Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Cross-Country Rally Transoriental 2008





Επιστροφή στη μεγάλη περιπέτεια: Για τρίτη φορά ο Metge φέρνει τον κόσμο των Rally Raid στην Κίνα

Ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας από την περιοχή, διοργανώθηκε και πάλι από την ομάδα του Rene Metge ένα από τα μεγαλύτερα Rally Raid.

Με εκκίνηση την Αγία Πετρούπολη και τερματισμό το μακρινό Πεκίνο, ο αγώνας έφερε 132 πληρώματα, από 45 αυτοκίνητα, 29 φορτηγά και 58 μοτοσυκλέτες στα όρια τους.

Η διαδρομή ήταν ότι μεγαλύτερο έχει γίνει μέχρι τώρα, με συνολικό μήκος που ξεπέρασε τα 10.000 χιλιόμετρα, με 3700 χιλιόμετρα από αυτά να είναι οι επιλεγμένες ειδικές που τελικά ανέδειξαν το νικητή.





Ο Metge δεν είναι «χθεσινός».
Επανειλημμένα έχει οδηγήσει ομάδες στην Κίνα, εκεί που άλλοι έχουν αποτύχει.

Rene Metge
Η ιστορία με τη διαδρομή Ρωσία – Κίνα, πάει αρκετά χρόνια πίσω για τον Rene Merge.

O Metge δεν είναι κάποιος «τυχαίος».

Έχει ένα εξαιρετικό Palmares με πολλές νίκες σε κάθε είδους αγώνα, από τις 24 ώρες του Le Man μέχρι το Paris Dakar, αλλά η μεγάλη του αγάπη, τα Rally Raid, τον οδήγησαν να περάσει εδώ και αρκετά χρόνια στη θέση του οργανωτή.

Θέση από την οποία έχει δείξει την ισχυρή «προσωπικότητα» του έχοντας σχεδιάσει μοναδικές περιπέτειες στο χώρο του, τόσο αγωνιστικές όσο και εκδρομικές.

Την ενασχόληση του με την περιοχή της Κίνας, την ξεκίνησε ήδη από το 1992, με την πρώτη διοργάνωση του Paris – Moskow – Beijing.

Στη συνέχεια οδήγησε και πάλι εκεί τους παθιασμένους με τα Rally Raid το 1995, με το Master Rally ’95 και διαδρομή Paris – Moskow – Ulan Bator – Beijing.





To Buggy του Schlesser, αποδείχθηκε ιδανικό εργαλείο για τη διαδρομή του αγώνα και προσέφερε τη νίκη στους Jose-Luis Monterde - Jean-Marie Lurquin




Το Master Rally άλλαξε αρκετές φορές περιοχές αλλά γενικά ήταν πάντα προς την Ασιατική ήπειρο. Το 2001 ο αγώνας πέρασε και από το Ελληνικό έδαφος με δύο ημέρες αγώνα στην Ήπειρο – Μακεδονία, ενώ τερμάτισε στην ιστορική Πέτρα, στην Ιορδανία.

Φέτος ύστερα από αρκετά χρόνια ο Metge έκανε πραγματικότητα για ακόμα μια φορά το μεγάλο αγώνα της Ανατολής με τερματισμό στο Πεκίνο.


Ρωσία
Την ημέρα της εθνικής εορτής της Ρωσίας, πραγματοποιήθηκε η εκκίνηση του αγώνα από την Αγία Πετρούπολη. Κάτι που πραγματικά οδήγησε σε μια μεγαλειώδη εκκίνηση από την κεντρική πλατεία της πόλης με τον κόσμο να χειροκροτεί τους τολμηρούς.

«Οδηγήστε με υπομονή και εγκράτεια, το Transoriental 2008 έχει αρκετό δρόμο για να φτάσει στο Πεκίνο» συμβούλεψε ο Metge τους αγωνιζόμενους.



Λίγο πριν την εκκίνηση της ειδικής, κλέβεις λίγο πολύτιμο ύπνο!


Με ένα μέσο όρο χιλιομέτρων ανά ημέρα, λίγο παραπάνω από τα 670, είναι προφανές ότι εδώ δεν παίζουν ηρωισμοί. Πολύ περισσότερο σε διαδρομή που είναι για χρόνια ξεχασμένη και «παρθένα». Τα Service έχουν να κάνουν και αυτά το δικό τους αγώνα.

Ένα από τα πιο όμορφα μέρη για bivouac ήταν αυτό της επόμενης ημέρας, δίπλα στις όχθες του ποταμού Βόλγα. Με περισσότερα από 1600 χιλιόμετρα στην πλάτη, οι αγωνιζόμενοι μόλις που άρχισαν να μπαίνουν στο νόημα, για το πως βλέπει τις διαδρομές το μυαλό του Metge.

Τα Cross-Country Rally εκμεταλλεύονται κάθε είδους έδαφος που τους προσφέρει η διαδρομή. Και οι στέπες της Ρωσίας, απέχουν πολύ από το κλασσικό τοπίο της Grand Erg Oriental που έχουμε συνηθίσει.

Μαλακό έδαφος παντού, βούρκος και γλιστερό γρασίδι έχει το μενού για τις επόμενες ημέρες!




Ιδιαίτερα καλά πήγαν τα Bowler σε αυτό τον αγώνα. Οι Gibon – Gibon πήραν τη δεύτερη θέση


Μπορεί να είναι καλοκαίρι, αλλά εδώ είναι άλλος κόσμος. Οι καταιγίδες, οι κεραυνοί και οι πλημμύρες μπήκαν στο πρόγραμμα και οι συμμετέχοντες έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν μια κόλαση λάσπης.

Ο αέρας είναι τόσο ισχυρός, που το μεγάλο αερόστατο της οργάνωσης, υπεύθυνο για τη μεταφορά του φαγητού, αναγκάζεται να... ξεφουσκώσει για να μην χαθεί κάπου στο Ρωσικό Βορρά.

Η οργάνωση αναγκάζεται να ακυρώσει την τρίτη ειδική μια και η κατάσταση του εδάφους έφερε τα πάνω κάτω. Το πέρασμα των φυσικών συνόρων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, τα μυθικά βουνά Ουράλια, με τα στενά δρομάκια και τα ατελείωτο χάος να περιμένει να σε πάρει μαζί του, φαίνεται ότι «ζόρισαν» λίγο τους συμμετέχοντες: 54 χιλιόμετρα ΜΩΤ είναι η μεγαλύτερη της 5ης ημέρας!





Ήταν σίγουρα ένα διαφορετικό Rally Raid!



Ταυτόχρονα το βράδυ όλοι παγώνουν με το άκουσμα ότι ο γνωστός Κινέζος RallyRaidMan Xu Lang της ομάδας Dessoude, υπέκυψε από τα τραύματα του.

Ο άτυχος οδηγός, σταμάτησε να βοηθήσει ένα άλλο πλήρωμα που είχε κολλήσει και τραυματίστηκε όταν έσπασε ο ιμάντας ρυμούλκησης και τον βρήκε στο κεφάλι. Δύσκολη μέρα για τον αγώνα που δείχνει ότι αρκετές φορές ακόμα και οι έμπειροι κάποιες φορές δεν τηρούν τα αυτονόητα (δηλαδή την προστασία κατά τη διάρκεια της έλξης).

Καζακστάν
Όμως και η επόμενη μέρα είναι μαύρη για τον αγώνα. Σε κάποιο σημείο, οι γνωστοί Chagin, Nikolaev, Sovostin, της ομάδας KAMAZ, κατά τη διάρκεια προσπέρασης προκάλεσαν ατύχημα στο οποίο βρήκε το θάνατο ο αναβάτης Philippe Tonin.

Με βαριά καρδιά λόγω των γεγονότων, η διαδρομή συνεχίστηκε και η ειδική marathon έγινε χωρίς χρονομέτρηση. Η είσοδος στην πρωτεύουσα συνέπεσε με τον εορτασμό των 10 χρόνων ανεξαρτησίας.

Για την επόμενη ο Metge είχε σχεδιάσει μια μικρή αλλά ιδιαίτερα έξυπνη και τεχνική ειδική.








Κίνα
Η είσοδος στην Κίνα, έγινε κάτω από τον καυτό ήλιο. Και πάλι η οργάνωση, ύστερα και από τις συμβουλές της Κινεζικής κυβέρνησης, παρέκαμψε κάποια πολύ δύσκολα σημεία ώστε να γίνει εφικτός ο τερματισμός της πρώτης μέρας στη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.

Οκτώ το βράδυ με τον ήλιο στο Ναδίρ του και η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 42 βαθμούς!

Κάθε κίνηση γίνεται με δυσκολία και το υγρασία δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Κόλαση μέσα στο θάλαμο επιβατών που είναι αναγκασμένοι να έχουν κλειστά τα παράθυρα λόγω σκόνης.
Από εδώ και μπρος η ζέστη θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας του παιχνιδιού.



Ένα φορτηγό πέρασε από εδώ. Στη συνέχεια η ειδική ακυρώθηκε




Η πολυπόθητη ημέρα ανάπαυσης, βρίσκει στην κορυφή της κατάταξης τους  Delecour – Garcin με SMG στα αυτοκίνητα, 12’’ μπροστά από τους Vigouroux – Winocq με Chevrolet, ενώ στις μοτοσυκλέτες οδηγεί ο Τσέχος Katrinak με μικρή διαφορά από τον Νορβηγό βετεράνο Paul Ullevaseter.

Στα φορτηγά οι Stacey – Gotlib - Kinderen  με ΜΑΝ, παλεύουν με τους DeRooy – Colsoul – Rodewald με Ginaf


«Τις επόμενες ημέρες», είπε ο Metge στην ενημέρωση, «ο αγώνας βαθμιαία θα γίνεται όλο και πιο δύσκολος».

Πράγματι, η διάσχιση της κινεζικής ερήμου, καλοκαίρι, απαιτεί πολύ ψυχή. Για τις επόμενες τέσσερις μέρες, η άμμος απομύζησε κάθε απόθεμα ψυχικής και σωματικής δύναμης από τους συμμετέχοντες.




Ένας από τους βασικότερους κανόνες κατά τη διάρκεια μιας ρυμούλκησης / απεγκλωβισμού είναι η απόσταση ασφαλείας από τον ιμάντα – συρματόσχοινο.
Παρόλη την εμπειρία του ο Xu Lang έφυγε από τον κόσμο όταν ο ιμάντας που χρησιμοποίησε για να βοηθήσει ένα κολλημένο αυτοκίνητο, τον τραυμάτισε θανάσιμα.




Αμέτρητα κολλήματα και δύσκολη πλοήγηση έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Εντωμεταξύ ακόμα και για τους έμπειρους της ερήμου, τα κατεβάσματα των 400+ μέτρων από τους αμμόλοφους απαιτούσαν ατσάλινα νεύρα.


«Θέλω ο αγώνας να τελειώσει στη βάση του Σινικού τείχους»  είπε ο Metge
Η τελευταία ημέρα του αγώνα, είχε μόνο μια απλή των 665 χιλιομέτρων. 38 μοτοσυκλέτες, 1 quad, 29 αυτοκίνητα και 14 φορτηγά, τελικά κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό.

Νίκη στους αναβάτες από τον Τσέχο Jaroslav Katrinak, ενώ τα αυτοκίνητα πήραν ο Ισπανός Jose-Luis Monterde με τον Βέλγο Jean-Marie Lurquin με ένα Schlesser Buggy. Στα φορτηγά το τρόπαιο πήγε στο τρίο των Hans Stacey, Charly Gotlib και Bernard Der Kinderen με ένα MAN.

Βέβαια το να φτάσει κανείς με όλο το καραβάνι στη βάση του Τείχους μέσα στην Κινεζική πρωτεύουσα, δεν είναι κάτι απλό.







Σε ένα τεράστιο κονβοί, οι αγωνιζόμενοι, με τη βοήθεια της αστυνομίας, που διέκοψε κάθε κίνηση, επιτέλους ο πολυπόθητος στόχος έγινε πραγματικότητα!

Το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί στο Σινικό Τείχος, υποδέχτηκε τους αγωνιζόμενους με ένα μεγαλειώδη εορτασμό!

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [dppi, Transoriental.com]


Ήρθε φορτσάτος ο Chagin, ο Tonin δεν τον άκουσε, το KAMAZ προσπάθησε να περάσει από δεξιά και την ίδια ώρα ο Philippe έκανε και εκείνος δεξιά....
Τα Rally Raid είναι οι δυσκολότεροι αγώνες στον κόσμο και όλα είναι μέσα στο παιχνίδι.
Ακόμα και ο θάνατος. Ο Philippe τουλάχιστον έφυγε κάνοντας αυτό που αγαπούσε, στο πεδίο.



























More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.019566 seconds. ]