από geco » 14 Μαρ 2007, 17:25
Λοιπόν γιά δώστε βάση στην πενιά :
Πράγματι στην Αμερική χρησιμοποιούν ΜΧ μηχανάκια γιά εντούρο και μερικοί το κάνουν και στην Ευρώπη.
Επειδή το έχω κάνει και εγώ θα σας πω τα εξής:
Πρίν από όλα ας ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε Εντούρο.
Στην Ευρώπη εννοούμε τους αγώνες Εντούρο με τους κανονισμούς που ξέρουμε (διαβάστε και λίγο), τα μονοπάτια, τις "ειδικές διαδρομές" ΜΧ, cross country, extreme test, βραχόκηπους κλπ.
Στην Αμερική εννοούν Οff road γενικώτερα, δηλαδή scramble, desert racing, GNCC, hare scrambles, Baja, Endurocross, hill climbing, last man standing κλπ κλπ!
Ας δούμε τώρα πιά είναι τα πλεονεκτήματα και ποιά τα μειονεκτήματα της κάθε λύσης.
Τα μεταποιημένα ΜΧ έχουν πολύ παραπάνω δύναμη και ροπή και μικρότερο βάρος.
Έχουν όμως υπερβολική δύναμη και "ξέσπασμα" που δυσκολεύει στα "σφιχτά" και γλυστερά κομμάτια.
Έχουν "μακρυά" πρώτη σχέση -"κοντή" πέμτη και η κλιμάκωση του κιβωτίου τους δεν βοηθάει στα μονοπάτια.
Δεν έχουν πηνία φωτισμού στο βολάν και θέλουν ακριβές μετατροπές γιά να αποκτήσουν (υποχρεωτικό στο Εντούρο).
Δεν έχουν βάρος στο βολάν, δεν έχουν ροπή χαμηλά, δυσκολεύονται να σκαρφαλώσουν στα αργά κομμάτια, σβύνουν εύκολα (με λίγες στροφές).
Δεν έχουν ρεζέρβα στο ρουμπινέτο και τα ρεζερβουάρ τους είναι μικρά.
Δεν έχουν στάντ (Αν δεν βρείς δέντρο τα αφήνεις ... ξάπλα)
Δεν έχουν καθόλου προστασία από τα βράχια, πέτρες, θάμνους, δέντρα ...
Οι αναρτήσεις τους έχουν ρυθμίσεις ακατάλληλες γιά άλλη χρήση εκτός ΜΧ.
Συμπέρασμα:
Αν δεν είσαστε πολύ προπονημένος, πολύ αποφασισμένος, πολύ "γκαζοφονιάς", αδρεναλινομανής, σκυλί αντοχής , "πολύ χεράς" και δεν θέλετε να τρέχετε κυρίως scramble-MX προτιμήστε κανονικό Εντούρο!
Αν τώρα σας έτυχε κανένα ξεχασμένο ΜΧ και σας τρώει ο κ...ος σας, μπορείτε να δοκιμάσετε.
Μην ζητήστε ευθύνες από κανέναν όμως ! Εγώ σας προειδοποίησα !
Τελευταία επεξεργασία από
geco και 14 Μαρ 2007, 18:04, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !