Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Σουηδίας: Στα χνάρια του Stig o Gronholm

Με άνεση πήρε τη πέμπτη του νίκη στο ράλι Σουηδίας, δεύτερο αγώνα της χρονιάς, ο Marcus Gronholm, στοχεύοντας να σπάσει το ρεκόρ του «μεγάλου» Stig Blomqvist που μετράει 7 νίκες (από το 1971 έως το 1984 με Saab και Audi) στον αγώνα αυτό.

Σε ένα περιβάλλον με πολύ χιόνι και ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, οικείο όμως για τον Φιλανδό οδηγό της Ford, η νίκη ήρθε πιο εύκολα από όσο φαίνεται. Ο Gronholm, που την πρώτη μέρα ξεκινούσε 2ος πίσω από τον Sebastien Loeb, πήρε 3 από τις 8 ε.δ. και έφτιαξε μια διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον μεγάλο του αντίπαλο. Με κακές επιλογές στα ελαστικά της Citroen C4 WRC, ο Loeb είδε στο τέλος της δεύτερης μέρας τη διαφορά να ανοίγει στα 38,4 δεύτερα για να πλησιάσει το ένα λεπτό στο τέλος του αγώνα, μια και ο Φιλανδός δεν έλεγε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι.


Χαρακτηριστικό της πρώτης μέρας του αγώνα είναι το γεγονός ότι τη νίκη στις 8 ε.δ. κατέκτησαν 5 διαφορετικοί οδηγοί. Ο Toni Gardemeister (Mitsubishi) ήταν ο νικητής της νυχτερινής υπερειδικής της Πέμπτης, για να ακολουθήσει ο Petter Solberg (Subaru) που πήρε τη δεύτερη ε.δ. και κεφάλι στον αγώνα. Όμως και αυτός υποχώρησε στην τρίτη θέση το ίδιο απόγευμα. Την επόμενη ε.δ. πήρε ο Gigi Galli (Citroen Xsara) που ανέβηκε μέχρι τη δεύτερη θέση της κατάταξης πριν βγει από το δρόμο, το απόγευμα, και χάσει πάνω από 4 λεπτά και 22 θέσεις. Έτσι ο Sebastien Loeb (Citroen C4) παρά το ότι ξεκίνησε από την 21η θέση (αφού στην υπερειδική του έσβησε ο κινητήρας) και παρά το ότι «άνοιγε δρόμο» κατάφερε να πάρει δύο ε.δ. και να περάσει 2ος στο τέλος της πρώτης μέρας.

Το τέλος της πρώτης μέρας βρήκε πίσω από τους Gronholm, Loeb και Solberg, τα Ford Focus WRC 06 των Henning Solberg και Mikko Hirvonen, που ήταν οι μόνοι οδηγοί στην 5άδα που δεν είχαν πάρει καμιά ε.δ., το Mitsubishi Lancer του T. Gardemeister και τα Citroen Xsara της OMV με τους Daniel Carlsson και Manfred Stohl. Συγκρατημένα οδήγησε ο Chris Atkinson το δεύτερο Subaru της ομάδας με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην 9η θέση, ενώ στην δέκατη, από την έβδομη, θέση βρέθηκε ο Jari-Matti Latvala (Ford) μετά από ένα τετ α κε στην προτελευταία ε.δ. της ημέρας. Η σημαντικότερη απώλεια του πρώτου σκέλους ήταν αυτή του Xavi Pons που σε μια έξοδο μπούκωσε τις εισαγωγές αέρα του Mitsubishi με χιόνι και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Πιο τυχερός στάθηκε ο Dani Sordo (Citroen) που από μια παρόμοια έξοδο έχασε μόνο 3 περίπου λεπτά και έτσι βρέθηκε στην 23η θέση της κατάταξης.


Τη δεύτερη μέρα η άτυχη επιλογή ελαστικών εξανέμισε τις ελπίδες του Loeb για την πρώτη θέση και έτσι ο Γάλλος αρκέστηκε να διασφαλίσει την δεύτερη θέση. Ο Petter Solberg στο μεταξύ έχασε την τρίτη θέση όταν το Subaru του «βγήκε» σε ένα χαντάκι και χρειάστηκε πάνω από 15 λεπτά στους θεατές να το σηκώσουν και να το επαναφέρουν στο δρόμο. Έτσι χωρίς καμιά ελπίδα ο Νορβηγός αποφάσισε να σταματήσει μετά από 2 ε.δ. για να προστατεύσει το αμάξι του ενόψει του αγώνα της πατρίδας του.

Την θέση του Petter δεν μπόρεσε να πάρει ο αδελφός του, o Henning Solberg, καθώς στην προτελευταία ε.δ. έκανε, τυφλωμένος απ' τον ήλιο, ένα τετ α κε, αφήνοντας έτσι τον Mikko Hirvonen που ακολουθούσε, να ανέβει στην τρίτη θέση. Ο Toni Gardemeister, οδήγησε πολύ καλά και βρέθηκε στην 5η, αλλά στην προτελευταία ε.δ έπεσε στην 8η θέση εξαιτίας ενός σπασμένου ημιαξονίου. Οι Daniel Carlsson και Chris Atkinson συμπλήρωσαν την 6αδα της δεύτερης μέρας, καθώς ο Manfred Stohl έχασε έδαφος εξαιτίας προβλημάτων στο σύστημα πέδησης.


Χωρίς εκπλήξεις για τους τρεις του βάθρου η τελευταία μέρα. Έτσι λοιπόν ο Gronholm πήρε το πρώτο του 10αρι στο φετινό πρωτάθλημα και ο Loeb που πήρε 8 βαθμούς παραμένει επικεφαλής στο πρωτάθλημα οδηγών, με 2 βαθμούς διαφορά από τον Φιλανδό. Τρίτη θέση στον αγώνα και το πρωτάθλημα για τον έτερο οδηγό της BP-Ford World Rally Team, τον Hirvonen, που για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται πολύτιμος βοηθός στην συλλογή βαθμών για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπου η Citroen προηγείται τώρα με μόλις έναν βαθμό. Ο Henning Solberg, οδήγησε σίγουρα και διατήρησε τη 4η θέση, ενώ πίσω του έγινε μάχη. Ο Chris Atkinson πήρε την 5η θέση από τον Daniel Carlsson, για να την χάσει αργότερα όταν εξαιτίας μιας εξόδου έσπασε ένα ημιαξόνιο και το πίσω διαφορικό του Subaru. Αποτέλεσμα ο Carlsson 5ος και ο Atkinson 8ος. Τελικά ο Gardemeister εκμεταλλεύτηκε την κακή επιλογή των «καρφιών» που έκανε ο Manfred Stohl και του στοίχισαν ένα τετ α κε και αρκετό χρόνο, και πέρασε στην 6η θέση εμπρός από τον Αυστριακό.

Εκτός βαθμών ο Νορβηγός Οstberg (Subaru WRC) και ο Τσέχος Kopecky με το Skoda Fabia WRC, ενώ ο Dani Sordo παρά τη 12η θέση που πήρε έδωσε τον 1 βαθμό των κατασκευαστών στην ομάδα του, τη Citroen. Άτυχοι οι Jari-Matti Latvala και Matthew Wilson, που εγκατέλειψαν όταν «πάγωσε» το λάδι στα σωληνάκια με αποτέλεσμα να «βράσουν» οι κινητήρες.

Στη μεγάλη μάχη για την «δόξα» της πρώτης θέσης, στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων παραγωγής, μεταξύ της Mitsubishiκαι της Subaru η τύχη βοήθησε την πρώτη. Η μάχη ανάμεσα στα φαβορί, τον Juho Hanninen και τον Kristian Sohlberg τελείωσε γρήγορά όταν το Impreza του τελευταίου έγινε ξαφνικά πισωκίνητο, οδηγώντας τον έτσι στην 3η θέση. Έτσι η Mitsubishi είδε τον Hanninen να οδηγεί υπέροχα και να φέρνει το Lancer EVO IX πρώτο στη ράμπα τερματισμού. Ο γιος του μεγάλου Markku Alen, ο Anton, με μια πολλά υποσχόμενη εμφάνιση, πήρε άνετα τη δεύτερη θέση.

Η βαθμολογία μετά και τον 2ο αγώνα της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ΟΔΗΓΟΙ

S. LΟΕΒ 18 β. , M. Grοnholm 16 β., M. Hirvonen 10 β., D. Sordo 8 β., C. Atkinson 6 β., Η. Solberg 5 β., Τ. Gardemeister 5 β., D. Carlsson 4 β., P. Solberg 3 β., M. Stohl 2 β. και J. Kopecky 1 b.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

CΙΤRΟΕΝ TOTAL 27 β. , BP-Ford 26 β., Subaru 10 β., OMV Kronos Citroen 7 β. και Stobart M-Sport Ford 7 βαθμός.

Επόμενος αγώνας το γειτονικό Ράλι Νορβηγίας που αρχίζει την Παρασκευή.

Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.022701 seconds. ]