Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

οδήγηση 4χ4

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

οδήγηση 4χ4

Δημοσίευσηαπό lada-niva » 20 Σεπ 2003, 12:21

Γεια σας, θα ήθελα μερικές πληροφορίες για την εκτός δρόμου οδήγηση.Τί πρέπει να γνωρίζω??Ποιές γνώσεις πρέπει να έχω???
αν υπάρχει και κάποιο link να μελετήσω ,ακόμη καλυτερα.
ρωτώ διότι είμαι ασχετος. :oops:
Άβαταρ μέλους
lada-niva
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 14 Σεπ 2003, 23:20

Δημοσίευσηαπό spiros » 20 Σεπ 2003, 16:30

Τα βασικα ειναι τα εξης
Δεν πεταμε σκουπιδια και δεν παταμε ζωακια και δεντρακια.
Τα αλλα ολα θαρθουν μονα τους. Μην σε πιανει αγχος. Αν ακουσεις ολους εμας για το τι πρεπει να ξερεις, παει το niva δεν θα το αγορασεις ποτε. Σε βλεπω να αγοραζεις πεζω 106 ραλι μετα.
spiros
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: 12 Δεκ 2002, 08:54

Δημοσίευσηαπό pantg » 21 Σεπ 2003, 10:01

lada niva γειά σου,

Μερικά πολύ βασικά πράγματα.

ΔΕΝ βαζουμε τον αντίχειρα μέσα στην στεφάνη του τιμονιού (έτσι ώστε να μην τον χτυπήσουμε σε περίπτωση που το τιμόνι γυρίσει μόνο του σε κάποιο εμπόδιο)

επιλέγουμε ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟ σε ΧΙΟΝΙ, ΑΜΜΟ, ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΧΩΜΑ ή τα πιο πάνω. ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟ.

Η ταχύτητα (στο κιβώτιο ταχυτήτων) που χρησιμοποιούμε στις κατηφόρες καλό θα είναι να είναι αυτή που θα χρησιμοποιούσαμε αν την ανεβαίναμε (μερικές φορές ακόμη μικρότερη)

Σε περάσματα με εγκάρσια χάσματα προσέχουμε να μην βρεθούμε με ρόδες διαγώνια τοποθετημένες (π.χ. εμπρός δεξιά και πίσω αριστερά) στον αέρα γιατί ακόμη και με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό θα κολλήσουμε (εκτός και αν έχουμε μπλοκέ και σε έναν ή και στους δύο άξονες)

Στα νεροφαγώματα προτίμησε, αν γίνεται, να περνάς με το νεροφάγωμα ανάμεσα στις ρόδες σου.

Αν σε μία ανηφόρα σου σβύσει ο κινητήρας, βάλε γρήγορα όπισθεν, ξεκίνησε το μοτέρ σου και κατέβα με όπισθεν, σιγά -σιγά. Αν μπορείς ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΟ.
ΘΥΜΗΣΟΥ, όταν κατεβαίνεις με ΟΠΙΣΘΕΝ το τιμόνι θα "ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ" ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ από ότι όταν ανεβαίνεις ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΑ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΦΙΧΤΑ ΚΑΙ ΙΣΙΑ.

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιό ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)

Θυμήσου ότι η οδήγηση εκτός δρόμου είναι κυρίως τεχνική (άρα και θέμα απόκτησης πείρας) και πολύ λιγότερο ταχύτητα.

Στις πιό πολλές περιπτώσεις το αργό και ομάλο πάτημα του γκαζιού θα σε βγάλει πιό εύκολα από τα δύσκολα από ότι το υπερβολικό ή απότομα γκάζωμα.

Αν οι ρόδες σου αρχίσουν να σπινάρουν προσπάθησε να ελαφρύνεις το πόδι σου στο πεντάλ του γκαζιού. Πολύ πιθανόν με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν έτσι προσφύση τα λάστιχα που πριν σπίναραν.
Αν αυτό το κόλπο δεν πιάσει προσπάθησε να πατήσεις με το άλλο πόδι έλαφρά το φρένο.
Παράλληλα, αν σπινάρουν οι πίσω μόνο τροχοί, προσπάθησε να τραβήξεις λίγο το χειρόφρενο, τόσο ώστε ο τροχός που σπινάρει να αρχίσει να μειώνει τις "τρελλές" περιστροφές του (ΠΡΟΣΟΧΗ το κόλπο αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στα ΛΑΝΤ ΡΟΒΕΡ ή σε οχήματα που το χειρόφρενο εφαρμόζεται στο κεντρικό διαφορικό)
Αν σπινάρουν οι εμπρος τροχοί, δοκίμασε να αρχίσει να γυρνάς το τιμόνι δεξιά - αριστερά. Ετσι τα πλαϊνά πολύ πιθανόν να "δαγκώσουν" στα πλάγια της τρύπας που θα έχει δημιουργήσει το σπινάρισμα των τροχών και να αποκτήσουν πρόσφυση.

Μερικές φορές σε σημεία που ο κινητήρας σου εφαρμόζει πολύ ροπή και οι τροχοί σπινάρουν, μπορείς να ξεκολλήσεις αν προσπαθήσεις να "βγείς" με πρώτη ταχύτητα, κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή και άλλων αν έχεις) και απλό γύρισμα της μίζας. Μόνο που θα πρέπει να έχεις αποσυνδέσει το κεντρικό καλώδιο του ντιστριμπιτέρ έτσι ώστε το μοτέρ να ΜΗΝ πάρει μπροστά το μοτέρ. Αν έχεις καταλύτη μάλλον δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κόλπο αυτό. Εναλλακτικά βεβαίως μπορείς να αποσυνδέσεις την αντλία καυσίμου (πιθανόν βγάζοντας το ρελέ ή την ασφάλεια) οπότε αφού δεν πηγαίνει καύσιμο στο μοτέρ δεν θα πηγαίνει και στον καταλύτη άρα δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα για πιθανή βλάβη του (καταλύτη). Στα diesel μπορείς να βγάλεις το καλώδιο ηλεκτρικού σήματος στην αντλία.

ΠΟΤΕ μην πηγαίνεις για off-roading ΜΟΝΟΣ. Πάντα μαζί με τουλάχιστον ένα ακόμη αυτοκίνητο και ΠΟΤΕ και οι ΔΥΟ ΜΑΖΙ σε ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΗΜΕΙΟ. Πρώτα να περνάει ο ένας και μετά ο άλλος.

ΝΑ ΕΧΕΙΣ πάντα ΜΑΖΙ σου, ιμάντα τουλάχιστον δύο φορές μακρύτερο από το αυτοκίνητό σου, φτυάρι, ασφάλειες, βασικά εργαλεία, ρεζέρβα, γρύλλο και τα υπόλοιπα βασικά που μπορείς να βρείς και αλλού γραμμένα.

Οταν κάνεις off-roading να εχεις πάντα τουλάχιστον το μισό παράθυρο κάθε επιβάτη κλειστό (έτσι ώστε να μην μπούνε κλαδιά και χτυπήσετε)

Την κεραία κατεβασμένη, εκτός και αν είναι εύκαμπτη.

ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ, και ιδίως αν είναι αρκετών ημερών, ΠΑΝΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ. ΠΡΩΤΑ στους ΕΜΠΡΟΣ τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ οι αλυσίδες να είναι των σωστών διαστάσεων για τα ελαστικά σου και σίγουρα να μην "βρίσκουν" στα σωληνάκια των φρένων ή σε εξαρτήματα της ανάρτησης ή του συστήματος διευθύνσεως.

ΜΑΚΡΥΑ απο την ΘΑΛΑΣΣΑ και την ΑΜΜΟ. Εκτός και αν έχεις χόμπυ να σκουριάζεις τα αυτοκίνητά σου.

ΠΛΕΝΕ πάντοτε το αυτοκίνητό σου από κάτω. Επάνω μπορείς να το αφήσεις λερωμένο, κάτω το μόνο που θα πετύχεις θα είναι συχνότερες ζημιές και φθορές.

Αυτά για τώρα, υπάρχουν πολύ περισσότερα αλλά δεν γίνεται να τα πούμε όλα τώρα.

Χαιρετώ και καλώς ήλθες
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ LAND ROVER
pantg
 

Δημοσίευσηαπό friar » 21 Σεπ 2003, 10:46

Ξεκίνα από εδώ
http://www.tetrakinisi.gr/odigies4x4.html

και όταν τα μάθεις καλά κοίτα και αυτό
http://www.to4x4.gr/site/regulations.html

και αφού τα πάρεις απόφαση εδώ θα βρείς όλο τον καλό τον κόσμο
http://www.4wd-hellas.gr/
friar
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 147
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2002, 18:43
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό superspy » 22 Σεπ 2003, 11:04

Εξαιρετικές πληροφορίες και συμπυκνωμένη γνώση από τον PantG.
Παντελή, σε ευχαριστούμε πολύ και μην ξεχνάς ότι περιμένουμε το άρθρο για τα Camel Trophy Discovery!
Εντωμεταξύ θυμηθείτε τι μπορεί να γίνει, ΄αν το αυτοκίνητο σβήσει στην ανηφόρα και δεν έχουμε σε σωστή θέση το τιμόνι!

Video 480Kb ~ 2 λεπτά σε 33.6 Modem
Για να το δείτε, (ΑΞΙΖΕΙ), κάντε δεξί κλικ, save target as και όταν τελειώσει, ανοίξτετο με το Media Player

http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/LRROLLING.WMV
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό jdelis » 22 Σεπ 2003, 16:37

Βασικό θα είναι να αρχίσεις με κάποιον που γνωρίζει. Είτε είναι φίλοι, είτες λέσχες είτε κάποια οργανωμένη εταιρία. Σίγουρα το να βγαίνεις με παρέα είναι απαραίτητο, αλλά αν είναι όλοι άσχετοι δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Re: οδήγηση 4χ4

Δημοσίευσηαπό elafi » 22 Σεπ 2003, 21:43

lada-niva έγραψε:Γεια σας, θα ήθελα μερικές πληροφορίες για την εκτός δρόμου οδήγηση.Τί πρέπει να γνωρίζω??Ποιές γνώσεις πρέπει να έχω???
αν υπάρχει και κάποιο link να μελετήσω ,ακόμη καλυτερα.
ρωτώ διότι είμαι ασχετος. :oops:


Πάει... τον κομπλάρατε τον lada-niva.
ψυχραιμία, θα απογοητευτεί...

:x
Καλύτερη Συμβουλή: προσεκτική επιλογή της συντροφιάς που θα έχεις μαζί σου. Η γκρίνια καταστρέφει τις εκδρομές και όχι η άγνοια. Η άγνοια καταστρέφει μόνο το αυτοκίνητο!
elafi
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 13 Σεπ 2003, 14:32
Τοποθεσία: Cholargos, Athens

Δημοσίευσηαπό pino » 23 Σεπ 2003, 09:33

cadm8b έγραψε:Πω πω το βιντεακι ειναι... τρομαχτικο :shock:

Το κακο με το εκτος δρομου ειναι οτι μπορεις να διαλυσεις το τουτου πηγαινοντας με 1 χλμ/ωρα :o


.....και προς τα πίσω!!!!
Άβαταρ μέλους
pino
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 514
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57

Δημοσίευσηαπό superspy » 23 Σεπ 2003, 10:02

A. Η προπόνηση βελτιώνει το είδος.... (Ακόμα και αν είσαι άσχετος)
Βου. ΜΗΝ πληρώνεις για πράγματα που μπορείς να τα κάνεις μόνος σου (Π.Χ. Οργανωμένες εταιρίες)
Γου. Πήγαινε βόλτα πάντα με παρέα, ΠΟΤΕ μόνος σου για 4Χ4...
Δου. Μια βολτά με έμπειρη παρέα θα σε μάθει ότι 10 βόλτες με άσχετους.
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » 23 Σεπ 2003, 10:57

Φίλε (και ομόσταβλε) Lada-Niva,
Μπορείς να προστεθείς στην παρέα μας για βολτούλες οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα (περιμένουμε τις βροχές), ή μέσα στην εβδομάδα (νυχτερινή). Μια χρήσιμη συμβουλή:τουλάχιστον στην αρχή μείνε μακριά από τον bisba :roll: :roll: :?: χα,χα,χα,χα...
Άβαταρ μέλους
Metalaxe
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2161
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 19:40
Τοποθεσία: Melissia

Δημοσίευσηαπό lada-niva » 23 Σεπ 2003, 22:21

Metalaxe έγραψε:Φίλε (και ομόσταβλε) Lada-Niva,
Μπορείς να προστεθείς στην παρέα μας για βολτούλες οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα (περιμένουμε τις βροχές), ή μέσα στην εβδομάδα (νυχτερινή). Μια χρήσιμη συμβουλή:τουλάχιστον στην αρχή μείνε μακριά από τον bisba :roll: :roll: :?: χα,χα,χα,χα...


δυστυχώς :( ακόμη δεν έχω το εργαλείο για να μπώ στην παρέα σας..ακόμα το ζαχαρώνω.Μόλις το αποκτήσω όμως η βοήθεια σας θα είναι πολύτιμη!ευχαριστώ για την πρόσκληση. :)
Άβαταρ μέλους
lada-niva
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 14 Σεπ 2003, 23:20

Δημοσίευσηαπό gmav » 09 Νοέμ 2003, 23:00

Καλησπέρα.

Ο pantg γράφει

"ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ, και ιδίως αν είναι αρκετών ημερών, ΠΑΝΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ. ΠΡΩΤΑ στους ΕΜΠΡΟΣ τροχούς........"


Στο http://www.tο4x4.gr/site/tech/chains01.html γράφει:

"Προσωπική μου άποψη είναι μόνον στον πάγο.
Βάζοντας μπροστά έχεις μπροστοκούνητο 4Χ2 (αγροτική φρέζα)
βάζοντας πίσω έχεις πισοκούνητο 4Χ2 (ταχύπλοο πριν αρχίσει να πλανάρει)
βάζοντας παντού έχεις σκαπτικό 4Χ4 (συνταγή γιά κόλλημα)....."

Στο βιβλίο αυτοκινήτου μου (Daihatsu Terios) γράφει ότι τις αλυσίδες τις βάζουμε στις πίσω ρόδες.

Θα μπορούσε κάποιος να μου διευκρινήσει τι κάνουμε με τις αλυσίδες?
Τις φοράμε ή δεν τις φοράμε. Με τα λάστιχα M&S τι γίνεται? Χρειάζονται αυτά αλυσίδες ή όχι?
Άβαταρ μέλους
gmav
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2003, 21:20
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες