Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
WRC: Οι άνθρωποι των service




Ακρόπολις 2007, το αυτοκίνητο του Loeb, μπαίνει στο service park μετά από μια εξοντωτική μέρα στην Ελληνική πέτρα....

Ο οδηγός δε χρειάζεται να ανησυχεί πλέον για τίποτα. Το «λουλούδι» του είναι στα έμπειρα χέρια του service team.  

45’ αργότερα το αυτοκίνητο είναι σαν καινούργιο για την επόμενη etape. Οι μηχανικοί του δούλεψαν σαν τα μυρμήγκια, χωρίς ανάσα....

Μέλος της ομάδας και ο Γάλλος Olivier ή «Jesus» όπως είναι το παρατσούκλι του. Ο Jesus δεν είναι κάποιος τυχαίος...


Olivier ή "Jesus"!

Στα 34 χρόνια του, έχει αρκετή εμπειρία σα μηχανικός. 
Μέσα σε αυτή περιλαμβάνονται και τρία χρόνια στην ομάδα του Prost στην F1: «ένα μεγάλο σχολείο» όπως μας λεει....
Ο Olivier είναι ένας από τους τρεις υπεύθυνους που επιβλέπουν, πίσω στη βάση της Citroen και την αρχική προετοιμασία των αυτοκινήτων. Γνωρίζει το C4 απέξω και ανακατωτά...

15 μέρες πριν βρισκόταν μαζί με όλο το team στον αγώνα του WRC, στη Σαρδηνία.

«Τα τελευταία χρόνια δουλεύω με το Sebastian (Loeb). Σίγουρα προσέχει το αυτοκίνητο πολύ περισσότερο από άλλους οδηγούς.
Ο Carlos (Sainz) ή ο Colin (McRae) φέρνανε το αυτοκίνητο σε τεύχη και πάντα είχαμε να αντιμετωπίσουμε περίπλοκα προβλήματα...»



Οτaν υπάρχει πρόβλημα, όλοι πέφτουν απάνω...

O 22χρονος Νορβηγός Ole, είναι μηχανικός στο Ford του Gronholm.
«Στα 15 μου, ξύπναγα στις 05:30, για να πιάσω δουλειά στις 06:00. Δούλευα μέχρι τις 08:00 και έφευγα για το σχολείο. Στη συνέχεια γύρναγα και πάλι στο συνεργείο στις 15:00 και δούλευα μέχρι τις 20:00...

Με το που τελείωσα το σχολείο, δούλεψα στη Mitsubishi Rally Art για ένα χρόνο. Μετά έστειλα βιογραφικό στην ομάδα της Ford.... από τότε είμαι εδώ...

Φροντίζω το αυτοκίνητο του Marcus, σαν να έχει ζωή.... Πρέπει να έχει ζωή....»



Κάθε μηχανικός, στην ομάδα της Subaru κάνει 12 από τους 16 αγώνες της χρονιάς


Ο βρετανός Alex είναι και αυτός 22 χρονών και εργάζεται στο service team της Subaru. Είναι ταυτόχρονα και οδηγός των μεγάλων service trucks και βρίσκεται πρώτος σε κάθε αγώνα του WRC, φροντίζοντας για το «στήσιμο» του χώρου εργασίας.

«Τέσσερα χρόνια στη Subaru, έχω δει τα πάντα! Πρέπει να έχεις πάθος για αυτή τη δουλειά!»



Δεν πρόκειται για μια δουλειά 9:00-17:00.


Τελικά είναι δουλειά, διασκέδαση ή κάπου στη μέση;
«Δουλειά!» Απαντούν και οι τρεις τους!
«Ξυπνάς πολύ νωρίς και τελειώνεις πολύ αργά. Τις περισσότερες φορές το μόνο που βλέπεις από τις χώρες που περνάς είναι το αεροδρόμιο και το... Service Park»

«Μόνο όταν ο αγώνας είναι πολύ μακριά από την Ευρώπη, όπως πχ στην Αυστραλία, έχεις την ευκαιρία να καθίσεις μια ή δύο μέρες παραπάνω.» συμπληρώνει ο Olivier.

«Είμαστε 12 μηχανικοί που δουλεύουμε όλο το χρόνο πάνω στα δυο αυτοκίνητα της BP Ford. Τα ακολουθούμε και στους 16 αγώνες του πρωταθλήματος. 

Αν υπάρχει αρκετός χρόνος ενδιάμεσα σε δύο αγώνες, επιστρέφουμε πίσω στη βάση και ανακατασκευάζουμε τα αυτοκίνητα εκεί.

Αλλιώς τα συντηρούμε καθοδόν για τον επόμενο αγώνα» μας λεει ο Ole.

«Μου μένουν περίπου 25 ημέρες το χρόνο ελεύθερες και αυτές όχι όλες μαζί. Δύσκολα πηγαίνω σπίτι.
Είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για αυτούς που έχουν οικογένεια πίσω!»



Μια συνηθησμένη μέρα στη δουλειά....


«Η Citroen έχει δύο ομάδες μηχανικών, από 12 άτομα. Κάθε ομάδα κάνει οκτώ αγώνες και έτσι υπάρχει και κάποιος χρόνος για να δούμε λίγο περισσότερο το σπίτι μας» συμπληρώνει ο Olivier.

«Κάθε μηχανικός, στην ομάδα της Subaru κάνει 12 από τους 16 αγώνες της χρονιάς» μας λεει ο Alex.  «Πρέπει να έχεις πάθος για αυτή τη δουλειά!»

Και στους τρεις αρέσουν τα ράλι και είναι και το βασικό τους κίνητρο για να βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις.





«Όλοι σκέφτονται: Α τι ωραία που είναι να είσαι μηχανικός σε μια τέτοια ομάδα, πρέπει να περνάνε υπέροχα!

Ναι είναι ωραία δουλειά –αλλά μη με παρεξηγήσετε- δεν είναι μια του τύπου 9:00-17:00. Πρέπει να δουλεύεις μέχρι να τελειώσεις –όποτε- και μετά δε σου μένει καθόλου χρόνος.

Μου αρέσει  μεν αλλά ... δεν είναι και διασκέδαση!» μας λεει ο Alex. «Θα πρέπει κάποιος να μην έχει ισχυρούς δεσμούς πίσω σπίτι. Για φίλη ούτε κουβέντα. Ποια θα άντεχε τόσο καιρό μακριά...»

«Είμαι μόνος και δεν έχω κάποια φίλη. Είναι σαν να είσαι στο στρατό σε κάποια ξένη χώρα...» συμπληρώνει ο Alex.

«Δεσμό; Ούτε συζήτηση!» συμφωνεί και ο Olivier, ο μεγαλύτερος από τους τρεις.





«Σε κάποιον που θα ήθελε να γίνει μηχανικός σε μια κορυφαία ομάδα, θα του έλεγα... ότι δεν είναι και πολύ εύκολο....

Αρχικά γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι σε αυτή τη δουλειά είναι βρετανοί και είναι δύσκολο να έρθεις σε επαφή.» μας λεει ο Νορβηγός Ole και συνεχίζει

«Πρέπει να βρίσκεσαι στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη ώρα και φυσικά χρειάζεσαι και τις απαραίτητες γνωριμίες. 

Εργάζεσαι κάτω από συνθήκες εξαιρετικής πίεσης και πρέπει να είσαι αρκετά σκληρός χαρακτήρας για να αντέξεις....»





«Δεν εκνευρίζεσαι κατά τη διάρκεια της δουλειάς!
Όντας τόσο καιρό με τους ίδιους ανθρώπους, πλέον γνωρίζεις τα πάντα για αυτούς και για τον τρόπο που δουλεύουν.

Όλα γίνονται αυτόματα. Σίγουρα κάποιες στιγμές πίεσης, γίνεσαι πιο γρήγορος αλλά δεν υπάρχει εκνευρισμός.» συμπληρώνει ο Alex.



«Στην ομάδα δεν υπάρχει η πολυτέλεια του εκνευρισμού» συμπληρώνει ο Olivier

«Έχουμε τέσσερις μηχανικούς, ένα σε κάθε γωνία του αυτοκινήτου και ένα για το χώρο της μηχανής.

Ο έκτος παίζει το ρόλο του μπαλαντέρ και πάει όπου υπάρχει ανάγκη.
Βασικά όλοι ξέρουν τα πάντα για κάθε μέρος του αυτοκινήτου, αλλά κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι δουλειές του καθενός είναι συγκεκριμένες.

Αν κάποιο σημείο του αυτοκινήτου έχει ιδιαίτερο πρόβλημα τότε θα πέσουμε απάνω σε αυτό όλοι μαζί.

Σε αυτές τις στιγμές αποδεικνύεται το δέσιμο της ομάδας. Εκεί βλέπεις τα χέρια να δουλεύουν σαν να βρίσκεσαι σε χειρουργείο.»


Κείμενο: [Σπύρος –Superspy- Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.036280 seconds. ]