Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Αποστολή: Race Tech Technical Edge Suspension Theory Seminars



Η Race Tech είναι μια εταιρεία που εδρεύει στo Λος Άντζελες και έχει ως πρωταρχικό σκοπό της την βελτίωση των υπαρχόντων συστημάτων αναρτήσεων.

Από το 1984, όταν και ξεκίνησε, ο Paul Τhede, ιδιοκτήτης και ιδρυτής της εταιρείας, έχει ξοδέψει πολλές ώρες στην έρευνα και την εξέλιξη συστημάτων των μεγαλύτερων κατασκευαστών όπως Οhlins, WP, Showa και ΚΥΒ.

Η εταιρεία σήμερα παράγει προϊόντα εξέλιξης σχεδόν για όλες τις αναρτήσεις του εμπορίου, ενώ δεν σταματάει να εξελίσσει και να  σχεδιάζει συνεχώς νέα συστήματα για την καλύτερη απόδοση των αναρτήσεων, τόσο των ασφάλτινων όσο και των χωμάτινων μοτοσυκλετών αγώνων.


Μερικές έτοιμες αναρτήσεις περιμένουν να πανε στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους.


Η κατάρτιση του Paul Thede καθώς και η τεχνική ανάλυση των αποτελεσμάτων, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ καλό όνομα για την επιχείρηση,.
Σε αυτό συντελεί και το ότι από το 1993, ασχολείται όχι μόνο με την εξέλιξη των αναρτήσεων αλλά και με την εκπαίδευση του κοινού σε θέματα στησίματος και συντήρησης. Σεμινάρια τα οποία παρέχει σε όποιον ενδιαφέρεται με αποτέλεσμα κάθε τάξη να είναι υπερπλήρης!

Τα σεμινάρια αυτά γίνονται δύο φορές το χρόνο συνήθως, και διαρκούν 7 μέρες για όποιον θέλει να παρακολουθήσει το θεωρητικό και το τεχνικό κομμάτι.

Λόγω περιορισμένου χρόνου είχα την ευκαιρία  να παρακολουθήσω το διήμερο σεμινάριο που αφορά την θεωρητική πλευρά των αναρτήσεων.



Τα προϊόντα της εταιρείας ήταν παντού.


Αν και στην αρχή υπήρχαν αρκετοί ενδοιασμοί  από την πλευρά  μου, κυρίως στο ότι το κομμάτι θα ήταν πολύ τεχνικό για κάποιον που δεν έχει γνώσεις μηχανολογίας σε επίπεδο τεχνικής σχολής, τα πράγματα αποδείχτηκαν  πολύ πιο ήπια και άνετα.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι τα σεμινάρια είναι δομημένα έτσι ώστε να εισάγουν τον αμύητο στην φιλοσοφία της ανάρτησης και τον γνώστη στο πιο προχωρημένο επίπεδο χωρίς να αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι υπήρχαν στο γκρουπ από μπαμπάδες που ήθελαν να βελτιώσουν τους χρόνους του γιου τους στην πίστα μέχρι και άτομα από ομάδες που έλυναν κάθε χρόνο περίπου 100 αναρτήσεις.


Γραφήματα και ανάλυση στον πίνακα

Τα σεμινάρια θεωρητικής κατάρτισης χωρίζονταν σε 3 κύρια μέρη καθώς και μια μικρή εισαγωγή στην φιλοσοφία και έναν επίλογο πρακτικής εφαρμογής των όσων έχουν ειπωθεί για την σωστή εξαγωγή συμπερασμάτων και το σωστό στήσιμο της ανάρτησης πριν τον αγώνα.

Το πρώτο μέρος, μαζί με την εισαγωγή αναφέρεται στο ποίος είναι ο ρόλος της ανάρτησης στην μηχανή και πως το πετυχαίνει αυτό.
Στο πρώτο αυτό μέρος την εισαγωγή στα μέρη της ανάρτησης κατέχει το ελατήριο και οι παράμετροι οι οποίοι επηρεάζουν την συμπεριφορά του.

Ο Paul Thede κάνει μια πολύ καλή ανάλυση των παραμέτρων αυτών και αναφέρεται ακόμα και με τύπους φυσικής στην σχεδιαστική φιλοσοφία και την συμπεριφορά του ελατηρίου μέσα στην ανάρτηση.

Προοδευτικότητα, προφόρτιση, δυνάμεις και συμπεριφορά αναλύονται διεξοδικά την πρώτη μέρα.

Το δεύτερο μέρος  ξεκινάει στο τέλος της πρώτης ημέρας και διαρκεί σχεδόν τη μισή δεύτερη.

Έχει να κάνει με την απόσβεση, τόσο κατά την φάση της συμπίεσης όσο και στην επαναφορά.


Ο Paul Thede συζητά με τους μαθητές

Ξεκινώντας από την λειτουργία των πιο απλών συστημάτων και προχωρώντας στα πιο σύνθετα, ο μαθητής παίρνει μια πιο συγκεκριμένη εικόνα του τι ακριβώς γίνεται μέσα στο αμορτισέρ.

Η θεωρία είναι αρκετά ισορροπημένη με την πράξη και τα οπτικά βοηθήματα είναι πραγματικά αμορτισέρ που έχουν τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε ενότητας!

Από το πιο απλό αμορτισέρ η ανάλυση περνάει στο αμορτισέρ με καψύλλιο, top out springs, βαλβίδες, βελόνες και οπές, με τελευταίο θέμα τα αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης (PDS).

Το τέλος της δεύτερης μέρας είναι ίσως και το πιο ενδιαφέρον αφού για μιάμιση ώρα περίπου περνάμε στον πρακτικό μέρος των όσων έχουν ειπωθεί οπότε και αναλύονται πραγματικές καταστάσεις και προβλήματα.

Στο εγχειρίδιο που μοιράζεται στους μαθητές υπάρχει μία λίστα με προβλήματα και πιθανές λύσεις τους.



Ο Paul Τhede επιμένει στην ανάλυση των στοιχείων μετρήσεων της ανάρτησης και όχι στην υποκειμενική εκτίμηση του αναβάτη
Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε αρκετές φορές στο θέμα επιβεβαίωσης του ανδρισμού του αναβάτη -όσο γελοίο και αν ακούγεται!
Είναι η πιο κοινή αιτία για ένα υπερβολικά σκληρό στήσιμο ανάρτησης, που τελικά δεν δουλεύει.

Το διήμερο σεμινάριο κλείνει με την απονομή των αναμνηστικών διπλωμάτων και την υπόσχεση ότι θα έρθουμε και για το υπόλοιπο κομμάτι


Για το Off-Road.gr
Λείψιππος



Επί της ουσίας



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.040818 seconds. ]