EAGLE2 έγραψε:Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΠΟΛΛΑ ΟΣΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΤΣΙπαρισμενο η μη χωρις να ζοριζεται υπερβολικα αλλα η γραμμικοτητα της παραγομενης ροπης εξαρταται πανω απ' ολα με το "μαμισιο κουρδισμα απο κατασκευης" σιγουρα το navara δεν εχει οτι καλυτερο στην καμπυλη ροπη!!
Φίλε Eagle 2, αυτό λέω κι εγώ. Ενα αυτοκίνητο τούρμπο, πριν η τουρμπινα "σηκώσει" πίεση ειναι ατμοσφαιρικό. Τωρα το πως είναι ρυθμισμένο σαν ατμοσφαιρικό καθορίζει και την συμπεριφορά του όταν τουρμπίσει. Αν είναι ρυθμισμενο στο να βγαλει άλογα (=η ροπή πάει ψηλότερα) τότε όταν τουρμπίσει θα βγαλει περισσοτερα άλογα μεν αλλα το turbo lag είναι εμφανέστερο. Αν ειναι ρυθμισμένο με έμφαση στο να βγει ροπή απο πολυ χαμηλα και ομαλά τοτε βγάζεις λιγότερα άλογα μεν αλλα η γρμμικότητα του συνόλου είναι καλύτερη. Ενα κλασσικό παραδειγμα είναι το Audi A3T. Οποιος το έχει οδηγησει σχεδόν δεν καταλαβαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι turbo. Αυτός (+την αξιοπιστία) είναι και ο λόγος που άλλες εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα κυβικά - θελουν να εκμεταλευτούν την καλύτερη ροπή που φυσιολογικα έχει ένας 3λιτρος κινητήρας πολύ χαμηλά, πριν μπει η τουρμπίνα. Αυτό σε συνδυασμο με μια μικρότερη ελαφρώς τουρμπίνα που στροφάρει πολύ πιο εύκολα στίς χαμηλές στροφές που τα καυσαέρια είναι λιγότερα, μας δίνει πολύ καλύτερη γραμμικότητα. Καλά, θα μου πείτε, και τι με νοιάζει εμένα, εγώ θέλω γκάζιααααα!!! Μαλιστα. Κανένα πρόβλημα όσο κινείσαι στην άσφαλτο και εκτός δεν ζητάς δύσκολα πράγματα. Αν όμως κινείσαι αρκετά εκτός σε πιό δύσκολα κομμάτια που απαιτέιται ροπή πολύ χαμηλά και ΓΡΑΜΜΙΚΟΤΗΤΑ τότε εχεις πρόβλημα. Αυτά που γράφω δεν τα γράφω γιατί έτσι άκουσα κάπου, σε κάποιο μηχανικό κλπ. αλλα γιατι τυχαίνει να έχω κολλητο φίλο έναν απο τους καλύτερους βελτιωτές στην Ελλαδα και μιάς και αυτο τον καιρό μετατρέπω με αυτόν το τζιπάκι μου σε turbo τα συνάντησα όλα αυτά στην πράξη. Οσον αφορα στην καμπύλη ροπης τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: αν κινείσαι αρκετα εκτός δρόμου και σε ενδιαφέρει η απόδοση εκεί, η γραμμικότητα της καμπύλης ειναι αυτή που είναι πιο σημαντική. Θέλουμε το αμάξι να μοιάζει όσο πιό πολύ γινεται ατμοσφαιρικό.
Τα του καίσαρος τω καίσαρι όμως: Το Navara εντός δρόμου είναι το καλύτερο, εκτός όχι...
Φιλικά
Τάκης