Off-Road.gr

Κομοτηνή – Καρπενήσι  670 χλμ
Κόρινθος – Καρπενήσι 320 χλμ
Λαμία – Καρπενήσι 79 χλμ

Oυφ! Τι βαρβαρότητα είναι αυτή!

Να πρέπει να οδηγήσουμε ένα τετρακίνητο σε μια από τις πιο όμορφες περιοχές της Ελλάδος, μέσα στα βουνά και στα λαγκάδια, υπό συνθήκες χιονιού και πάγου.

Να αναζητήσουμε μια διαδρομή μέσα στο παγωμένο δάσος. Να απαθανατίσουμε τις εμπειρίες του ταξιδιού με το φωτογραφικό φακό.

Να επισκεφτούμε τα καλύτερα σημεία και να βρούμε τα ποιο καλά κρυμμένα, μυστικά ταβερνάκια της περιοχής, δοκιμάζοντας λιχουδιές δίπλα στο τζάκι.
Μετά να βρούμε φιλόξενο μέρος για να περάσουμε το βράδυ. Να μυρίσουμε την βραδινή παγωνιά στον χαρακτηριστικό αέρα του χωρίου και να είμαστε αναγκασμένοι να ρίχνουμε ξύλα στη φωτιά για να φτιάξουμε θράκα και να ψήσουμε πατάτες στη χόβολη.

Εντωμεταξύ το βούτυρο να λιώνει αστραπιαία στο ζεστό ψωμί και το γλυκό μετά το φαγητό να είναι φρέσκια τοπική γιαούρτη καλυμμένη με χειροποίητες μαρμελάδες με ολόκληρα βατόμουρα. Τι μιζέρια είναι αυτή!

Το πρωί να ξυπνήσουμε νωρίς και να πάρουμε το πρωινό μας με τους ανθρώπους δράσης της περιοχής, για να μας ξεναγήσουν στον τόπο τους και να μιλήσουμε για τις δυνατότητες που έχουμε να ταλαιπωρήσουμε το σώμα μας.

Καμουφλαρισμένο τετρακίνητο!
Τα ηλεκτρονικά του Actyon αποδείχθηκαν εξαιρετικά στο χιόνι και στον πάγο.

Να ανεβούμε στην κορυφή του Βελουχίου και να δοκιμάσουμε τις πίστες του σκι. Κάπου εκεί να δοκιμάσουμε και snowmobile. Να δούμε από κοντά πως γιορτάζουν τα Θεοφάνια και πως αγιάζουν τα νερά στην περιοχή. Θα βουτήξει κανείς για το σταυρό;

Και όχι τίποτα άλλο, αλλά να πρέπει να κάνουμε όλα τα παραπάνω με ένα πανέμορφο πετρελαιοκίνητο SsangYong Actyon!

Μπορείς να αρνηθείς; Ε... Δεν μπορείς....

Κάτι για δράση λέγαμε....
Το Actyon με την πρώτη ματιά σου δημιουργεί ανάμικτα αισθήματα. Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε. ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ!

Μάλλον ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ. Στην αρχή είναι αυτό υπέροχο μπλε χρώμα. Εντωμεταξύ από το πλάι το αυτοκίνητο έχει υπέροχο σχήμα που θυμίζει Dakarοείδες.

Διάολε είναι όμορφο, είναι πετρέλαιο, φορά μεγάλα λάστιχα, έχει άξονα πίσω, κοντές σχέσεις, γλυκό και ροπάτο μοτέρ, καλή μετάδοση και πολύ προσωπικότητα. Εντάξει το υπερβολικό νικελάκι μπροστά θα μπορούσε να λείπει. Η πρώτη κίνηση – για μένα – θα ήταν να καλύψουμε το νικελάκι με μαύρο ματ χρωματάκι. Θα είχε μεγάλη διαφορά.

Παράπονα για το χώρο αποσκευών δε θέλω. Δεν μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, έχει και τη ρεζέρβα μέσα. Με ριγμένα καθίσματα πάντως το ποδήλατο που χρησιμοποιήσαμε για να  παραλάβουμε το Actyon το πήρε άνετα.

Κοντεύει τα 60, είναι τετρακίνητο και ακόμα δουλεύει!

Βούρ για το σπίτι, φόρτωμα και πάμε για τα 290 χιλιόμετρα που μας χωρίζουν από το Καρπενήσι. Το Σαββατοκύριακο προβλεπόταν «θερμό».

Είναι Παρασκευή πρωί και η άδεια εθνική μας επιτρέπει να ταξιδεύουμε με το Actyon τελικιασμένο. Το κοντέρ αγγίζει τα 180 και το GPS γράφει 168 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό και έτσι παρά τη μεγάλη ταχύτητα νομίζεις ότι πάς με πολύ λιγότερα.

Σε αυτό συντελεί ότι δεν ακούς κάποιο θόρυβο, τόσο αεροδυναμικό, όσο και από το μοτέρ ή τη μετάδοση. Ακούμε μουσικούλα και κουβεντιάζουμε χαλαρά. Πρώτη στάση και πρώτη φωτό του ταξιδιού αμέσως μετά την έξοδο του χωριού του Τυμφρηστού. Πάνω σε μια δεξιά φουρκέτα, αριστερά υπάρχει ένα ξυλουργείο.

Ενδιάμεσα στο ξυλουργείο ξεκινά ένας χωματόδρομος και χωρίς πολλά – πολλά σε βγάζει στην είσοδο του τούνελ στις ράχες του Τυμφρηστού. Στον περίβολο του ξυλουργείου σταματάμε να θαυμάσουμε ένα μια παλιά τετρακίνητη πλατφόρμα Mercedes.

Το αμάξωμα χιλιοταλαιπωρημένο και πολύχρωμο. Ποιος ξέρει ποιο ήταν το αρχικό χρώμα; Με 60+ χρόνια στην πλάτη στέκεται εκεί περήφανο να σηματοδοτεί την είσοδό μας στον βουνό.

Το χώμα παγωμένο μας πάει «σαπουνάδα». Το esp δε χάνει την ευκαιρία να ... περιορίσει τις πλαγιολισθήσεις. Χιόνι ούτε για δείγμα ακόμα.

Σκαμε μύτη μετά το τούνελ και ... ευτυχώς το χιόνι είναι εδώ. Ωραία!

Το ραντεβού με την ομάδα «δράσης», ήταν στον «Ευρυτάν» στην κεντρική πλατεία του Καρπενησίου.

Εκεί είναι το στέκι των ανθρώπων που ασχολούνται με το βουνό. Δάσκαλοι σκι, διαχειριστές καταφυγίων, πεζοπόροι, endurαδές και τετρακίνητοι θα ξεκινήσουν ή θα τελειώσουν εκεί την μέρα τους.

Εξαιρετικές λιχουδιές θα ... σε κρατήσουν στο Κρίκελλο

Συναντήσαμε τον «Μουτζούρη» -όπως είναι το παρατσούλι του- Μπάμπη Λελούδη. Χιονοδρόμος, endurας, πεζοπόρος και γενικά πάντα μέσα στο βουνό, θα αναλάμβανε την αυριανή μας μέρα, για να μας ξεναγήσει στο χιονοδρομικό του Βελουχίου.

«Τσιμπήσαμε» ένα λαχταριστό σουβλάκι και ξεκινήσαμε για τη διαδρομή μας. Ο στόχος ήταν να φτάσουμε στο Κρίκελλο όπου θα διανυκτερεύαμε. Φυσικά από χώμα!

Καρπενήσι – Κρίκελλο μετ’ εμποδίων
Καλά στο Κρίκελλο μπορείς να πάς και από άσφαλτο. Όμως γιατί; Υπάρχει κανένας λόγος; Η περιοχή του Καρπενησίου βρίθει από Off-Road διαδρομές. Σιγά μην πάμε από άσφαλτο. Τώρα μάλιστα που έχουμε χιόνι, πάγο και ένα Actyon που ζητά λίγη Action;

Η διαδρομή του δρομοβιβλίου ξεκινά από το τελευταίο βενζινάδικο που βρίσκεται αριστερά μετά την έξοδο της πόλης, με κατεύθυνση προς τη Λαμία. (38,54.443-21,49.145). Βοηθητικός χάρτης αυτός της ανάβασης, Ευρυτανία 1:100.000, σειρά Topo 100

Δώστε προσοχή λίγο στις πρώτες τουλίπες γιατί... στο χώρο κάνουν αιώνια έργα που δε λένε να τελειώσουν και κάθε φορά οι διασταυρώσεις αλλάζουν και από λίγο.

Αν υπάρχουν μικρές αλλαγές όταν τυχόν θα δοκιμάσετε να πάτε, να έχετε στο μυαλό σας ότι ο δρόμος που ακολουθούμε στην τουλίπα τρία, είναι ο παλιός δρόμος Καρπενησίου – Λαμίας που περνά έξω από τον Αγ. Νικόλαο. Στην τουλίπα τέσσερα (χιλιόμετρο 1,9) βρισκόμαστε πίσω από το αθλητικό κέντρο Καρπενησίου, όπου και ξεκινά το χώμα.

Ο καιρός είναι μουντός και μια ελαφριά ομίχλη καλύπτει τα πάντα. Το χιόνι είναι παγωμένο και γλιστρααααάειιιιι. Κουμπώνουμε την τετρακίνηση. Ο συνδυασμός αυτόματου και diesel είναι ιδανικός και αφήνουμε τα κοντά για κάτι πιο δύσκολο.

Υπάρχει και άλλος τρόπος να ξεφεύγεις από τα πετραδάκια

Ο δρόμος είναι φαρδύς και η λάσπη παγωμένη. Όσο απομακρυνόμαστε από το Καρπενήσι, τόσο λιγοστεύουν και οι ροδιές από άλλα οχήματα. Σε λίγο κινούμαστε σε «παρθένο» χιόνι. Απόλαυση!

Το βάρος του αυτοκινήτου σπάει την παγωμένη επιφανειακή κρούστα του χιονιού και στην καμπίνα του, ακούς ένα διαρκές κρακ-κρακ-κρακ.

Ανεβαίνουμε υψόμετρο και πέφτει η θερμοκρασία. Το χιόνι πλέον στις φυλλωσιές των δέντρων είναι παγωμένο. Λες να το παρακάνουμε; Μπα ... το αυτοκίνητο κινείται με ευκολία ανοίγοντας δρόμο σαν παγοθραυστικό.

Σε λίγο βγαίνουμε στη διασταύρωση με τον κεντρικό ασφαλτόδρομο που πάει προς το Κρίκελλο. Απέναντι μας τα Κοκκάλια, όπου 279πχ έγινε μια φοβερή μάχη μεταξύ Γαλάτων και Αιτωλών.

Αφήνοντας την πρόκληση για μια γρήγορη επίσκεψη στα Κοκκάλια, συνεχίζουμε αριστερά για λίγα μέτρα στην άσφαλτο και ακολουθούμε τον πρώτο χωματόδρομο δεξιά μας. Κατεβαίνουμε μεν σε υψόμετρο και το χιόνι αραιώνει και είναι πιο μαλακό, αλλά ο δρόμος αρχίζει να ζορίζει περισσότερο.

Με την ύπαρξη του ασφαλτόδρομου ελάχιστοι χρησιμοποιούν πλέον αυτό το δρομάκι. Τόσο το καλύτερο για μάς. Ή τουλάχιστον μέχρι να συναντήσουμε το πρώτο εμπόδιο. Μερικά βραχάκια που αποφάσισαν να αποχωριστούν την πλαγιά αριστερά και να επισυνάψουν θερμές σχέσεις με το δρόμο.

ΟΚ μια μικρή στασούλα και λίγη γυμναστική για να καθαρίσουμε το δρόμο και συνεχίζουμε. Ε... όχι για πολύ... έχουμε και άλλες πετρούλες στη διαδρομή και λίγο αργότερα και άλλες και άλλες. Εντωμεταξύ όσο πάνε μεγαλώνουν και σε μέγεθος. Αρκετές τις μετακινούμε με το αρχαιότερο εργαλείο του ανθρώπου.

Τον κλασσικό μοχλό. Σε άλλες περιπτώσεις που υπάρχει η δυνατότητα, πατάμε λίγο στην παρακείμενη πλαγιά. Το Actyon είναι ακριβέστατο και φιλικό.

Δώσ' μου δρόμο και πάρε μου την ψυχή

Ωραία και πάνω που τελειώνουμε με τις πετρούλες και αρχίσαμε να προχωράμε με πιο σβέλτο ρυθμό, να σου και ένα συνοθύλεμα από πεσμένα δέντρα, ρίζες, πέτρες και χώμα!

Ναι, ναι ξέρω.... άλλη φορά θα κουβαλάω μαζί μου και αλυσοπρίονο! Όμως τώρα τι κάνουμε; Πάμε πίσω;
Μπα, θα το προσπαθήσουμε λίγο. Ευτυχώς το δέντρο είναι ξερό και τα κλαδιά σπάνε εύκολα. Ξεκινάμε την αποψίλωση. Σύντομα έχουμε καθαρίσει τους κορμούς και τώρα μένει η «απλή» μετακίνηση τους.

Δένουμε το μεγαλύτερο από αυτό με το σχοινί που έχουμε μαζί μας (πρέπει να σας πω μια μέρα τι... έχω μέσα στο αλουμινένιο κουτί του σπορτμπιλι...) και το τραβάμε στην άκρη με το αυτοκίνητο.

Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε το ίδιο με τους υπόλοιπους δύο κορμούς που είναι μέσα στη μέση.
Επιστράτευση και πάλι του μοχλού, τράβα από δω, δώσε από εκεί τελικά κάτι κάνουμε!

Με μια «μικρή» καθυστέρηση της τάξης της μιάμισης ώρας συνεχίζουμε προς το Κρίκελλο. Όχι τίποτα άλλο, πέρασε η ώρα και αρχίζει και σουρουπώνει!
Τσίτα γκάζια και πετάμε όλο χάρη!

Μπαίνουμε στο χωρίο με το πρώτο σκοτάδι...

Στο Κρίκελλο...
Το κεφαλοχώρι Κρίκελλο είναι έδρα του δήμου Δομνίστας. Εδώ, βρίσκει ζωή κανείς όλη τη χρονιά. Οι κάτοικοι του είναι φιλόξενοι και ευτυχώς δεν έχουν ακόμα αλλοτριωθεί από τον τουρισμό. Αυτός είναι και ένας λόγος που το επιλέξαμε για διαμονή. Ο άλλος.... είναι η ταβέρνα του Νίκου και της Λένας, στην κεντρική πλατεία.
Άλλα κόλπα!

Στην πλατεία του χωρίου, με τα αιωνόβια πλατάνια, δεσπόζει και η επιβλητική εκκλησία του Αγ. Νικολάου.

Το Κρίκελλο αποτελεί ιδανική βάση εξόρμησης στη γύρω περιοχή τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι. Γύρω – γύρω βρίσκονται όλοι οι καλοί προορισμοί: Άμπλιανη, Δομνίστα, Μεσοκώμη, Ροσκά, Σταύλοι και Ψιανά.

Φροντίζουμε για τη διαμονή μας στον παρακείμενο ξενώνα της Βασιλικής. Σήμερα το φαί μας θα το μαγειρέψουμε μόνοι μας. Έχουμε προμηθευτεί πατάτες, βούτυρο και ψωμί. Γρήγορα στο τζάκι του ξενώνα!

Λίγη ώρα αργότερα, αφού έχουμε ανάψει τη φωτιά, η θράκα είναι έτοιμη και εμείς έχουμε χώσει ήδη τις πατάτες μέσα της. Το ψωμάκι ψήνεται και το νερό βράζει!

Μην τα πολυλογούμε. Σύντομα, όπως είπαμε και στην αρχή, το βούτυρο έλιωνε πάνω στη ζεστή πατάτα και στο τραγανό ψωμάκι. Το τσάι (βουνού φυσικά!) συνοδεύει και εμείς συζητάμε για το αυριανό πρωινό ξύπνημα, το σκι, το snowmobile, το χιόνι και... τον πάγο που θα μας περιμένει πρωί – πρωί στο δρόμο για το Καρπενήσι.

Στο Βελούχι και άλλες... περιπέτειες
Τα πάντα είναι κρύα.  Το θερμόμετρο δείχνει -9 και η ώρα είναι ήδη 8:30.
Ε... ναι ο δρόμος είναι παγωμένος, τετρακίνηση και προσοχή. Ακόμα και τα καλύτερα ηλεκτρονικά συστήματα δεν μπορούν να πάνε κόντρα στους νόμους της φυσικής. Σε τέτοιες καταστάσεις η πρόβλεψη του δρόμου και η κίνηση με μικρές ταχύτητες είναι η καλύτερη επιλογή.

Καλύπτουμε τα 42 χιλιόμετρα μέχρι το χιονοδρομικό σε κάτι περισσότερο από μια ώρα. Ήταν κάλος χρόνος...

Αριστερά στο πάρκινγκ του χιονοδρομικού, κάτω από το ορειβατικό καταφύγιο, βρίσκεται η σχολή σκι του Καρπενησίου.

Εκεί περιμένει ο Μπάμπης που θα μας έχει υπό την προστασία του σήμερα. Είναι νωρίς ακόμα και στο χιονοδρομικό κυκλοφορεί ελάχιστος κόσμος. Είναι ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα snowmobile.

Μετά από μια σύντομη παρουσίαση από τον Σωτήρη ξεκινάμε. Η αίσθηση να κυλάς – πετάς πάνω στο παγωμένο χιόνι με ταχύτητα είναι υπέροχη. Η οδήγηση τους είναι πανεύκολη και θυμίζει πολύ τα γουρουνάκια.

Τα μοτέρ ξυρίζουν και μαζί και το κρύο βέβαια. Πολύ δύναμη και καταιγιστική επιτάχυνση. Το κοντέρ είναι σε μίλια με μέγιστο τα 120! Ε; Την επόμενη φορά θα φέρουμε τα κράνη.

Έχουμε «κλείσει» ήδη για μια μεγάλη διαδρομή πολλών χιλιομέτρων μέσα στο δάσος. Απλά το χιόνι περιμένουμε.

Επιστροφή γρήγορα στη σχολή του σκι. Εκεί συναντάμε τον Χρήστο ή «Κουρτινάκια» όπως θέλει να τον αποκαλούνε. Πολύ παρατσούκλι παίζει στην περιοχή!

Ο Κουρτινάκιας φροντίζει για τις λεπτομέρειες του εξοπλισμού μας. Πλήρως εξοπλισμένοι και ιδιαίτερα περιποιημένοι ξεκινάμε.

Με τον Μπάμπη, που είναι εκτός των άλλων και δάσκαλος του σκι και τη Νόρα, βετεράνο των Ρουμανικών βουνών, ο υπογράφων, μάλλον ήταν εμπόδιο.

Δικαιολογίες πολλές: Είχα να κάνω σκι τουλάχιστον τέσσερα χρόνια και με οδηγίες του γιατρού να ... προσέχω την εγχειρισμένη μέση μου. Αλλά τώρα ξέρετε πως είναι αυτά. Ε, δε θα το ζορίσω και πολύ. Να ίσα που θα τσουλάω στο χιόνι. Χρατς πάρε την πρώτη τούμπα.

Καλά τώρα, δεν έγινε και τίποτα. Θα το πιέσω λίγο παραπάνω γιατί αν σέρνεσαι δε μπορεί παρά να πέσεις. Χρουτς πάρε και τη δεύτερη.

ΟΚ, κατάλαβα. Με δύο καπάκια στα πρώτα πέντε λεπτά, αλλαγή στρατηγικής. Back to the basics.
Πέρασε καμιά ώρα μέχρι να ξαναθυμηθεί το κορμί τις απαιτήσεις του σκι. Μετά ποιος με έπιανε! Ντάξ, αγόρασα και μερικά ακόμα οικόπεδα στην πλαγιά.

Δε μασάει στα δύσκολα!

Όχι, όχι, δεν έφταιγε η ασχετοσύνη μου! Έφταιγε αυτή η διαολεμένη η θέα. Ξέρετε τώρα, όλα αυτά τα πιπίνια με τα πολύχρωμα κολλάν, τα γυαλάκια και τα σχετικά, σου αποσπούν την προσοχή, ρε γαμώτο....

Πέρα από την πλάκα, πάντως. Το σκι είναι η απόλυτη αδρεναλίνη. Είσαι εσύ η πλαγιά και το γλιστερό χιόνι. Νιώθεις τα χιλιόμετρα απευθείας. Αναρτήσεις τα πόδια σου, ο αέρας σε κτυπά στο πρόσωπο, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και εσύ πετάς στα σύννεφα.

Αν δε το έχετε δοκιμάσει, προγραμματίστε το. Α... και μην ταλαιπωρείστε μόνοι σας. Όχι ότι δεν μπορείτε να μάθετε μόνοι, αλλά με τη βοήθεια δασκάλου, από την πρώτη μέρα κιόλας θα αποκτήσετε αυτοπεποίθηση και σωστή βάση.

Εντωμεταξύ οι τιμές στο χιονοδρομικό του Καρπενησίου είναι αρκετά πιο προσγειωμένες από ότι σε άλλα.

Η ώρα πέρασε γρήγορα και διασκεδαστικά. Με το κλείσιμο των Lift συναντηθήκαμε με τον Αλέξανδρο που είναι υπεύθυνος για το καταφύγιο του χιονοδρομικού. Μπορεί κάποιος να κλείσει λοιπόν το καταφύγιο (ελάχιστο 8 άτομα) και με εξαιρετικές τιμές μάλιστα. Το καταφύγιο εντωμεταξύ λειτουργεί όλο το χρόνο και είναι πολύ καλό και για ανοιξιάτικες – καλοκαιρινές εξορμήσεις. Μάγειρας φροντίζει και την τροφοδοσία σας κατά παραγγελία!

Επιστρέψαμε στο Κρίκελλο με μια γλυκιά κούραση σε όλο το σώμα. Ήταν μια γεμάτη μέρα! Φυσικά η πείνα ήταν εκεί. Την φροντίσαμε λοιπόν στην ταβέρνα του Νίκου και της Λένας. Χωρίς τύψεις. Αρνάκι λεμονάτο, λαχταριστά χόρτα, πατατούλες στο χέρι, φασολάδα, τουρσί και ημίγλυκο κρασί.

Γίναμε γκολ. Ευτυχώς το δωμάτιο δεν ήταν μακριά. Είδαμε τις φωτογραφίες δίπλα στο τζάκι, κλείσαμε με ένα ακόμα τσάι βουνό και πέσαμε ξεροί για ύπνο.

Οι παραδόσεις καλά κρατούν!

Άλλο; Άλλο;
Ξημέρωσε Θεοφάνια. Η καμπάνα του χωρίου δεν έλεγε να σταματήσει. Τώρα βέβαια εμείς καταλάβαμε μόνο την καμπάνα που σήμαινε το τέλος της λειτουργίας περί ώρα 10:00.

Πεταχτήκαμε από τα κρεβάτια σαν ελατήρια. Όλο το χωριό ήταν στο καφενείο και ετοιμαζόντουσαν για το πέταγμα του σταυρού στον Κρικελλοπόταμο. Δεν τους βλέπω να ξεκινάνε, λεω και με την τσίμπλα στο μάτι, παραγγέλνουμε ένα καφέ.

Το καφενείο άρχισε να αδειάζει σιγά-σιγά, αλλά δεν πολυαγχωθήκαμε. Στο κάτω-κάτω, ο παπάς ήταν στο δίπλα τραπέζι. Έλα όμως που στο τέλος είχαμε μείνει μόνο εμείς και ο παπάς με την παπαδιά.

Πάτερ, πότε θα κάνετε τον αγιασμό;
Α! Σήμερα είμαι λίγο άρρωστος και με καλύπτει ο πάτερ από τη Δομνίστα. Έχουν ήδη κατεβεί στο ποτάμι!

Παρατήσαμε το πρωινό πάνω στο τραπέζι με την υπόσχεση να γυρίσουμε να το συνεχίσουμε και ... να πληρώσουμε κιόλας. Κανένα πρόβλημα! Άντε να το κάνεις αυτό κάπου αλλού.

Βούρ με όλα στο κατηφορικό να προλάβουμε. Το Actyon να διαγράφει τροχιές coupe και τα πράγματα μέσα κτυπάνε από την μια πλευρά στην άλλη.

Φτάσαμε στη γέφυρα του Κρικελλοπόταμου την κατάλληλη στιγμή. Ο κόσμος από τα γύρω χωριά είχε μαζευτεί να παρακολουθήσει τον αγιασμό των υδάτων. Οι παραδόσεις κρατάνε καλά. Ο σταυρός δεμένος με κορδελάκι κατέβηκε σιγά-σιγά στα νερά του ποταμίου.

Η στάθμη είναι ακόμα χαμηλή και δεν θα μπορούσε να βουτήξει κανείς σε μια κουταλιά νερό.
Στο φορτηγάκι του δήμου, το γκαζάκι, ζέσταινε κονιάκ. Α... Βάλσαμο. Η Βασιλική από τον ξενώνα, έδωσε μάχη για να πάρει τον τελευταίο κουραμπιέ και να τον προσφέρει στη Νόρα.

Ο σταυρός αγιάζει τα νερά του Κρικελλοπόταμου

Ο χώρος άρχισε να αδειάζει σιγά-σιγά. Πάνω που είπαμε και εμείς να πάμε να συνεχίσουμε το πρωινό μας, μας πλησιάζει ένα παλικάρι.

Γεια σας, έχω παραγγείλει ένα Actyon, έρχεται μέσα στη βδομάδα. Πώς το είδατε; Ε... τον έπρηξα τον άνθρωπο. Όχι μόνο αυτό, αλλά τον έβαλα και μέσα να πάμε βόλτα, εκθειάζοντας το πόσο καλά είναι σεταρισμένο το ESP...

Επιστροφή για το Καρπενήσι. Έχουμε ραντεβού για μεσημεριανό στον Ευρητάν, με όλη την βουνοπαρέα. Όμως είναι νωρίς ακόμα και μια και έχουμε την ευκαιρία, αποφασίζουμε για χωμάτινη επιστροφή. Λίγο μετά τις φουρκέτες από το Κρίκελλο, με κατεύθυνση προς Καρπενήσι, βλέπουμε αριστερά ταμπέλα προς Μυρίκη. Τέλεια!

Η θερμοκρασία έχει ανέβει, οι πάγοι λιώνουν με γοργό ρυθμό και η λάσπη κάνει την εμφάνιση της. Κινούμαστε σε γρήγορους περιφερειακούς δασικούς. Το μοτέρ ανεβάζει ευχάριστα και εμείς έχουμε θέση το esp εκτός. Είναι πολύ χρήσιμα τα ηλεκτρονικά, αλλά ακόμα πιο πολύ είναι να έχεις τη δυνατότητα να τα απενεργοποιείς κατά βούληση.

Το Actyon με κίνηση μόνο πίσω παίζει όμορφα στη γλιστερή λάσπη! Καλά.... όπου βρήκαμε δρομάκι μέσα. Στο τέλος μπλέξαμε μέσα σε κάτι δέντρα, θάμνους, αλλά το Actyon να μη θέλει να σταματήσει. Σας έπρηξα; Μπα...

Στη συνάντηση γίνεται ο χαμός. Όλοι είναι εδώ και όλοι προτείνουν να κάνουμε κάτι ακόμα. Πάνω που τα λέγαμε, συναντάμε και τα παιδιά από τη λέσχη τετρακίνησης Καρδίτσας, που είχαμε γνωρίζει στο προηγούμενο ταξιδιωτικό. Ε... Βουνό με βουνό δε σμίγει. Ξέρετε τώρα έγινε της τετρακίνησης!

Όλοι στον αγιασμό και φυσικά μετά ζεστό κονιάκ!

Πάλι πίσω
Κυριακή των Θεοφανίων, θα γίνεται ο χαμός, σκεφτόμαστε. Εντωμεταξύ έχουμε άφθονο χρόνο. Αποφασίζουμε να μην επιστρέψουμε από την πεπατημένη.

Από το Καρπενήσι, ακολουθούμε το δρόμο προς το μοναστήρι του Προυσού. Το περνάμε σαν κλέφτες. Δεν είναι η ώρα του ακόμα. Θα έχουμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε αρκετές φορές ακόμα την περιοχή. Προς το παρόν θέλουμε να απολαύσουμε την οδήγηση στο φιδωτό δρόμο, μεταξύ Προυσού – Αγρινίου. Το Actyon φταίει.....

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]

Σχετικά downloads - linls
Δρομοβιβλίο - οδηγίες διαδρομής

Snowmobile

Θυμάστε τις ταινίες τα Husky και τα έλκυθρα; Διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα σε αχανείς χιονισμένες εκτάσεις;

Δεν πιστεύω να νομίζετε ότι ακόμα παίζεται έτσι το παιχνίδι! Με την εκρηκτική απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το παιχνίδι έγινε μηχανοκίνητο και λέγεται snowmobile.

Αρχικά τα snowmobile σχεδιάστηκαν απλά για να αντικαταστήσουν τα έλκυθρα σκύλου. Να μπορούν οι άνθρωποι που ζούν στις περιοχές που είναι καλυμένες με χιόνι το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, να έχουν ένα εργαλείο για γρήγορη μετακίνηση και δουλειά.

Τέρμα πια η εξάρτηση από τις ορέξεις των σκύλων, τώρα έχουμε πολλά άλογα, που υπακούουν στο δεξί μας αντίχειρα.

Με συμπεριφορά σαν τα quad, αλλά μεγαλύτερη σταθερότητα τα snowmobile πέρασαν σιγά-σιγά από τη θέση του εργαλείου στην υπηρεσία της διασκέδασης και της αδρεναλίνης.

Στο Καρπενήσι, μπορείτε να νοικιάσετε και να μάθετε να οδηγάτε. Ο Σωτήρης θα σας βοηθήσει στα πρώτα μέτρα και γρήγορα θα παίζεται και εσείς με το χιόνι.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η δυνατότητα, όταν έχει αρκετό χιόνι, εξόρμησης μεγάλης διάρκειας μέσα από μονοπατάκια στο δάσος. Εκεί είναι όλα τα λεφτά!

Αν θέλετε να δοκιμάσετε, φροντίστε να έχετε μαζί σας γυαλιά, σκουφάκι, γάντια και ζεστό μπουφάν. Ακόμα καλύτερα αν διαθέτεται κράνος μοτοσυκλέτας. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα και το κρύο είναι τσουκτερό!