Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Dakar 2007: Από την Quarzazate έως τo Tichit





14 Ιανουρίου 2007: Atar - Tichit

Απλή 35 χλμ - Ειδική 589 χλμ - Απλή 2 χλμ - Σύνολο 626 χλμ

Η πρώτη ειδική μετά την ημέρα ανάπαυσης επιβεβαίωσε την κυριαρχία του Ισπανού Marc Coma ο οποίος συνεχίζει να κάνει έναν αλάνθαστο αγώνα με τους αντιπάλους του αντιμετωπίζουν συνεχόμενα προβλήματα.
Το νέο θύμα της Μαυριτανίας είναι ο Isidre Esteve, μου μέχρι τώρα ακολουθούσε παραπόδας, με ένα σπασμένο σαζμάν. (και πάλι για τα νέα 690....)

Ετσι αυτή την στιγμή πίσω απο τον Ισπανό βρίσκεται ο Despres με διαφορά 54'.

Στα αυτοκίνητα ο De Villiers, άρχισε να καθαρίζει την γενική όντας 30' μπροστά απο τα μαινόμενα Mitsubishi των Γάλλων Peterhansel & Alphand ενώ ο ομόσταβλός του Carlos Sainz έμεινε 4ος λόγω προβλημάτων στο σύστημα διεύθυνσης.

Ο τυχερός αλλά και αποτελεσματικός Hans Stacey πήρε την πέμπτη του νίκη σε ειδική και αύξησε την διαφορά του απο τον δεύτερο.

 


Μοτοσυκλέτες
Ο Marc Coma, αλάνθαστος και πολύ στρατηγικός σε όλες τις ειδικές της Αφρικής, νίκησε ακόμη μια δύσκολη ημέρα αφήνοντας πίσω του το βασικότερο αντιπαλό του, Isidre Esteve, κατα 2 ώρες μετά απο μηχανικά προβλήματα στο κιβώτιο του νέου 690.

Ετσι δεύτερος βρέθηκε ο Cyril Despres με μεγάλη διαφορά όμως. Ο Isidre Esteve αντιμετώπισε το ίδιο προβλήμα που είχε και ο Cyril  με το κιβώτιο, 330 χιλιόμετρα πρίν το τέλος της ημέρας. Προφανώς η καλύτερη Rally Raid μοτοσυκλέτα, παραμένει το κλασσικό 660....


Με έναν αντίπαλο λιγότερο ο Coma ξεκίνησε 6ος την ημέρα και έπιασε πολύ γρήγορα τον Cyril Despres που ξεκίνησε πρώτος.

Οδήγησαν μαζί μέχρι το τέλος και έτσι η διαφορά του πρωτοπόρου μεγάλωσε κατά 10'.
Ο Ullevalseter τερμάτισε 3ος με διαφορά 24', ενώ ο Casteu ήρθε την 4ος με διαφορά 26'22''. Ο Coma συνεχίζει ανενόχλητος τον δρόμο του πρός την νίκη αλλά η σχεδιαστική αστοχία του κιβωτίου των νέων 690 μπορεί να χτυπήσει και εκείνον....



Marc Coma (KTM Repsol)
Μια μεγάλη και δύσκολη ειδική. 8 ώρες στην μοτοσυκλέτα δεν είναι και πολύ εύκολες. Σήμερα αντιμετωπίσαμε τον εφιαλτικό συνδυασμό πέτρας και άμμου με πολλές κοφτερές πέτρες να είναι κρυμμένες.
Μετά το τεραίν έγινε καλύτερο. Βρήκα τον Cyril (Despres) στην διαδρομή και στο σημείο ελέγχου 2 μάθαμε ότι ο Isidre (Esteve) είχε προβλήματα.

Οδηγήσαμε μαζί μεχρι το τέλος με καλό ρυθμό αλλά όχι τέρμα γκάζι. Κρίμα για τον Isidre γιατί ο αγώνας είχε ενδιαφέρον και δίναμε μια καλή μάχη . Σήμερα κάναμε ένα καλό βήμα στον αγώνα. Ολοι ξέρουν όμως ότι η Μαυριτανία κρύβει εκπλήξεις. Τα πάντα είναι δυνατά. Αύριο ξεκινάω πρώτος και πρέπει να μελετήσω καλά το Road Book.

Pal Anders Ullevalseter (KTM)
Οδήγησα το μεγαλύτερο μέρος της ειδικής μόνος μου. Δεν μπορούσα να ακολουθήσω τον Coma μετά τα πρώτα 150χλμ. Είναι πολύ καλός, δεν κάνει λάθη και οδηγεί πολύ γρήγορα.
Ευτυχώς δεν έκανα λάθη πλοήγησης. Αύριο πρέπει να αλλάξω τροχούς γιατί σήμερα βρήκα πολλές πέτρες. Οσο για την γενική, πέτυχα τον στόχο της πεντάδας και τώρα θέλει υπομονή και στρατηγική. Θα περιμένω να κάνουν λάθος οι άλλοι.

Γενική μοτοσυκλέτων
Pos. Name Make Time Variation
1 001 COMA (ESP) KTM 30:24:47 00:00:00
2 002 DESPRES (FRA) KTM 31:19:45 00:54:58
3 008 CASTEU (FRA) KTM 31:28:02 01:03:15
4 009 BLAIS (USA) KTM 31:56:13 01:31:26
5 006 ULLEVALSETER (NOR) KTM 32:24:53 02:00:06
6 014 VERHOEVEN (HOL) KTM 32:33:44 02:08:57
7 003 SALA (ITA) KTM 32:38:38 02:13:51
8 004 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM 32:45:44 02:20:57
9 010 RODRIGUES (POR) YAMAHA 32:57:31 02:32:44
10 020 MARCHINI (FRA) YAMAHA 33:29:07 03:04:20




Αυτοκίνητα
Στα αυτοκίνητα ο De Villiers και ο Alphand βρέθηκαν οριακά να απέχουν περίπου 30'.
Η 8η ειδική ξεκαθάρισε τα πράγματα και αναπτέρωσε το ηθικό των Ιαπώνων της Mitsubishi ενώ άρχισε να τρομοκρατεί το στρατόπεδο της Volkswagen με τις συνεχείς ατυχίες.
Το νέο θύμα είναι ο Carlos Sainz που αφού κόλλησε αρκετές φορές στην άμμο αντιμετώπισε προβλήματα και με το σύστημα διευθυνσης χάνοντας πάνω απο 1 ώρα. Ετσι βρέθηκε 4ος με τα Pajero να παίρνουν την 2η και 3η θέση στην Γενική.

Καλή επίδοση απο τον Nasser Al Attiyah της BMW που σκαρφάλωσε στην 5η θέση γενικής και κρατάει την σημαία των Βαυαρών ψηλά, ενώ πολλα προβλήματα αντιμετώπισαν ο Schlesser και ο Hiroshi Masuoka με τον συμπλέκτη του Pajero να τον ταλαιπωρεί.



Giniel De Villiers (Volkswagen)
Πολύ δύσκολη μέρα. Οι πρώτοι αμμόλοφοι ήταν πολύ μαλακοί ενώ στην ενημέρωση μας είπαν ότι τα δύσκολα ήταν πιο μετά. Με δυσκολία δεν κολλήσαμε στην άμμο.
Στους επόμενους σταματήσαμε να κατεβάσουμε την πίεση στα ελαστικά, χάνοντας 5-6 λεπτά, αλλά αυτό δεν ήταν αναγκαίο. Μετά απο αυτό ήρθαν και οι πέτρες και τα πράγματα γίναν δυσκολότερα.Θα οδηγήσουμε στρατηγικά και αύριο. Τα 30' διαφοράς δεν λένε τίποτα αφού σήμερα ο Carlos (Sainz) έδειξε ότι τα προβλήματα μπορεί να κοστισουν εύκολα σε χρόνο.

Nasser Al Attiyah (BMW)
Δύσκολη και μεγάλη η σημερινή ημέρα. Χαίρομαι που δεν είχαμε προβλήματα. Επιτέθηκα στις γρήγορες διαδρομές και έκανα συντηρητικό αγώνα στα δύσκολα. Το αυτοκίνητο δούλεψε άψογα, ούτε ζημιές, ούτε λάστιχα, ούτε κολλήματα. Οσο για την γενική, δεν έχω κάτι να πώ, βλέποντας και κάνοντας.

Γενική αυτοκινήτων
Pos. Name Make Time Variation
1 301 DE VILLIERS (AFS)
VON ZITZEWITZ (ALL)
VOLKSWAGEN 27:35:53 00:00:00
2 302 PETERHANSEL (FRA)
COTTRET (FRA)
MITSUBISHI 28:07:06 00:31:13
3 300 ALPHAND (FRA)
PICARD (FRA)
MITSUBISHI 28:18:57 00:43:04
4 303 SAINZ (ESP)
PERIN (FRA)
VOLKSWAGEN 28:41:44 01:05:51
5 309 AL ATTIYAH (QAT)
GUEHENNEC (FRA)
BMW 29:20:07 01:44:14
6 310 SCHLESSER (FRA)
DEBRON (FRA)
SCHLES-FORD-RAID 29:36:52 02:00:59
7 305 MILLER (USA)
PITCHFORD (AFS)
VOLKSWAGEN 29:53:54 02:18:01
8 306 MASUOKA (JAP)
MAIMON (FRA)
MITSUBISHI 30:16:26 02:40:33
9 313 SOUSA (POR)
SCHULZ (ALL)
VOLKSWAGEN 31:52:28 04:16:35
10 320 GORDON (USA)
GRIDER (USA)
HUMMER 33:59:10 06:23:17



Φορτηγά
Στα φορτηγά η κατάσταση είναι σταθερή με τον Hans Stacey να είναι σε ασφαλή θέση μετά και απο την πέμπτη του νίκη. Δεν κινδυνεύει παρά μόνο απο τον εαυτό του και την ατυχία που μπορεί να χτυπήσει. Πίσω του ο Mardeev με το Kamaz, που απέχει 2ώρες και 56'.

Γενική φορτηγών
Pos. Name Make Time Variation
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL)
MAN 31:35:46 00:00:00
2 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS)
KAMAZ 34:32:22 02:56:36
3 513 VAN GINKEL (unk)
TIJSTERMAN (HOL)
DE ROOY (HOL)
GINAF 36:07:08 04:31:22
4 503 DE AZEVEDO (BRE)
JUSTO (BRE)
MARTINEC (unk)
TATRA 36:15:28 04:39:42
5 512 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
TATRA 36:33:49 04:58:03









12 Ιανουαρίου 2007:  Zouerat -Atar

Απλή 4 χλμ - Ειδική 542 χλμ - Απλή 34 χλμ - Σύνολο 580 χλμ

Η δεύτερη ειδική της Μαυριτανίας – μειωμένη κατά ένα τρίτο – λόγω καιρικών συνθηκών που δεν επέτρεψαν την πτήση των ελικοπτέρων, έδωσε ένα καλό δείγμα στους αγωνιζόμενους, για το τι θα ακολουθήσει.

Στις μοτοσικλέτες ο Despres προσπάθησε πολύ και νίκησε την ειδική μειώνοντας την διαφορά του στην γενική από τον Coma αλλά παραμένει 45’ πίσω.

Στα αυτοκίνητα η γενική έχει νέο αρχηγό. Tα Mitsubishi δεν κατάφεραν να εκθρονίσουν τα Volkswagen στην Μαυριτανία.

Ο Giniel De Villiers, νικητής της ειδικής παίρνει και τα σκήπτρα της γενικής.

Στα φορτηγά με τους πιο έμπειρους να βγαίνουν εκτός, o Hans Stacey κερδίζει για τρίτη φορά.





Μοτοσυκλέτες
Ο Marc Coma παραμένει ακλόνητος. Παραμένοντας πρώτος γενικής και σήμερα ακολούθησε πιστά το road book παρά την μηδενική ορατότητα. Πίσω του σε θέση επίθεσης παραμένει μόνο ο Isidre Esteve. 

Ο Cyril Despres, που είχε δηλώσει ότι θα επιτεθεί, ξεκίνησε απο την 12η θέση λόγω των ατυχιών που είχε την προηγούμενη μέρα και πέρασε τους πάντες μπροστά του κάνοντας και πολύ μικρή διαφορά από τον Ullevalsater που κινήθηκε ταχύτατα.

Αυτό τον έφερε 12’ λεπτά πιο κοντά στον πρωτοπόρο Coma. Ο Ισπανός από την άλλη δεν δείχνει να ανησυχεί από τον ανταγωνισμό, βασική του ανησυχία ήταν το ατύχημα του ομόσταβλου του Jordi Viladoms που κέρδισε χθες την ειδική, αλλά έσπασε το χέρι του σήμερα. Τίποτα το πολύ σοβαρό πάντως.

Cyril Despres (KTM Gauloises)
Ήταν προφανώς μια καλή ημέρα. Αν η ειδική γινόταν ολόκληρη θα είχα ακόμη 10’ λεπτά κέρδος.
Κρίμα. Η πλοήγηση σήμερα ήταν δύσκολη και ο Marc και ο Isidre πρέπει να έκαναν λάθος. Δεν αποτέλεσε πλεονέκτημα το ότι ξεκίνησα πίσω γιατί η αμμοθύελλα έσβησε τα σημάδια.
Απο την αρχή προτίμησα να πλοηγηθώ με τον δικό μου τρόπο και αυτό δούλεψε πολύ καλά. Στους αμμόλοφους κόλλησα τρεις φορές. Νομίζω ότι έχω ελπίδες ακόμη. Θα ξεκουραστώ άν και νοιώθω πολύ καλά σωματικά. Πρέπει να ξυριστώ γιατί έχω αρχίσει να έχω φαγούρα μέσα στο κράνος....

David Casteu (KTM Gauloises)
Αν μου έλεγαν πριν απο λίγα χρόνια ότι θα πάλευα για την τριάδα θα ήταν απίστευτο. Αλλά φέτος σε αυτό το σημείο φτάσαμε.
Σήμερα η πλοήγηση ήταν δύσκολη. Η αμμοθύελλα δημιουργούσε μια πυκνή ομίχλη που θυμίζει κάποια πρωινά της Γαλλίας.

Οχι απλά δεν βλέπεις αλλά είναι δύσκολα να εμπιστευτείς και τις σημειώσεις σου. Για παράδειγμα όταν βλέπεις στο Road Book ότι υπάρχει ένα βουνό που πρέπει να ακολουθήσεις στην διαδρομή, σήμερα δεν μπορούσες να το δεις πριν τα 100 μέτρα.
Έτσι πλοηγηθήκαμε σαν θαλασσινοί!



Γενική μοτοσυκλετών
Pos. Name Make Time Variation
1 001 COMA (ESP) KTM 22:38:34 00:00:00
2 004 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM 22:49:21 00:10:47
3 008 CASTEU (FRA) KTM 23:15:27 00:36:53
4 002 DESPRES (FRA) KTM 23:23:30 00:44:56
5 009 BLAIS (USA) KTM 23:31:27 00:52:53
6 003 SALA (ITA) KTM 24:08:02 01:29:28
7 034 LOPEZ (CHI) HONDA 24:09:17 01:30:43
8 010 RODRIGUES (POR) YAMAHA 24:10:29 01:31:55
9 006 ULLEVALSETER (NOR) KTM 24:14:40 01:36:06
10 014 VERHOEVEN (HOL) KTM 24:18:15 01:39:41




Αυτοκίνητα
Η διαδρομή από το Zouerat στο Atar αναμενόταν να είναι η μονομαχία ανάμεσα στις ομάδες Volkswagen & Mitsubishi.

Το πραγματικό τεστ για τους Γερμανούς θα παιζόταν στους αμμόλοφους αφού στους γρήγορους χωματόδρομους του αγώνα το Touareg II πέρασε τις εξετάσεις με άριστα. Και δω τα πράγματα πήγαν καλά με τον Giniel de Villiers να κερδίζει την ειδική, την έκτη της καριέρας του απο το 2003, και να παίρνει την πρωτιά της γενικής μπροστά από τον αγέραστο Sainz.

Ο Peterhansel έκανε την καλύτερη επίδοση απο όλα τα Mitsubishi τερματίζοντας 2ος με τον Masuoka να έρχεται 4ος.

Στο στρατόπεδο της BMW X-Raid τα πράγματα δείχνουν δύσκολα μετά το ατύχημα του Chicherit και τα άπειρα προβλήματα της Jutta Kleinschmidt και του Nasser Al Attiyah που τερμάτισε αισίως 5ος 11’ λεπτά απο τον πρώτο.

Τον μεγαλύτερο εφιάλτη όμως τον έζησε ο Carlos Sousa που χρειάστηκε πάνω απο μία ώρα για να ξεκολλήσει το  Touareg απο την άμμο, έχοντας ήδη ένα χάσιμο 10’ και δύο σκασμένα λάστιχα.
Φήμες θέλουν να παράτησε τον συνοδηγό του λόγω εκνευρισμού ενώ κατά δήλωση του Andreas Schulz  (συνοδηγός) χάθηκαν για περίπου 45’ μεταξύ τους λόγω κακής ορατότητας..... (!!!)



Giniel De Villiers (Volkswagen)
Πολύ δύσκολη ειδική λόγω ορατότητας. Οδηγήσαμε στα τυφλά χωρίς κανένα σημείο αναφοράς στην ειδική.
Χάρηκα όταν ανακοινώθηκε η μείωση της ειδικής. Κάναμε υπομονή και παρά ένα μικρό χάσιμο στην αρχή όλα πήγαν καλά.

Οι μικρές διαφορές της γενικής δεν μου κάνουν εντύπωση. Τι επίπεδο είναι πολύ υψηλό και σε συνδυασμό με την δυσκολία του αγώνα κάνουν το Dakar τόσο συναρπαστικό.

Stephane Peterhansel (Mitsubishi)
Πολύ καλή ημέρα αλλά κάναμε λάθος επιλογή στις πιέσεις των ελαστικών.
Δεν βγάλαμε αέρα στην αρχή και έτσι εκτός απο ένα κόλλημα στην άμμο χάσαμε και χρόνο προκειμένου να αφαιρέσουμε πίεση.

Με τα λάστιχα ξεφούσκωτα και την ειδική να μικραίνει μιας έπιασε λάστιχο 5 χλμ απο τον τερματισμό. Κάτι δεν πήγε καλά και έτσι δεν μειώσαμε την διαφορά όπως υπολογίζαμε!
Άλλωστε αντιμετωπίσαμε πρόβλημα και με τον συμπλέκτη. Αύριο είναι μέρα ξεκούρασης και έχουμε ακόμα άλλο τόσο αγώνα.

Γενική αυτοκινήτων
Pos. Name Make Time Variation
1 301 DE VILLIERS (AFS)
VON ZITZEWITZ (ALL)
VOLKSWAGEN 20:04:01 00:00:00
2 303 SAINZ (ESP)
PERIN (FRA)
VOLKSWAGEN 20:05:40 00:01:39
3 302 PETERHANSEL (FRA)
COTTRET (FRA)
MITSUBISHI 20:28:39 00:24:38
4 300 ALPHAND (FRA)
PICARD (FRA)
MITSUBISHI 20:37:54 00:33:53
5 306 MASUOKA (JAP)
MAIMON (FRA)
MITSUBISHI 21:15:31 01:11:30
6 310 SCHLESSER (FRA)
DEBRON (FRA)
SCHLES-FORD-RAID 21:16:10 01:12:09
7 309 AL ATTIYAH (QAT)
GUEHENNEC (FRA)
BMW 21:36:06 01:32:05
8 305 MILLER (USA)
PITCHFORD (AFS)
VOLKSWAGEN 21:54:40 01:50:39
9 313 SOUSA (POR)
SCHULZ (ALL)
VOLKSWAGEN 22:42:27 02:38:26
10 314 MONTERDE (ESP)
LURQUIN (BEL)
BMW 24:07:52 04:03:51



Φορτηγά
Ο Hans Stacey ζει το όνειρο κάθε αγωνιζόμενου στο Dakar. Έχοντας τον ανταγωνισμό του αποδεκατισμένο πλήρως, χωρίς να έχει κάνει κάτι για αυτό, ο Ολλανδός τώρα κρατάει την γενική με διαφορά 2 ώρες και 16’ απο τον δεύτερο  Ilgizar Mardeev της Kamaz.

Στην σημερινή ειδική ο Stacey άνετα νίκησε για 9η φορά στην καριέρα του με τον Γάλλο Philippe Jacquot, επίσης με MAN πίσω του περίπου 27’.

Hans Stacey (Man)
Οδηγήσαμε στρατηγικά γνωρίζοντας ότι Gerard de Rooy ήταν εκτός. Δεν υπήρχε λόγος να επιτεθούμε και έτσι κρατήσαμε έναν ρυθμό. Κάνουμε τον δικό μας αγώνα.
Σήμερα ήταν η ημέρα των πλοηγών, δεν κάναμε λάθη και παρά την δυσκολία της ειδικής τα πήγαμε καλά. Το φορτηγό δούλεψε τέλεια.

Γενική φορτηγών
Pos. Name Make Time Variation
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL)
MAN 22:36:57 00:00:00
2 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS)
KAMAZ 24:53:25 02:16:28
3 513 VAN GINKEL (unk)
TIJSTERMAN (HOL)
DE ROOY (HOL)
GINAF 25:50:11 03:13:14
4 503 DE AZEVEDO (BRE)
JUSTO (BRE)
MARTINEC (unk)
TATRA 25:51:58 03:15:01
5 512 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
TATRA 26:36:45 03:59:48







11 Ιανουαρίου 2007: Tan-Tan – Zouerzat
Απλή 414 χλμ Ειδική 394 χλμΑπλή 9 χλμ – Σύνολο 817 χλμ

Βροχή στην έρημο!

Πήξανε στην λάσπη σήμερα. Η βροχή ξεκίνησε από νωρίς και μετέτρεψε την έρημο σε ένα απέραντο πεδίο λάσπης!

Λίγο πριν την εξαιρετικά γρήγορη ειδική όλοι βάλθηκαν να καθαρίζουν τα οχήματα από τη λάσπη που είχαν μαζέψει!

414 απλή και άλλα 394 χιλιόμετρα ειδικής, ανέβασαν το σύνολο σε κάτι παραπάνω από 800 χιλιόμετρα.

Στις μοτοσυκλέτες ο Jordi Viladoms κάνει τον καλύτερο χρόνο, κτυπώντας τον ομόσταυλό του Coma, o οποίος συνεχίζει να είναι στην κορυφή της γενικής.

Ο Despres σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να καλύψει το χαμένο χρόνο, δοκιμάζει να κόψει διαδρομή και τελικά χάνει ακόμα 10 λεπτά.

Ο Robby Gordon με το Hummer του παίρνει την ειδική, αλλά τα Touareg είναι πολύ μπροστά στην γενική.

Ο Hans Stacey προσθέτει ακόμα μια ειδική του Dakar στο palmares του και οδηγεί τα φορτηγά.




Μοτοσυκλέτες
Οι λάτρεις της ταχύτητας το ευχαριστήθηκαν σήμερα. 394 χιλιόμετρα βγήκαν σε κάτι λιγότερο από 4 ώρες από τους κορυφαίους αναβάτες!

Ξεκινώντας τέταρτος, ύστερα από μια μεγάλη απλή, μεταξύ των συνόρων, ο Jordi Viladoms ταξίδεψε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μόνος. Κάτι που σίγουρα τον βοήθησε στην αυτοσυγκέντρωση του.

Ο 27χρόνος μηχανικός, που εγκατάλειψε στην πρώτη του συμμετοχή στο Dakar, πέρσι, πήρε την πρώτη του ειδική στο πιο διάσημο από τα Rally Raid. Ο Jordi άφησε πίσω τον Coma με μια διαφορά αναπνοής στα 57’’.

Τρίτος ήρθε ο αμερικανός Chris Blais που ευχαριστήθηκε για μια ακόμα φορά την γρήγορη ειδική.   

Ο Despres σε μια προσπάθεια να καλύψει το χαμένο χρόνο, βασίστηκε στις ομολογουμένως πολύ μεγάλες ικανότητες πλοήγησης που έχει και προσπάθησε να «κόψει» δρόμο. Δεν του βγήκε όμως και έχασε πάνω από 10 λεπτά!

Η ειδική που πέρσι εγκατάλειψε, ύστερα από το ατύχημα που του στοίχισε το Dakar και έναν ώμο, δεν τον πάει... Βρίσκεται πλέον κοντά στη μια ώρα πίσω από τον Marc Coma που κρατά τη γενική.


Jordi Viladoms (SPA - KTM Repsol)
Είναι η πρώτη μου νίκη σε ειδική. Είμαι πολύ χαρούμενος και έκπληκτος απο το αποτέλεσμα. Κατάλαβα ότι πήγαινα καλά όταν έπιασα στην ειδική τομ Cyril (Despres). Δεν συνάντησα πουθενά τον Marc (Coma) και τον Isidre (Esteve)και έτσι μέχρι τον τερματισμό δεν κατάλαβα τι είχε γίνει. Δεν περίμενα να κερδίσω τόσο εύκολα και γρήγορα.
Ο στόχος μου δεν είναι βέβαια αυτός αλλά να βοηθήσω τον Coma στην νίκη του. Το αποτέλεσμα πάντως δέιχνει ότι είμαστε πολύ ικανή ομάδα.

Marc Coma (SPA - KTM Repsol)
Είμαι πολύ χαρούμενος για τον Jordi (Viladoms) και περίμενα να γίνει κάτι τέτοιο φέτος. Εχει τρομερή βελτίωση σαν αναβάτης και η ώρα του θα έρθει πολύ σύντομα για να ανέβει στο βάθρο. Απο την εκκίνηση κρατήσαμε τον ρυθμό μας και κρατήσαμε και τις μοτοσυκλέτες σε καλή κατάσταση. Κάνουμε τον δικό μας αγώνα και δεν ασχολούμαστε με τους άλλους.


Γενική μοτοσυκλετών
Pos. Name Make Time Variation
1 001 COMA (ESP) KTM 17:55:30 00:00:00
2 004 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM 18:07:37 00:12:07
3 008 CASTEU (FRA) KTM 18:40:09 00:44:39
4 009 BLAIS (USA) KTM 18:43:09 00:47:39
5 002 DESPRES (FRA) KTM 18:52:48 00:57:18
6 021 VILADOMS (ESP) KTM 19:01:43 01:06:13
7 014 VERHOEVEN (HOL) KTM 19:07:15 01:11:45
8 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 19:13:45 01:18:15
9 010 RODRIGUES (POR) YAMAHA 19:19:58 01:24:28
10 034 LOPEZ (CHI) HONDA 19:22:42 01:27:12





Αυτοκίνητα
Δεν άφησε πουθενά, όπως ισχυρίζεται, ο Robby Gordon, εκμεταλλευόμενος την υψηλή ιπποδύναμη και το ιδιόρρυθμο στήσιμο του Hummer με τον καλύτερο τρόπο.

Γνωστός περισσότερο για την επιθετική του οδήγηση, παρά για την απόδοση του, ξεκίνησε 12ος το πρωί και κατάφερε να αυξήσει τις νίκες του σε ειδικές του Dakar στις τρεις.

Η ειδική αποδείχθηκε ιδανική και για τον Schlesser που ακολούθησε δεύτερος, μόλις 17’’ πίσω από τον Robby!

Πίσω, μα... πολύ πίσω, ο γρηγορότερος εργοστασιακός ήταν ο Giniel De Villers.
Ο νοτιοαφρικανός τερμάτισε 6’52’’ πίσω από τον Gordon, νικώντας και τον ομόσταυλό του Carlos Sainz με διαφορά 30΄΄.

Η αρμάδα των Mitsu, ακολουθεί αρκετά πίσω από τα Touareg. Ο καλύτερος ήταν ο Luc Alphand, τέταρτος στην ειδική και 23 λεπτά πίσω από τον Sainz που συνεχίζει να κυριαρχεί στην γενική.

Η μέρα ήταν άσχημη για τον Guerlain Chicherit. Το ζόρισε λίγο παραπάνω και τελικά κατέληξε με τους τροχούς να κοιτούν τον ουρανό στην Μαυριτανική έρημο και εκτός αγώνα.




Robby Gordon (USA – Hummer)
Πήγα τέρμα γκάζι σήμερα, μου άρεσε πολύ η ειδική. Το αυτοκίνητο δούλεψε άψογα. Πέρυσι στην ίδια ειδική έχασα 20 λεπτά.
Ανησύχησα για τα καυσιμα προς το τέλος και έκοψα. Στους αμμόλοφους παλέψαμε με τον Schlesser αλλά ήταν γρηγορότερος και με πέρασε. Είχαμε προβλήματα με την ποιότητα των καυσίμων στο Μαρόκο. Ετσι μείναμε πίσω χωρίς να ρισκάρουμε μια εγκατάλειψη.
Είχαμε μια προειδοποίηση για τον τρόπο που προσπερνάμε, στα Baja έτσι κάνουμε αφού δεν έχουμε σύστημα προειδοποίησης, στην διαδρομή ξεκινήσαμε 71οι και βρήκαμε μπροστά μας πολλούς αργούς οδηγούς.
Εκεί που οι άλλοι έκοβαν εγώ έβαζα έκτη. Σήμερα πάντως προσπέρναγα ανοιχτά.
 
Jean-Louis Schlesser (FRA - Schlesser Ford)
Κάναμε μια πολυ καλή ειδική με εξαιρετικό ρυθμό, παρά το πολύ camel grass. Πρίν την ειδική βρήκαμε ένα λασπωμένο μονοπάτι.
Πρώτη φορά στην ζωή μου το βλέπω αυτό εδώ. Στην εκκίνηση της ειδικής έπρεπε να βγάλουμε 100 κιλά λάσπης απο το αυτοκίνητο.
Ο αγώνας ξεκινάει τώρα και αύριο θα είναι πολύ καυτά τα πράγματα. Ξεκινάω δεύτερος και θά πάω όσο πιο γρήγορα μπορώ για να καλύψω την διαφορά. Θα παραμείνω μαζί με τα Mitsubishi γιατί τα Volkswagen είναι άπιαστα.



Γενική αυτοκινήτων
Pos. Name Make Time Variation
1 303 SAINZ (ESP)
PERIN (FRA)
VOLKSWAGEN 16:00:04 00:00:00
2 301 DE VILLIERS (AFS)
VON ZITZEWITZ (ALL)
VOLKSWAGEN 16:03:15 00:03:11
3 313 SOUSA (POR)
SCHULZ (ALL)
VOLKSWAGEN 16:14:07 00:14:03
4 300 ALPHAND (FRA)
PICARD (FRA)
MITSUBISHI 16:23:59 00:23:55
5 302 PETERHANSEL (FRA)
COTTRET (FRA)
MITSUBISHI 16:25:07 00:25:03
6 310 SCHLESSER (FRA)
DEBRON (FRA)
SCHLES-FORD-RAID 16:28:54 00:28:50
7 304 ROMA (ESP)
CRUZ SENRA (ESP)
MITSUBISHI 16:37:35 00:37:31
8 305 MILLER (USA)
PITCHFORD (AFS)
VOLKSWAGEN 16:54:57 00:54:53
9 306 MASUOKA (JAP)
MAIMON (FRA)
MITSUBISHI 17:04:27 01:04:23
10 309 AL ATTIYAH (QAT)
GUEHENNEC (FRA)
BMW 17:23:36 01:23:32





Φορτηγά
Χωρίς τον Chagin στο παιχνίδι, ο Hans Stacey είναι ο κορυφαίος στα φορτηγά. Ο ιπτάμενος Ολλανδός, πρόσθεσε ακόμα μια νίκη από το φετινό Dakar και μεγάλωσε τη διαφορά του από τον Gerard De Rooy στα 48 λεπτά.


Γενική φορτηγών
Pos. Name Make Time Variation
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL)
MAN 17:45:13 00:00:00
2 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL)
GINAF 18:33:55 00:48:42
3 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS)
KAMAZ 19:31:52 01:46:39
4 512 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
TATRA 20:27:57 02:42:44
5 503 DE AZEVEDO (BRE)
JUSTO (BRE)
MARTINEC (unk)
TATRA 20:28:59 02:43:46











10 Ιανουαρίου 2007: Ouarzazate – Tan-Tan

Απλή 164 χλμ Ειδική 325 χλμ Απλή 279 χλμΣύνολο 768 χλμ

Παιχνίδια στους αμμόλοφους, λίγο πριν την Μαυριτανία...

Λίγο πρίν την Μαυριτανία, οι αγωνιζόμενοι έπρεπε να ολοκληρώσουν τις "υποχρεώσεις τους" στο Μαρόκο μέσα από πολύ γρήγορες ειδικές.

Ο Isidre Esteve, δεύτερος στην γενική πίσω από τον Coma, πήρε την πρώτη του νίκη φέτος, πλησιάζοντας έτσι τον πρωτοπόρο συμπατριώτη του.

Στα αυτοκίνητα ο Carlos Sainz επιβεβαίωσε την κυριαρχία του με το νέο Tuareg.

Στα φορτηγά ο Stacey εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Chagin και ανεβαίνει στην κορυφή της γενικής. 




Μοτοσυκλέτες
Νικητής και στις δύο πρώτες αφρικάνικες ειδικές ο Marc Coma έβαλε πορεία για τις ακτές του Ατλαντικού κάτω από τις καλύτερες προϋποθέσεις.
Με διαφορά μεγαλύτερη από 12’ σε σχέση με τον δεύτερο, ο νικητής του 2006 αν και έχασε την ειδική, δεν επέτρεψε στον συμπατριώτη του να καλύψει την διαφορά.

Μετά τα πρώτα 100 χλμ της σημερινής διαδρομής οι δύο Ισπανοί , οι μόνοι αλάνθαστοι αναβάτες μέχρι στιγμής από την εκκίνηση της Πορτογαλίας, ακολούθησαν μαζί την διαδρομή.

Ο Esteve νίκησε με διαφορά 1’54’’ από τον Coma κάνοντας έτσι την πρώτη του νίκη για φέτος και την έβδομη στην καριέρα του σε ειδική του Dakar.

Ο Cyril Despres, νικητής πέρυσι στην ειδική, αρκέστηκε στην τρίτη θέση ανήμπορος να φτάσει το Ισπανικό δίδυμο. Έτσι η διαφορά του είναι 5’02 από τον  Esteve και 3’57 απο τον Coma.

Στην ομάδα της KTM-Gauloises, η πολύ καλή μέρα για τον Esteve δεν πέρασε και στον David Casteu.
Ο Γάλλος πέρασε την γραμμή του τερματισμού περίπου 15’ λεπτά μετά τους πρωτοπόρους. Στην ομάδα των “Bleu” ο Esteve κατοχυρώνει την θέση του αρχηγού.

Στην γενική κατάταξη ο Coma βρίσκεται 10’ μπροστά απ’ τον Ισπανό με τους Casteu και Despres να βρίσκονται 37’ και 47’ αντίστοιχα πιο πίσω.



Isidre Esteve (KTM Gauloises)
Eίμαι χαρούμενος με τον σημερινό ρυθμό μου. Η ειδική ήταν πολύ τεχνική στην αρχή και πολύ γρήγορη μετά.

60 χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση έπιασα τον Coma. Τα πάντα πήγαν καλά και η μοτοσυκλέτα δούλεψε άψογα.
Κάναμε κάποιες ρυθμίσεις εχθές με τον David (Casteu) και δούλεψε πολύ καλά. Αύριο θα είναι μια κρίσιμη ειδική όπως όλες τις Μαυριτανίας.

Marc Coma (KTM Repsol )
Ηταν δύσκολη ειδική με ανάβαση στο βουνό, χρειάστηκε πολύ σωματική προσπάθεια. Ηθελε πολύ προσοχή στις πέτρες αφού τα λάστιχα ήταν φαγωμένα μετά απο δύο ημέρες αγώνα.

Κράτησα έναν φυσιολογικό ρυθμό και οδήγησα σταθερά ακόμα και όταν με έπιασε ο Isidre (Esteve). Αύριο ξεκινάει ένα καινούριο Rallye. Αύριο η ειδική είναι η πιό κρίσιμη!.

 
Cyril Despres (KTM Gauloises)
Σήμερα κράτησα έναν ρυθμό ασφαλείας.
Δεν ξέρω άν έκαναν το ίδιο και οι Marc και Isidre γιατί σε όλες τις Μαροκινές διαδρομές οδήγησαν πολύ γρήγορα και έτσι η διαφορά σήμερα μου έφτασε τα 5’.

Δεν εχω χάσει τις ελπίδες μου για νίκη, 25’ απο την συνολική μου διαφορά οφείλονται στο σπασμένο κιβώτιο που είχα και 10’ οφείλονται στο ότι εχθές οδήγησα στην σκόνη των άλλων. Φυσιολογικά η διαφορά μου θα ήταν μόνο 10’.

Δεν ξέρω άν οφείλεται σε κακοτυχία, αφού είμαι ο πιο προσεκτικός αναβάτης. Το θετικό είναι ότι νοιώθω σωματικά σε πολύ καλή κατάσταση.

Γενική μοτοσυκλετών

Pos. Name Make Time Variation
1 001 COMA (ESP) KTM 14:08:48 00:00:00
2 004 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM 14:18:44 00:09:56
3 008 CASTEU (FRA) KTM 14:46:29 00:37:41
4 002 DESPRES (FRA) KTM 14:56:21 00:47:33
5 009 BLAIS (USA) KTM 14:56:24 00:47:36
6 021 VILADOMS (ESP) KTM 15:15:58 01:07:10
7 014 VERHOEVEN (HOL) KTM 15:18:01 01:09:13
8 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 15:19:17 01:10:29
9 034 LOPEZ (CHI) HONDA 15:22:41 01:13:53
10 005 DE AZEVEDO (BRE) KTM 15:23:38 01:14:50








Αυτοκίνητα
Στα αυτοκίνητα ο Carlos Sainz, που εχθές παραδέχτηκε ότι βρισκόταν σε περίοδο προσαρμογής, πήρε την 6η του νίκη σε ειδική του Dakar και τρίτη σε Αφρικανικό έδαφος.

Παίρνοντας εκκίνηση απ’ τη τρίτη θέση, ο El Matador εκμεταλλευόμενος τις ταχύτατες ειδικές που ταιριάζουν στο στυλ οδήγησης του, νίκησε μια μέρα πριν τους αμμόλοφους της Μαυριτανίας, που πέρυσι τον δυσκόλεψαν πολύ.

Αφού προσπέρασε τους Schlesser και Carlos Sousa καθ’ όδον στο ΣΕΔ 2 (163 χλμ), ο πολυνίκης πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rally τερμάτισε με διαφορά 30’’ από τον Stephane Peterhansel.

Ο Giniel De Villiers, στην τρίτη θέση τερμάτισε 1’41 πίσω από τον ομοσταβλό του.

Για τον ταχύτερο οδηγό της BMW X-Raid – Guerlain Chicherit - η κατάσταση εξελίχθηκε ομαλά στο πρώτο μέρος της διαδρομής.
Στο τελευταίο κομμάτι της ειδικής όμως, ένα λάθος του, τον έστειλε στην πέμπτη θέση της κατάταξης 5’ πίσω απο τον πρώτο.

Ο Sainz, που διατηρεί απόσταση 3’36’’ απο τον De Villiers και 11’17’’ από τον Sousa στην γενική κατάταξη, πρέπει να διατηρήσει την απόδοση του και στους αμμόλοφους προκειμένου να κρατήσει και την πρωτοπορία στην γενική.

Ο Nani Roma, τέταρτος με διαφορά 16’16’’, είναι ο ταχύτερος οδηγός της Mitsubishi, ενώ οι Peterhansel, Alphand και Masuoka, παρά την διαφορά τους απο τον πρώτο (20’, 22’, 25’ αντίστοιχα) παραμένουν διεκδικητές του τίτλου, λόγω της εμπειρίας τους στην άμμο.



Carlos Sainz (VW)
Για την ώρα όλα είναι καλά. Είχα πολύ καλή μέρα σήμερα άν και δύσκολη. Για ακόμη μια φορά βρήκαμε πολύ πέτρα και περάσαμε όλη την ειδική αποφεύγωντας τις.
Ο αγώνας όμως τώρα ξεκινά και δεν είμαι πολύ έμπειρος στους αμμόλοφους.
 
Stephane Peterhansel (Mitsubishi)
Δεν ήταν και τόσο συναρπαστικά σήμερα. Κάναμε συντηρητικό αγώνα προκειμένου να αποφύγουμε τα κλαταρίσματα.

Με προσπέρασε ο Ari (Vatanen) που πήγαινε "τέρμα γκάζι" και τον άφησα να περάσει κάτι που πλήρωσε αργότερα με ένα σκασμένο λάστιχο.

Ο Carlos (Sainz) οδήγησε και εκείνος συντηρητικά και χωρίς προβλήματα και κέρδισε. Χαίρομαι που τελείωσε το Μαρόκο. Αύριο δεν θα είναι πολύ δύσκολα.

Μου αρέσει το τεραίν της Μαυριτανίας. Θυμάμαι ακόμα την εποχή που έτρεχα με το δικύλινδρο Yamaha και περνούσα υπέροχα....

Giniel De Villiers (VW)
Ηταν πολύ πέτρινη και δύσκολη η διαδρομή σήμερα. Προλάβαμε τον Schlesser πολύ γρήγορα.

Πρέπει να κορνάραμε πάνω απο 15 φορές αλλά δεν μας άφησε να περάσουμεκαι έτσι μείναμε στην σκόνη του για παραπάνω απο 100 χλμ. μέχρι να σκάσει το λαστιχό του.

Η διαδρομή ήταν πολύ απαιτητική για το αυτοκίνητο και χαίρομαι που όλα πήγαν καλά.

Σχετικά με την γενική, οι διαφορές είναι μικρές και τα πράγματα είναι ακόμα ρευστά. Οι επόμενες 4 ημέρες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Στην Μαυριτανία οι διαφορές μπορεί να φτάσουν τα 30’.
   
Γενική αυτοκινήτων
Pos. Name Make Time Variation
1 303 SAINZ (ESP)
PERIN (FRA)
VOLKSWAGEN 12:53:50 00:00:00
2 301 DE VILLIERS (AFS)
VON ZITZEWITZ (ALL)
VOLKSWAGEN 12:57:26 00:03:36
3 313 SOUSA (POR)
SCHULZ (ALL)
VOLKSWAGEN 13:05:07 00:11:17
4 304 ROMA (ESP)
CRUZ SENRA (ESP)
MITSUBISHI 13:10:06 00:16:16
5 300 ALPHAND (FRA)
PICARD (FRA)
MITSUBISHI 13:14:17 00:20:27
6 312 CHICHERIT (FRA)
BAUMEL (FRA)
BMW 13:17:21 00:23:31
7 302 PETERHANSEL (FRA)
COTTRET (FRA)
MITSUBISHI 13:18:21 00:24:31
8 306 MASUOKA (JAP)
MAIMON (FRA)
MITSUBISHI 13:19:09 00:25:19
9 310 SCHLESSER (FRA)
DEBRON (FRA)
SCHLES-FORD-RAID 13:29:40 00:35:50
10 305 MILLER (USA)
PITCHFORD (AFS)
VOLKSWAGEN 13:43:22 00:49:32





Φορτηγά
Με διαφορά 24’ ξεκίνησε την τρίτη αφρικάνικη ειδική ο Ρώσος Vladimir Chagin.
Η σημερινή ημέρα όμως ήταν η χειρότερη της αγωνιστικής του καριέρας, βγάζοντας τον εκτός διεκδίκησης του 6ου συνεχόμενου τίτλου του.

Αντιμετωπίζοντας προβλήματα τροφοδοσίας στο ΣΕΔ 2 ο Τσάρος έχασε 20’. Στην προσπάθεια του να καλύψει τη διαφορά, πάτησε το γκάζι περισσότερο απ’ ότι έπρεπε....
Ετσι 30 χλμ πριν τον τερματισμό τουμπάρισε και κατέστρεψε το Kamaz του.

Η άτυχη στιγμή του Chagin αποτέλεσε θεόσταλτο δώρο για τον Hans Stacey, που μέχρι χθες έδειχνε ανήμπορος να καλύψει την διαφορά του με τον Ρώσο.

Η υπομονή του – και φυσικά η ατυχία του Chagin- απέδωσε και βρέθηκε, με την 7η νίκη του σε ειδική του Dakar και ταυτόχρονα στην κορυφή της γενικής, μπροστά από το συμπατριώτη του de Rooy με διαφορά 34'

Γενική φορτηγών
Pos. Name Make Time Variation
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL)
MAN 14:05:15 00:00:00
2 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL)
GINAF 14:39:50 00:34:35
3 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS)
KAMAZ 15:35:42 01:30:27
4 512 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
TATRA 16:07:44 02:02:29
5 513 VAN GINKEL (unk)
TIJSTERMAN (HOL)
DE ROOY (HOL)
GINAF 16:14:34 02:09:19




Κείμενο: Σπύρος Κατσιμαλής - Μελέτης Σταμάτης
Φωτογραφίες: Gauloises Racing, Van Oers, VW Motorsport, Nissan Motorsport, AIFA, Mitsubishi Motorsport, αρχείο Off-Road.gr, Nora Agapi



Διαβάστε ακόμα:
Dakar 2007: Από τη Lisboa έως την Quarzazate!
H ώρα για το Dakar 2007 έφτασε!


Dakar 2006: Τερματισμός...
Dakar 2006: Απο την 7η έως την 12η ειδική!
Dakar 2006: Απο τη Λισσαβόνα έως ... την 6η ειδική!
Dakar 2006: Εξαιρετικό Rally Raid!

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Δεύτερο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τρίτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τέταρτο μέρος
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πέμπτο μέρος

Το Dakar 2006 πλησιάζει....
Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...
,
Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!
Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!
O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...

Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!

Η ιστορία του Paris - Dakar: 1977-2004

Dakar 2005: Επιτέλους Dakar!

Dakar.com



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.040732 seconds. ]