Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΑΣΦΑΛΗΣ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ CB ΣΕ LR3 TDV6;

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

ΑΣΦΑΛΗΣ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ CB ΣΕ LR3 TDV6;

Δημοσίευσηαπό iatros » 01 Απρ 2007, 16:06

Αγαπητοί μου φίλοι καλησπέρα,
Επιδή θέλω να τοποθετήσω CB στο αυτοκίνητό μου (LR3 TDV6), αν μπορεί και ξέρει κάπιος σίγουρα να μου πεί κατά πόσο είναι ασφαλής η παραπάνω τοποθέτηση με ρεύμα κατ΄ ευθείαςν από την μπαταρία (90ΑΗ) του αυτοκινήτου.
Ο φίλος μου ηλεκτρονικός και από τους καρυφαίους στην δουλειά του (κατά την γνώμη των ταξιτζίδων που ασχολούνται με τον ίδιο και τα CB χρόνια) με διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλήμα.
Υπάρχει περίπτωση:
1. να γίνει βραχυκύκλωμα;
2. να κάνει παρεμβολές στα ηλέκτρονικά του αυτοκινήτου και ειδικά η "παντόφλα";
3. να συμβεί κάτι στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου και να προφασιστεί η αντιπροσωπεία ότι φταίει το CB και να χάσω την εγγύηση;
Επιδή σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα οι γνώμες διίστανται, αν μπορεί και ξέρει κάποιος να με πληροφορήσει, γιατί επιθυμώ πάρα πολύ να το τοποθετήσω.



ΦΙΛΙΚΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΙΛΗΣ

Υ.Γ.: Σε κάποια βιντεάκια που έχω από το internet που δείχνουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε διάφορες διαδρομές και καταστάσεις off road, αρκετά έχουν την κεραία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που δηλώνει την ύπαρξη CB στο αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
iatros
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 246
Εγγραφή: 02 Ιαν 2007, 16:33
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Απρ 2007, 17:17

Γιατρέ μου γειά,

μήπως είναι λίγο υπερβολικό να μιλάμε για "παντόφλες" και CB.

Noμίζω ότι για την συνηθισμένη χρήση που οι περισσότεροι κάνουμε τα ΡΜR είναι αρκετά.

Για πιό σοβαρές καταστάσεις η κάλυψη των κινητών είναι πλέον τέτοια που παρέχει καλύτερη σύνδεση με εκείνους που πραγματικά θα μας χρειαστούν αν κάτι πάει στραβά.

Για τις κοντινές αποστάσεις που υπάρχουν σε μία ομάδα οχημάτων που κινούνται μαζί νομίζω ότι τα CB ή τα UHF/VHF ίσως να είναι υπερβολικά.

Και αφού ακόμη θέλουν άδειες, παράβολα κλπ γιατί να μπλέκεις?

Μήπως είναι σαν να κουβαλάς αντιαεροπορικό για να κυνηγήσεις πάπιες?

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Απρ 2007, 17:24

Γιατρέ μου γειά και πάλι,

αν παρ'όλα τα πιό πάνω θέλεις CB.

1. Σε δικό μου αυτοκίνητο με εξελιγμένα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά συστήματα δεν θα επέλεγα να τραβήξω γραμμή απευθείας από την μπαταρία. Την στιγμή (όπως είπαμε και από τηλεφώνου) που το αυτοκίνητό σου έχει εσωτερική παροχή για ρεύμα σε βοηθητικές συσκευές καλύτερα να χρησιμοποιήσεις το κατάλληλο βύσμα και να πάρεις ρεύμα από εκεί που προβλέπει και ο κατασκευαστής και σίγουρα έχει την κατάλληλη υποδομή για να κάνει κάτι τέτοιο.

2. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με εξελιγμένα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά συστήματα έχουν προδιαγραφές αντοχής σε ηλεκτρονικές παρεμβολές και πιστεύω ότι ένα ΚΑΝΟΝΙΚΟ CB (ή VHF/UHF) δεν θα πρέπει να σου προκαλέσει προβλήματα τέτοια. Η τοποθέτηση όμως ενισχυτή εκπομπής σήματος ίσως να μην είναι κάτι σωστό (άσε που στα δικά μου παλαιά χρόνια απαγορευόταν κιόλας και νομίζω ότι αυτό ισχύει ακόμη).

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 02 Απρ 2007, 07:23

Εχω τραβηξει γραμμη απο την μπαταρια και στα δυο αυτοκινητα με προσθετη ασφαλεια πολυ κοντα στην μπαταρια για CB με παντοφλα 100αρα δεν εχω κανενα προβλημα,αυτο που να προσεξεις η ασφαλεια να ειναι οσο γινεται πιο κοντα στην μπαταρια.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 02 Απρ 2007, 08:28

Βαγγέλη καλημέρα,

το χρέπι, όπως και το TD5 δεν έχουν CAN-BUS καλωδιώσεις και τόσο ευαίσθητα ηλεκτρονικά όπως το LR3.

Ειναι σχεδόν σίγουρο ότι και με την "παντόφλα" και με την απευθείας παροχή ρεύματος από την μπαταρία δεν θα υπάρχει πρόβλημα αλλά καθώς οι βλάβες στα ηλεκτρονικά συστήματα κοστίζουν και οι αντιπροσωπείες δεν αγαπούν ιδιαίτερα το να σκαλίζονται πράγματα εκτός του δικτύου τους καλό είναι να είναι κάποιος προσεκτικός και επιφυλακτικός.

Το θέμα της παροχής ρεύματος ούτως ή άλλως καλύπτεται πολύ εύκολα και βολικά με την εργοστασιακή παροχή μέσα στο αυτοκίνητο. Κάτι που διευκολύνει και την αφαίρεση του CB όταν αυτό δεν χρησιμοποιείται και καλό είναι να μην το αφήνει κανείς μέσα στο αυτοκίνητο.

Παναγιώτη έχεις σκεφθεί και το ενδεχόμενο αγοράς ενός φορητού CB? Αυτό βολεύει περισσότερο καθώς μπορείς να το χρησιμοποιείς και όταν δεν πηγαίνεις "Κολοκοτρωναίϊκα" (δηλαδή κατά το "καβάλα παν' στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε...")

Για την "παντόφλα" η προσωπική μου άποψη είναι ότι καλό θα ήταν να τοποθετηθεί μακριά από εγκεφάλους του αυτοκινήτου για κάθε ενδεχόμενο. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα ναι μεν καλύπτουν ορισμένες προδιαγραφές για αντοχή σε παρεμβολές αλλά ενδεικτικά να αναφέρω ότι σε αυτοκίνητα της μάρκας μας (συγκεκριμένα σε RaRo P38A) έχουν αναφερθεί κατ' επανάληψη προβλήματα με το τηλεχειριστήριο ανοίγματος των θυρών και του ιμομπιλάϊζερ ιδίως κοντά σε κτήρια του ΟΤΕ ή άλλα που "φιλοξενούν" αναμεταδότες.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό firelord » 02 Απρ 2007, 12:04

οχι Παντελη, ΔΕΝ ειναι υπερβολικο να μιλαμε για CB και VHF/UHF

ειναι πολυ σημαντικα εργαλεια και μη συγκρισιμα με τα κοινα PMR, τουλαχιστον αυτο καταδεικνυει η εμπειρια μου

ενα καλο CB χωρις απαραιτητα παντοφλα (πχ president ) και ακομα καλυτερα ενα καλο διμπαντο επιτρεπουν C3 (command control communications), ειδικα σε δεμενες ομαδες (ειμαι κατα της παντοφλας γιατι κοντα δεν χρησιμευει και μακρυα αν δεν εχει και ο αλλος ενισχυτη τοτε σε ακουει αλλα δεν σου μιλα οποτε...)

ασε που μπορεις να κανεις και αλλα κολπα, οπως διασυνδεση V/U με carpc για καταδειξη στιγματος του ομιλουντος, κατι που το δουλευουμε με τον τοπικο συλλογο ρ/ερασιτεχνων

κορυφαια και πλεον δυστυχως σπανια τα Kenwood F7 & D700, αν τα βρειτε τσιμπηστε τα, η Kenwood τα κατηργησε γιατι εκτος των αλλω ν ΔΕΝ ΧΑΛΑΝΕ....

τωρα για R/interference με ΛΡ3....
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό vagelis » 02 Απρ 2007, 12:23

Η παντοφλα χρειαζεται ,σε μια δυσκολη κατασταση αρκει να σε ακουνε και ας μην τους ακους,θα σου στειλουν βοηθεια.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό firelord » 02 Απρ 2007, 12:39

σωστο και αυτο

στις περισσοτερες περιπτωσεις ομως για τετοιες καταστασεις πιο ωφελιμο ειναι το V/U

περισσοτερες πιθανοτητες να βγεις καπου που θα σε ακουσουν (ειδικα με αναμεταδοτες με ή χωρις υποτονο) ακομα και με την ισχυ του μηχανακιου (5-40w)

το καλυτερο βεβαια ειναι να εχεις τα παντα

ΥΓ με ενα καλο μηχανημα CB ή παντοφλα δεν ειναι απολυτα απαραιτητη, ειδικα στα 40-42w
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό niva13 » 02 Απρ 2007, 16:25

φιλε firelord εμενα μου εχει μεινει απο το niva το cb και ειναι τησ κουτας και εχω σπασει το κεφαλι μου σε ποια θεση να το βαλω στο freelander μηπως εχεις καμια ιδεα

υ.γ. χαιρετισμους σε ολους λογο απουσιας μου εδω και καιρο
Άβαταρ μέλους
niva13
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: 16 Μαρ 2005, 12:40
Τοποθεσία: zografou attiki

Δημοσίευσηαπό pantg » 02 Απρ 2007, 16:47

Γιώργο δεν θα διαφωνήσω μαζί σου και να σου θυμίσω ότι είχα άδεια ραδιοερασιτέχνη στις αρχές της δεκαετίας του 1980, τόσο για το CB όσο και για το UHF/VHF.

Την χρησιμότητά τους άλλωστε την έχω ζήσει με τις διοργανώσεις των εκδρομών αλλά και των διαδικασιών επιλογής των πληρωμάτων του Camel Trophy μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Το ίδιο ισχύει και για τα GPS καθώς το πρώτο μου (ένα Garmin GPS άρχισα να το χρησιμοποιώ από το 1991/2 σε συνδυασμό με φορητό υπολογιστή και real time mapping software της FUGAWI.
Τότε όπως καταλαβαίνεις ΔΕΝ υπήρχε ΤΙΠΟΤΕ απολύτως από ψηφιοποιημένη χαρτογράφηση του ελληνικού χώρου και μόνο με τον ερχομό του GPS II (της Garmin και πάλι) μπήκε ένας στοιχειωδέστατος χάρτης της Ελλάδος στο μηχάνημα αυτό (που μάλιστα ΔΕΝ δεχόταν καν αναβάθμιση, πόσο μάλλον κάρτες μνήμης) στα 1994.


ΟΜΩΣ με την δεδομένη πλήρη κάλυψη του ελληνικού χώρου από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την γενικευμένη πλέον χρήση των GPS από την πλειοψηφία των offroaders νομίζω ότι δεν υπάρχει πλέον λόγος για να παρανομεί κανείς με τα CB και τα UHF/VHF (εκτός φυσικά και αν θέλεις να μπεις στον μπελά να έχεις άδεια για αυτά, κάτι που νομίζω ότι πολύ λίγοι χρήστες τους έχουν)
Οσο για την παροχή στίγματος GPS με ηλεκτρονικό αυτόματο τρόπο και αυτό δεν νομίζω ότι είναι κάτι απαραίτητο άσε που γίνεται πολύ απλούστερο.
Ακόμη και τα απλά πλέον κινητά τηλέφωνα ΠΑΡΕΧΟΥΝ απο ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ το στίγμα σου στις σωστικές ομάδες.

Ο καινούργιος μας φίλος ο Μιχάλης σίγουρα θα μπορέσει να σου δώσει ιδέες και προτάσεις καθώς αυτή είναι η δουλειά του.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 02 Απρ 2007, 18:12

Εγω παντως το θεωρω απαραιτητο το cb η το VHF και μονο τον χαβαλε που κανεις με τους αλλους κατα την διαδρομη φτανει.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό firelord » 02 Απρ 2007, 18:50

συμφωνω βαγγελη, γι' αυτο και τοπικα μολις ερχονται μαζι μας νεουδια πανε και βαζουν ενα απλο πχ midland, μονο και μονο για το χαβαλε

> προς Παντελη, δεν ειναι κοπος, ευχαριστησις ειναι

>προς νιβα 13, δεν εχω ασχοληθει, στο φρημπυ εχω συνηθως ενα F7 φορητο που ειναι υπερ-αρκετο
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

ΑΣΦΑΛΗΣ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ CB ΣΕ LR3 TDV6;

Δημοσίευσηαπό iatros » 02 Απρ 2007, 23:25

Αγαπητοί μου φίλοι καλησπέρα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Vagelis, στον firelord και στον pantg, για τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σας πάνω στο θέμα του CB.
Είμαι και εγώ νεούδι και εύχομαι να μείνω για πάντα νεούδι. Βέβαια ο νέος είναι ωραίος αλλά και ο παλιός είναι αλλιώς, η γριά κότα έχει το ζουμί κ.ά..
Και πάλι σας ευχαριστώ, θα χαρώ πολύ και εύχομαι Vagelis και firelord να τα πούμε κάποια φορά από κοντά.



ΦΙΛΙΚΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΙΛΗΣ
Άβαταρ μέλους
iatros
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 246
Εγγραφή: 02 Ιαν 2007, 16:33
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό pantg » 03 Απρ 2007, 07:00

vagelis έγραψε:Εγω παντως το θεωρω απαραιτητο το cb η το VHF και μονο τον χαβαλε που κανεις με τους αλλους κατα την διαδρομη φτανει.


Βαγγέλη και Γιώργο καλημέρα (και σε όλους τους φίλους φυσικά)

Ο χαβαλές φυσικά και είναι αποδεκτός ως ένας πολύ ουσιαστικός λόγος.
Απλώς βρε παλληκάρια αυτός ο λόγος καλύπτεται απολύτως και από τα PMR. (και υπάρχουν και κάτι απλά και φθηνά PMR με hands-free και ενεργοποίηση φωνής που είναι εξαιρετικά για όταν οδηγείς (αφήνω ότι είναι πολύ βολικά και για δουλειές στο σπίτι π.χ. ρύθμιση κεραίας στην ταράτσα κλπ)

Φυσικά εκεί για το οποίο δεν μπορώ να πω τίποτα είναι για τον παράγοντα χρησιμοποιώ το CB/UHF/VHF και αισθάνομαι σαν τον Στρατηγό Πάττον όταν διέτασε τα στρατεύματα να προελάσουν στην Γερμανία ή σαν τον υπαστυνόμο Στάθη (της Λάμψης) όταν κυνηγούσε τον Γιάγκο Δράκο (έγινε ποτέ αυτό?).

To μόνο που με κάνει και ανησυχώ είναι ότι με την μεγάλη γενίκευση του φαινομένου της χρήσης των συχνοτήτων των CB/UHF/VHF και με την πολλές φορές ακατάλληλη και αλόγιστη χρήση τους τελικά θα σκληρύνουν τα μέτρα και θα αρχίσουν οι έλεγχοι και η επιβολή προστίμων, καθώς κατασχέσεις ούτως ή άλλως ήδη γίνονται. Και σίγουρα υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που δεν γνωρίζουν μερικές φορές σε ποιά κανάλια "δουλεύεις" ΜΟΝΟ σε περιπτώσεις ανάγκης, που δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να είσαι σύντομος και να μιλάς όσο το δυνατόν λιγότερο, που δεν γνωρίζουν ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η μετάδοση τραγουδιών ή ασκόπων μεταδόσεων και άλλα πολλά.
Οπως ότι απαγορεύονται και οι ενισχυτές σήματος καθώς δημιουργούν προβλήματα στην εκπομπή άλλων ραδιοερασιτεχνών της περιοχής με πομπούς κανονικής ισχύος.

Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους θα πρότεινα σε ΟΠΟΙΟΝ φίλο θέλει να έχει μόνο τον παράγοντα "χαβαλές" με τους φίλους να προσπαθήσει πρώτα με τα PMR. Αν δεν τον καλύψουν (που νομίζω ότι θα τον καλύψουν) τότε ας προχωρήσει στα CB/UHF/VHF αλλά με τον σωστό τρόπο (με την κατάλληλη άδεια και κυρίως με την προαπαιτούμενη γνώση για σωστή χρήση).

Τα παλαιότερα χρόνια τα PMRs ήταν εντελώς παράνομα και για τον λόγο αυτό και είχα αναγκαστικά CB αλλά και VHF/UHF (το φορητό μου Kenwood UHF/VHF υπάρχει ακόμη και όντως δουλεύει Γιώργο, απλώς δεν το χρησιμοποιώ καθώς έχω σταματήσει να πληρώνω τα παράβολα για την ανανέωση της αδείας εδώ και καιρό αφού τα PMR, κινητό και GPS με έχουν καλύψει απολύτως)

Aυτά σαν πρόταση και τροφή για σκέψη έτσι ώστε να μην δημιουργούμε προβλήματα από εκεί που δεν υπάρχουν.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 03 Απρ 2007, 07:10

niva13 έγραψε:φιλε firelord εμενα μου εχει μεινει απο το niva το cb και ειναι τησ κουτας και εχω σπασει το κεφαλι μου σε ποια θεση να το βαλω στο freelander μηπως εχεις καμια ιδεα

υ.γ. χαιρετισμους σε ολους λογο απουσιας μου εδω και καιρο



Φίλε niva13 καλημέρα,

κράτα το cb της κούτας και άλλαξε το Freelander.
Στο Disco μπορείς να βρείς πολύ περισσότερο χώρο να βάλεις το CB σου (και πολλά άλλα πράγματα), άσε που χαλάει και λιγότερο (το αυτοκίνητο όχι το CB)

(περιμένω τώρα να τα ακούσω από την ομάδα των freelanderάδων !!!!)

====

Και καλώς μας ξαναήρθες

=======

Χαιρετώ
pantg
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες