από workshop_rover » 11 Φεβ 2015, 21:19
Απαντώ τόσο καιρό μετά, όχι για να πω την άποψή μου και να τη λάβει υπόψη του ο valantis, αλλά για να καταθέσω την εμπειρία μου από τη 15χρονη "συμβίωση" με το freelander.
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το αυτοκίνητο αυτό, πολλοί νόμιζαν πως αποκτώντας το θα είχαν το σούπερ όχημα που πάει παντού και κάνει τα πάντα. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Το αυτοκίνητο είναι αρκούντως αξιοπρεπές αν αποφεύγεις να το συγκρίνεις με τα μεγαλύτερα αδέλφια του και αν αποφεύγεις καταστάσεις που πλησιάζουν τις extreme.
Όσοι δεν το τήρησαν και το έχωσαν στα δύσκολα, έπαθαν κάποιες βλάβες. Λογικό, λογικότατο.
Και την πάτησαν περισσότερο από τους αυτοαποκαλούμενους μαστόρους L.R. (που βρήκαν μια σπουδαία ευκαιρία, εκμεταλλευόμενοι την κακή φήμη που άρχιζε να πλανάται, εν πολλοίς -αν όχι ολοκληρωτικά- δημιουργημένης από τους ίδιους, για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο), οι οποίοι δικαιολογούσαν -και δικαιολογούν ακόμα- τις... λόγω άγνοιας, απειρίας και δολιοφθοράς πολλές φορές, κακοτεχνίες τους.
Και άρχισαν να λένε:
Ότι τα ηλεκτρικά του είναι χάλια. Για να σου αλλάζουν χωρίς λόγο από διακόπτες μέχρι εγκεφάλους. Παραμύθι.
Ότι το σύστημα ψύξης είναι για πέταμα. Παραμύθι.
Ότι χαλάνε οι κλειδαριές.
Ότι το τζάμι της πέμπτης πόρτας κατεβαίνει όποτε θέλει. Και διάφορα άλλα τέτοια.
Ναι, έχει και μερικές παθογένειες, τρεις όλες κι όλες για μένα, οι οποίες είναι:
Η φλάντζα που καιγόταν όταν το πολυ-ζόριζες (στα πολύ παλιά μοντέλα και πριν την αντικατασταθεί με την ενισχυμένη), μια αστοχία στις ντίζες που ανοιγοκλείνουν την ηλιοροφή (αν πιάνουν τα χέρια σου τις διορθώνεις εύκολα) και ο συμπλέκτης σιλικόνης (σσ) που είναι υπεύθυνος για την άριστη (για την κατηγορία) πορεία του αυτ/του σε λασπόδρομους, χιόνια, γρασίδι και που πολλοί θεωρούν ότι δεν θα έπρεπε να χαλάει ποτέ. Μέσα σ' αυτόν αποσβέννυται ο διαφορετικός αριθμός στροφών του μπροστινού από το πίσω τμήμα του άξονα μετάδοσης, πράγμα που τον κρατάει πάντα σε "εγρήγορση" για την ακαριαία ανταπόκριση για την αποφυγή σπιναρισμάτων, άρα και κολλημάτων στα δύσκολα. Ο σσ υπερλειτουργεί τρόπον τινα, και χαλάει πιο γρήγορα από τους αντίστοιχους άλλων κατασκευαστών.
Εγώ προσωπικά τον θεωρώ αναλλώσιμο εξάρτημα. Το σύστημα του διαφορετικού βήματος μου έχει προσφέρει περισσότερα από τη μια αλλαγή σσ που έχω κάνει στα 15 χρόνια.
Εν κατακλείδι, το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο αξιοπρεπές από άλλα της κατηγορίας του, γι' αυτά που έχει σχεδιαστεί να κάνει.
Και ναι, θα χαλάσει κιόλας. Άλλωστε, μηχανισμός που δεν υπάρχει δεν χαλάει.