mprizolas έγραψε:Καλησπέρα και πάλι σε όλους , IKE μιας και θεωρώ σεβαστή την άποψη σου θα σου πω ότι ο τύπος που ανέφερες είναι θεωρητικός για όχημα σε ακινησία ( Οι υπολογισμοί γίνονται με βάση την αντοχή του κάθε υλικού ) .
O τύπος που ανέφερα ορίζει αυτό που λέμε ακαμψία, δεν έχει σχέση με το είδος του φορτίου (δυναμικό/στατικό) και είναι χαρακτηριστική του υλικού και του σχήματος.
mprizolas έγραψε:Στη πραγματικότητα όμως ( σε διαδρομές εκτός δρόμου ) υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες μπορεί να ξεπεράσουν κατά πολύ τις δυνάμεις για τις οποίες έχει γίνει ο υπολογισμός στο εργοστάσιο . Αυτό λοιπόν μπορεί να προκαλέσει μη αναστρέψιμες στρεβλώσεις στο αμάξωμα , και την καμπίνα φυσικά .
Οι μη αναστρέψιμες στρεβλώσεις είναι οι πλαστικές παραμορφώσεις και δημιουργούνται σε ακραίες περιπτώσεις οπου σίγουρα δε μιλάμε για φυσιολογική χρήση αλλα για ζημιά.
mprizolas έγραψε:Στην περίπτωση του αυτοκινήτου που έχει ξεχωριστό πλαίσιο το βάρος των δυνάμεων αυτών διαμοιράζεται στο πλαίσιο τύπου σκάλας ( Αν μπορέσω θα σου βάλω κάποια φωτό για να δεις ότι δεν είναι σαν δύο καλαμάκια όπως είπες ) . Το πλαίσιο αυτό είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αντέχει στιγμιαίες δυνάμεις κρούσεις πολύ μεγαλύτερες από το μονοκόμματο σασί , επίσης επειδή η καμπίνα των επιβατών είναι ξέχωρη προσφέρει μεγαλύτερη άνεση σε εκτός δρόμου μετακινήσεις
Οπως έγραψα και πρίν το πλαίσιο σκάλας επειδή αναγκαστικά είναι αρκετά "παχύ" έχει καλή αντοχή σε
σημειακά τοπικά φορτία (πχ αν πετάξουμε μια μικρή πέτρα με μεγάλη δύναμη) αλλα δεν είναι περισσότερο ανθεκτικό σε φορτία που δέχεται απο τις αναρτήσεις. Ακόμα και αν δεχτούμε πως ενα πλαίσιο σκάλας είναι πιο ανθεκτικό σε κρουστικά φορτία (πάντα φυσικά μέσω των αναρτήσεων που αποτελούν τα σημεία στήριξης του πλαισίου) επειδή είναι πιο "μαλακό" και η ελαστική παραμόρφωσή του θα απορροφήσει την ένταση της κρούσης σε σχέση με ένα πιο άκαμπτο αυτοφερόμενο τότε εν προκειμένω αν όντως ο σχεδιαστής κρίνει πως είναι απαρραίτητη μια τέτοια ελαστικότητα μπορεί να σχεδιάσει ενα αυτοφερόμενο εξίσου έυκαμπτο και να ωφεληθεί απο το μικρό βάρος αλλα και απο τη δυνατότητα να το σχεδιάσει έυκαμπτο στις διευθήνσεις που χρειάζεται και άκαμπτο σε άλλες.