Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό camelg4 » 20 Σεπ 2007, 06:53

D.Kom έγραψε:
γεια σου και απο μενα.Οταν εχεις 2Η εχεις κινηση στο μονο διαφορικο(αρα κινηση στην μια ροδα)οταν εχεις 4Η εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο (αρα κινηση στις δυο διαγωνιες ροδες)οταν εχεις 4L εχεις κλειδωσει το διπλο διαφορικο αλλα εχεις βαλει τα (αργα)η κινηση παραμενει στους δυο διαγωνιους τροχους


Πρωτη φορα ακουω αυτοκινητο με κινηση στη μια ροδα... και τερακινητο με κινηση στις δυο... Ειτε κατι εχεις παρεξηγησει,φιλε camelg4,ειτε εγω αδυνατω να κατανοησω τη διατυπωση...



Αν κρεμασεις τους δυο διαγωνιους τροχους δλδ θελεις να μου πεις πως χωρις μπλοκε θα φυγεις απο το κρεμασμα??????????????????

Φιλικα Μιχαλης
www.tsernikoudis.gr

Αιρεύονται γάρ έν αντί απάντων οι άριστοι, κλέος αέναον θνητών οι δε πολλοί κεκόρηνται όκωσπερ κτήνεα.
Άβαταρ μέλους
camelg4
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1761
Εγγραφή: 26 Δεκ 2006, 19:52
Τοποθεσία: polikastro

Δημοσίευσηαπό KON.GV1,6 » 20 Σεπ 2007, 09:08

πολυ μπερδεμα ορε παιδια.το διαφορικο ειναι ενα συστημα απο γραναζια το οποιο επιτρεπει στους 2 τροχους που ενωνει να διαγραφουν "κυκλους" η "τροχιες" με διαφορετικες ακτινες.(πχ οταν στριβουμε ο μεσα τροχος γυρναει πιο αργα απο τον εξω γιατι διαγαφει μικροτερη ακτινα.)στο ΑΠΛΟ διαφορικο ισχυει το εξης.ΤΟ αθροισμα των ρωπων στους τροχους ΕΙΝΑΙ παντα ισο με το 100%της ροπης του αξονα που την μεταδιδει στο διαφορικο.αν στον εναν τροχο εχω 70%τοτε αυτοματα στον αλλον εχω 30%.αν στον εναν 50%τοτε υποχρεωτικα στον αλλον 50%.ιδανικο πολυ αλλα δυστυχως στον κοσμο ποθ ζουμε πολλα πραγματα ειναι τεμπελικα!!!οπως τα αερια το νερο η ροπη.αυτα ολα διαφευγουν απο το μεροσ με τη λιγοτερη ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΛΟ ΖΗΤΗΜΑ.οταν τωρα ο ενας τροχος πατησει πανω σε εδαφος σαθρο(χιονι,λασπη)τοτε η τεμπελα ροπη θα αναγκασει τον τροχο να σπιναρει και θα φυγει απο εκει.τωρα το ποσο θα φυγει απο εκεινον τον τροχο εξαρταται απο το ποσο σαθρο ειναι το εδαφος.(οσο πιο πολυ σαθρο τοσο μεγαλυτερο ποσοστο θα φευγει).ετσι αν παραδειγμα φευγει το 90%της ροπης αναγκαστικα ΣΤΟΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΡΟΧΟ θα πηγαινει μονο το 10%.αν παλι παει το 100% τοτε ο αλλος υποχρεωτικα θα εχει το 0% της ροπης.
ετσι για αυτο τον λογο διμιουργηθηκαν διαφορα συστηματα τα οποια προσπαθουν να αναιρεσουν τιν φυσικη ιδιοτητα της ροπης,ειτε κατα ενα ποσοστο ειτε 100%(διαφορικα τυπου τορσεν,μπλοκε,ναστολεις διαφορισμου κλπ.)
τι συμβαινει με το κεντρικο διαφορικο...σε ενα τετρακινητο οχημα με απλα διαφορικα μπρος πισω με "ακλειδωτο"το κεντρικο διαφορικο αρκει ΜΟΝΟ ενας τροχος αν βρει σαθρο εδαφος να παρει το 100%της ροπης του κινητηρα μεσω του ελευθερου διαφορικου.(δοκιμαστε το σε lada. ο μικρος του λεβγες κλειδωνει και ξεκλειδωνει το κεντρικο διαφορικο.στην ασφαλτο σηκωστε τον ΕΝΑΝ τροχο στον αερα με ενα τακο και οι αλλοι να πατανε στο εδαφος.ε με ξεκλειδωτο κεντρ διαφ δεν παει πουθενα.)
στην περιπτωση που κλειδωσουμε το κεντρ διαφορικο τοτε αναγκαστικα η ροπη του κινητηρα μοιραζεται 50/50 μπρος-πισω.ετσι για να ακινητοποιηθει το οχημα θελει 2 τροχους να χασουν προσφυση.και συνηθως χανουν οι αντιθετοι, αυτο που σωστα λεει ο CAMELQ4.ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ γιατι για περισσοτερα θελει να γραφουμε τρεις μερες... :D
Άβαταρ μέλους
KON.GV1,6
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2007, 19:16
Τοποθεσία: Πετρούπολη

Δημοσίευσηαπό D.Kom » 20 Σεπ 2007, 17:26

Αν κρεμασεις τους διαγωνιους (με τετρακινηση σε κατ επιλογην ή με κλειδωμενο κεντρικο σε μονιμως τετρακινητο) το αμαξι ακινητοποιειται,συμφωνω.Αυτο ομως σε καμια περιπτωση δε συμβαινει επειδη ειχες κινηση μονο στους δυο τροχους.Απλα λογω διαφορισμου η διοχετευομενη ισχυς διαφευγει προς τους τροχους που χανουν την προσφυση.Αν ομως κρεμασεις πχ τους εμπρος τροχους ενω οι πισω πατανε,τοτε το αμαξι διατηρει την κινητικοτητα του γιατι ακριβως η κινηση μοιραζεται 50-50 στον εμπρος και τον πισω αξονα,κι ενω το εμπρος 50% της ισχυος χανεται λογω ελλειψης προσφυσης,το πισω 50% κινει τους ΔΥΟ πισω τροχους και το αμαξι κινειται.

Με 2Η εν σταση,αν στριψεις τερμα δεξια το τιμονι και το σανιδωσεις,θα σπινιαρει μονο η μια ροδα?


To δοκιμασες και οντως σπινιαρει μονο μια ροδα? Αν ναι,παω πασο,παρολο που ενα Opel manda που ειχα παλια και το Niva που εχω τωρα διαφωνουν μαζι σου.

Θα συμφωνησω απολυτα με τα γραφομενα του φιλου KON.GV1,6 που αναλυει περιπτωσιολογικα τις διαφορες εκδοχες.

Προτεινω η οποια συνεχεια της συζητησης να γινει με πμ,ωστε να μην επιβαρυνουμε το topic με ηδη «μασημενα» ζητηματα.
"Αν ξεραμε που θα πεσουμε,θα βαζαμε μαξιλαρι,να μη χτυπησουμε" Γερμανος Επιστημων
Άβαταρ μέλους
D.Kom
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 28 Μαρ 2006, 15:43
Τοποθεσία: Κλινον Αστυ

Δημοσίευσηαπό KON.GV1,6 » 20 Σεπ 2007, 20:52

και εσυ D.KOM σωστα τα λες.εγω θελω να συμπληρωσω κατι που μας αφορα ολους.ειμαστε πολυ πισω σε σχεση με τα μαστορια που κατασκευαζουν και σχεδιαζουν διαφορικα και γραναζωματα.γιατι δεν ειναι μονο το σπινιαρισμα αλλα και η αντοχη στην παροδο του χρονου.το ΣΑΘΡΟ εδαφος και η ΦΥΓΗ της ροπης απο τον τροχο με την λιγοτερη προσφυση ειναι ΔΕΔΟΜΕΝΑ.αυτο που δεν ειναι δεδομενο ειναι οι ικανοτητες μας σαν οδηγοι και τα ελαστικα που πρεπει να επιλεξουμε.ΑΡΑ ας ΑΦΗΣΟΥΜΕ τις πολλες θεωριες και οταν δινεται η ευκαιρια να το χωνουμε σε διαφορα τεραιν και να μαθαινουμε...γιαυτο λεω....its not the planes its the men who fly them..
Άβαταρ μέλους
KON.GV1,6
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2007, 19:16
Τοποθεσία: Πετρούπολη

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 09 Μάιος 2008, 16:27

εχω ενα grand cherokee 4,7 και παρατηρω οτι σε στροφες που κατω εχει και λιγο χωμα οι εμπρος τροχοι δεν "τσουλανε" αθορυβα οπως στα κανονικα αμαξια αλλα σαν να "σερνονται" για λιγο στο πολυ κοφτο τιμονι.ειναι επειδη οπως γραφτηκε στα πρωτα ποστ κλειδωνει καποιο διαφορικο και "κουρδιζει"?τι σημαινει αυτο ειναι κακο?
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 09 Μάιος 2008, 17:46

ilka71 έγραψε:εχω ενα grand cherokee 4,7 και παρατηρω οτι σε στροφες που κατω εχει και λιγο χωμα οι εμπρος τροχοι δεν "τσουλανε" αθορυβα οπως στα κανονικα αμαξια αλλα σαν να "σερνονται" για λιγο στο πολυ κοφτο τιμονι.ειναι επειδη οπως γραφτηκε στα πρωτα ποστ κλειδωνει καποιο διαφορικο και "κουρδιζει"?τι σημαινει αυτο ειναι κακο?


Ax βρε Ηλια, και να ηξερες τι πληγη ανοιγεις!
Πλακα κανω :) :)

Να σε ρωτησω κατι. Δεν εχεις τετρακινηση full-time?
Θορυβο θα ακουσεις οταν δεν υπαρχει το full-time. Με αλλα λογια πρεπει να εχεις κεντρικο διαφορικο. Δεν εχεις?
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 09 Μάιος 2008, 21:42

BILLJEEP έγραψε:
ilka71 έγραψε:εχω ενα grand cherokee 4,7 και παρατηρω οτι σε στροφες που κατω εχει και λιγο χωμα οι εμπρος τροχοι δεν "τσουλανε" αθορυβα οπως στα κανονικα αμαξια αλλα σαν να "σερνονται" για λιγο στο πολυ κοφτο τιμονι.ειναι επειδη οπως γραφτηκε στα πρωτα ποστ κλειδωνει καποιο διαφορικο και "κουρδιζει"?τι σημαινει αυτο ειναι κακο?


Ax βρε Ηλια, και να ηξερες τι πληγη ανοιγεις!
Πλακα κανω :) :)

Να σε ρωτησω κατι. Δεν εχεις τετρακινηση full-time?
Θορυβο θα ακουσεις οταν δεν υπαρχει το full-time. Με αλλα λογια πρεπει να εχεις κεντρικο διαφορικο. Δεν εχεις?
full time τετρακινηση εχει το αμαξι .δεν ακουγεται θορυβος απλα αν κοψεις τερμα το τιμονι με μηδενικη ταχυτητα πχ να στριψεις σε ενα στενο και τυχει και εχει κατω λιγο χαλικακι οι εμπρος τροχοι σαν να "γλιστρανε " λιγο και να μην τσουλανε κανονικα.δηλαδη σαν -ενω ειναι στριμενοι τερμα -να προχωρανε προς τα εμπρος ευθεια!σαν να χανουνε την προσφυση για πολυ λιγο δεν ξερω πως να το περιγραψω!ναι κεντρικο διαφορικο εχει το grand cherokee.
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 10 Μάιος 2008, 07:46

Ωραια, κοβει πολυ το τιμονι και με το ξεκινημα περνεις το βαρος του αυτοκινητου. Δεν νομιζω να ειναι προβλημα αυτο.
Αλλη εξηγηση δεν μπορω να δωσω. Θα πρεπει να μας απαντησει συναδερφος με το ιδιο αυτοκινητο!
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 10 Μάιος 2008, 16:43

BILLJEEP έγραψε:Ωραια, κοβει πολυ το τιμονι και με το ξεκινημα περνεις το βαρος του αυτοκινητου. Δεν νομιζω να ειναι προβλημα αυτο.
Αλλη εξηγηση δεν μπορω να δωσω. Θα πρεπει να μας απαντησει συναδερφος με το ιδιο αυτοκινητο!
ναι,ισως,το παρατηρω σε στροφη που επεται κατηφορα!ισως λογω βαρους και χαλικιου το παιρνει το βαρος και σερνεται προς τα εμπρος λιγο
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 09 Ιουν 2008, 15:58

ilka71 έγραψε:
BILLJEEP έγραψε:Ωραια, κοβει πολυ το τιμονι και με το ξεκινημα περνεις το βαρος του αυτοκινητου. Δεν νομιζω να ειναι προβλημα αυτο.
Αλλη εξηγηση δεν μπορω να δωσω. Θα πρεπει να μας απαντησει συναδερφος με το ιδιο αυτοκινητο!
ναι,ισως,το παρατηρω σε στροφη που επεται κατηφορα!ισως λογω βαρους και χαλικιου το παιρνει το βαρος και σερνεται προς τα εμπρος λιγο
και κατι αλλο.οταν το αγορασα στην επιτοπια στροφη εκανε κατι θορυβους το μπλοκε και το αλλαξα καινουργιο,ολα οκ.οταν εχει βροχη οπως σημερα πχ στην αθηνα στην επιτοπια στροφη παλι κανει κατι θορυβους,τι ειναι αυτο?ειναι φυσιολογικο σε βρεγμενο δρομο σε επιτοπια στροφη στο grand cherokee να ακουγονται θορυβοι και το αμαξι να τρεμει λιγο?
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 09 Ιουν 2008, 17:03

Φιλε, αυτο το ερωτημα για να απαντηθει, απαιτουνται γνωσεις, που μονο ενας ειδικος θα μπορεσει να σου απαντησει!
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 09 Ιουν 2008, 17:26

οκ,ενας ειδικος βρεεεεεε!Lol!
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό ZooL » 10 Ιουν 2008, 00:30

ilka71 έγραψε:ειναι φυσιολογικο σε βρεγμενο δρομο σε επιτοπια στροφη στο grand cherokee να ακουγονται θορυβοι και το αμαξι να τρεμει λιγο?

Ειδικός στο θέμα δεν είμαι, από εμπειρία όμως μπορώ να πω πως τα μπλοκέ διαφορικά κατά κανόνα έχουν μια παρόμοια συμπεριφορά στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Αν λοιπόν ο θόρυβος που ακούς προέρχεται από πίσω και η αίσθηση είναι σαν να "πηδάει" λίγο ο πίσω άξονας, θα έλεγα πως είναι φυσιολογικό.

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό ilka71 » 10 Ιουν 2008, 19:30

ZooL έγραψε:
ilka71 έγραψε:ειναι φυσιολογικο σε βρεγμενο δρομο σε επιτοπια στροφη στο grand cherokee να ακουγονται θορυβοι και το αμαξι να τρεμει λιγο?

Ειδικός στο θέμα δεν είμαι, από εμπειρία όμως μπορώ να πω πως τα μπλοκέ διαφορικά κατά κανόνα έχουν μια παρόμοια συμπεριφορά στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Αν λοιπόν ο θόρυβος που ακούς προέρχεται από πίσω και η αίσθηση είναι σαν να "πηδάει" λίγο ο πίσω άξονας, θα έλεγα πως είναι φυσιολογικό.

Χ.
ενταξει αφου εχεις και εσυ τετοια εμπειρια τοτε ειμαι οκ φανταζομαι.ευχαριστω
Άβαταρ μέλους
ilka71
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 13 Μαρ 2008, 20:59

Δημοσίευσηαπό geocha » 23 Δεκ 2008, 10:09

Χαιρετω και καλως σας βρηκα!
Διαβασα με προσοχη το συγκεκριμενο θεμα,αν και παλιο (ιουνιος) θεωρω οτι ειναι πολυ σημαντικο για ολους να ξερει τι αγοραζει γιατι πλεον ολες οι εταιριες αυτοκινητων πουλανε σουβ με την "εξυπνοτερη 4κινηση" στον κοσμο.
Κανενας βεβαια δεν βγηκε να πει με ποιον τροπο λειτουργει.
Στο θεμα μας τωρα,θεωρω οτι ο ορος που κουβαριαζει στην κυριολεξια τον κοσμο ειναι o "LSD" ή "μπλοκε".Ο συγκεκριμενος ορος αναφερεται σε οποιοδηποτε διαφορικο που εχει την δυνατοτητα να μεταφερει -με οποιονδηποτε τροπο- καποια ροπη σε τροχο με προσφηση.
Αρα χρησιμοποιωντας τον μπορουμε να εννοουμε διαφορικο Torsen,Viscous,Haldex,ηλεκτρομαγνητικο,με δισκακια,κτλ.Απ'οτι διαβασα για το GV ειδα οτι υπαρχει καποιο ποσοστο μονιμης ροπης που κατανεμεται εμπρος-πισω.Αν και λαθος να μιλαμε με % ,το μοναδικο πραγματικο κεντρικο διαφορικο (3ο διαφορικο) ειναι μονο το Torsen!Ολα τα αλλα ειναι απλα εμπλοκης του πισω αξονα (ακομα και ο χαλντεξ) οταν ο εμπρος χασει προσφυση.Το κακο ειναι οτι αν ενας αξονας χασει τελειως τιην προσφυση το τορσεν δεν ειναι σε θεση να μεταφερει καθολου ροπη.
Γι'αυτο οταν αναφερομαστε σε τορσεν ειναι προτειμοτερο να μιλαμε για αναλογια ροπης πχ. 1/3,1/5 κτλ και οχι %.

Τωρα οσο αφορα τα εμπρος και πισω διαφορικα θεωρω οτι η καλυτερη λυση ειναι ενα ARB ή ισως ενα Detroit locker γιατι σε xtreme συνθηκες (κρεμασμα) ακομα και το VSC δυσκολα θα μεταφερει αρκετη ροπη ωστε να ξεκολησουμε.Ειδικα αν ειμαστε σε ανηφορα ή φορτωμενοι.
Τελευταια βγηκε η 4η γενια haldex που συνδιαζεται με εναν αλλο xaldex στον πισω αξονα και μπορει να μεταφερει αρκετη ροπη στον αλλο τροχο.
Τον συγκεκριμενο προς το παρων τον φοραει το Saab XWD ,ας ελπισουμε να τον αναβαθμησουν και οι αλλοι ;)
Παντως στο GV αν βαλουμε 2 ARB θεωρω οτι μπορεις να πας παντου! :)
Άβαταρ μέλους
geocha
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 23 Δεκ 2008, 09:49

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης

cron