από giagoulas » 18 Ιαν 2005, 12:58
Νομίζω ότι δύο είναι τα ζητούμενα
1. Να ψηλώσει (μεγαλώσει) το προφιλ του ελαστικού.
2. Να μεγαλώσει η διάμετρος του ελαστικού και άρα η ακτίνα και άρα η απόσταση του διαφορικού (αξονα) απο το έδαφος.
Σχετικά με το πρώτο , απο τη στιγμή που το υψος του προφιλ είναι ποσοστό επι του πλάτους (πελματος) του ελαστικού, δεν εξαρτάται απο το R( 15 ή 16).
Αναφορικά με το δευτερο, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να πάς σε πολύ φαρδύ ελαστικό για να πετύχεις τη ζητούμενη διάμετρο με 15αρα ζάντα.
Ετσι καταλήγεις νομίζω σε 16αρα ζάντα.
Ενδεικτικα παραθέτω πινακάκι με τις διαστάσεις διαφορων διαστάσεων ελαστικών. (Προσοχή, είναι θεωριτικού υπολογισμοί. Στην πράξη οι κατασκευαστές έχουν σοβαρές αποκλίσεις , όπως δυστυχώς ανακαλυψαμε).
Πλάτος Υψος Ζαντα Προφιλ Διάμετρος Ακτίνα
185 75 16 13,88 68,39 34,20
195 82 16 15,99 72,62 36,31
195 82 15 15,99 70,08 35,04
205 80 16 16,40 73,44 36,72
215 75 15 16,13 70,35 35,18
225 75 15 16,88 71,85 35,93
Επίσης δεν ξέρω τι ρόλο παίζει σχετικά με το βάρος του ελαστικού. Πιθανόν για μια διάμετρο 70cm να απαιτήται περισσότερη μαζα ελαστικού σε 15 ζάντα απ’ ότι σε 16αρα ζάντα.
Ιδανικά θα ηθελα να βάλω στο νιβα μου Michelin Ο/R 205 80 16 αλλά δυστυχώς δε χωράει. Ο taxideytis ψάχνειο τον τρόπο . Μάλλον τον έχει βρεί αλλά δε θέλεις να τον ακούσεις.
Ενναλακτικά θα πήγαινα σε 195 82 16 μάλλον σε Fedima .
Τώρα φοράω 195 82 15 Fedima Extreme Partner.
Επίσης αν πάς σε μεγαλύτερη διάμετρο ελαστικού και σε συνδιασμό με το αυξημένο βάρος (λογω διάστασης αλλά και MUD) , είναι καλό να αλλάξεις και κορωνοπηνία έτσι ώστε να εξισωροπησης την αλλαγή βήματος και βάρους.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
www.tataclub.gr