωσαν τις
επιλογές της ομάδας. Οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στο κέντρο βάρους, την
γεωμετρία των αναρτήσεων και την αεροδυναμική της καρότσας αφού
μηχανικά το Pajero έχει αποδειχτεί πολύ αξιόπιστο και αξιόμαχο.
Τα 4 πληρώματα της Mitsubishi γαι το 2007 Dakar:
Luc Alphand / Gilles Picard
Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret
Hiroshi Masuoka / Pascal Maimon
Nani Roma / Lucas Cruz
Dakar Enduro Challenge FFM: O Planet
κερδίζει την θέση
Ο Fabien Planet πρόσθεσε στο plamares του την πρώτη του νίκη στο Dakar
Enduro Challenge FFM εκτός απο την πρώτη θέση στο Γαλλικό Πρωτάθλημα
Enduro και μία 3 θέση στην κατηγορία στο ISDE 2006. Ετσι αφού κέρδισε
τον συμπατριώτη του Sebastien Guillaume ετοιμάζεται να τρέξει για πρώτη
φορά στο Dakar και μάλιστα χωρίς κόστος.
Αν και μόλις 4 χρόνια στο προσκήνιο ο νεαρός Γάλλος δείχνει έτοιμος να
κυνηγήσει τους πιο έμπειρους αναβάτες.
Yvan Muller, νέος στην άμμο
Ο πολυνίκης του Andros Τrophy και τέταρτος μέχρι στιγμής WTCC Yvan
Muller θα κάνει το 2007 το ονειρό του πραγματικότητα στο bucket ενός
Nissan Pick-up που ετοιμάζουν η Dessoude & Oreca .
Νέοι κανονισμοί για τα αυτοκίνητα
Αρθρο 3 : Ελάχιστο βάρος
Τα αυτοκίνητα πρέπει να συμμορφώνονται με το ελάχιστο βάρος ανάλογα με
τον κυβισμό τους
Κυβισμός
|
4Χ4
|
2WD |
Έως 1600
|
1150 kg
|
860 kg |
Πάνω
απο 1600 μέχρι 2000
|
1350
kg
|
980 kg |
Πάνω
απο 2000 μέχρι 2250 |
1500 kg |
1010 kg |
Πάνω
απο 2250 μέχρι 2500
|
1600 kg |
1040 kg |
Πάνω
απο 2500 μέχρι 2750 |
1637,5
kg |
1070 kg |
Πάνω
απο 2750 μέχρι 3000 |
1675 kg |
1100 kg |
Πάνω
απο 3000 μέχρι 3250 |
1712,5
kg |
1130 kg |
Πάνω
απο 3250 μέχρι 3500 |
1750 kg |
1160 kg |
Πάνω
απο 3500 μέχρι 3750 |
1787,5
kg |
1190 kg |
Πάνω
απο 3750 μέχρι 4000 |
1825 kg |
1220 kg |
Πάνω
απο 4000 μέχρι 4250 |
1862,5
kg |
1250 kg |
Πάνω
απο 4250 μέχρι 4500 |
1900 kg |
1280 kg |
Πάνω
απο 4500 μέχρι 4750 |
1937,5
kg |
1310 kg |
Πάνω
απο 4750 μέχρι 5000 |
1975 kg |
1340 kg |
Πάνω
απο 5000 μέχρι 5250 |
2012,5
kg |
1370 kg |
Πάνω
απο 5250 |
2050 kg |
1400 kg |
Αρθρο 4P : Κινητήρας
Κινητήρες πάνω απο 5250 κ.ε πρέπει να χρησιμοποιήσουν περιοριστή στην
εισαγωγή του αέρα 37.2 mm και να απενεργοποιήσουν τα συστήματα ελέγχου
καυσαερίων
Στις 13 Ιανουαρίου στο Atar θα
υπάρχει ημέρα ανάπαυσης για τους
αγωνιζόμενους.
Οι ειδικές διαδρομές που οδηγούν στο Tichit και το Timbuktu δεν θα
είναι ανοιχτές στα οχήματα υποστήριξης.
Μόνο βοήθεια απο άλλους
αγωνιζόμενους θα είναι δεκτή. Τα οχήματα θα πρέπει να είναι καλά
προετοιμασμένα προκειμένου να ανταπεξέλθουν σε 2,500 χιλιόμετρα με μόνο
μία στάση.
Οι μοτοσυκλετιστές θα έχουν σε κάποια απο τις δύο ειδικές δικό τους
bivouac περίπου 100 χλμ μακριά απο το αντίστοιχο του αγώνα. Οι
διοργανωτές θα παρέχουν φαγητό και έναν μικρό χώρο επισκευών όπου οι
ίδιο οι αναβάτες θα κάνουν τις επισκευές τους με τα εργαλείς που θα
έχουν μαζί τους.
Χάρτης
Διαδρομής 2007
Ανάλυση διαδρομής 2007
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ |
ΑΦΙΞΗ |
ΑΠΛΗ |
ΕΙΔΙΚΗ |
ΑΠΛΗ |
ΣΥΝΟΛΟ |
06/01/07 |
Lisboa |
Portimão |
115 km |
117 km |
232 km |
464 km |
07/01/07 |
Portimão |
Málaga |
15 km |
67 km |
463 km |
545 km |
08/01/07 |
Nador |
Er Rachidia |
205 km |
252 km |
191 km |
648 km |
09/01/07 |
Er Rachidia |
Ouarzazate |
96 km |
405 km |
178 km |
679 km |
10/01/07 |
Ouarzazate |
Tan Tan |
164 km |
325 km |
279 km |
768 km |
11/01/07 |
Tan Tan |
Zouérat |
414 km |
394 km |
9 km |
817 km |
12/01/07 |
Zouérat |
Atâr |
4 km |
542 km |
34 km |
580 km |
13/01/07 |
Ημέρα ανάπαυσης στο
Atâr |
14/01/07 |
Atâr |
Tichit |
35 km |
589 km |
2 km |
626 km |
15/01/07 |
Tichit |
Néma |
- |
494 km |
3 km |
497 km |
16/01/07 |
Néma |
Néma |
10 km |
366 km |
24 km |
400 km |
17/01/07 |
Néma |
Ayoun |
280 km |
- |
- |
280 km |
18/01/07 |
Ayoun |
Kayes |
110 km |
257 km |
117 km |
484 km |
19/01/07 |
Kayes |
Tambacounda |
180 km |
260 km |
18 km |
458 km |
20/01/07 |
Tambacounda |
Dakar |
124 km |
225 km |
227 km |
576 km |
21/01/07 |
Dakar |
Dakar |
36 km |
16 km |
41 km |
93 km |
ΣΥΝΟΛΟ
|
1 788 km |
4 309 km |
1 818 km |
|
Το Dakar 2006 σε αριθμούς
2006 αγωνιζόμενοι
• 766 συμμετοχές:
231 μοτοσυκλέτες, 174 αυτοκίνητα
& 69 φορτηγά
• 760 άτομα υποστήριξης
• 23 γυναίκες αγωνιζόμενες
• 40% απο τις μοτοσυκλέτες, 39% απο τα αυτοκίνητα και
48% απο τα φορτηγά τερμάτισαν τον αγώνα
• 20% επαγγελματίες & 80% ερασιτέχνες συμμετείχαν
• 42 χώρες εκπροσωπήθηκαν στον αγώνα με το 30% απο
την Γαλλία και το 70% απο τις άλλες χώρες
2006 Media
• 550 δημοσιογράφοι πιστοποιήθηκαν για 330
διαφορετικά μέσα
• 26' λεπτά ημερήσια στιγμιότυπα παράχθηκαν απο την
ASO
• 580 ώρες τηελοπτικής κάλυψης σε 178 χώρες
• Περισσότεροι απο 150 εκκατομύρια τηλεθεατές στην
Ευρώπη και περίπου 30 στην Αμερική
Internet 2006
• 40 εκ. Σελιδοπροβολές σε έναν μήνα
• 2,3 εκ. Μοναδικοί επισκέπτες
Τροφοδοσία
• 11 οχήματα
• 72 άνθρωποι
• 12 000 μπουκάλια νερού την ημέρα
• 1,5 τόνοι φαγητού ημερησίως
Ιατρική Υποστήριξη
• 50 γιατροί με 6 ελικόπτερα, 20 αυτοκίνητα,
Ανεφοδιασμοί
• 600 000 λίτρα A1 jet
• 250 000 λίτρα Avgas για τα αυτοκίνητα
• 500 000 λίτρα diesel
• 140 000 λίτρα καυσίμου για τα ελικόπτερα
Κείμενο: Σταμάτης DrMel Μελέτης
Φωτογραφίες: H.Peuker, Volkswagen, DPPI, Mitsubishi Motors,
Schlesser Adventures, Gauloises Racing, D. Kraft, P.Batini, Αρχείο
Off-Road.gr
Διαβάστε
ακόμα:
Dakar 2006: Τερματισμός...
Dakar 2006: Απο την 7η έως την 12η ειδική!
Dakar 2006: Απο τη Λισσαβόνα έως ... την 6η
ειδική!
Dakar
2006: Εξαιρετικό
Rally Raid!
Αναγνωρίση
εδάφους για
το
Dakar 2006: Πρώτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Δεύτερο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Τρίτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Τέταρτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για
το
Dakar 2006: Πέμπτο μέρος
Το Dakar 2006 πλησιάζει....
Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα
τα οχήματα...,
Το
DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!
Το
Dakar 2006 θα
ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!
O
Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...
Off-Road.gr
Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!
Η ιστορία του Paris - Dakar:
1977-2004
Dakar 2005: Επιτέλους Dakar!
Dakar.com
More articles
|
|
| |
|