Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΠΕΡΙ ΒΑΡΟΥΛΚΩΝ ("εργατών")

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

ΠΕΡΙ ΒΑΡΟΥΛΚΩΝ ("εργατών")

Δημοσίευσηαπό pantg » 10 Απρ 2004, 13:31

ΠΕΡΙ ΒΑΡΟΥΛΚΩΝ
Οδηγίες, ασφάλεια, αριθμοί και υπολογισμοί

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το βαρούλκο, ή αλλιώς βίντσι ή «εργάτης», θεωρείται από πολλούς σαν ένα από τα πιό απαραίτητα συμπληρωματικά εξαρτήματα ενός οχήματος 4Χ4 που βλέπει πραγματική δράση ή τέλος πάντων θέλει να δείχνει σαν κάτι τέτοιο.

Τα βαρούλκα μπορούν πολύ εύκολα να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας τους ως εξής:

1. Hλεκτρικά,
2. Μηχανικά,
3. Υδραυλικά.

Τα ηλεκτρικά χρειάζονται σύνδεση με πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, συνήθως την μπαταρία του αυτοκινήτου αλλά σε μερικές περιπτώσεις και ειδικά τοποθετημένη δεύτερη μπαταρία.
Τα μηχανικά βαρούλκα παίρνουν κίνηση είτε από τον στρόφαλο του κινητήρα του αυτοκινήτου, είτε από το βοηθητικό κιβώτιο (power take off, PTO ή «παρτικόφ» στα συνεργειακά ελληνικά) που συνήθως είναι συνδεδεμένο ή ενσωματωμένο με το κεντρικό διαφορικό του αυτοκινήτου.
Τα υδραυλικά βαρούλκα παίρνουν κίνηση είτε από την αντλία του υδραυλικού τιμονιού του αυτοκινήτου, είτε από ειδικά τοποθετημένη υδραυλική αντλία που μπορεί να είναι συνδεδεμένη με τον κινητήρα του αυτοκινήτου ή με το βοηθητικό κιβώτιο (PTO) ή τέλος να παίρνει και αυτή κίνηση με την σειρά της από ηλεκτρικό μοτέρ.

Αλλη μία μέθοδος διαχωρισμού των βαρούλκων είναι ανάλογα με το πώς είναι τοποθετημένος ο κύλινδρος που τυλίγεται το σχοινί ή συρματόσχοινο στον εργάτη.

1. Τύμπανο
2. Μπότσα

Συνήθως αυτός βρίσκεται παράλληλα με το έδαφος και τους άξονες του αυτοκινήτου και ονομάζεται «τύμπανο» (ή drum στα αγγλικά).
Τα παλαιότερα βαρούλκα είχαν το τύμπανο τοποθετημένο κάθετα στο έδαφος (ή συνήθως παράλληλα με τα αμορτισέρ) και ονομάζεται «μπότσα» (ή capstan στα αγγλικά).
Τα «τύμπανα» συνήθως φιλοξενούν και το συνολικό μήκος του συρματόσχοινου ή σχοινιού του βαρούλκου ενώ αντίθετα οι «μπότσες» συνήθως απλώς δέχονται μερικές στροφές του σχοινιού (καθώς συνήθως λειτουργούν με σχοινί) και το υπόλοιπο μήκος απλώς τραβιέται από την μία μεριά και ξετυλίγεται από την άλλη.

Οπως είναι σαφές ο τύπος του “τυμπάνου» είναι πιό βολικός και για τον λόγο αυτό τείνει να επικρατήσει σχεδόν καθολικά στα βαρούλκα ελαφριάς ή μέτριας χρήσης όπως αυτά που χρησιμοποιούμε στα 4Χ4 μας.

Μετά την εισαγωγή αυτή θα προχωρήσουμε στα θέματα βασικής ασφάλειας στο επόμενο κεφάλαιο.

Καλή Ανάσταση σε όλους.
pantg
 

Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 37 επισκέπτες