Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4Wheel Drive: Mad Max




Mad Max

H εικόνα γνώριμη, ίδια με αυτή που θυμόμαστε πριν από μια πενταετία. Μια απεργία στα βυτιοφόρα αρκούσε για να δημιουργηθούν συνθήκες επιστράτευσης.

Είναι γεγονός ότι η οικονομία μας εξαρτάται απόλυτα από την επάρκεια καυσίμων και η ποιότητα ζωής μας από τις ανακοινώσεις για την τιμή του βαρελιού πετρελαίου.

Έχει ενδιαφέρον η άποψη του Γ. Τετράδη από την Ελευθεροτυπία και σας την παραθέτουμε ώστε να ενημερωθείτε και να δείτε τα πράγματα πιο ψύχραιμα.

Η απεργία στη διανομή των καυσίμων μάς αποκαλύπτει πολλές πτυχές για τη νοοτροπία μας, αφού είδαμε ξυλοδαρμούς μεταξύ των οδηγών για λίγα λίτρα αμόλυβδης, αποθήκευση βενζίνης σε μπιτόνια (όπως τότε με το Χόρα), διακομιδή πολιτών σε νοσοκομεία λόγω εισπνοής βενζίνης από τη μετάγγιση στα ρεζερβουάρ, και κάτι παρήγορο για όσους έπρεπε να μετακινηθούν τις ημέρες της κορύφωσης: άδειους από αυτοκίνητα δρόμους, που θύμιζαν πόλη το δεκαπενταύγουστο.

Δεν ξέρουμε τι θα γινόταν αν κρατούσε μια εβδομάδα ακόμη, αλλά νομίζω ότι η απεργία αυτή άγγιξε το όριο του συστήματος.
Μπορεί να ζητούνται αυξήσεις έως και 13%, αλλά είναι αδιανόητο να μπαίνουν θέματα από τα συναρμόδια υπουργεία, έστω κι υπό τη μορφή υπόσχεσης, που να αφορούν την οδική ασφάλεια.

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βυτιοφόρων μέσα στα τούνελ είναι απολύτως λογική και οι περιορισμοί της κυκλοφορίας στους εθνικούς δρόμους τις ώρες αιχμής είναι απαραίτητοι εφόσον θέλουμε να μειώσουμε τις απώλειες από τα τροχαία.

Όμως φαίνεται ότι είναι πιο εύκολο να παραχωρήσεις κάτι χωρίς άμεσο κόστος, παρά να μπεις στη διαδικασία υπό την πίεση της απεργίας, να συζητάς για αύξηση των κομίστρων σε διψήφιο νούμερο όταν όλοι οι εργαζόμενοι πασχίσουν να φτάσουν το 5%.

Κι επειδή ο παραλογισμός είναι διάχυτος, διαβάστε και το επαναστατικό αίτημα των ιδιοκτητών βυτιοφόρων που... δυστυχώς δεν έγινε δεκτό: «Στην περίπτωση που πιαστεί ένα βυτιοφόρο με νοθευμένο καύσιμο έως 20%, να μην έχει κυρώσεις ή να διώκεται μόνον ο οδηγός και όχι ο ιδιοκτήτης!».
Με τέτοια αιτήματα, ποιος σοβαρός πολιτικός μπορεί να κάνει διάλογο;

Βασίλης Παπαδόπουλος




Η αλήθεια για το πετρέλαιο [Ελευθεροτυπία 16/3/2008]
«Η καθημερινή υπόμνηση από εφημερίδες, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα, ότι το πετρέλαιο έπιασε τα 120$ το βαρέλι ή τα 150$, σημαίνει απλά για τον πολίτη, ότι μπορεί να περιμένει φυσιολογικά να πάει στα 400 ευρώ το λίτρο η βενζίνη ή στα 200 ευρώ το κιλό τα λάχανα. Αμ, δε.

Οι τιμές του πετρελαίου που διατυμπανίζονται, είναι αυτές που αγοράζει η αμερικάνικη αγορά.

Η Ευρώπη αγοράζει σε τιμές μπρεντ, που α) είναι φθηνότερο κατά 5-6$, β) έχει την ίδια τιμή για τους Ευρωπαίους μ' αυτήν που είχε πριν 6 μήνες!

Πώς γίνεται αυτό;
Απλό: κάθε φορά που αυξάνεται η τιμή του πετρελαίου σε δολάρια, η Ευρώπη αυξάνει την τιμή του ευρώ έναντι του δολαρίου. Αποτέλεσμα; Η Ευρώπη δεν πληρώνει αυξημένη τιμή στο πετρέλαιο. Τι σημαίνει αυτό;

Ότι κανένας δεν μπορεί να αυξήσει την τιμή της βενζίνης, του αερίου, της ντομάτας, του τραμ, της θείας μου της Κοντύλως, με το πρόσχημα ότι ακρίβυνε το πετρέλαιο.

Μπορεί όμως να την αυξήσει με το πρόσχημα ότι οι πολίτες, βομβαρδισμένοι από τη μπουρδολογία ότι αυξάνεται η τιμή του πετρελαίου, είναι έτοιμοι να χάψουν και να πληρώσουν κάθε ανατίμηση αγόγγυστα.

Αυτή είναι η προσφορά των ΜΜΕ στην καθημερινή ζωή του τόπου, όταν ο εντυπωσιασμός υπερισχύει της αλήθειας. Δηλαδή, όταν η βλακεία είναι σημαντικότερη της σοβαρότητας.»

Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης tetradis@enet.gr


Μεγάλο δώρο

Έξι μέρες γεμάτες πράσινο και λάσπη στην καρδιά των Καρπαθίων, στα περίφημα οροπέδια της Τρανσυλβανίας, περιλαμβάνει το DVD Transylvania Adventure Trophy που σας προσφέρουμε με το τεύχος.



Diff Lock: Τα ηλεκτρονικά έχουν ακόμα ένα πλεονέκτημα - Το Χωροταξικό!

Το κλίμα αλλάζει, το πετρέλαιο πάει να γίνει χρυσάφι, οι χωματόδρομοι ασφαλτοστρώνονται...
Μέσα σ΄αυτές τις κοσμογονικές αλλαγές, θα μπορούσαν τα 4x4 να μείνουν όπως τα ξέραμε;
Όχι φυσικά.

Έχουν αλλάξει και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο.
Μην κρίνετε από το Land Cruiser V8 της σελ. 60 – είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Όσο κι αν δεν αρέσει στους παραδοσιακούς off-roaders, το γεγονός είναι ότι στοιχεία όπως το ξεχωριστό πλαίσιο, η μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό και τα μηχανικά ελεγχόμενα ή locker εγκάρσια διαφορικά, σιγά-σιγά θα εκλείψουν από τα μοντέλα παραγωγής.

Με τι θα αντικατασταθούν; Με ηλεκτρονικά συστήματα, φυσικά, που είναι ελαφρύτερα και φθηνότερα από τα αντίστοιχα μηχανικά.

Κι αυτό μετράει πολύ σήμερα. Το ότι μπορεί να μην είναι εξίσου αξιόπιστα ή ανθεκτικά σε σκληρές συνθήκες δεν παίζει ρόλο, αν δεν πρόκειται να περάσεις τη Σαχάρα ή να ανέβεις τα Ιμαλάια.

Αντίθετα, στη χρήση για την οποία προορίζονται τα περισσότερα σημερινά 4x4, δηλαδή την κίνηση κατά 95% σε άσφαλτο, τα ηλεκτρονικά έχουν κι άλλο ένα πλεονέκτημα: το χωροταξικό. Δεν πιάνουν χώρο και μπορείς να τα βάλεις όπου σε βολεύει στο αυτοκίνητο.

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για τα ηλεκτρονικά του άμεσου μέλλοντος, τα λεγόμενα συστήματα “by-wire”, που καταργούν τις μηχανικές ή υδραυλικές συνδέσεις.

Γκάζι “by-wire”, χωρίς ντίζα, έχουν ήδη πολλά αυτοκίνητα. Σύντομα θα δούμε επίσης επιλογείς ταχυτήτων, φρένα και συστήματα διεύθυνσης “by-wire”, όπου οι κινήσεις του λεβιέ, του πεντάλ και του τιμονιού θα μεταφέρονται στο κιβώτιο, τις δαγκάνες και τα ακρόμπαρα, ηλεκτρικά.

Έτσι, ο επιλογέας θα γίνει ένας διακόπτης, πιο εύχρηστος και γρήγορος, το φρένο θα μπορεί να έχει μικρότερη διαδρομή, το τιμόνι να χρειάζεται λιγότερες στροφές, αλλά κυρίως θα κερδηθεί χώρος.
Πόσος;

Αρκετός, όπως έδειξε η Nissan με το πρωτότυπο EA2 – ένα Murano με συστήματα “by-wire”. Χάρη σ’ αυτά, το μήκος της καμπίνας αυξήθηκε κατά 11 cm και μπόρεσε να τοποθετηθεί μια 3η σειρά καθισμάτων.

Επιπλέον, το μικρότερο –τύπου F1– και κινητό τιμόνι διευκολύνει την είσοδο-έξοδο, η αναδιπλούμενη (χάρη στον επιλογέα ‘by-wire”) κονσόλα επιτρέπει το πέρασμα από το αριστερό κάθισμα στο δεξί, ενώ έχει γίνει και σημαντική οικονομία βάρους.

Κι αυτό το τελευταίο είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα σήμερα, σε ένα «τζιπ». Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που η Nissan διάλεξε το Murano για να εφαρμόσει τη νέα της τεχνολογία.

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης




Καταστροφή μονοπατιών; Τα θέλουμε όλα κλειστά;


Είναι γεγονός ότι ακόμα στη χώρα μας, δεν έχει επέλθει η υστερία των κεντροευρωπαίων που έχουν κλείσει όλα τα χωμάτινα περάσματα, ενώ δεν είναι και λίγες οι φορές που ακόμα και ορεινοί ασφαλτόδρομοι θέλουν άδεια για να περάσεις.

Πόσο κοντά είμαστε εμείς σε αυτό;
Η Ελλάδα μας, είναι γεμάτη από κάθε λογής δρομάκια που προσπαθούν να δρασκελίσουν το ανάγλυφό και να συνθέσουν χωριά ή να προσφέρουν πρόσβαση σε απομακρυσμένα σημεία.

Κακά τα ψέματα, αν δεν υπάρχει δρόμος, λόγω της φύσης των βουνών μας, δεν μπορείς να περάσεις με το αυτοκίνητο.

Είναι ελάχιστα τα σημεία που μπορείς να βγεις πραγματικά εκτός δρόμου και ακόμα και έτσι θα ακολουθήσεις είτε κάποιο παλαιότερο και πλέον εγκαταλελειμμένο δρόμο, είτε θα κινηθείς μέσα σε ξεροπόταμους ή σε κάποιο ενεργό βοσκότοπο.

Μέχρι τώρα είμαστε «τυχεροί» αν μπορεί να το πει κανείς αυτό, γιατί δεν έχουμε ακόμα ασφαλτοστρώσει (ευτυχώς!!!) το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών συνδετικών δρόμων μεταξύ των χωριών και λόγω της Ελληνικής ιδιοσυγκρασίας μας.

Ακόμα περισσότερο, η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι είναι αυτοί οι τετρακίνητοι που θα κάνουν ένα παραπάνω βήμα και θα βγουν σε λίγο πιο σκληρή διαδρομή.

Καλώς η κακώς το τετρακίνητο είναι ακόμα πρώτιστα για τους περισσότερους ένα όχημα μεγάλο που μπορεί να αντεπεξέρθει με ιδιαίτερη άνεση στους ανώμαλους δρόμους, ενώ για αρκετούς ομολογουμένως δεν παύει να είναι και ένα δείγμα κοινωνικού status.

Η αλήθεια ακόμα είναι ότι τις ελάχιστες φορές που μπορεί να κινηθεί κάποιος εκτός δρόμου, είναι ελάχιστες οι όποιες αναταραχές μπορεί να προκαλέσει στο περιβάλλον και ακόμα και έτσι, αρκεί μια καλή βροχή ή στη χειρότερη ένας χειμώνας για να επανέλθει το περιβάλλον.

Φυσικά δεν μιλάμε για κόψιμο δέντρων ή απόθεση σκουπιδιών αλλά για το απλό πάτημα της αγριάδας, το παραμέρισμα κάποιου κλαδιού ή την τοπική αναταραχή του εδάφους σε περίπτωση κάποιου κολλήματος.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί μια και το βουνό ανήκει σε όλους. Είναι παράδειγμα προς αποφυγή καταστάσεις οι οποίες προκαλούν την κοινή γνώμη που δεν θέλει πολύ ώστε να αρχίσει να απαιτεί κλείσιμο των βουνών μας. Κάτι που σίγουρα κανείς δεν το θέλει.

Το τετρακίνητο είναι πρώτιστα ένα μέσο μεταφοράς μας, που φροντίζει να μας μεταφέρει σβέλτα σε πανέμορφα σημεία και έτσι χρησιμοποιείται από τους περισσότερους από εμάς που βγαίνουν στο βουνό.
Εκεί που σταματά, ξεκινά η φυσική μας μετακίνηση και επαφή με τη φύση.
Ας είμαστε προσεκτικοί, είναι κρίμα να προκαλούμε χωρίς λόγο και να δημιουργούμε λανθασμένη εικόνα για τους τετρακίνητους χρήστες του βουνού.

Χρησιμοποιείστε το τετρακίνητο για να πάτε στο βουνό και μετά συνεχίστε με τα πόδια.

Σπύρος Κατσιμαλής





Νέα & Αγορά

  • Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4
  • Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover
  • Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο και περιβάλλον, μέρος 4ο
  • Οδηγός αγοράς: T-shirts - Δείξτε τα μπράτσα σας με στιλ και αυτό το καλοκαίρι
  • Έκθεση μοτοσυκλέτας: Νέα ATV και BUGGY
  • Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές
  • Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4
  • Παρουσιάζουμε: Αudi Q5  -Παρουσίαση του πολυαναμενόμενου SUV της Audi
  • Supertest: Daihatsu Terios 1.5 - O μικρός γίγαντας της Daihatsu σε αναλυτική δοκιμή

Δοκιμάζουμε
  • Toyota Land Cruiser V8 D-4D: Με αυξημένες διαστάσεις και επιβλητική εμφάνιση, συνεχίζει την παράδοση του προκατόχου του
  • BMW X5 3.0si: Πολυτελές SUV με γονίδια σπορ κατασκευής

Συγκρίνουμε
  • Mitsubishi Outlander 2.4 vs Subaru Forester 2.0 vs Toyota Rav4 2.0 vs VW Tiguan 1.4 TSI: Αξιολόγηση και σύγκριση σε off-road καταστάσεις
  • Hyundai Santa Fe 2.7 V6 vs 2.2 CRDi: Σύγκριση κατανάλωσης ανάμεσα στις διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου

Travel
  • Κάβος Μαλέα – Νεάπολη – Ελαφόνησος με Porsche Cayenne: Περιπλάνηση στην Νοτιοανατολική Πελοπόννησο

Cross Country
  • Στη Ρουμανία με Subaru Legacy Outback: Οff-road καταστάσεις εκτός των ελληνικών συνόρων

Tips
  • Ρυμούλκηση με τρέιλερ - Τα μυστικά της ασφαλούς έλξης

Tuning
  • Suzuki Jimny: Μικρό στο μάτι, αλλά με τεράστιες δυνατότητες

Αγώνες
  • Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα
  • Evros Adventure Trophy 2008: Απαιτητικός αγώνας σε διαδρομές εξαιρετικής δυσκολίας και ομορφιάς
  • Central European Rally 2008: Dakar series σε Ουγγαρία και Ρουμανία
  • Πανελλήνιο κύπελλο Enduro 4x4: Αργολίδα 2008 -  Αγώνας με λάσπη και σκόνη στην Αργολίδα

Στα περίπτερα από 21 Μαίου




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.020168 seconds. ]