tnick έγραψε:Δεν ξέρω κατά πόσο εκφράζω την πλειοψηφία, αλλά η άποψή μου για το θέμα είναι η εξής:
Η μορφή της οργανωμένης και πολυμελούς δραστηριότητας είναι κάτι που από μόνο του σε ελκύει. Ο αγωνιστικός χαρακτήρας δίνει κάποιο παραπάνω κίνητρο, αλλά θα πρέπει να δοθεί προσοχή ώστε να μην γίνει αυτό αιτία να παρεξηγηθεί η διοργάνωση. Εννοώ οτι αν η διοργάνωση αποκτήσει καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα, τότε είναι σαν να αποκλείονται αυτοί που θέλουν απλά να κάνουν τη διαδρομή και να συμμετέχουν χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις. Βέβαια, από την άλλη μεριά αυτοί που ενδιαφέρονται περισσότερο για την εμπειρία σε πιο αγωνιστικό και ανταγωνιστικό επίπεδο, καλύπτονται πλήρως. Άρα, το σημαντικό είναι να "χαρακτηριστεί" μια τέτοια προσπάθεια προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση, έτσι ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να καταλάβει τί πρόκειται να συναντήσει και τί απαιτήσεις του δημιουργεί η συμμετοχή του.
Πάντως στην περίπτωση που μιλάμε για καθαρά αγωνιστική διοργάνωση -και μόνο- πιστεύω οτι δεν θα βρεθεί κάποιος που θέλει να έχει συμμετοχή αλλά θα κολλήσει στα χρήματα. Αντιθέτως, κάποιος που θέλει να συμμετέχει για να συμμετέχει (κι εγώ μέσα) δε δίνει εύκολα.
Φτηνή σε κόστος συμμετοχής και προετοιμασίας αγωνιστική διοργάνωση, σημαίνει και μικρό κύρος. Με λίγα λόγια, ή τα σκάς και τρέχεις, ή απλά συμμετέχεις με μόνο αντίκρυσμα την ικανοποίησή σου.
Χμ.... καλή παρατήρηση..... πάμε στην επόμενη
Σοβαρά τώρα: Λίγα χιλιόμετρα, σημαίνει ότι οι φίλοι που έρχονται για την βόλτα και μόνο, θα μείνουν ικανοποιημένοι και οι «γρήγοροι» θα κάνουν καλή προπόνηση σε πραγματικές συνθήκες.
Σε μεγαλύτερες διοργανώσεις με περισσότερα χιλιόμετρα, οι απαιτήσεις, αντοχής και ταχύτητας είναι μεγαλύτερες και θα «ζορίσουν» αρκετά ακόμα και τους γρήγορους, χωρίς να αποκλείονται και οι «τουρίστες» (στο προηγούμενο trail ride πρώτο ήρθε στα αυτοκίνητα ένα... Xtrail βάζοντας τα γυαλιά σε πιο «σκληρά» 4Χ4)
Όπως και σε όλες τις άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο πολύς κόσμος έρχεται πρώτα για την χαρά της συμμετοχής και της συναναστροφής με άλλους ομοϊδεάτες.
Όταν το ζουζουνάκι μπει και αρχίζει να τους σκαλίζει, πιέζουν και για επιτυχίες. Αν υπάρχουν οι ικανότητες τότε το πράγμα εξελίσσεται σε σοβαρό ανταγωνισμό θέσεων.
Αλλά μέχρι τότε οι περισσότεροι έχουν ξεκαθαρίσει μέσα τους το λόγο που συμμετέχουν και ξέρουν να επιλέγουν διοργανώσεις...
Βου. Το ότι μια διοργάνωση είναι φθηνή σε κόστος συμμετοχής, δεν μειώνει το κύρος της. Το κύρος της, εξαρτάται από τους συμμετέχοντες και το επίπεδο των στελεχών της οργάνωσης. Τώρα αν μια οργάνωση, είναι καλύτερη από άλλες, θα φροντίσει να έχει φθηνό κόστος συμμετοχής, θα βρει τρόπο να καλύψει τα έξοδα της από χορηγούς και άλλες δραστηριότητες.
Υποτίθεται ότι η αγωνιστικές λέσχες, δημιουργούνται για να προσφέρουν αγώνες στους ενδιαφερόμενους, με ελάχιστο κόστος.
Υποτίθεται ακόμα, ότι φροντίζουν να έχουν έσοδα, χορηγούς κ.α. ώστε να καλύπτουν τα έξοδα των αγωνιστικών διοργανώσεων και όχι να περιμένουν να καλύψουν όλα τα έξοδα της λέσχης από ... τη συμμετοχή των αγωνιζομένων στο παιχνίδι.
Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει ένα κόστος συμμετοχής (μικρό έτσι, όχι για μια «παιδική χαρά» να πληρώνεις μια περιουσία), για να καλύπτει η οργάνωση κάποια έξοδα, τα οποία όμως θα τα επιστρέφει σε παροχές στους συμμετέχοντες.
Μέχρι στιγμής, η μοτολέσχη Ξυλοκάστρου (ικανότατη και εμπειρότατη με πολλούς πρωταθληματικούς αγώνες στο ημερολόγιο της), το Off-road.gr, το MOTO και το Drive, χειρίσθηκαν το θέμα έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να πληρώσουν σε αυτή τη φάση, μόνο την απαιτούμενη ασφάλιση, της ημέρας του αγώνα, που είναι της τάξης των 15€.
Να συμπληρώσω, για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι κατά τη διάρκεια αγώνα, δεν ισχύει η κανονική σας ασφάλεια και γιαυτό, χρειάζεστε και πρόσθετη ασφάλεια, μια και ο αγώνας διεξάγεται σε κανονικούς δρόμους.