Xappas έγραψε:Η αύξηση της διαμέτρου μεγαλώνει την τελική, όπως είπαν και τα παιδιά.
Αυτό ισχύει μόνο θεωρητικά. Στην πράξη εξαρτάται από τα παραπάνω γιατί μακραίνει η τελική σχέση μετάδοσης, αλλά κυρίως από την απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα και τις σχέσεις 5ης και διαφορικού. Και ο "χontros" όταν φόρεσε τα 225/75-15 αντί για 215/75-15, έχασε τελική αντί να κερδίσει. Πρώτα πήγαινε χαλαρά 130 και σε κατηφόρες 145, τώρα 120 σε επίπεδο δρόμο και 135 σε κατηφορίτσες. Να σημειωθεί ότι το κοντέρ είναι καρφί τώρα (μετρημένο με GPS), άρα πρώτα ήταν αισιόδοξο.
Είναι λογικό, εφόσον με το "μακρύτερο βήμα" η 5η δεν είναι πια αρκετά μέσα στη ροπή του κινητήρα (3000 σαλ) και οι στροφές δεν ανεβαίνουν όπως πρώτα. Μπορεί να συμβει και το αντίθετο, με ένα κοντύτερο διαφορικό να μπορέσει ένα αυτοκίνητο να ανεβάσει πιο πολλές στροφές και να έχει μεγαλύτερη τελική!
Είναι επίσης λογικό το εργοστάσιο να έχει δώσει στο αυτοκίνητο τον καλύτερο συμβιβασμό σχέσεων μετάδοσης για οικονομία-τελική-επιτάχυνση, ώστε κάθε παρέμβασή μας να χαλάει τις ισορροπίες.
Ελπίζω να μην κούρασα
![Embarassed :oops:](./images/smilies/redface.gif)