Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Προετοιμασία Μοτοσικλέτας για Rally Raid

Πως θα ετοιμάσετε την μοτοσικλέτα σας για αγώνες αντοχής.

Ποια μοτοσικλέτα είναι η ιδανικότερη;
Αυτονομία και ρεζερβουάρ.
Road book και η θήκη του.
Trip computer και "κοντεράκια".
Νυχτερινή πλοήγηση.
Ελαστικά και Βλάβες.
Υπολογισμός Ιδανικού Χρόνου

Παρακάτω θα βρείτε μερικά βασικά στοιχεία και οδηγίες ώστε να ήσαστε έτοιμοι για έναν τέτοιο αγώνα..



Η μοτοσικλέτα ..ουκ εκ των πολλών το ευ;

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Άλλο οι αγώνες στους αμμόλοφους και στις ατελείωτες ευθείες των 200 χιλ όπου μπορείς να πηγαίνεις με 170+ χιλ/ώρα και άλλο τα στριφτερά δάση της Ελλάδας. Εδώ θα έχουμε ως αρχή μας τους αγώνες που γίνονται στην Ελλάδα.
Η μέση ωριαία ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί ένας πολύ καλός μοτοσικλετιστής είναι 50+χλμ/ώρα (έχουν σημειωθεί και καλύτεροι χρόνοι αλλά όχι στα πλαίσια ένός αγώνα 500 χιλ.) αυτό σημαίνει πως η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει ταχύτητες σε τριψήφια νούμερα.
Μια μικρή και ελαφριά μοτοσικλέτα (250cc) θα μπορούσε λοιπόν να κινηθεί γρήγορα σε μια τέτοια διαδρομή. Το μειονέκτημά της θα ήταν  η πολύ στενή σέλα, οι άπειρες αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται λόγω του μικρού κινητήρα και η απόλυτη συμπεριφορά της, πράγμα που θα κούραζε τον αναβάτη στην διάρκεια του αγώνα.
Μια μοτοσικλέτα 450cc  έχει το ίδιο μέγεθος με την προηγούμενη αλλά πολύ πιο δυνατό κινητήρα πράγμα που την κάνει θεωρητικά ταχύτερη αλλά με τις ίδιες απαιτήσεις σε αντοχή από τον οδηγό καθώς τώρα έχει να διαχειριστεί περισσότερη δύναμη.
Οι μεγάλες μοτοσικλέτες 600+cc έχουν το πλεονέκτημα καθώς οι χώροι τους και το βάρος τους λειτουργούν καταλυτικά ώστε ο αναβάτης να καταβάλει την λιγότερη προσπάθεια. Η δύναμή τους είναι πολλή αλλά τα κιλά τους την κάνουν να φαίνετε "φυσιολογική" με την ροπή τους να κάνει την διαφορά από τα δύο προηγούμενα. Πολλή ροπή κάνει το μοτέρ να μοιάζει σχεδόν ηλεκτρικό και το σαζμάν με αυτόματο. Δύο ταχύτητες είναι αρκετές για όλη την ημέρα. Τα κιλά τους και οι αναρτήσεις τους "καθαρίζουν" στα δύσκολα εκεί που τα "μικρά" θα περνούσαν πολύ πιο γρήγορα αλλά με αυξημένες απαιτήσεις από τον αναβάτη. Προσοχή όμως εδώ θα πρέπει να πούμε πως μια υπερβολικά μεγάλη μοτοσικλέτα σε κιλά ή δύναμη δεν θα μπορούσε να κινηθεί άνετα καθώς θα χρειαζόταν πολύ πιο ανοιχτή διαδρομή για να ξεδιπλώσει της αρετές της.
Τώρα αν γλυκοκοιτάτε και το 2 TRACK της YAMAHA με κίνηση και στους δύο τροχούς τα σχόλια αυτών που το οδήγησαν είναι πως έχει πλεονέκτημα στα αμμώση εδάφη αλλά απαιτεί προσαρμογή στον τρόπο οδήγησης στα υπόλοιπα.


Ουκ εκ των πολλών το ευ; Παν μέτρον άριστον θα έλεγα καλύτερα....

HONDA XR650R 125.8 kg(dry) 167(wet) 61,2 PS
KTM 525 MXC Desert 119.8 kg(dry)135.8 kg (wet)

YAMAHA WR450F 2TRACK 119.5 kg(dry)58 PS

Τα ρεζερβουάρ (μα καλά πρέπει να μοιάζει με αγελάδα το μηχανάκι μου;)

Δυστυχώς ναι. Η αυτονομία στους αγώνες αντοχής είναι ένα θέμα που μπορεί να λυθεί με πολλούς τρόπους. Συνήθως στον  ειδικό κανονισμό η οργάνωση ανακοινώνει την ελάχιστη αυτονομία που πρέπει να έχει κάθε μοτοσικλέτα. Τα τεράστια ρεζερβουάρ που γεννήθηκαν στην έρημο χρειάζονται μόνο εκεί καθώς οι αποστάσεις μεταξύ των ανεφοδιασμών είναι άνω των 300χιλ. Στους ελληνικούς αγώνες η αυτονομία που απαιτείται είναι 100 χιλ περίπου. Αν όμως σαν στόχο έχετε κάποια διάκριση και κυνηγάτε τα δευτερόλεπτα ένας ανεφοδιασμός λιγότερος μπορεί να σας φέρει κάποιες θέσεις στην κατάταξη. Γενικά με 20 λίτρα ρεζερβουάρ μπορείτε να καλύψετε σίγουρα 200+ χιλιόμετρα σε ρυθμό αγώνα.
Να υπολογίζετε πάντα πως 10 λίτρα περισσότερα στον μπροστινό τροχό αλλάζουν την συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και ιδιαίτερα της ανάρτησης, έτσι θα πρέπει να την ρυθμίζετε ανάλογα .
Ένα άλλο θέμα είναι το αν χρειάζεται αντλία βενζίνης το μεγάλο ρεζερβουάρ καθώς πολλά από αυτά κατεβαίνουν χαμηλά στα ψυγεία και έτσι το καύσιμο δεν μπορεί να πάει στο καρμπυρατέρ δια της βαρύτητας. Μερικά μεγάλα ρεζερβουάρ έχουν και το εξής πρόβλημα, πρέπει να σταματήσεις και να γύρεις την μοτοσικλέτα στην πλευρά του ρουμπινέτου ώστε το καύσιμο να περάσει από την μια πλευρά στην άλλη. Σε κάποια άλλα που έχουν διπλά ρουμπινέτα με ένωση, τα σωληνάκια περνάνε πολύ κοντά από την εξάτμηση και χρειάζονται επιπλέον προστασία με άφλεκτο θερμομωνοτικό υλικό.
Πριν αποφασίσετε ψάξτε λίγο το θέμα .





Το Road Book Holder ή θήκη Δρομοβιβλίου ...(όχι η τσέπη  του μπουφάν, δεν κάνει!!)

Το Α και το Ω στους αγώνες αντοχής είναι το δρομοβιβλίο ή roadbook  και η ανάγνωσή του. Τι κι αν πας σαν άνεμος; Τι κι αν έχεις το καλύτερο μοτοσακό για rally; Αν χαθείς ....χάθηκες. Υπολογίστε τον χρόνο που θα χρειαστεί κάποιος αναβάτης που χάθηκε για 1,5 χιλ. 1,5+1,5=3χιλ και με 40μωτ μας κάνει 4,5 λεπτά  χωρίς τον χρόνο που χρειάζεται για να ψαχτείς και να βρεθείς ξανά στην σωστή διαδρομή! Αν χαθείς 3 φορές έμεινες πίσω για 15 λεπτά σίγουρα. Αν πάλι έχεις το βιβλίο στην τσέπη ή στο τιμόνι με σελοφάν (...) θα χάσεις όχι μόνο τον δρόμο σου αλλά κι όλη την απόλαυση της οδήγησης καθώς θα ασχολείσαι περισσότερο με τα χαρτιά παρά με όλα τα υπόλοιπα. Στην χειρότερη μπορείς να πάρεις κάποιον από πίσω και να χαθείτε παρέα ...

Θήκες για το road book υπάρχουν στην αγορά από πλαστικές χειροκίνητες, αλουμινίου χειροκίνητες και αλουμινίου ή carbon ηλεκτρικές. Οι πλαστικές έχουν μικρή χωρητικότητα σε μέτρα χαρτιού και έτσι για μια μέρα των 250 χιλ θα πρέπει να αλλάξεις το ρολό μία φορά (12 λεπτά καθυστέρησης περίπου) ενώ ο θεωρητικός αντίπαλός σου για αυτά τα 12 λεπτά θα διανύσει 8χιλ περισσότερα αν έχει το αλουμινένιο. Το ηλεκτρικό τώρα είναι αυτό που θα κάνει την διαφορά στην άνεση αφού δεν χρειάζεται να αφήνεις το τιμόνι σε κάθε δεύτερη τουλίπα για να γυρίσεις το ρολό καθώς υπάρχουν διακόπτες που τοποθετούνται στο αριστερό γκριπ του τιμονιού.

Ένα άλλο θέμα είναι η εργονομία της όλης τοποθέτησης. Ψηλά και μπροστά από τα μάτια του αναβάτη είναι η πιο σωστή θέση καθώς έτσι δεν χρειάζεται να αφήνετε τον δρόμο από τα μάτια σας κάθε φορά που θα πρέπει να κοιτάξετε το βιβλίο.


Το Trip Computer ή "κοντεράκι" ... χρειάζομαι πτυχίο Μαθηματικού;

Ε...πτυχίο όχι, αλλά καλό είναι να κατέχεις λίγα μαθηματικά . Όλα, μα όλα τα κοντέρ έχουν απόκλιση από το θεωρητικό απόλυτο. Οι παράμετροι που επηρεάζουν την ταύτιση των αποστάσεων μεταξύ του βιβλίου και του κοντέρ μας είναι πάρα πολλές.
Καταρχήν είναι το πόσο ο "συγγραφέας" της διαδρομής έγραψε "ποιητική αδεία"...ή έγραψε τυπικά δηλ. χωρίς αποκλίσεις μεταξύ των τμημάτων και σχεδίασε με το καλύτερο δυνατό τρόπο τα σχέδια απεικόνισης του δρόμου.
Αν ο συγγραφέας έκανε σωστά την δουλειά του τότε θα πρέπει εμείς να σταθμίσουμε (καλιμπράρουμε) το κοντέρ μας με το κοντέρ του συγγραφέα αλλάζοντας το Wheel Size από το menu του κοντέρ. Αυτό γίνετε σε μια διαδρομή 5 περίπου χιλιομέτρων όπου η οργάνωση έχει σημαδέψει με το 0,1,2,3,...5χιλ στον δρόμο. Πάλι όμως οι αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν καθώς τα  ψηφιακά κοντέρ έχουν κάποια μυστικά στην εκτός δρόμου χρήση.
Το βασικότερο είναι πως, ο αισθητήρας που τοποθετείται στην δαγκάνα του φρένου ή στην μπροστινή ανάρτηση, στην ουσία είναι ένας διακόπτης που παίρνει σήμα από τον μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στον τροχό. Κάθε φορά που περνάει ο μαγνήτης μπροστά από τον αισθητήρα αυτός "κλείνει" και δίνει σήμα στο κοντεράκι μέσω ενός καλωδίου. Αν ο αισθητήρας δεν είναι σωστά τοποθετημένος τότε υπάρχει η πιθανότητα στα δυνατά χτυπήματα του τροχού να δίνει διπλό σήμα  με αποτέλεσμα το κοντέρ να γράφει τα διπλά από τα κανονικά.
Η τοποθέτηση του καλωδίου είναι επίσης ένα πολύ σοβαρό θέμα. Δεν πρέπει να διπλώνει πουθενά και δεν πρέπει να ταλαντεύεται ελεύθερα σε κανένα σημείο της διαδρομής του από τον αισθητήρα ως το κοντέρ. Τα ζιπάκια απαγορεύονται καθώς κόβουν το καλώδιο και μόνο η μονωτική ταινία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο στερέωσης.
Η διάμετρος του τροχού (WS) επίσης αλλάζει με το πόσο καινούργιο είναι ή όχι το ελαστικό μας και από την πίεση που χρησιμοποιούμε.
Στα κοντέρ τώρα.
Αυτό που χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους αναβάτες στα rally raid είναι το αμερικάνικο ICO και το γερμανικό IMO. To ICO έχει software που ελέγχει τα διπλά σήματα από τον αισθητήρα και τα απορρίπτει. Και τα δύο έχουν την δυνατότητα να διορθώνουν τον μερικό μετρητή on the fly δηλαδή με τα δύο κουμπάκια που τοποθετούνται στο αριστερό γκριπ του τιμονιού. Επίσης μηδενίζουν με ένα απλό πάτημα του κουμπιού.
Το TRAILTECH χρειάζεται μια πιο πολύπλοκη διαδικασία για την διόρθωση του μερικού και δεν έχει κουμπιά στο γκριπ αλλά το software του είναι αξιόπιστο.
Το  SIGMA BC 1600 διορθώνει με την ίδια πολύπλοκη διαδικασία μηδενίζει με ένα απλό πάτημα του κουμπιού αλλά έχει αποδειχθεί πως το software του δεν είναι και το καλύτερο με αποτέλεσμα να μην είναι κατάλληλο για μετρήσεις ακριβείας. Εμείς δοκιμάσαμε τα τρία τελευταία και σας προτείνουμε το IMO ανεπιφύλακτα. Το ICO δεν το δοκιμάσαμε αλλά μάλλον κάνει σωστά την δουλειά του αφού το προτιμούν όλοι σχεδόν οι αναβάτες rally raid. Τα TRAILTECH και SIGMA BC 1600 τροφοδοτούνται με δικές τους μπαταρίες ενώ τα ICO και IMO  μπορούν να συνδεθούν σε όλες τις μοτοσικλέτες με  ή χωρίς μπαταρία.

 


ICO

IMO

TRAILTECH

SIGMA BC 1600

Νυχτερινή πλοήγηση

Στα περισσότερα rally raid η νυχτερινή οδήγηση / πλοήγηση είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Αν καταφέρετε και πλοηγηθείτε σωστά και να οδηγήσετε γρήγορα, θα μαζέψετε μια διαφορά από τους υπόλοιπους που δεν θα είναι δύσκολο να την κρατήσετε για την υπόλοιπη ημέρα.
Τα φώτα λοιπόν είναι αυτά που θα σας βοηθήσουν ώστε να μπορέσετε να κινηθείτε γρήγορα μέσα στην νύχτα.
Να προσθέσω επίσης και τον απαραίτητο φωτισμό για την θήκη του road book.
Στην περίπτωση που τα φώτα σας είναι λίγα θα αναγκαστείτε να ακολουθήσετε κάποιο αυτοκίνητο, που δεν αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα, με αποτέλεσμα να χάνετε πολύτιμο χρόνο...


Εργαλεία και λοιπά

Ο πιο σωστός τρόπος για να αντιμετωπίσεις μια βλάβη ή ένα κλαταρισμένο ελαστικό είναι ... η πρόληψη! Ο σχολαστικός έλεγχος πριν από τον αγώνα μπορεί να αποκαλήψει μικρές βλάβες που δεν είναι αντιληπτές πριν από αυτόν. Ντίζες, ηλεκτρικά καλώδια και συσφίξεις πρέπει να περάσουν από οπτικό και  λειτουργικό έλεγχο.
Για τα ελαστικά η χρήση mousse αντί για σαμπρέλα είναι η πλέον αξιόπιστη λύση αλλά και η πιο ακριβή. Από την άλλη όμως αν κάνεις ένα σωρό έξοδα για την συμμετοχή σου σ΄ ένα raid αξίζει να εξασφαλίσεις και τον τερματισμό σου.
Η κόλλα μετάλλων (υλικό που μοιάζει με πλαστελίνη και κολλάει ραγισμένα κάρτερ) είναι κάτι που καλό είναι να υπάρχει πάντα στο τσαντάκι μας.
Τα υπόλοιπα είναι στην κρίση του καθενός (εξαρτάται πόσο τυχερός ή όχι νιώθεις).
Μην ξεχνάτε και τον νόμο του Murphy ...."Αν κάτι μπορεί να πάει στραβά, θα πάει"
Σίμος Μιχαηλίδης "pino"


MICHELIN BIB MOUSSE
Πως θα τερματίσω πρώτος ...πως θα το πάρω το "τιμημένο"; (από τον  CUSPID)

Είναι το μόνιμο άγχος των αγωνιζομένων στα TRAIL RIDES-RAIDS όταν λαμβάνουν το ROAD-BOOK και τους ανακοινώνεται από τον διοργανωτή η Μέση Ωριαία Ταχύτητα ( Μ.Ω.Τ. ) του συγκεκριμένου αγώνα.
Η στιγμές είναι δύσκολες . Τα μάτια γουρλώνουν, τα χέρια ιδρώνουν και βασανιστικές σκέψεις στήνουν χορό μέσα στο θολωμένο μυαλό :
Ο.Κ., ξέρω να διαβάζω ROAD-BOOK ( μετά από ατελείωτες προπονήσεις στο βουνό με ROAD-BOOKS προηγούμενων αγώνων ). Είμαι ο πιο γρήγορος της παρέας και το μηχανάκι – τετρακίνητο μου λειτουργεί άψογα.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΩ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ?
ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΩ ΤΟΝ «ΤΙΜΗΜΕΝΟ» ΙΔΑΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ?
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΧΩΣΩ» ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ «ΚΟΥΛΑΡΩ»?

Αυτά τα αδυσώπητα ερωτήματα θα προσπαθήσω να απαντήσω με το παρακάτω παράδειγμα με τρόπο απλοϊκό και κατανοητό ( ελπίζω !! ).

Ας υποθέσουμε ότι είναι Σάββατο βράδ[img]υ και μόλις παρέλαβες το Δρομοβιβλίο για τον παρακάτω αγώνα:



ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ ΑΓΩΝΑ: 215 Km
ΜΗΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 178 Km
Μ.Ω.Τ.: 42 Km/h

1) Έχοντας τα παραπάνω στοιχεία από τον διοργανωτή του αγώνα μπορείς να υπολογίσεις τον ΙΔΑΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΛΥΨΗΣ ( Ι.Χ.Κ. ) της ειδικής διαδρομής σύμφωνα με την Μ.Ω.Τ. χρησιμοποιώντας την απλή μέθοδο των τριών.

Από το ΣΕΧ 1 ως το ΣΕΧ 2 έχεις να διανύσεις 178 Km με Μ.Ω.Τ. 42 Km/h άρα: Ι.Χ.Κ. = ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / Μ.Ω.Τ. = 178 / 42 = 4,2380 h
( ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι στρογγυλοποιήσεις! Κρατάς 4 δεκαδικά. Εδώ παίζουμε με δεπτερόλεπτα! ). Τώρα κρατάς στην άκρη τον ακέραιο ( τις 4 h ) και μετατρέπεις τους δεκαδικούς σε λεπτά :

0,2380 Χ 60 = 14,28 min .
Το ίδιο κάνεις για τα δεπτερόλεπτα ( κρατάς τα 14 min και μετατρέπεις τον δεκαδικό ) :
0,28 Χ 60 = 16,8 sec ( 17 sec )


Δηλαδή την ειδική διαδρομή πρέπει να την κάνεις σε 4 h - 14 min – 17 sec για να έχεις Μ.Ω.Τ. 42 Km/h. Ωραίαααααα!

Το πρόβλημα είναι ότι ο χρόνος σου δεν θα μετρηθεί στο ΣΕΧ 2 αλλά στο ( ή στα – μην ξεχνάς ότι ο διοργανωτής έχει δικαίωμα να βάλει περισσότερα από ένα ) ΣΗΜΕΙΟ ΚΡΥΦΗΣ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ( Σ.Κ.Χ.). Αλλιώς όλοι θα πηγαίναμε τάπα – γκάζι και λίγα μέτρα πριν το ΣΕΧ 2 θα κάναμε τσιγάρο μέχρι να συμπληρώσουμε τις 4 ώρες και 14 λεπτά.
Η λύση του προβλήματος μπορεί να είναι η εξής:

2) Έχοντας το Δρομοβιβλίο στα χέρια σου μπορείς να το χωρίσεις σε μικρότερα τμήματα και να κάτσεις να υπολογίσεις τον Ι.Χ.Κ. για το κάθε τμήμα χωριστά. Αυτόν τον υπολογισμό τον σημειώνεις πάνω στο Δρομοβιβλίο στο τέλος του αντιστοίχου τμήματος. Τα τμήματα αυτά μπορεί να δημιουργηθούν βάσει απόστασης ( π.χ. κάθε 35 Km ), βάσει σελίδων του Δρομοβιβλίου ( π.χ. κάθε 3 σελίδες ) ή όπως βολεύει τον καθένα. Είναι απαραίτητο να σημειώνεις και τον συνολικό Ι.Χ.Κ. ως το συγκεκριμένο σημείο του αγώνα ( όπως στο Δρομοβιβλίο είναι σημειωμένα μερικά και ολικά χιλιόμετρα ). Ξέρω αγωνιζόμενους που κάθονται το βράδυ πριν τον αγώνα και υπολογίζουν τον Ι.Χ.Κ. για κάθε τουλίπα του Δρομοβιβλίου χωριστά !

Το μόνο που χρειάζεσαι τώρα είναι ένα χρονόμετρο. Μπορείς να το έχεις στερεωμένο δίπλα στα όργανα της μοτοσικλέτας σου ή του αυτοκινήτου σου, ή να είναι στο ρολόϊ που φοράς στο χέρι. Το χρονόμετρο αυτό πρέπει να το εκκινήσεις ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΣ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ στο Σ.Ε.Χ. 1.


Κατά την εξέλιξη του αγώνα λοιπόν κάθε 3 σελίδες ( αν έτσι έχεις χωρίσει το Δρομοβιβλίο ) μπορείς να κοιτάς το χρονόμετρο και να βλέπεις αν ο χρόνος που έκανες ως τώρα συμφωνεί με τον Ι.Χ.Κ. που έχεις σημειώσει στο ROAD-BOOK. Αν έχεις καθυστερήσει ( π.χ. κάπου χάθηκες ) «χώνεις» για να καλύψεις την διαφορά. Αν δεις ότι έχεις προπορεία «κουλάρεις» και κάνεις οικονομία δυνάμεων. Απλό έτσι ?

ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ !!
Το παιχνίδι TRAIL RIDE-RAID έχει πολλές παραμέτρους επιτυχίας και εσύ πρέπει να τις λάβεις υπόψιν όλες !!
Πρέπει να εφαρμόζεις στρατηγική και να διατηρείς ισορροπίες κατά την διάρκεια του αγώνα !
Η εμπειρία ( που την αποκτάς με τις πολλές συμμετοχές σε τέτοιους αγώνες ) θα σου δείξει τον δρόμο.
Ωστόσο κάποιες πρακτικές συμβουλές μπορεί να σε βοηθήσουν :

Α) Το Σημείο Κρυφής Χρονομέτρησης είναι πάντα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ( συνήθως στο τελευταίο 15% της συνολικής διαδρομής – ωστόσο ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτό δεν είναι γραμμένο σε κανένα κανονισμό. Ο διοργανωτής μπορεί να το τοποθετήσει όπου θέλει). Μην είσαι κορόιδο! Τα τμήματα που θα χωρίσεις το Δρομοβιβλίο, στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα μπορείς να τα κάνεις μεγάλα αλλά στα τελευταία χιλιόμετρα πρέπει να τα κάνεις μικρά ώστε να τσεκάρεις αν συμφωνεί ο χρόνος σου με τον Ι.Χ.Κ. πιο συχνά. Έτσι έχεις περισσότερες πιθανότητες όταν περάσεις από το Κ.Σ.Χ. να είσαι ακριβώς στον χρόνο σου !

Β) Το πιο συχνό λάθος στρατηγικής είναι να ξεκινήσεις τον αγώνα «τάπα-γκάζι» με αποτέλεσμα μετά από 80 – 100 Km να έχεις κουραστεί ( ειδικά οι μοτοσικλετιστές ) και να «σέρνεσαι». Άσε που λόγω «καψοκαβαλίασης» δεν θα δείχνεις την δέουσα προσοχή στο Δρομοβιβλίο και θα χάνεσαι κάθε λίγο!
ΤΑ TRAIL RIDE-RAIDS ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ, ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΟΓΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Από την άλλη πλευρά κάποιοι αγωνιζόμενοι συνηθίζουν να διατηρούν κάποια προπορεία στο αρχικό μέρος του αγώνα ώστε αν ψιλοχαθούν κάπου να καλύψουν πιο εύκολα τον χαμένο χρόνο.
Είπαμε είναι θέμα διατήρησης ισορροπιών. Την χρυσή τομή θα την βρεις μόνος σου!

Γ) Μάθε να παίζεις σωστά το «παιχνίδι» των ανεφοδιασμών. Ο διοργανωτής σου δίνει κάθε φορά πληροφορίες για τα σημεία ανεφοδιασμού και την μεταξύ τους απόσταση. Μερικές φορές σε συμφέρει να κουβαλάς περισσότερα καύσιμα και όταν όλοι περιμένουν να ανεφοδιαστούν εσύ να τους περάσεις!

Δ) Να δίνεις την δέουσα προσοχή στα παραστατικά σχηματάκια μέσα στις τουλίπες του ROAD-BOOK ( π.χ. δέντρα, ταμπέλες, μάντρες σπιτιών ) – ειδικά στα ROAD-BOOKS που έχει φτιάξει ο Superspy - καθώς και στις παρατηρήσεις στην δεξιά στήλη. Θα σε βοηθήσουν να αποφασίσεις προς τα πού θα στρίψεις.

Ε) Να είσαι πάντα παρών στην ενημέρωση αγωνιζομένων όσο και αν σου φαίνεται βαρετή ή αν είσαι κουρασμένος. Μπορεί να ακούσεις κάτι σημαντικό για τον αγώνα ή να σου λυθεί κάποια απορία.

ΣΤ) Γενικά να είσαι συγκεντρωμένος κατά την διάρκεια του αγώνα ( ο χαβαλές με την παρέα σου δεν βοηθάει στην προσπάθεια επίτευξης Μ.Ω.Τ. ), μην ακολουθείς άλλον / άλλους ( αφενός μπορεί να χαθούν και να σε παρασύρουν αφετέρου θα χαλαρώσει η προσοχή σου στην πλοήγηση και κάποια στιγμή που θα τον / τους χάσεις δεν θα ξέρεις ούτε σε ποια τουλίπα βρίσκεσαι!
ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙΣ!! Όσο γρήγορος και αν είσαι, αν χαθείς σημαντικά, όταν ξαναβρείς τον δρόμο σου είναι σχεδόν αδύνατον να καλύψεις τον χαμένο
χρόνο.


Αυτά τα ολίγα είχα να σας πω! Μπορεί σε κάποιους να φανούν απλοϊκά και αυτονόητα αλλά μπορεί κάποιους άλλους να τους βοηθήσουν να βελτιωθούν.
Και πάντα να θυμάστε : τα TRAIL RIDE-RAIDS είναι ένα παιχνίδι που σκοπός είναι να περάσουμε καλά και να βελτιώσουμε τις οδηγικές μας ικανότητες.
HAVE FUN !!!!


CUSPID


Υ.Γ./ Τα παραπάνω αναφέρονται σε αγώνες που διοργανώνονται σύμφωνα με τον επίσημο Γενικό Κανονισμό Αγώνων Αντοχής Μοτοσικλέτας και Αυτοκινήτου Trail ride-raid 2005, όπως αυτός έχει κατατεθεί στην ΕΛΠΑ / ΕΘΕΑ ( Κύπελλο TRAIL RIDE-RAID 2005 ).





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.018304 seconds. ]