Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Σύστημα εντοπισμού και online παρακολούθησης αγωνιζομένων TrailTrack



Στον αγώνα Hellenic Rally Raid 2009, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το σύστημα εντοπισμού TrailTrack, που μετέδιδε σε πραγματικό χρόνο τη θέση και την ταχύτητα των αγωνιζομένων.

Ας πάρουμε μια ιδέα!


Τι είναι το TrailTrack;
Με δύο λόγια, είναι ένα σύστημα λογισμικού και υλικού που δίνει τη δυνατότητα στον οργανωτή, κατά τη διάρκεια του αγώνα, να γνωρίζει την ακριβή θέση και ταχύτητα του αγωνιζόμενου σε πραγματικό χρόνο.

Πώς λειτουργεί;
Ένας πομποδέκτης τοποθετείται στο αυτοκίνητο ή τον φέρει ο αναβάτης πάνω του. Ο πομποδέκτης μέσω δορυφόρων καταγράφει την ακριβή θέση του και την αποστέλλει ασύρματα μέσω δικτύου, σε πραγματικό χρόνο στο κεντρικό σημείο διαχείρισης του συστήματος.

Εκεί αρχικά γίνεται η λήψη των σημάτων τα οποία αποθηκεύονται σε μια βάση δεδομένων. Ένα σύστημα εφαρμογών, συνεχώς επεξεργάζεται τα δεδομένα, δημιουργεί με αυτά τις απαραίτητες πληροφορίες και στη συνέχεια τα προβάλει σε ένα σύστημα χαρτογράφησης.

Από τη στιγμή που θα γίνει η αποστολή του μηνύματος από τον πομποδέκτη του αγωνιζόμενου, σε ένα μέσο χρόνο 3 δευτερολέπτων η πληροφορία θα βρίσκεται αποθηκευμένη στη βάση δεδομένων έτοιμη για χρήση.

Το σύστημα χαρτογράφησης ανανεώνει την πληροφορία σε χρόνο που καθορίζεται από τον χρήστη του συστήματος ο οποίος μπορεί να είναι από 1 δευτερόλεπτο έως όσο επιθυμεί ο χειριστής. Συνήθως αυτό γίνεται κάθε 10 δευτερόλεπτα.

Η αποστολή των μηνυμάτων από τον πομποδέκτη του αγωνιζόμενου είναι επίσης προγραμματιζόμενη, από το κέντρο διαχείρισης. Οι πομποδέκτες έχουν και άλλες δυνατότητες όπως SOS button, ενσωματωμένο μικρο/μεγάφωνο για επικοινωνία κ.α.

Τι χρειάζεται από πλευράς υποδομών στο κέντρο του αγώνα;
Όλα τα απαραίτητα υπάρχουν στο σύστημα. Ο οργανωτής θα πρέπει να έχει προνοήσει για έναν χώρο όπου θα μπορούν να δουλέψουν οι άνθρωποι το σύστημα και να υπάρχει παροχή ρεύματος.

Μετά την αρχική παραμετροποίηση με τα στοιχεία του αγώνα και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι φορητό.

Δηλαδή ένας φορητός υπολογιστής μπορεί να βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο που κινείται και ο συνοδηγός να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όλες τις θέσεις των αγωνιζομένων.

Όπως καταλαβαίνεται αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια του υπεύθυνου ασφαλείας της οργάνωσης.

Ποιος ήταν  ο λόγος για την σχεδίαση και υλοποίηση του TrailTrack;
Σαν οργανωτής θέλω τη μέγιστη ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους μου. Όλα αυτά τα χρόνια, φροντίζουμε στην πραγματικότητα να προσφέρουμε αυτή στο μεγαλύτερο δυνατό επίπεδο. Όχι απλά τι υποχρεωνόμαστε από τους κανονισμούς, αλλά πολύ παραπάνω.

Μην ξεχνάμε ότι πέρα από τα αυτοκίνητα που σε γενικές γραμμές υπάρχει και η δυνατότητα επικοινωνίας αλλά και οι επιβαίνοντες είναι καλύτερα προστατευμένοι, υπάρχουν και οι αναβάτες των μοτοσυκλετών. Λύσεις του τύπου «επικοινωνία με κινητό κάθε λίγο» δεν προσφέρουν ασφάλεια - πρόκειται απλά για ψευδαίσθηση.

Τι να το κάνεις το κινητό όταν αυτό δεν απαντά και δεν ξέρεις που βρίσκεται ο αγωνιζόμενος; Πολύ περισσότερο όταν ένας αναβάτης μπορεί να βγει εκτός διαδρομής και λόγω μεγέθους της μοτοσυκλέτας και του ίδιου να μην τον βρίσκεις;

Δεν είναι λίγες οι φορές επίσης που συμμετέχοντες έχουν εγκαταλείψει, χωρίς να ειδοποιήσουν, κλείνουν και τα κινητά και η οργάνωση οργώνει τα βουνά αναζητώντας το τίποτα.






Το μέχρι τώρα σύστημα μας , ήταν επίγειο, οι πυκνοί ενδιάμεσοι, διασώστες, έμπειροι ουραγοί. Ουσιαστικό βοήθημα ήταν μια πολύπλοκη εφαρμογή που υπολόγιζε με μεγάλη ακρίβεια το χρόνο από ΣΕΔ σε ΣΕΔ του κάθε αγωνιζόμενου ανάλογα με τον ρυθμό που ακολουθούσε και έτσι είχαμε μια εικόνα για το που περίπου βρίσκεται ο καθένας και πότε πρέπει να «κτυπήσει» συναγερμός.

Από την πρώτη στιγμή που ασχοληθήκαμε με τους αγώνες Rally Raid, θέλαμε και επιτύχαμε να έχουμε τις υψηλότερες προδιαγραφές στην χώρα μας.

Η πρόθεση για τη χρήση ενός τέτοιου συστήματος υπήρχε από την πρώτη στιγμή, πίσω στο 2004.

Όμως το κόστος των συσκευών της εποχής αλλά και το airtime (η συσκευή στέλνει δεδομένα χρησιμοποιώντας δίκτυα) εκείνη την εποχή ήταν εξωπραγματικό, η κάλυψη μικρή, ενώ ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των, δύσκολα θα πραγματοποιούνταν τόσο στα αυτοκίνητα αλλά ακόμα περισσότερο στις μοτοσυκλέτες, μια και τα τότε chip λήψης δορυφορικού σήματος, απαιτούσαν εξωτερικές κεραίες, άρα πολύπλοκη εγκατάσταση.

Το πάθος μας όμως για τα Rally Raid μας οδήγησε στην απόλυτη λύση της online παρακολούθησης οχημάτων και έτσι δημιουργήθηκε το TrailTrack.

Οι συσκευές θα έπρεπε να προσφέρουν τη δυνατότητα αυτόνομης λειτουργίας,  ώστε να μπορούν να μεταφέρονται από τους αναβάτες και τα αυτοκίνητα και να παρέχουν με ακρίβεια δεδομένα στο κέντρο του αγώνα.

Η εγκατάσταση δεν απαιτεί καλώδια ή άλλη σύνδεση με τα οχήματα και γίνεται σε ελάχιστο χρόνο. Αυτό, στο Hellenic Rally Raid, γινόταν κάθε πρωί στο πρώτο ΣΕΧ του αγώνα λίγο πριν πάρουν οι αγωνιζόμενοι εκκίνηση.



To σύστημα αποθηκεύει πλήρη καταγραφή. Οποιαδήποτε μελλοντική στιγμή απαιτηθεί μπορούμε να ανατρέξουμε σε αυτή. Είτε σε χαρτογραφικό υπόβαθρο είτε....


... στην βάση δεδομένων


Λύσεις πολλές και εκτιμούμε επιλέξαμε μια από τις καλύτερες από πλευράς hardware ενώ η δεδομένη τεχνογνωσία μας στο συγκεκριμένο αντικείμενο και η εμπλοκή μας με τους αγώνες έδωσε μια ευέλικτη εφαρμογή, ανάπτυξης μας, που κάνει ακριβώς αυτό που πρέπει.

TrailTrack και Transponders
Τα transponders χρησιμοποιούνται για να παρέχουν με ακρίβεια την χρονομέτρηση σε έναν αγώνα. Απαιτούν εγκατάσταση «κεραίας» πχ στο Flying ή στο ΣΕΔ όπου όταν περάσει το όχημα με τον transponder, μεταδίδει στη βάση τους χρόνους.
Απ’ την άλλη το TrailTrack χρησιμοποιείται για να δώσει σε πραγματικό χρόνο τη θέση και την ταχύτητα του αγωνιζομένου για λόγους ασφαλείας.

Πως μπαίνουν οι ποινές υπέρβασης ταχύτητας;
Σε δεύτερο χρόνο και με πολλαπλάσια δεδομένα, γίνεται εξακρίβωση της ταχύτητας των οχημάτων στα σημεία όπου έχει τεθεί περιορισμός. Η σχετική διαδικασία είναι αυτή που ορίζει η FIA/FIM για τα Rally Raid.

Καταγραφικό διαδρομής;
Καταγραφικά διαδρομής χρησιμοποιήσαμε για πρώτη φορά φέτος στο Transilvania Trophy. Οι εκεί απαιτήσεις της οργάνωσης ήταν η πλήρης απαλοιφή των ΣΕΔ τα οποία μέχρι πέρσι ήταν απλές σφραγίδες τοποθετημένες σε δέντρα μέσα στη διαδρομή. Με την λεπτομερή καταγραφή της διαδρομής ο έλεγχος έγινε μεγαλύτερος και χωρίς αμφισβήτηση.



Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.042653 seconds. ]