Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Cross-Country Rally: Dakar series 2008 - Central European Rally

Με το δεξί για τους Sainz - Casteu

Με την πρώτη θέση γενικής να πηγαίνει στον Carlos Sainz την τρίτη στον Dieter Depping και επτά στις επτά ειδικές να είναι με δικά της αυτοκίνητα η VolksWagen δεν μπορεί παρά να είναι ευχαριστημένη.
Μπορεί με άνεση να ισχυριστεί ότι άνοιξε με επιτυχία μια νέα εποχή στο χώρο – χορό – των Cross-Country Rally Raid.

Κλασσική νίκη για τις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ με πρωταγωνιστή αυτή τη φορά τον Γάλλο David Casteu.


Παιχνιδάκι αποδείχτηκαν για τον El Matador οι ειδικές.. Τόσα χρόνια στο κουρμπέτι..

Ο αγώνας ξεκίνησε με νίκη του Carlos από την πρώτη ειδική.
Η διαδρομή πολύ λίγο έμοιαζε με rally raid και περισσότερο έφερνε σε rally.

Ο πραγματικά έμπειρος Carlos έδειχνε ότι είχε τον αγώνα στο τσεπάκι του, μέχρι που την τρίτη μέρα ένα πρόβλημα στο κιβώτιο τον έριξε πίσω.
Στη συνέχεια δεν άφησε πουθενά με στόχο να καλύψει τη –μεγάλη ομολογουμένως- διαφορά στη γενική.

Έτσι το τελευταίο σκέλος εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό θρίλερ με τον Carlos και τον Stephane να συνεχίζουν την μάχη για τη γενική με διαφορά 18 μόλις δευτερολέπτων!

Όμως το παιχνίδι ήταν στα χέρια πλέον του Matador και καθάρισε τον Peterhansel με διαφορά μεγαλύτερη των δυο λεπτών!


Ξεπέρασε τα όρια του ο Peterhansel αλλά τελικά ήρθε δεύτερος

Ο Kris Nissen, διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας της VW είπε:

«Το Central Europe Rally ήταν το πιο σκληρό και πιο συναρπαστικό ράλι που έχουμε συμμετέχει.
Ήταν μια μεγάλη διαφήμιση για το sport και εκτιμούμε ότι ξεκίνησε μια νέα εποχή.

Εμείς με τα αποτελέσματα να μας έχουν στην πρώτη, τρίτη και πέμπτη θέση, ενάντια σε σκληρό ανταγωνισμό δεν μπορούμε παρά να είμαστε ενθουσιασμένοι.

Στον αγώνα μπορέσαμε να δείξουμε τις δυνατότητες που έχει το Race Touareg καθώς και το ότι ήμασταν άριστα προετοιμασμένοι για το Dakar 2008, που τελικά αναβλήθηκε.»

«Είμαι απίστευτα χαρούμενος για αυτή τη νίκη,» συμπλήρωσε ο Carlos Sainz, «Το να καλύψουμε τα οκτώ λεπτά που χάσαμε, με το πρόβλημα που είχαμε μετά τη δεύτερη μέρα, μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά τεχνικές ειδικές, ήταν μια πραγματικά πολύ δύσκολη δουλειά.

Σε αυτό βοήθησε και η ομάδα μου.

Ειλικρινά τους ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου και κυρίως τον συνοδηγό μου Michel Perin


Αυτοί ήταν όλοι οι... θεατές του αγώνα

Η αλήθεια είναι ότι το τερραίν ήταν ιδιαίτερα τεχνικό.
Οι διαδρομές ήταν στενές και η πλοήγηση δεν έπαιζε τόσο μεγάλο ρόλο, όσο η απόλυτη ταχύτητα.
Αυτοκίνητα που είναι στημένα για να αντεπεξέρθουν στη σκληροτράχηλη έρημο, έπρεπε να οδηγηθούν οριακά ντριφτάροντας από στροφή σε στροφή.

«Ο ρυθμός ήταν τρομερά γρήγορος από την αρχή» είπε ο Peterhansel, «Δεν έχω ποτέ οδηγήσει τόσο γρήγορα σε ένα Cross-Country Rally, όσο σε αυτό.
Ο συναγωνισμός για μένα έφτασε στο ζενίθ του την Παρασκευή το απόγευμα, όταν πήρα όσα ρίσκα δεν έχω πάρει ποτέ μέχρι τώρα, αλλά τελικά βρέθηκα 50 δευτερόλεπτα πίσω, όταν βγήκα για λίγο εκτός πορείας.
Μια τέτοια διαφορά δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί, χωρίς να διακινδυνέψεις τον ίδιο τον αγώνα. Έτσι αποφάσισα να αρκεστώ στη δεύτερη θέση.»

Ευχαριστημένοι οι οδηγοί των BMW που κρατήθηκαν σε  καλές θέσεις και τελικά οι Saby/Guehennec τερμάτισαν στην έκτη θέση.

Σκούρα τα βρήκαν και τα Ηummer που προσφέρουν απλά ωμή δύναμη στα σημεία που χρειαζόταν λεπτότητα και απαλοί χειρισμοί. Έτσι αρκέστηκαν στην έβδομη θέση.


Πραγματικά υπέροχο να ακούς τα Hummer, αλλά οι ειδικές ήταν πολύ μικρές για το μέγεθος τους

Σκληρότερα τα πράγματα για τις Moto
Στις μοτοσυκλέτες το παιχνίδι πέρασε στα χέρια του Γάλλου David Casteu από το δεύτερο κιόλας σκέλος.

Καμιά μάχη μεταξύ των Coma – Despre. Ουσιαστικά ο Coma ξεκίνησε μπροστά στο πρώτο σκέλος, αλλά στο δεύτερο μια πτώση ήταν αρκετή για να τον τραυματίσει ελαφρά στο γόνατο και τελικά να τον οδηγήσει σε εγκατάλειψη.

Κάπου εκεί «χάλασε» και ο χιλιομετρητής του Despre, πέρασε μια διασταύρωση χωρίς να το καταλάβει και συνέχισε σε λάθος διαδρομή για περισσότερα από 6 χιλιόμετρα. Gameover!

Οι χρόνοι του Despre στις επόμενες μέρες, έδειξαν ότι δεν το είχε, ενώ ο Casteu οδήγησε όσο το δυνατόν πιο σταθερά και τερμάτιζε είτε στην πρώτη είτε κοντά στην πρώτη θέση.



Ο ιπτάμενος ... Γάλλος Casteu!


Αποτέλεσμα μια θριαμβευτική νίκη για τον Γάλλο!
Η αλλαγή όμως του εδάφους και των συνθηκών, ευννόησε πολλούς ακόμα αναβάτες, που υπό κανονικές συνθήκες ερήμου δεν θα είχαν καμία ελπίδα.

Τελικά δεύτερος στο βάθρο ανέβηκε ο Χιλιανός Lopez (ΚΤΜ) και τρίτος ο Γάλλος Duclos (KTM). Ο Despre τερμάτισε μόλις πέμπτος, ενώ τέταρτη για να σπάσει τη μονοτονία των ΚΤΜ ήταν μια Yamaha με αναβάτη τον Ισπανό Pellicer.

«Από όταν ξεκίνησαν σαν επίσημος οδηγός της ΚΤΜ, έχω καταφέρει μέχρι και δεύτερη θέση στο Dakar.
Είναι λογικό ότι περίμενα κάποια στιγμή να είναι δικιά μου και να πάρω την πρώτη μου θέση.
Όλοι ήθελαν να κερδίσουν το πρώτο Dakar Series Rally.

Συγκέντρωσα όλες μου τις προπονήσεις σε παρόμοια εδάφη, μια και αυτά δεν έχουν καμία σχέση με την έρημο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι μπόρεσα να κάνω τη διαφορά στη Ρουμανία, όπου οι ειδικές ήταν ιδιαίτερα τεχνικές.
Εκεί έδωσα τον καλύτερο εαυτό μου.

Στη συνέχεια κατάφερα να ελέγξω με επιτυχία τον αγώνα, τη μοτοσυκλέτα μου και τη φυσική μου κατάσταση, χωρίς να παραμελήσω την ψυχολογία μου. Πολύ πίεση!

Στα τελευταία χιλιόμετρα μονολογούσα: Μείνε συγκεντρωμένος, δεν τερμάτισες ακόμα! Πρόσεχε!
Τελικά τα κατάφερα!
Αρκετές φορές μετάφερα τον Marc Coma στο βάθρο και συχνά του έλεγα: Μια μέρα θα έρθει η σειρά σου να με μεταφέρεις!» λεει ο Casteu



Δεν του έβγαινε του Despre ο αγώνας


Κερδισμένοι του ιδιόμορφου εδάφους και συνθηκών οι αναβάτες των quad.
Τερμάτισαν στην πλειονότητα τους, πράγμα σπάνιο, μια και συνήθως εγκαταλείπουν από μηχανικές βλάβες.
Αυτή τη φορά είχαν έναν αγώνα στα μέτρα τους. Ατελείωτα ντριφταρίσματα στο γλιστερό έδαφος και φυσικά ατελείωτο παιχνίδι.

Ξεκάθαρη νίκη στον Γάλλο Deltrieu με Polaris, 29 λεπτά μπροστά από τον δεύτερο DeClerck με Yamaha. Μισή ώρα αργότερα ακολούθησε ο Σλοβάκος Antal.



Ιδανικό τερραίν για τα quad που το καταευχαριστήθηκαν!


Το παιχνίδι στα φορτηγά αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο.
Ουσιαστικά δεν υπήρχε πουθενά χώρος για προσπέραση, με αποτέλεσμα σε κάποιες ειδικές να δημιουργηθούν ουρές μέσα στην ειδική!

Ο Hans Stacey με το νέο MAN επιτέθηκε από την αρχή και δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους του.
Κατάφερε να τερματίσει με διαφορά μεγαλύτερης της μισής ώρας από τον δεύτερο Van Ginkel (Ginaf) ενώ τρίτος ήρθε ο Τσέχος Lorpais με Tatra.



Ξεκίνησε μπροστά και παρέμεινε στην κορυφή ο Stacey. Οι πίσω δεν είχαν χώρο να περάσουν...

Τέσσερις μήνες μετά την αναβολή του Dakar, συνολικά το Central European Rally, φαίνεται να πέτυχε το στόχο του, αυτό της οικονομικότερης προβολής των εμπλεκομένων.

Αυτό αν και δεν έμοιαζε και πολύ με Rally Raid, όπως τουλάχιστον έχουμε συνηθίσει. Τα πράγματα ήταν ουσιαστικά πιο χαλαρά και το βράδυ στα bivouac το «άρωμα» δεν ήταν αυτό το χαρακτηριστικό των μεγάλων Rally Raid.
Μάλλον σαν ένα service park rally μπορεί να χαρακτηριστεί.

Οι ειδικές ήταν σχετικά μικρές ενώ οι απλές, ήταν οι περισσότερες ασφάλτινες. Το χιόνι, το κρύο και η βροχή ταλαιπώρησε ιδιαίτερα τους αναβάτες.

Απ΄την άλλη για τα εργοστάσια ήταν η καλύτερη τους, μια και όντας στο κέντρο της Ευρώπης, το κόστος κρατήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.

Βρισκόμενοι εκεί για να παρακολουθήσουμε τον αγώνα από κοντά, εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός των λίγων θεατών.

Θεωρούμε ότι αυτό ήταν το πρώτο βήμα και σίγουρα με τα επόμενα, μια και μιλάμε για Dakar Series τα πράγματα θα βρουν το δρόμο τους.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες και κατέληξαν σε συμπεράσματα που θα χρησιμοποιηθούν στο άμεσο μέλλον για καλύτερη εκμετάλλευση του νέου παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι που μπορεί να χαρακτηριστεί σαν «εξάσκηση».


Ένα νέο είδος αγώνα ήρθε και φαίνεται ότι θα μείνει για αρκετό καιρό κοντά μας.

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Off-Road.gr - VW Motorsport - Van Oers]

Downloads - links
Central European Rally
Περισσότερες φωτογραφίες


Το αδιαχώρητο έγινε στις ειδικές για τα φορτηγά.... από που να περάσεις;


Εντωμεταξύ κάποιοι περιμένανε απλά για να περάσουν το ... flying!



Μέσα από τα γραφικά χωριά περνούσε ο αγώνας


O Pellicer πάλεψε και έφερε τη Yamaha του πολύ κοντά στο βάθρο!


More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.041712 seconds. ]