Τριανταφυλλόπουλος???
Φτου, φτου!!! (στον κόρφο μου)!
Λοιπόν άκου τώρα μιάς και ρωτάς...
Πολύ χοντρικά θα σου πω ότι η η αύξηση της συμπίεσης αυξάνει την ροπή του κινητήρα. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα Ναβάρα με 16,5:1 (σαν το δικό σου) και ένα Ναβάρα ατμοσφαιρικό 2.5λιτρο με 21,5:1 συμπίεση τότε στις χαμηλές στροφές αυτό με την μεγαλύτερη συμπιεση έχει μεγαλύτερη ροπή. Μα, θα μου πείς εμένα έχει 50 κιλά ροπή. Βεβαίως, αλλά αυτό το κάνει η τουρμπίνα, η οποία ΟΤΑΝ μπαίνει αλλάζει τα πράγματα εντελώς. Στις χαμηλές στροφές όμως εκει που η τουρμπίνα γυρίζει μεν αλλά δεν σηκώνει την κατάλληλη πίεση (γνωστό και σαν boost threshold), EKEI ακριβώς το ατμοσφαιρικό υπερέχει.
Πάρε ένα οποιοδήποτε παλιό ατμοσφαιρικό diesel. Σε όλα, βάζεις ταχύτητα και χωρίς γκάζι αφήνεις τον συμπλέκτη και το αμάξι ξεκινάει. Ακόμα και σε ελαφρά ανηφόρα χρειάζεται ελάχιστο γκάζι. Τα σημερινά turbodiesel ακριβώς γιατί θέλησαν να βγάλουν πολλά άλογα απο λίγα κυβικά (δεν είναι κακό αυτό)
αφ' ενός μεγάλωσαν τις τουρμπίνες -πράγμα που επιδεινώνει την κατάσταση αφού η μεγαλύτερη τουρμπίνα στροφάρει πιο δύσκολα και έτσι αυξάνει το turbo lag- και αφ' ετέρου σήκωσαν την πίεση του τούρμπο. Για να μην παίρνει ο κόσμος τα καπάκια στο χέρι ΕΠΡΕΠΕ να ρίξουν την συμπίεση -και φτάσαμε τα σημερινά diesel να έχουν 16:1 συμπίεση και να παρκάρεις -άκουσον άκουσον- σε ανηφόρα και να πρέπει να πατάς το γκάζι κανονικά γιατί αλλιώς μπορεί να σου σβύσει. Κι αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλα τα συγχρονα αγροτικά.
Στο Ναβάρα το 200αρι σήκωσαν την πίεση σε 1,7bar χωρίς να πειράξουν (να ρίξουν) την συμπίεση και γι' αυτό ακούγεται ότι έχουν πρόβλημα με τα καπάκια. Φίλος μηχανικός μου είπε ότι η Nissan Ελλάς τα σταμάτησε. Δεν ξέρω βέβαια αν ισχύει κάτι τέτοιο.
Αυτά...
Φιλικούς χαιρετισμούς