Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Hill Descent Control

Hill Descent Control

Δημοσίευσηαπό kolpano » 15 Οκτ 2007, 16:59

Καλησπέρα σε όλους,

όλο και περισσότερα 4χ4 αποκτούν "κόλπα" HDC (Hill Descent Control) όπως άλλωστε και τα νέα Cherokee & Grand Cherokee. Έχει και ένα σχετικό video στο www.jeep.com σχετικά με το πόσο εύκολα κατεβαίνει το cherokee 2008 μία πλαγιά:

http://www.jeep.com/en/2008/liberty/cap ... /handling/

Αυτό που έχω απορία είναι πως με ένα KJ 3.7 μπορεί κάποιος να κατέβει μία πραγματικά απότομη πλαγιά χωρίς πρόβλημα. Σκέφτηκα πως με το λεβιέ στο "1" και με ελαφρό τσίμπημα του φρένου μπορεί να γίνει η "δουλειά" . Ισχύει ? Μήπως κάποιος από τους συνforumίτες έχει σχετική εμπειρία με KJ 3.7?

Kolpano
Άβαταρ μέλους
kolpano
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 19 Σεπ 2007, 23:43

Hill Descent Control

Δημοσίευσηαπό ZooL » 15 Οκτ 2007, 18:34

Θα έλεγα ότι οι επιλογές διαμορφώνονται ανάλογα με την περίσταση.
Άλλο πράμα οι πέτρες όπως στο video της Jeep (που είναι και το πιο "εύκολο" σενάριο), άλλο η λάσπη, το γρασίδι, τα βράχια και πάει λέγοντας.

Ο γενικότερος κανόνας για τις μεγάλες κλίσεις είναι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο και πρώτη ταχύτητα, χωρίς φρένο. Το αυτοκίνητο πρέπει δηλαδή να φρενάρει μόνο με τον κινητήρα.
Μέχρι εδώ ήταν οι πρακτικές γνώσεις μου.

Σε θεωρητικό πλέον επίπεδο και για τις πολύ γλιστερές καταστάσεις, εκτός του φρένου που πρέπει να ξεχάσεις, κατεβαίνοντας καλό θα είναι να αποφύγεις ακόμη και να στρίψεις τους τροχούς σου.
Το ενδεικνυόμενο εδώ είναι να ακολουθήσεις τις αυλακιές από προηγούμενα περάσματα (σαν τραινάκι), που λογικά κάποια στιγμή προς το τέλος της κατηφόρας θα στρίβουν προς την φορά του δρόμου (αν είσαι τυχερός δηλαδή... ;))

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Hill Descent Control

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 15 Οκτ 2007, 19:14

Φιλε kolpano την Κυριακη ημουν στα βουνα του "Αι Γιαννη του Ρωσσου", και δοκιμαζα το αμαξι σε αυτην τη περιπτωση που αναφερεις. Κατεβηκα αποτομη πλαγια με 1η αργα. Δεν υπηρχε κανενα προβλημα. Το αμαξι ειχε σταθερη ταχυτητα με ψιλη πυροπετρα απο κατω. Απο πισω μου ενα HUNDAI GALLOPER τσιμπουσε το φρενο με 1η αργα. Ισως επειδη ειναι και 2,5 τονους αυτο. Αυτα που λεει ο Zool ειναι σωστα. Δεν θελει στριψιμο. Οποτε κανε ενα πηραματακι να το δεις στην πραξη.
The effort measures!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Hill Descent Control

Δημοσίευσηαπό vaggelis » 15 Οκτ 2007, 20:03

Συμφωνώ και εγώ. Όχι φρένο, 1η αργό και τίποτα άλλο. Τα ηλεκτρονικά καλά είναι αλλά στην περίπτωση αυτή είναι για τον οδηγό που δεν έχει γνώσεις. τόσα χρόνια δηλαδή τα jeep μόνο ανέβαιναν βουνά? μετά απο που κατέβαιναν?
Φωτογραφίες μου και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
vaggelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 29 Αύγ 2007, 21:56
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό kolpano » 15 Οκτ 2007, 20:53

Καλησπέρα,

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Σωστά είναι και τα κοντά...

Είναι τρομερό πόσο πολλαπλασιάζει τη ροπή/δύναμη του αυτοκινήτου το κοντό. Ανέβηκα με την όπισθεν ένα σκαλοπάτι ύψους 10 εκατοστών με κολλημένους επάνω του τους πίσω τροχούς (χωρίς καθόλου φόρα) και το αυτοκίνητο πήδηξε πάνω από το εμπόδιο σαν κατσίκι με ελάχιστο γκάζι.

Άσχετο με το θέμα μας, τι γνώμη έχετε για το Καλλίδρομο σαν εκδρομή 4x4?

Kolpano.
Άβαταρ μέλους
kolpano
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 19 Σεπ 2007, 23:43

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 15 Οκτ 2007, 21:46

1η αργά σίγουρα. Αλλά και λίγο φρένο αν είναι πολύ απότομα δεν κάνει κακό.
Ανάλογα και με τις συνθήκες πρόσφυσης βέβαια (άλλο το χώμα, άλλο η γλίτσα) αλλά λίγο, σταθερό πάτημα στο πετάλ του φρένου για να διατηρηθεί η ταχύτητα ακόμα πιο χαμηλά είναι χρήσιμο. Εξ' άλλου και το hill descent control αυτό κάνει.
Πάντως είμαι γενικά της άποψης ότι αν μπορείς ένα πράγμα να το κάνεις μόνος σου είναι καλύτερα απ' ότι ν' αφήσεις τα ηλεκτρονικά να το κάνουν.
Οπότε αφήστε το hill descent control για τους άλλους που δεν ξέρουν.... :wink:
Pajero Pinin 2.0GDI
www.4x4fun.gr
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό LOLIS » 16 Οκτ 2007, 09:07

Pajerinho έγραψε:1η αργά σίγουρα. Αλλά και λίγο φρένο αν είναι πολύ απότομα δεν κάνει κακό.
Ανάλογα και με τις συνθήκες πρόσφυσης βέβαια (άλλο το χώμα, άλλο η γλίτσα) αλλά λίγο, σταθερό πάτημα στο πετάλ του φρένου για να διατηρηθεί η ταχύτητα ακόμα πιο χαμηλά είναι χρήσιμο. Εξ' άλλου και το hill descent control αυτό κάνει.
Πάντως είμαι γενικά της άποψης ότι αν μπορείς ένα πράγμα να το κάνεις μόνος σου είναι καλύτερα απ' ότι ν' αφήσεις τα ηλεκτρονικά να το κάνουν.
Οπότε αφήστε το hill descent control για τους άλλους που δεν ξέρουν.... :wink:

Το μοναδικο ισως θεμα που προκυπτει ειναι το γεγονος οτι σε οχι και τοσο γλιστερο δρομο το κλειδωμα 50/50 του κεντρικου οταν βαλεις κοντα ισως
σου δημιουργησει προβλημα στις φουρκετες.
Άβαταρ μέλους
LOLIS
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 29 Δεκ 2006, 09:55

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 16 Οκτ 2007, 10:25

LOLIS έγραψε:Το μοναδικο ισως θεμα που προκυπτει ειναι το γεγονος οτι σε οχι και τοσο γλιστερο δρομο το κλειδωμα 50/50 του κεντρικου οταν βαλεις κοντα ισως
σου δημιουργησει προβλημα στις φουρκετες.


Δεν το κανεις και καθε μερα. Και στο τελος τις φουρκετες θα κοιταξουμε η'
το πως θα κατεβουμε. Αναλωσιμα ειναι τα αλλαζεις. Εξαλου το χομπι που διαλεξαμε ειναι αρκετα δαπανηρο. Οποτε η' το κανεις η' δεν το κανεις.
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό LOLIS » 16 Οκτ 2007, 11:39

BILLJEEP έγραψε:
LOLIS έγραψε:Το μοναδικο ισως θεμα που προκυπτει ειναι το γεγονος οτι σε οχι και τοσο γλιστερο δρομο το κλειδωμα 50/50 του κεντρικου οταν βαλεις κοντα ισως
σου δημιουργησει προβλημα στις φουρκετες.


Δεν το κανεις και καθε μερα. Και στο τελος τις φουρκετες θα κοιταξουμε η'
το πως θα κατεβουμε. Αναλωσιμα ειναι τα αλλαζεις. Εξαλου το χομπι που διαλεξαμε ειναι αρκετα δαπανηρο. Οποτε η' το κανεις η' δεν το κανεις.

+1000
Άβαταρ μέλους
LOLIS
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 29 Δεκ 2006, 09:55

Δημοσίευσηαπό vaggelis » 16 Οκτ 2007, 12:51

Καλά, όταν λέμε για απότομες κλήσεις δεν λέμε για κατέβασμα Πάρνηθας....
Τώρα, αν σε απότομη πλαγιά βρεις εσύ φουρκέτα.... θα έχει πέσει από καμιά κυρία που μάζευε χόρτα :-)
Το H.D.C. είναι για μεγάλες κλήσεις, πάνω από 25-30 μοίρες και με σαθρό ή ολισθηρό έδαφος. Δεν είναι για δρόμο. Εκεί και με κλειδωμένη δευτέρα μια χαρά πας και χωρίς τετρακίνηση.
Φωτογραφίες μου και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
vaggelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 29 Αύγ 2007, 21:56
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό m.misk(j)is » 18 Οκτ 2007, 08:58

Δεν θα θέλατε λίγο πιο κοντά τα κοντά?
KJ 2004 3.7 Extreme Sport
WH 2009 3.0 crd Overland
Άβαταρ μέλους
m.misk(j)is
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 10:49
Τοποθεσία: Αργυρούπολη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό m.misk(j)is » 18 Οκτ 2007, 09:01

Δεν θα θέλατε λίγο πιο κοντά τα κοντά?
KJ 2004 3.7 Extreme Sport
WH 2009 3.0 crd Overland
Άβαταρ μέλους
m.misk(j)is
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 10:49
Τοποθεσία: Αργυρούπολη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 18 Οκτ 2007, 09:52

Τωρα κοιταξε, αν καναμε trial θα θελαμε οποσδηποτε πιο κοντα. Αλλα επειδη δεν κανουμε αγωνες εγω προσωπικα ειμαι μια χαρα. 1η κοντα δεν εχω βαλει καμια φορα εκτος
στις αρχες που δεν ηξερα καλα το αμαξι. Μεχρι και 2η κοντα παει περιφημα και σε κλησεις πολυ καλες μπορω να πω. Πιστευω ειναι θεμα δοκιμης. Επισης σε κλησεις μεχρι 20μοιρες περιπου, με 1η αργο στο ρελαντι, παει μονο του. Το εχω δοκιμασει.
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό vaggelis » 18 Οκτ 2007, 10:40

m.misk(j)is έγραψε:Δεν θα θέλατε λίγο πιο κοντά τα κοντά?


Ε όχι και πιο κοντά... όπως λέει και ο Βασίλης με ρελαντί πάει μόνο του!
Εγώ σε πάρα πολύ μεγάλη ανηφόρα, το έκοψα στην μέση λόγω ορατότητας και ξεκίνησα πάλι με λίιιγο γκάζι και A/C on.... :twisted: :twisted: :twisted:
Φωτογραφίες μου και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
vaggelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 29 Αύγ 2007, 21:56
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό BILLJEEP » 18 Οκτ 2007, 11:59

m.misk(j)is έγραψε:Δεν θα θέλατε λίγο πιο κοντά τα κοντά?


Αν θες να ριξεις λεφτα στο αμαξι, ριξε για ψηλωμα και λαστιχα. Αυτα ειναι που χρειαζονται.
Άβαταρ μέλους
BILLJEEP
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 07 Αύγ 2007, 18:18
Τοποθεσία: ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑ

Επόμενο

Επιστροφή στο Jeep

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 20 επισκέπτες