Μια χαρά τα λες φίλε noxmas. Προσοχή όμως το αργό όχι στην άσφαλτο. Στο αργό έχεις μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό και δεν επιτρέπεται να κινηθείς σε άσφαλτο και γενικά σε επιφάνειες υψηλής πρόσφυσης.
Επίσης η δική μου επιλογή για εκτός δρόμου είναι σχεδόν πάντα η ελεύθερη 4κίνηση (full time στ' Αμερικάνικα
).
Την βάζω με το που πατάω χώμα και τις περισσότερες φορές δεν την βγάζω καθόλου. Μόνο όταν θα χρειαστώ τα αργά. Δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα με την ελεύθερη 4κίνηση και σχεδόν σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να μπλοκάρω το κεντρικό διαφορικό (part time) για να περάσω από κάπου. Μόνο σε πολύ λάσπη συμπεριφέρεται λίγο καλύτερα με part time, αλλά όχι ότι δεν περνάει με full time. Η διαφορά είναι ότι με την full time γίνεται συνεχής μεταφορά της ισχύος μπρος πίσω και αυτό δημιουργεί συνεχείς αποσταθεροποιήσεις, ενώ με part time περνάς πιο σταθερά. Βέβαια το Pinin έχει και VCU στο κεντρικό διαφορικό, το Cherokee δεν ξέρω αν έχει κάτι αντίστοιχο.
Σε άμμο δεν έχω πάει πολύ. Νομίζω ωστόσο ότι η part time σε βοηθάει μεν να ξεκινήσεις πιο εύκολα, αλλά όταν πας να στρίψεις σε χώνει περισσότερο μέσα στην άμμο (σέρνουν οι τροχοί και σκάβουν αυλάκια). Και εκεί συνήθως η επιλογή μου είναι full time 4κίνηση. Αλλά σε αυτό καλό είναι να πει και κανένας πιο έμπειρος τη γνώμη του.
Σε πάγο επίσης καλύτερα full time, σε φρέσκο χιόνι καλύτερα part time.
Αυτά τα "λίγα". Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα.....