| |
H BMW ανεβαίνει αγώνα με τον αγώνα
στα Rally Raid
Info
21-25 Μαίου 2008
2743 χιλιόμετρα
1442 ειδικές
57 συμμετοχές
Καιρός: Βροχή
Έδαφος: Λάσπη
Νίκη για την Mitshubishi
Ο πενθήμερος αγώνας του Transiberico, ξεκίνησε από την Mafra,
βορειοδυτικά της Λισσαβόνας την Τετάρτη 21 Μαίου, διασχίζοντας και
φέτος την Ιβηρική χερσόνησο.
Ο καιρός δυσκόλεψε το παιχνίδι με
αποτέλεσμα οι οργανωτές να αναγκαστούν να μειώσουν τα χιλιόμετρα του
αγώνα από τα 1442 στα 1307.
Η συνεχή βροχή μετέτρεψε τους δρόμους σε
κόλαση λάσπης κάτι που όμως δεν φαίνεται να απασχόλησε και πολύ τον
χιονοδρόμο Luc Alphand που έφερε το Mitshubishi Montero στην κορυφή.
Η Mitsubishi ήρθε στον αγώνα με τα Pajero/Montero MRP13 για τους
Peterhansel / Alphand και το νεο MRP14 για τον Nani Roma.
Με το πόδι στο πάτωμα ξεκίνησε ο Al-Attiyah, που έφερε το BMW Χ-Raid
στην πρώτη θέση της κατατακτήριας ειδικής, μπροστά από 57 αυτοκίνητα.
Ο Γάλλος Stephane Peterhansel πήρε την πρώτη μεγάλη ειδική (207
χιλιόμετρα) για την Mitsubishi, ενώ στη δεύτερη εκτέλεση της μπροστά
πέρασε ο Nani Roma με το νέο Pajero/Montero MRP14.
Εντωμεταξύ ο Al-Attiyah έπεσε στη 13 θέση γενικής, όταν είχε μια έξοδο
με 80-90 χιλιόμετρα/ώρα και έσπασε το μπροστινό αριστερό σύστημα του
BMW. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε μια επίθεση άνευ προηγουμένου,
εκμεταλλευόμενος στο μέγιστο την απόδοση του BMW στα εδάφη τύπου WRC
που διεξάγονταν οι ειδικές και κατάφερε μέρα με τη μέρα να σκαρφαλώσει
ξανά στην δεύτερη θέση γενικής.
H Mitsubishi κατέβηκε σύσσωμη...
Η συνεχής βροχή ανάγκασε τους οργανωτές να μειώσει το μέγεθος της
ειδικής της Παρασκευής κατά 140 χιλιόμετρα.
Ο Al-Attiyah πήρε την τέταρτη ειδική, 57 δευτερόλεπτα μπροστά από τον
Nani Roma την ώρα που ο Peterhansel είχε μια έξοδο που τον έριξε πίσω
στη γενική. Ο οδηγός της X-Raid συνέχισε με νίκη και στην επόμενη
ειδική, 23 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Peterhansel, αλλά έπεσε ακόμα
πιο πίσω στην γενική όταν χρεώθηκε 26 λεπτά ποινών γιατί καθυστέρησε
για να επισκευάσει το BMW του.
Το Σάββατο ο αγώνας επέστρεψε στην Πορτογαλλία για δύο ειδικές των 204
χιλιομέτρων.
Πάλι η βροχή φρόντισε να μουσκέψει τα πάντα κάτι που δεν εμπόδισε τον
Al-Attiyah να πάρει και αυτό το σκέλος.
Ο Roma ταλαιπωρήθηκε από βλάβη στο υδραυλικό τιμόνι και η γενική πέρασε
πλέον στα χέρια του Luc Alphand.
Το τελευταίο σκέλος του αγώνα, περιελάμβανε δύο ειδικές των 165
χιλιομέτρων στην Πορτογαλλία, λίγο πριν τον τερματισμό στο Estoril. Ο
Roma πήρε την τελευταία ειδική, αλλά η καλή επίδοση του Al-Attiyah τον
έφερε τελικά στη δεύτερη θέση γενικής, πίσω από τον Luc Alphand.
Η Mitsubishi είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη κυρίως γιατί ο Nari Roma
εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τις καταστάσεις και πήρε μια
ειδική με το επόμενο όπλο της, το diesel Pajero/Montero Evolution
MPR14.
Ο Ισπανός κατάφερε να νικήσει σε δύο ειδικές, μόλις ένα μήνα μετά την
παρουσίαση του νέου μοντέλου. Τελικά όμως ένα πρόβλημα στο υδραυλικό
τιμόνι τον έβγαλε εκτός παιχνιδιού και στέρησε την δυνατότητα για την
πρώτη νίκη του νέου Pajero.
... και πήρε τον αγώνα
Ο διευθυντής της ομάδας της Mitshubishi Dominique Serieys, είπε:
«Θα ήθελα να συγχαρώ τους Luc και Gilles για την επίδοση τους. Οι
συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δύσκολες από την αρχή του αγώνα, αλλά δεν
έκαναν κανένα λάθος.
Ήταν πάντα κοντά στην κορυφή και η επιμονή τους ανταμήφθηκε με τον
καλύτερο τρόπο. Ο Nani, κατάφερε να φέρει το νέο αυτοκίνητο μας, κοντά
στην πρώτη του νίκη.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η συμμετοχή μας με τον MPR14 στον αγώνα, δεν
ήταν η νίκη όσο η εξέλιξη του αυτοκινήτου και κυρίως του νέου κινητήρα
V6.»
«Ήταν μια απίστευτη μάχη για τον Nasser να ανέβει στην δεύτερη
θέση, μετά την έξοδο που είχε» είπε ο διευθυντής της X-Raid, Sven
Quandt.
«Ίσως να ήταν μειονέκτημα για μας, να έχουμε ένα μόνο κορυφαίο
οδηγό, ενάντια στους τρεις που είχε η κυρίως αντίπαλη ομάδα, αλλά ο
Nasser κατάφερε να νικήσει σε τέσσερις ειδικές, ενώ η Mitsubishi
χρειάστηκε τρεις οδηγούς για να πάρει πέντε ειδικές.
Δείξαμε ξανά ότι είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί με τον Nasser ειδικά
σε ειδικές τύπου WRC. Ήταν ένας πολύ βρεμένος αγώνας. Είχαμε σκόνη μόνο
σε μια ειδική. Οι διαδρομές ήταν γλιστερές και αυτό κάνει πιο σημαντικό
το αποτέλεσμα για την ομάδα μας.. Αποδείξαμε ότι με τα BMW X3 CC έχουμε
το κατάλληλο πακέτο για να επιτύχουμε κορυφαία αποτελέσματα.»
Η μάχη που έχει ανάψει στον χώρο των Cross-Country Rally Raid, μεταξύ
FIA και του διοργανωτή του πρώην Dakar ASO, φαίνεται να επηρεάζει προς
στιγμή το πρωτάθλημα της FIA.
Ο καιρός... έκανε τα πάντα μούσκεμα
Τόσο ο αγώνας της Τυνησίας όσο και αυτός του Transiberico ήταν φτωχοί
σε εργοστασιακές συμμετοχές. Εργοστασιακές συμμετοχές που προσελκύουν
ουσιαστικά τα φώτα της δημοσιότητας και ανεβάζουν το κύρος των θεσμών.
Η ASO μετά την ακύρωση του φετινού Dakar - που όλα δείχνουν ότι ήταν
προσχεδιασμένη και απλώς περίμενε την αφορμή - ανακοίνωσε το νέο
«Dakar» στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και ταυτόχρονα
προσέφερε δωρεάν συμμετοχή στους Dakarίστες στον πρώτο αγώνα του Dakar
series.
Λογικό ήταν λοιπόν οι περισσότεροι και μαζί του και οι εργοστασιακοί
που αναζητούν την οικονομικότερη προβολή τους να στραφούν εκεί,
αφήνοντας τους αγώνες του πρωταθλήματος.
Το που θα οδηγήσει αυτό είναι ακόμα άγνωστο. Η FIA – η οποία ήταν πάντα
σε αντιπαλότητα με την ASO και το Dakar - δεν φαίνεται να κινείται -
προς το παρόν- κάτι που σίγουρα ευνοεί την ASO.
Αν συνεχιστεί αυτό το πιθανότερο είναι ότι στο μέλλον δε θα έχουμε FIA
Cross-Country Rally Cup ή αυτό θα είναι μόνο στα χαρτιά.
Οι εξελίξεις αναμένονται στο χώρο μετά τις αρχές του Σεπτεμβρίου όποτε
θα γίνουν και οι πρώτες συναντήσεις της σχετικής επιτροπής της FIA.
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Mitsubishi Motors, X-Raid]
Video: [X-Raid]
More articles
|
|
| |
|