Λοιπόν, όπως προείπα, προσπάθησα να συγκεντρώσω τα αντικειμενικά επιχειρήματα (κατά την άποψη μου) κόντρα στον ανταγωνισμό και να συντάξω ένα post με όλα τα σημεία που συνηγορούν στο να αγοράσει κανείς ένα RAV4 2006 καθώς και μερικά σημεία κατά τα οποία μειονεκτεί.
Σκοπός αυτού του post είναι αφενός να είναι συγκεντρωμένα όλα τα συγκριτικά στοιχεία που θα επιβεβαιώνουν ή θα ενισχύουν την επιλογή ενός RAV4 2006 και να φτιαχτεί μια λίστα-οδηγός αγοράς για όλους του επόμενους ενδιαφερόμενους.
Α, επίσης προσωπικός σκοπός του post είναι για εμένα να το διαβάζω για να μην ξεχάσω γιατί διάλεξα –εγώ– το RAV, μέχρι να περάσουν οι 5 ατελείωτοι μήνες, και να το παραλάβω
!!!
Θα χαρώ πάρα πολύ αν αυτό το post γίνει αφετηρία για να προστεθούν από όλους σχόλια, αντιρρήσεις αλλά και προσθήκες στα σημεία και την επιχειρηματολογία. Αυτό που εγώ θα προσπαθήσω, είναι να διατηρήσω τα γραφόμενα όσο πιο αντικειμενικά γίνεται για κάποιον που αγόρασε RAV4!
( + )
1) Καλύπτεται από την συνολική αξιοπιστία κατασκευής της ΤΟΥΟΤΑ
2) Η ΤΟΥΟΤΑ έχει μακρόχρονη εμπειρία σε εκτός δρόμου αυτοκίνητα όπως τα διάφορα pick-up αλλά και το κορυφαίο Land Cruiser.
3) Συνοδεύετε από κορυφαίο AFTER SALES Service
4) Έχει ισχυρό brand name που μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων το κάνει αποδεκτό από τον περισσότερο κόσμο (μην το γελάτε: είναι σημαντικό αυτό που αρέσει σε εσένα να αρέσει και σε άλλους.)
5) Είναι προικισμένο με 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (και όχι μερική επέκταση μέσω ασφαλιστικής εταιρίας) που σημαίνει ότι αν το κρατήσεις 4-5 χρόνια μπορείς να το πουλήσεις και να έχει ακόμα 1 χρόνο εγγύηση.
6) Διαθέτει τον 2ο ισχυρότερο κινητήρα από τον υπάρχον αλλά και τον μελλοντικό ανταγωνισμό με 152 άλογα (το βενζινοκίνητο) στα 2000cc (μετά το Subaru 2.0 με 158HP) όταν τα αντίστοιχα GV και X-Trail έχουν από 140 άλογα και όταν τα μελλοντικά Chevrolet Captiva και Opel Antara θα έχουν επίσης 140 άλογα στα 2400cc
7) Ο ίδιος κινητήρας έχει καλύτερες τελικές και ρεπρίζ από τον παραπάνω ανταγωνισμό ακόμα και από τα Hyundai Tucson και KIA Sportage με τον γνωστό V6 στα 2700cc.
8 ) Το κόστος χρήσης (κατανάλωση και service) είναι από τα χαμηλότερα αν όχι το χαμηλότερο, αφού τα 2000cc με την συγκεκριμένη διαχείριση καύσης «καίνε» ελάχιστα λιγότερα από το 1600άρι FIATάκι μου (τουλάχιστον στα χαρτιά). Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι δεν έχει μόνιμη 4κίνηση, μπορεί να το κάνει λιγότερο off-road, αλλά είναι σαφώς πιο οικονομικό στην καθημερινή χρήση. Επιπλέον τα service συντήρησης είναι παράλληλα και πολύ αραιά (15.000χλμ & 30.000χλμ για το βενζινοκίνητο) αλλά και σχετικά φτηνά τουλάχιστον σε σύγκριση με τα Χ3 και Cherokee.
9) Ο εξοπλισμός δεν υστερεί σε τίποτα από τον ανταγωνισμό σε όλες τις εκδόσεις, με εξαίρεση την κορυφαία (luxury) που κατά τη γνώμη μου υπερέχει.
10) Από διάφορα δημοσιεύματα του ειδικού τύπου αλλά και από ανακοινώσεις της ΤΟΥΟΤΑ, το RAV4 2006 προσπαθεί να πάρει τα πρώτα 5αστέρια στις μετρήσεις ασφαλείας του EURONCAP που απονεμήθηκαν ποτέ σε SUV αυτής της κατηγορίας. Η μέτρηση του Ιουνίου το έβγαλε με 4 αστέρια στη γενική κατάταξη αλλά συνολικά με τη μεγαλύτερη βαθμολογία (χωρίς ισοβαθμία) στην κατηγορία Small off-roaders, όπου το κατατάσει η EuroNCAP. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας του είναι πληρέστερος από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα, ίσως και λόγω του αερόσακου γονάτων οδηγού.
11) Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και ο συνδυασμός 4κίνησης με VSC (το ESP της ΤΟΥΟΤΑ) και με active steering, το καθιστούν ασφαλέστερο από τον ανταγωνισμό και θυμίζουν κορυφαία μοντέλα άλλων κατηγοριών (MERCEDES, AUDI, BMW κτλ.)
12) Ο εξωτερικός του όγκος είναι δυσανάλογα μικρότερος των προσφερόμενων εσωτερικών, με αποτέλεσμα να μην είναι απαγορευτική η χρήση και το παρκάρισμά του στις μεγαλουπόλεις, συγκριτικά με το Santa Fe, το Cherokee ή το Captiva (ίσως ακόμα και από τα Tucson & Sportage).
( - )
1) Ο Εσωτερικός του διάκοσμος είναι μια γενιά πίσω σε σχέση με την τάση της αγοράς. Θα μπορούσε να έχει μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, φωτιζόμενα χειριστήρια και πλήκτρα παραθύρων ή έστω πλαφονιέρα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, όταν η αγορά πάει σε διάκοσμο κρυφού φωτισμού στις πετούγιες και μόνιμα dimmer στις πλαφονιέρες. Επίσης θα μπορούσε όλες οι οθόνες πληροφοριών (ηχοσύστημα trip computer και clima) να έχουν ενιαίο look & feel στην γραμματοσειρά και στην απόχρωση του φωτισμού.
2) Η ΤΟΥΟΤΑ Ελλάς δεν εισάγει πολλά από τα extras που διαθέτει η ΤΟΥΟΤΑ παγκοσμίως όπως το navigation, το Hi-Fi ηχοσύστημα της Harman Cardon με τα 11 ηχεία, προβολείς XENON, το integrated car kit με τα εντοιχισμένα χειριστήρια στα δεξιά του τιμονιού (βλ. μπροσούρα και ΤΟΥΟΤΑ.COM) ή ακόμα και το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα στο συνοδηγό όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη, αλλά και άλλα παραλειπόμενα.
3) Η τιμή του luxury, κατά την δική μου άποψη είναι υπερεκτιμημένη, όπως πιθανών και του exclusive. Η βάση για αυτή την παρατήρηση είναι τόσο οι τιμές του ανταγωνισμού σε αντίστοιχα εξοπλισμένες εκδόσεις αλλά και οι αντίστοιχες τιμές στο εξωτερικό.
4) Ο χρόνος παράδοσης είναι ακόμα αρκετά μεγάλος 3-5 μήνες ανάλογα με την έκδοση.
5) Δεν έχει κοντές σχέσεις για την 4κίνηση αλλά αυτό από πολλούς μπορεί να θεωρηθεί και θετικό.
Για 1ο version νομίζω πώς είναι μια καλή αρχή. Ευελπιστώ πως θα εμπλουτιστεί και με
τις δικές σας παρατηρήσεις, προσθήκες και διορθώσεις σύντομα.
Θέλω να επαναλάβω όμως, ότι δεν θέλω να θίξω κανέναν ούτε και τις επιλογές κανενός και ότι τα παραπάνω είναι δικές μου παρατηρήσεις και επιχειρήματα που προσπάθησα να είναι όσο πιο αντικειμενικές γίνεται.
Φιλικά,
Άλκης
Υ.Γ.1 Ζητώ συγνώμη από τους κατόχους Diesel, που δεν γνωρίζω περισσότερα σχετικά, για να ολοκληρώσω το συγκριτικό. Η δική μου έρευνα βασιζόταν στο βανζινοκίνητο που είναι και η επιλογή μου. Παρακαλώ όμως να συμπληρώσετε εσείς τα σημεία που μου διαφέυγουν.
Υ.Γ.2 Με την ευκαιρία να καλωσορίσω και εγώ τα νέα μέλη.