Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 16 Φεβ 2007, 11:03

RaNtApLaN έγραψε:Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσεις στα γραφόμενα του tetrakinisimag,που την είδες την αποκατάσταση της ''τάξης'' ,γιατί αυτό που είδα εγώ μόνο με αταξία μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς...
Νίκος Παπαδάκης


Μας εξηγείτε τί ακριβώς ενοείτε;

Όσον αφορά το LSD, αν ο ένας άξονας χάσει εντελώς την πρόσφυσή του, μπορεί δηλαδή να απορροφήσει μηδενική ροπή, απλα σκεφτείται ότι ο πίσω θα πάρει τα 53% αυτής, δηλαδή ένα μεγάλο μηδέν. Γι' αυτό και υπάρχει το κλείδωμα του κεντρικού στο Grand Vitara.

Τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης είναι ευαίσθητα στην ταχύτητα, δουλεύουν δηλαδή καλύτερα όταν η ταχύτητα περιστροφής των τροχών είναι υψηλή, κάτι δηλαδή που δεν ισχύει στην εκτός δρόμου οδήγηση. Γι' αυτό και τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου αυτοκίνητα χρησιμοποιούν lockers.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 16 Φεβ 2007, 16:28

dimitrios έγραψε:Απορία:Δηλαδή με το LSD αν το μπροστινό ζεύγος τροχών χάσει τελείως την πρόσφυση του (π.χ. είναι στον αέρα) στην κορυφή ας πούμε ενός αναχώματος (δηλαδή όχι στιγμιαία) τότε ο πίσω άξονας θα συνεχίσει να σπρώχνει; και αν ναι στην περίπτωση του GV με τι ποσοστό ροπής;


Θα συνεχίσει να σπρώχνει με ποσοστό ροπής 53%.


tetrakinisimag έγραψε:RaNtApLaN έγραψε:
Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσεις στα γραφόμενα του tetrakinisimag,που την είδες την αποκατάσταση της ''τάξης'' ,γιατί αυτό που είδα εγώ μόνο με αταξία μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς...
Νίκος Παπαδάκης


Μας εξηγείτε τί ακριβώς ενοείτε;


Κύριε tetrakinisimag, ένα διαφορικό κατανέμει ισομερώς την ροπή στους κινητήριους τροχούς.
Εσείς γράψατε
"Τα διαφορικά είναι κατασκευασμένα για να επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να στρίβει. Αυτό το κάνουν μεταφέροντας τη ροπή τους ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής των τροχών: περισσότερη σε αυτό που πάει ταχύτερα, λιγότερη σε αυτόν που πάει αργότερα!

Τί σημαίνει αυτό στην εκτός δρόμου οδήγηση; Αν σπινάρει ένα τροχός, αυτός παίρνει και το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Αν σπινάρει πολύ, τότε κολλήσαμε. "

Αρχίσατε με λάθος δεδομένα την επιχειρηματολογία σας,συνεχίσατε λάθος και όπως είναι φυσικό φτάσατε σε εσφαλμένο αποτέλεσμα.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 16 Φεβ 2007, 17:29

Να πω αυτά που ξέρω σε απλά Ελληνικά;
Ενα ελεύθερο διαφορικό κατανέμει την ροπή στους τροχούς όχι με την ίδια ταχύτητα ,όπου οι δυνάμεις που ασκούνται(π.χ. σε μια στροφή)το απαιτούν.
Ενα μπλοκέ διαφορικό κλειδώνει το μοίρασμα της ροπής σε 50/50 ότι κι αν γίνει(γι αυτό και τα οχήματα που κλειδώνουν το κεντρικό η έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς και επιλέγουν την τετρακίνηση απαγορεύεται να το κάνουν σε σταθερό έδαφος).
Ενα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης θα μπορούσαμε να το πούμε περιορισμένης εμπλοκής και το ευργέτημα του διαρκεί όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση γιατί αν ακινητοποιηθεί ο ένας άξονας τότε δεν...
Τώρα εάν η SUZUKI έβγαλε κάποιο LSD που να κάνει το αυτοκίνητο να έχει μόνιμα και σταθερά την τετρακίνηση του στα ποσοστά που αναφέρωνται παραπάνω και αυτό χωρίς να σπάει τίποτα στην άσφαλτο θα το διαπιστώσω την άλλη εβδομάδα στην εκδρομή.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 16 Φεβ 2007, 17:58

RaNtApLaN έγραψε:Αρχίσατε με λάθος δεδομένα την επιχειρηματολογία σας,συνεχίσατε λάθος και όπως είναι φυσικό φτάσατε σε εσφαλμένο αποτέλεσμα.


Who says so?

Αφήνωντας κατα μέρος το ότι δεν είναι επιτρεπτό να μιλάτε σε αυτό τον τόνο, ιδίως όταν δεν γνωρίζετε αυτόν που γράφει απέναντί σας θα ήθελα να σας πω τα εξής:

το διαφορικό ισοκατανέμει τη ροπή, όταν η πρόσφυση είναι ίδια και στους δύο τροχούς. Όταν δεν είναι, η ροπή κατανέμεται ανάλογα με τους ρυθμούς περιστροφής των τροχών.

Για να καταλάβεται το λάθος σας, σηκώστε τον έναν κινητήριο τροχό σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Αν το διαφορικό ισομοίραζε τη ροπή, η μισή θα πήγαινε στον τροχό που πατάει στο έδαφος και το αυτοκίνητο θα ξεκινούσε. Δυστυχώς δεν ξεκινάει, επειδή ακριβώς ο τροχός που είναι στον αέρα "σπινάρει", αποκτά γρήγορα ταχύτητα και παίρνει όλη τη ροπή, ενώ ο άλλος παίρνει ΜΗΔΕΝ.

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται άλλη απόδειξη. Την ίδια άλλωστε αναφέρουν όλα τα μηχανολογικά εγχειρίδια.
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 16 Φεβ 2007, 18:37

tetrakinisimag έγραψε:Who says so?

Αφήνωντας κατα μέρος το ότι δεν είναι επιτρεπτό να μιλάτε σε αυτό τον τόνο, ιδίως όταν δεν γνωρίζετε αυτόν που γράφει απέναντί σας θα ήθελα να σας πω τα εξής:

το διαφορικό ισοκατανέμει τη ροπή, όταν η πρόσφυση είναι ίδια και στους δύο τροχούς. Όταν δεν είναι, η ροπή κατανέμεται ανάλογα με τους ρυθμούς περιστροφής των τροχών.

Για να καταλάβεται το λάθος σας, σηκώστε τον έναν κινητήριο τροχό σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Αν το διαφορικό ισομοίραζε τη ροπή, η μισή θα πήγαινε στον τροχό που πατάει στο έδαφος και το αυτοκίνητο θα ξεκινούσε. Δυστυχώς δεν ξεκινάει, επειδή ακριβώς ο τροχός που είναι στον αέρα "σπινάρει", αποκτά γρήγορα ταχύτητα και παίρνει όλη τη ροπή, ενώ ο άλλος παίρνει ΜΗΔΕΝ.

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται άλλη απόδειξη. Την ίδια άλλωστε αναφέρουν όλα τα μηχανολογικά εγχειρίδια.



Μιλάω σε αυτό τον τόνο διότι η αμάθεια σας είναι ΑΝΕΠΊΤΡΕΠΤΗ και ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΉ και αφού το συνεχίζετε αντί να ζητήσετε συγνώμη για τις ανακρίβειες που σκορπάτε από δω κι από κει ή τουλάχιστον να σιωπήσετε, καλό θα ήταν να ενημερωθείτε σωστά πάνω σε κάποια θέματα, κυρίως λόγο της επαγγελματική σας δραστηριότητας.
Τα μηχανολογικά σας εγχειρίδια δεν ξέρω που τα βρήκατε και καλό θα ήταν να τα πετάξετε,διότι αυτά που συμβουλεύτηκα εγώ λένε άλλα.

Ιδού η απόδειξη
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech_pages/limited_slips_differential_101.htm
http://www.glavopoulos.gr/auto_glossary/delta_auto_terms.htm

Θα έπρεπε να ΝΤΡΈΠΕΣΤΕ κύριε tetrakinisimag.

Υ.Γ Ζητώ ταπεινά συγνώμη από όλα τα παιδιά του φόρουμ που αναγκάζονται να διαβάζουν άσχετα ποστ. Για μένα το θέμα κλείνει εδώ και δεν πρόκειται να αναλώσω άλλο χώρο από το φόρουμ και χρόνο δικό μου για να εξηγήσω σε ένα "επαγγελματία" το αληθές. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό tetrakinisimag » 16 Φεβ 2007, 19:00

Συνεχίζω ήρεμα, παρά τον απαράδεκτο τόνο σας.

Συνεχίζετε να μπερδεύετε τα απλά διαφορικά με τα περιορισμένης ολίσθησης. Τα απλά διαφορικά δεν ΙΣΟΚΑΤΑΝΕΜΟΥΝ την ροπή, όταν δεν υπάρχει ίδια πρόσφυση και στους δύο τροχούς ή τις δύο εξόδους τους.

Τα περιορισμένης ολίσθησης ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να ισοκατανείμουν τη ροπή, όταν οι τροχοί δεν έχουν την ίδια πρόσφυση. Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό εμπλοκής, τόσο καλύτερα τα καταφέρνουν. Ποτέ όμως στην ονομαστική τιμή που δηλώνει το διαφορικό, δηλαδή 50-50 στα περισσότερα ή 47-53 στην περίπτωσή μας. Προσπαθούν να διατηρήσουν αυτό το ποσοστό, όταν ΟΙ ΤΡΟΧΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΣΗ.

Τα μόνα διαφορικά που μπορούν να ισοκατανείμουν τη ροπή είναι τα lockers, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν επιτρέπουν διαφορετική ταχύτητα στις δύο εξόδους τους, δηλαδή με απλά λόγια ΠΑΥΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ - το λέει και η λέξη.

Σε ιδανική περίπτωση όπου η πρόσφυση των τροχών ενός απλού διαφορικού είναι η ίδια ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ, το διαφορικό ισοκατανέμει την ροπή. Δεν είναι όμως αυτός ο κανόνας, αφού επικρατούν ειδικές συνθήκες.

Αν, όπως ισχυρίζεστε, το ΑΠΛΟ διαφορικό ισοκαναμένει τη ροπή, γιατί όταν ένας τροχός μας είναι στον αέρα, το αυτοκινητό μας δεν κινείται; Γιατί στο αυτοκίνητο για το οποίο συζητάμε υπάρχει και η δυνατότητα εμπλοκής του κεντρικού διαφορικού; Αν το περιορισμένης ολίσθησης μπορούσε να κρατήσει απόλυτα την αναλογία 47-53, τί χρειάζεται το κλείδωμα;

ΥΓ. Τα links στα οποία αναφέρεστε μιλούν για ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ, όχι απλά διαφορικά.

ΥΓ2. Να σημειώσω ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας!!!
tetrakinisimag
 

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 16 Φεβ 2007, 19:35

tetrakinisimag έγραψε:ΥΓ. Τα links στα οποία αναφέρεστε μιλούν για ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ, όχι απλά διαφορικά.



Αν μπαίνατε στα links και διαβάζατε προσεκτικά αυτά τα οποία γράφουν,τότε θα βλέπατε ότι
Στο πρώτο link περιγράφει την αρχή λειτουργίας ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και μετά κάνει σύγκριση με το τι γίνεται με ένα απλό διαφορικό.
Στο δεύτερο link αρχίζει με την περιγραφή της αρχής λειτουργίας ενός απλού διαφορικού και μετέπειτα κάνει περιγραφή του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Στο τρίτο link έχει διάφορες ορολογίες με ότι έχει να κάνει το αυτοκίνητο και την μοτοσυκλέτα και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα περιγράφει όλους τους τύπους διαφορικών.


tetrakinisimag έγραψε:ΥΓ2. Να σημειώσω ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας!!!


Συμφωνώ απόλυτα ,όπως συμφωνώ με κάτι που έχει πει ο Einstain
"Δύο πράγματα είναι απέραντα...Το σύμπαν και η βλακεία του ανθρώπου...Για το πρώτο δεν είμαι βέβαιος"!
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό TLG » 17 Φεβ 2007, 15:14

Περαν του οτι θα μπορουσατε αμφοτεροι να διαφωνειται χωρις ασκοπους χαρακτηρισμους, θα ηθελα να τονισω οτι το αποτελεσμα αυτης της διαφωνειας ειναι ακρως ενδιαφερων για εμας .....

Υ.Γ 1 ουδεν κακο αμιγες καλου ... :wink:
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TLG
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 584
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 15:42
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευσηαπό Dimis4X4 » 17 Φεβ 2007, 15:59

Ενδιαφέρον μεν..... Αλλα ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟ ΔΕ........

ΤΕΛΙΚΑ τι ισχυει για να καταλαβουμε και υπολοιποι.....????
Grand Vitara 2.0 JLXEW

Δεν υπάρχει δεν μπορώ..... Μόνο δεν θέλω....

Μια μέρα χωρίς χαμόγελο είναι μια χαμένη μέρα !!!
Άβαταρ μέλους
Dimis4X4
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: 15 Φεβ 2006, 03:19
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 19 Φεβ 2007, 00:07

Φιλε RaNtApLaN δεν βλεπω τα αρθρα που εχεις παραθεσει να εναντιωνονται σε αυτα που λεει ο Tetrakinisimag.
Πρεπει να λαβεις υπ'οψη σου οτι ενα διαφορικο(οτιδηποτε και αν ειναι αυτο πλην locker) δεν δυναται να μεταφερει ροπη αν ο τροχος σηκωθει ή σταματησει και αρχισει σπινιαρισμα.Πρεπει η κινηση του αυτοκινητου να συνεχιζεται.
Γι'αυτο και το νεο βιταρα εχει και το κλειδωμα του κεντρικου διαφορικου.
Γι αυτο και στο αναχωμα ο πισω αξονας θα παιρνει 0 ροπη αν ακινητοποιηθει το οχημα.
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό alfakias » 19 Φεβ 2007, 01:24

Μήπως, λέω μήπως, κάποιοι θεωρούν ότι η αντιπαράθεση γνώσεων σ'αυτο το επίπεδο προσφέρει κάτι στους υπόλοιπους χρήστες του forum;
Ευκαιρίες ψάχνουμε από γνώστες του αντικειμένου να μάθουμε κάτι περισσότερο αλλά δεν επιτρέπεται αυτό να γίνεται κάτω από τέτοιες συνθήκες.
Απλά Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο .
Άβαταρ μέλους
alfakias
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 29 Νοέμ 2005, 08:52
Τοποθεσία: ΠΟΛΥΓΩΝΟ-ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 19 Φεβ 2007, 02:37

Φίλε TLG, φίλε alfakias και λοιποί φίλοι του φόρουμ έχετε δίκιο...Το σφάλμα μου το έχω αναγνωρίσει και ήδη έχω ζητήσει συγνώμη στον φίλο dimitrios και στον φίλο tetrakinisimag για την επίθεση που δέχτηκαν.Η μεταξύ μας αντιπαράθεση έχει λήξει την ίδια μέρα που άρχισε, όχι όμως και η διαφωνία μας.
Θέλω να επισημάνω ότι δεν είμαι γνώστης αλλά λάτρης και προσπαθώ όπως όλοι, μέσο του φόρουμ,μέσο διάφορων ιστοσελίδων, να μάθω κάτι παραπάνω γιαυτό που μ' ενδιαφέρει, ακόμη και μέσα από τα λάθη μου.

Σας ευχαριστώ για την κατανόησή σας και την υπομονή σας.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό macedonas » 19 Φεβ 2007, 08:38

Φίλε ρανταπλάν νομίζω οτι το ήφος σου είναι απαράδεκτο.

Τετρακίνηση τι προσπαθείς να αποδείξεις; Οτι η γη γυρίζει;

Το 99% των κατόχων 4χ4 γι'αυτό ακριβώς το λόγο έχει κρυφό πόθο ένα arb ή έστω λόγω κόστους ένα lockright
Άβαταρ μέλους
macedonas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 592
Εγγραφή: 08 Μάιος 2005, 08:37
Τοποθεσία: Πολύκαστρο

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 19 Φεβ 2007, 19:01

Φίλοι μου, επειδή τα πράγματα είναι μπερδεμένα θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω τι εννοώ και σε τι διαφωνώ με τον φίλο tetrakinisimag.

Συμφωνώ ότι σε ένα ανοικτό διαφορικό (open differential) ή απλό διαφορικό, αν ένας τροχός χάσει την πρόσφυση ή βρεθεί στον αέρα, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το όχημα να ακινητοποιηθεί. Η διαφωνία μας έγκειται στο “γιατί” θα ακινητοποιηθεί.

Ο φίλος tetrakinisimag ισχυρίζεται ότι θα ακινητοποιηθεί το όχημα επειδή ο τροχός που θα χάσει την πρόσφυση θα απορροφήσει όλη την ροπή, γιαυτό θα σπινάρει τρελά και ο τροχός που θα έχει πρόσφυση δεν θα έχει πλέον ροπή για να ξεκινήσει το όχημα και γιαυτό θα είναι ακινητοποιημένος.

Εγώ ισχυρίζομαι ότι θα ακινητοποιηθεί το όχημα επειδή στον τροχό που θα χάσει την πρόσφυση ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση (γιατί όπως έχω γράψει ξανά το διαφορικό έχει την ιδιότητα να κατανέμει πάντα την ροπή ισομερώς στους κινητήριους τροχούς και παράλληλα επιτρέπει να γυρνάνε οι 2 άξονες στις εξόδους του με διαφορετική ταχύτητα περιστροφής, γιαυτό και λέγεται διαφορικό). Ο ένας τροχός θα σπινάρει τρελά και ο άλλος ακινητοποιείται γιατί η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν είναι πλέον μικρή για να υπερνικήσει την τριβή του οδοστρώματος.

Για την αποφυγή λοιπόν αυτού του φαινόμενου υπάρχουν διαφορικά που διαθέτουν μηχανισμούς που περιορίζουν τις διαφορές ταχύτητας μεταξύ των δύο αξόνων εξόδου του διαφορικού, όπως το μπλοκέ διαφορικό, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το διαφορικό torsen, αν και το τελευταίο λειτουργεί κάπως διαφορετικά.

Το μπλοκέ διαφορικό αυτό που κάνει είναι ότι αναγκάζει τους 2 άξονες εξόδου του διαφορικού να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς ταχύτητα, γιαυτό αισθάνεσαι μια “άρνηση”, “αντίρρηση” όταν το όχημα στρίβει. Άρα στην περίπτωση που ένας κινητήριος τροχός χάσει την πρόσφυση, δεν θα αρχίσει να περιστρέφεται με διαφορετική ταχύτητα απ’ ότι τον τροχό που θα έχει πρόσφυση με αποτέλεσμα να συνεχίζει να κατανέμει την ροπή και στους 2 τροχούς σα να μην έχει συμβεί τίποτα.

Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης περιορίζει τις διαφορές της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του. Η περιορισμένη ολίσθηση εξασφαλίζει την κατανομή ροπής και στους δυο τροχούς, ακόμα και όταν ο ένας βρίσκεται πάνω σε πολύ ολισθηρή επιφάνεια. Τα διαφορικά αυτού του τύπου έχει επικρατήσει να λέγονται «μπλοκέ» κατά κάποιο ποσοστό. Το μπλοκέ διαφορικό στην πραγματικότητα είναι μόνον αυτό που τη δύσκολη στιγμή κατανέμει την κινητήρια ισχύ από 50% σε κάθε τροχό. Ένα κοινό διαφορικό στην περίπτωση που ένας τροχός χάσει την πρόσφυσή του μεταδίδει σε αυτόν το 100% της κινητήριας ισχύς. Ενώ το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης σε μια τέτοια περίπτωση μεταδίδει και ένα ποσοστό της κινητήριας ισχύς στον τροχό που διατηρεί την πρόσφυση του.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Άλλο κινητήρια ισχύ (δύναμη που αναγκάζει τους τροχούς να περιστρέφουν, να κινηθούν. traction) και άλλο ροπή (torque).

Το διαφορικό torsen (Torque Sensing) αποτελείται από ένα συνδυασμό μετωπικών και κοχλιωτών οδοντωτών τροχών (ένα απλό διαφορικό αποτελείται από κωνικά γρανάζια). Σκοπός του είναι να μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής στον τροχό ή τον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση, σε αντίθεση με ένα κοινό διαφορικό που κατανέμει ισομερώς την ροπή. Π.χ. αν ένα διαφορικό torsen είναι κατασκευασμένο με αναλογία 5:1 αυτό σημαίνει ότι έχει την ικανότητα να δώσει 5 φορές περισσότερη ροπή στον τροχό που έχει καλύτερη πρόσφυση.

Για να ακινητοποιηθεί ένα μόνιμα τετρακίνητο όχημα, αν είναι εξοπλισμένο με απλά διαφορικά μπρος πίσω, αρκεί να χάσει πρόσφυση ένας τροχός σε κάθε άξονα. Αν είναι εξοπλισμένο με μπλοκέ διαφορικό ή διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το βάρος του οχήματος, την αντίσταση που βρίσκει από τις τριβές του οδοστρώματος, την κλίση του οδοστρώματος, την ορμή που έχει το όχημα κ.α. κι αυτό γιατί η ροπή που κατανέμεται δεν είναι αρκετή για να ωθήσει το όχημα παραπέρα. Αν είναι εξοπλισμένο με διαφορικά torsen τότε θα πρέπει να χάσει πρόσφυση ο ένας από τους δύο άξονες π.χ. να βρεθούν στον αέρα και οι 2 τροχοί του μπροστινού άξονα, γιατί έτσι αδυνατεί να μεταφέρει ροπή στον πίσω άξονα (αν έχει αναλογία 5:1 5 φορές το 0 κάνει 0).

Το GV έχει 3 διαφορικά.
Μπροστά και πίσω είναι νορμάλ που σημαίνει ότι αν χάσει πρόσφυση ένας τροχός, πχ από μπροστά, ελαχιστοποιείται η ροπή που μεταδίδεται σ 'αυτόν και ανάλογα μικρή είναι και η ροπή που μεταδίδεται στον τροχό που έχει πρόσφυση. Δηλαδή η ροπή που μεταδίδεται στο μπροστινό διαφορικό μειώνεται. Σ' αυτό το σημείο επεμβαίνει το κεντρικό διαφορικό που είναι περιορισμένης ολίσθησης γιατί αντιλαμβάνεται μια διαφορά της ταχύτητας περιστροφής ανάμεσα στους άξονες εξόδου του περιορίζοντας το φαινόμενο, εξασφαλίζοντας την κατανομή ροπής και στα 2 διαφορικά. Στην περίπτωση του GV εξασφαλίζει την κατανομή ροπής 47% μπροστά και 53% πίσω. Π.χ. το καλοκαίρι βρέθηκα σε μια χωμάτινη ανηφόρα με κάμποση κλίση, χωρίς να έχω κλειδώσει το κεντρικό επίτηδες, για να δοκιμάσω την τετρακίνησή του (έχουμε την πεντάθυρη έκδοση).Σταματάω στην μέση και προσπάθησα να ξεκινήσω. Το αυτοκίνητο άρχισε να σπινάρει μπρος πίσω (όχι με τα τέσσερα) αλλά ξεκίνησε με αποτέλεσμα να ανεβώ αλλά σκάβοντας. Αν το κεντρικό διαφορικό δεν ήταν περιορισμένης ολίσθησης, το GV δεν θα ξεκινούσε και θα συνέχιζε να σπινάρει μπρος πίσω όλο και περισσότερο.
Αυτό σημαίνει ότι όποιο κι αν είναι το απόθεμα ροπής που δίνει, από 183Nm που είναι το μέγιστο μέχρι και 1Nm, το κεντρικό θα το διαθέσει 47% μπροστά και 53% πίσω.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

Δημοσίευσηαπό RaNtApLaN » 19 Φεβ 2007, 19:17

Ένα site πολύ καλό είναι κι αυτό http://auto.howstuffworks.com/differential.htm

Καλή σαρακοστή σ' όλους.
Άβαταρ μέλους
RaNtApLaN
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 151
Εγγραφή: 18 Απρ 2006, 18:18
Τοποθεσία: Ηράκλειο,Κρήτη

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 47 επισκέπτες